mutta esim
Parempi että lapset tutussa päiväkodissa kavereiden kanssa kun jonkun puolituntemattoman sukulaisen luona väkisin ängettynä!!
Elämä on helppoa kun siitä tekee sellaista, ja yksinkertainen on kaunistaAlkuperäinen kirjoittaja Aniida:paras komentti ikinä: "mä en olis YH..." heh....
niin tuntuu käyvän, mieki kotona tällä hetkellä.. mutta silti osaan ajtella elämää muidenki kannalta.. kaikki ei voi jäädä kotiin.. syystä jos toisestakinAlkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Aivot näivettyy kotona :headwall: , se on ihan tosiasia.Alkuperäinen kirjoittaja 123:niinpä kattokaas kun on kotiäiti ni osaa laittaa ne lapset ihan ekasijalle..ei tarvii aatella töitä tai päiväkoteja
Kotona minäkin olen, mutta osaan ajatella hieman laajemmin.
joo sekin on vaan aikuisista kiinni tuo.nykyisin on vaan ihmisten pakko ottaa niin paljon lainaa että saa uuden talon,2 autoo,kesämökin,veneen,ym.ym.siksi ei äiditkään voi olla kotona.mutta joka tapauksessa rahakasta joulua niille kaikille jotka ovat jouluna työssä,siitähän saa ihan kivan palkan..minä tyydyn näivettyneineni aivoineni laittamaan lapsille ihana perhejoulun kotona.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:joo.. mutta kun kaikki ei voi olla kotona.. joidenkin on pakko olla töissä että pysyy leivässä kiinni..Alkuperäinen kirjoittaja 123:niinpä kattokaas kun on kotiäiti ni osaa laittaa ne lapset ihan ekasijalle..ei tarvii aatella töitä tai päiväkotejaAlkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no hyvä sulle jos pystyt sen asian järjestämään.. kaikki ei voi..Alkuperäinen kirjoittaja 123:no olisin vaik sairaslomalla jos ei muuta vaihtoehtoa,sitäpaitsi en olisi yh ja vaik oisin ni kyl joku kaveri tmv.olisi lähelläni auttamassa,siitä osaisin kyl huolehtia.ja lähettäisin lapsen mummolaan..ELI EN OLISI TYÖSSÄ aattona,Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no mut mitä sää tekisit jos oisit yh ja ei sukua auttamassa? tää sua edeltävä kirjottaja meinas ettei kaikilla ole samoja mahollisuuksia.. ei elämä ole niin mustavalkosta..Alkuperäinen kirjoittaja 123:ai kuin nii kun sadussa?minusta kuulostaa kaamealta painajaiselta ajatella joitakin lapsiraukkoja päiväkodissa jouluaattona.ei niillä ole vanhempia kyllä sitten ollenkaan jos näin on.Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:Miten se on niin vaikee tajuta, että kaikki ei aina suju niinkuin saduissa...Alkuperäinen kirjoittaja 123:aika harva on tuollaisessa tilanteessa kuitenkaan.onhan kai ne sukulaiset jossakin päin?voihan lapsen laittaa lomaileen jo aiemmin jos on niin rahanahne ja on jouluaaton töissä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:ei kaikilla ole niitä sukulaisia auttamassaAlkuperäinen kirjoittaja 123:kyllä on,oon ihan varma.kenenkään lapsen ei olisi pakko olla hoidossa aattona.onhan isovanhemmat tai muut sukulaiset.aikuiset vaan kun tekee itselleen tuon työn tarpeen naurettavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..Alkuperäinen kirjoittaja LLL:En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
Itse muistan ne lapsuuden joulut, ihanan rauhallista, ei kiirettä, yhdessäoloa <3
nii kato mä osaan vastata elämän asioista niin ettei tarvii olla lapsista vastuussa yksin.en halua tuohon muoti-ilmiöön liittyä lainkaan,niinkuin monet muut sadat ja tuhannet.taistelutahtoa ei oo enää lainkaan,eka riita ja no nii erotaan..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Elämä on helppoa kun siitä tekee sellaista, ja yksinkertainen on kaunistaAlkuperäinen kirjoittaja Aniida:paras komentti ikinä: "mä en olis YH..." heh....
Toksi sinä voit, mutta akikille se ei ole niin helppoa. Tilat voi olla rajalliset, vieraita tulossa tai itse ollaan menossa vaikka mummolaan. Autossa rajallisesti paikkoja eikä haluta luopua näistä sukutraditiosta naapurin lasten takia.Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:Nyt en käsitä. Jos sanon, että voin hyvinkin ottaa kaverin lapsia luokseni aattona niin miksi en sitten niin saisi tehdä. Kyllä varmasti ainakin yhden ystäväni lapset tulisivat meidän kanssa viettämään aikaa jouluna kun päiväkodin tätien. Ystävälläni onneksi ei ole tälläistä tilannetta, mutta varmasti tulevaisuudessa tulee olemaan.Alkuperäinen kirjoittaja no mut:Miksei nämä päiväkodin koulutetut työntekijät sitten voi viettää lasten kanssa sitä lasten juhlaa kaikessa rauhassa? Ei siellä varmaan montaa lasta olisi eli tunnelma rauhallinen ja lämmin, palkankin saisivat tuolta ajalta. Voisi olla ihana joulu sekä lapsille että hoitajille tai hoitajalleAlkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:NO mä en koe, että lastenhoitaminen jouluaattona olisi sen kummempaa työtä....sehän on lastenjuhla.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niinpä..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:kyllä munki mielestä on ehottomasti parempi että lapsi on siellä tutussa tarhassa.. tuttujen ihmisten kanssa.. entä uppi outojen kanssa..
Ja se tarhapäivä tulisi tuskin kuitenkaan kattamaan koko jouluaattoa ja joulunaikaa....jos äidillä on esim. iltavuoro, niin joulua voi viettää päivällä, ja illalla lapsi menee hoitoon. Jos lapsi taas on hoidossa aattona päivällä, ehtii illalla vielä mainiosti viettää joulua.
Se on aika hupaisaa, että itse ei kyllä suostuttaisi olemaan jouluna töissä, mutta kaverin käyttäminen lapsenvahtina (=työtä!) ei tuota tunnontuskia...
Mistä hitosta te aina revitte nuo uudet talot, 2 autoa, kesämökit ja veneet??? Kyllä lähihoitaja yh-äidillä on varmaan ihan tarpeeksi maksamista tavallisessa kerrostalokolmiossa ja vähän vanhemmassa autossa.Alkuperäinen kirjoittaja 123:joo sekin on vaan aikuisista kiinni tuo.nykyisin on vaan ihmisten pakko ottaa niin paljon lainaa että saa uuden talon,2 autoo,kesämökin,veneen,ym.ym.siksi ei äiditkään voi olla kotona.mutta joka tapauksessa rahakasta joulua niille kaikille jotka ovat jouluna työssä,siitähän saa ihan kivan palkan..minä tyydyn näivettyneineni aivoineni laittamaan lapsille ihana perhejoulun kotona.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:joo.. mutta kun kaikki ei voi olla kotona.. joidenkin on pakko olla töissä että pysyy leivässä kiinni..Alkuperäinen kirjoittaja 123:niinpä kattokaas kun on kotiäiti ni osaa laittaa ne lapset ihan ekasijalle..ei tarvii aatella töitä tai päiväkotejaAlkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no hyvä sulle jos pystyt sen asian järjestämään.. kaikki ei voi..Alkuperäinen kirjoittaja 123:no olisin vaik sairaslomalla jos ei muuta vaihtoehtoa,sitäpaitsi en olisi yh ja vaik oisin ni kyl joku kaveri tmv.olisi lähelläni auttamassa,siitä osaisin kyl huolehtia.ja lähettäisin lapsen mummolaan..ELI EN OLISI TYÖSSÄ aattona,Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no mut mitä sää tekisit jos oisit yh ja ei sukua auttamassa? tää sua edeltävä kirjottaja meinas ettei kaikilla ole samoja mahollisuuksia.. ei elämä ole niin mustavalkosta..Alkuperäinen kirjoittaja 123:ai kuin nii kun sadussa?minusta kuulostaa kaamealta painajaiselta ajatella joitakin lapsiraukkoja päiväkodissa jouluaattona.ei niillä ole vanhempia kyllä sitten ollenkaan jos näin on.Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:Miten se on niin vaikee tajuta, että kaikki ei aina suju niinkuin saduissa...Alkuperäinen kirjoittaja 123:aika harva on tuollaisessa tilanteessa kuitenkaan.onhan kai ne sukulaiset jossakin päin?voihan lapsen laittaa lomaileen jo aiemmin jos on niin rahanahne ja on jouluaaton töissä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:ei kaikilla ole niitä sukulaisia auttamassaAlkuperäinen kirjoittaja 123:kyllä on,oon ihan varma.kenenkään lapsen ei olisi pakko olla hoidossa aattona.onhan isovanhemmat tai muut sukulaiset.aikuiset vaan kun tekee itselleen tuon työn tarpeen naurettavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..Alkuperäinen kirjoittaja LLL:En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
Itse muistan ne lapsuuden joulut, ihanan rauhallista, ei kiirettä, yhdessäoloa <3
Ei sitten oo käynyt mielessä, että miehesi voi jonain päivänä lähteä, sinulta kysymättä? Tai voit jäädä leskeksi, ja sinusta tulee yh?Alkuperäinen kirjoittaja 123:nii kato mä osaan vastata elämän asioista niin ettei tarvii olla lapsista vastuussa yksin.en halua tuohon muoti-ilmiöön liittyä lainkaan,niinkuin monet muut sadat ja tuhannet.taistelutahtoa ei oo enää lainkaan,eka riita ja no nii erotaan..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Elämä on helppoa kun siitä tekee sellaista, ja yksinkertainen on kaunistaAlkuperäinen kirjoittaja Aniida:paras komentti ikinä: "mä en olis YH..." heh....
Ne lapset joita voisin ottaa ovat kyllä aika läheisiä ja ei mitää vieraita todellakaan. ovat meillä muutenkin lähes päivittäin......joo ja mennään mummolaan kanssa ja autossa ei ole tilaa, mutta tehdään kaksi kierrosta sitten.........tai jotain.....järjestelykysymyksiä........en joutuis luopumaan mistään.....eikä kukaan muukaan ja olsi kyllä ihan omallekkin perheelle aikaa......Alkuperäinen kirjoittaja no mut:Toksi sinä voit, mutta akikille se ei ole niin helppoa. Tilat voi olla rajalliset, vieraita tulossa tai itse ollaan menossa vaikka mummolaan. Autossa rajallisesti paikkoja eikä haluta luopua näistä sukutraditiosta naapurin lasten takia.Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:Nyt en käsitä. Jos sanon, että voin hyvinkin ottaa kaverin lapsia luokseni aattona niin miksi en sitten niin saisi tehdä. Kyllä varmasti ainakin yhden ystäväni lapset tulisivat meidän kanssa viettämään aikaa jouluna kun päiväkodin tätien. Ystävälläni onneksi ei ole tälläistä tilannetta, mutta varmasti tulevaisuudessa tulee olemaan.Alkuperäinen kirjoittaja no mut:Miksei nämä päiväkodin koulutetut työntekijät sitten voi viettää lasten kanssa sitä lasten juhlaa kaikessa rauhassa? Ei siellä varmaan montaa lasta olisi eli tunnelma rauhallinen ja lämmin, palkankin saisivat tuolta ajalta. Voisi olla ihana joulu sekä lapsille että hoitajille tai hoitajalleAlkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:NO mä en koe, että lastenhoitaminen jouluaattona olisi sen kummempaa työtä....sehän on lastenjuhla.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niinpä..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:kyllä munki mielestä on ehottomasti parempi että lapsi on siellä tutussa tarhassa.. tuttujen ihmisten kanssa.. entä uppi outojen kanssa..
Ja se tarhapäivä tulisi tuskin kuitenkaan kattamaan koko jouluaattoa ja joulunaikaa....jos äidillä on esim. iltavuoro, niin joulua voi viettää päivällä, ja illalla lapsi menee hoitoon. Jos lapsi taas on hoidossa aattona päivällä, ehtii illalla vielä mainiosti viettää joulua.
Se on aika hupaisaa, että itse ei kyllä suostuttaisi olemaan jouluna töissä, mutta kaverin käyttäminen lapsenvahtina (=työtä!) ei tuota tunnontuskia...
Varsinkin jos naapurin lapsilla olisi mahdollisuus olla joulu päiväkodissa missä olisi hoitaja ihan heitä varten, voisivat viettää mukavan ja rauhallisen joulun yhdessä sen sijaan että nämä lapset tungettaisiin väkisin mukaan vieraan perheen jouluun. Kenties vielä niin että lasten korviin kantautuisi se mistä kaikesta kyseinen perhe on heidän takiaan joutunut luopumaan.
Muutenkin joku lapsi voi kokea itsensä ulkopuoliseksi toisen perheen ja suvun joulussa, ulkopuolisemmaksi kuin siellä päiväkodilla.
Alkuperäinen kirjoittaja 123:joo sekin on vaan aikuisista kiinni tuo.nykyisin on vaan ihmisten pakko ottaa niin paljon lainaa että saa uuden talon,2 autoo,kesämökin,veneen,ym.ym.siksi ei äiditkään voi olla kotona.mutta joka tapauksessa rahakasta joulua niille kaikille jotka ovat jouluna työssä,siitähän saa ihan kivan palkan..minä tyydyn näivettyneineni aivoineni laittamaan lapsille ihana perhejoulun kotona.[/quoteAlkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:joo.. mutta kun kaikki ei voi olla kotona.. joidenkin on pakko olla töissä että pysyy leivässä kiinni..Alkuperäinen kirjoittaja 123:niinpä kattokaas kun on kotiäiti ni osaa laittaa ne lapset ihan ekasijalle..ei tarvii aatella töitä tai päiväkotejaAlkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no hyvä sulle jos pystyt sen asian järjestämään.. kaikki ei voi..Alkuperäinen kirjoittaja 123:no olisin vaik sairaslomalla jos ei muuta vaihtoehtoa,sitäpaitsi en olisi yh ja vaik oisin ni kyl joku kaveri tmv.olisi lähelläni auttamassa,siitä osaisin kyl huolehtia.ja lähettäisin lapsen mummolaan..ELI EN OLISI TYÖSSÄ aattona,Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:no mut mitä sää tekisit jos oisit yh ja ei sukua auttamassa? tää sua edeltävä kirjottaja meinas ettei kaikilla ole samoja mahollisuuksia.. ei elämä ole niin mustavalkosta..Alkuperäinen kirjoittaja 123:ai kuin nii kun sadussa?minusta kuulostaa kaamealta painajaiselta ajatella joitakin lapsiraukkoja päiväkodissa jouluaattona.ei niillä ole vanhempia kyllä sitten ollenkaan jos näin on.Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:Miten se on niin vaikee tajuta, että kaikki ei aina suju niinkuin saduissa...Alkuperäinen kirjoittaja 123:aika harva on tuollaisessa tilanteessa kuitenkaan.onhan kai ne sukulaiset jossakin päin?voihan lapsen laittaa lomaileen jo aiemmin jos on niin rahanahne ja on jouluaaton töissä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:ei kaikilla ole niitä sukulaisia auttamassaAlkuperäinen kirjoittaja 123:kyllä on,oon ihan varma.kenenkään lapsen ei olisi pakko olla hoidossa aattona.onhan isovanhemmat tai muut sukulaiset.aikuiset vaan kun tekee itselleen tuon työn tarpeen naurettavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..Alkuperäinen kirjoittaja LLL:En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
onhan se tietenki tosi huono vanhempi joka menee töihin että leipää saa pöytään.. ei kaikki ota niitä lainoja, moni ei edes saa.. silti sinne töihin pitää mennä.. aina kun ei ole varaa valita.. laskut on maksettava joulun jälkeenkin ja sitä evästäki ois kiva olla
no hyväAlkuperäinen kirjoittaja 123:nii kato mä osaan vastata elämän asioista niin ettei tarvii olla lapsista vastuussa yksin.en halua tuohon muoti-ilmiöön liittyä lainkaan,niinkuin monet muut sadat ja tuhannet.taistelutahtoa ei oo enää lainkaan,eka riita ja no nii erotaan..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Elämä on helppoa kun siitä tekee sellaista, ja yksinkertainen on kaunistaAlkuperäinen kirjoittaja Aniida:paras komentti ikinä: "mä en olis YH..." heh....
Nuo läheiset lapset ovat vähän eri asia kuin kaverin tai naapurin lapset. Kyllä minäkin voisin siskon lapset meille ottaa, jäetttäisiin sitten vaikka muita joulutraditioita pois.Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:Ne lapset joita voisin ottaa ovat kyllä aika läheisiä ja ei mitää vieraita todellakaan. ovat meillä muutenkin lähes päivittäin......joo ja mennään mummolaan kanssa ja autossa ei ole tilaa, mutta tehdään kaksi kierrosta sitten.........tai jotain.....järjestelykysymyksiä........en joutuis luopumaan mistään.....eikä kukaan muukaan ja olsi kyllä ihan omallekkin perheelle aikaa......
no niinpä.. ei tulis kyllä mieleenkään tupata omia muksuja naapuriin hoitoon..Alkuperäinen kirjoittaja no mut:Nuo läheiset lapset ovat vähän eri asia kuin kaverin tai naapurin lapset. Kyllä minäkin voisin siskon lapset meille ottaa, jäetttäisiin sitten vaikka muita joulutraditioita pois.Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:Ne lapset joita voisin ottaa ovat kyllä aika läheisiä ja ei mitää vieraita todellakaan. ovat meillä muutenkin lähes päivittäin......joo ja mennään mummolaan kanssa ja autossa ei ole tilaa, mutta tehdään kaksi kierrosta sitten.........tai jotain.....järjestelykysymyksiä........en joutuis luopumaan mistään.....eikä kukaan muukaan ja olsi kyllä ihan omallekkin perheelle aikaa......
Mutta vaikka naapurin yh äiti on tosi kiva ja ollaan ihan ystävystyttykin viimekuukausina niin en silti olisi valmis ottamaan lapsiaan meille jouluksi ja näiden takia muuttamaan suunnitelmia. Enkä oleta että hän tekisi samaa minun lasteni kohdalla. Muille kuin siskolle en edes kehtaisi lapsiani tarjota jos tiukka paikka tulisi. Mielummin sitten se päiväkoti.
Mutta kun ne on kaverin lapsia vaikka läheisiä ovatkin......ja kyllä kaikki mun kavereisden lapset on sen verran läheisiä, että meidän joulupöytään mahtuisivat...Alkuperäinen kirjoittaja no mut:Nuo läheiset lapset ovat vähän eri asia kuin kaverin tai naapurin lapset. Kyllä minäkin voisin siskon lapset meille ottaa, jäetttäisiin sitten vaikka muita joulutraditioita pois.Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:Ne lapset joita voisin ottaa ovat kyllä aika läheisiä ja ei mitää vieraita todellakaan. ovat meillä muutenkin lähes päivittäin......joo ja mennään mummolaan kanssa ja autossa ei ole tilaa, mutta tehdään kaksi kierrosta sitten.........tai jotain.....järjestelykysymyksiä........en joutuis luopumaan mistään.....eikä kukaan muukaan ja olsi kyllä ihan omallekkin perheelle aikaa......
Mutta vaikka naapurin yh äiti on tosi kiva ja ollaan ihan ystävystyttykin viimekuukausina niin en silti olisi valmis ottamaan lapsiaan meille jouluksi ja näiden takia muuttamaan suunnitelmia. Enkä oleta että hän tekisi samaa minun lasteni kohdalla. Muille kuin siskolle en edes kehtaisi lapsiani tarjota jos tiukka paikka tulisi. Mielummin sitten se päiväkoti.
niinpä.. siks onki reilua kaikkia kohtaan että vuorotellaan noissa lomissaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En tiedä, miten sairaaloissa työäntekijöiden velvollisuudet ovat nyt, kun ovat työsopimussuhteissa. Itse aikoinaan olin virkasuhteessa ja se oli sellanen juttu, että jonkun työntekijän nyt vaan oli virkavelvollisuutensa takia pakko tulla töihin, jos muut olivat sairaina. Jos siis työpaikalla kaikki olisivat perheellisiä, niin sen jouluaatoksi työvuorolistassa töihin määräty yllättävä "olenkin sairaana "-ilmoitus olisi aiheuttanut ainoastaan sen, että joku toinen olisi joutunut töihin.
Musta oli ihan reilua, että ne pyhien työvuorolistat kiersivät. Jouluja tuli tasapuolisesti kaikille riippumatta siitä, olitko perheellinen vai perheetön, parisuhteessa vai yh jne. Toki jos joku halusi vaihtaa vuoroaan, niin se oli sallittua.
Olen ollut myös työpaikassa, jossa yksi työntekijä sai joka ainoa vuosi koululaisten hiihtolomaviikon talvilomaa. Muut saivat sitten kehitellä lapsilleen hiihtolomaviikoksi jonkun hoitopaikan, elleiollut puolisoa lasten kanssa kotona. Voi tietysti ajatella, että joulu on tärkeämpi asia kuin olla lasten kanssa yhtä aikaa talvilomalla, mutta kyllä se siinä työyhteisössä aiheutti aikamoista kitkaa, että yksi saa viettää joka vuosi hiihtolomansa lastensa kanssa ja muut ei.
no mutta sittenhän se on ihan ok että tarhatädit, lastensairaanhoitajat ja lastenlääkärit on töissä jouluna, kun eihän se lasten hoitaminen jouluaattona työtä ole.. ja niiden omat lapset sitten vaan vaikka naapurin Peralle hoitoon..Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:NO mä en koe, että lastenhoitaminen jouluaattona olisi sen kummempaa työtä....sehän on lastenjuhla.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:niinpä..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:kyllä munki mielestä on ehottomasti parempi että lapsi on siellä tutussa tarhassa.. tuttujen ihmisten kanssa.. entä uppi outojen kanssa..
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:no mutta sittenhän se on ihan ok että tarhatädit, lastensairaanhoitajat ja lastenlääkärit on töissä jouluna, kun eihän se lasten hoitaminen jouluaattona työtä ole.. ja niiden omat lapset sitten vaan vaikka naapurin Peralle hoitoon..Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:NO mä en koe, että lastenhoitaminen jouluaattona olisi sen kummempaa työtä....sehän on lastenjuhla.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Ymmärrä tahallasi väärin......en koe kavereisen lapsien hoitoa työksi, niin miksi siitä pitää ilkeillä.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:kyllä munki mielestä on ehottomasti parempi että lapsi on siellä tutussa tarhassa.. tuttujen ihmisten kanssa.. entä uppi outojen kanssa..
Tottakai varmaan on rankempaa kun oman pesueen kanssa, mutta välillä on.
niinpä..
entäs jos sun mies kuolee.. pidät sen hengissä taistelutahdolla?Alkuperäinen kirjoittaja 123:nii kato mä osaan vastata elämän asioista niin ettei tarvii olla lapsista vastuussa yksin.en halua tuohon muoti-ilmiöön liittyä lainkaan,niinkuin monet muut sadat ja tuhannet.taistelutahtoa ei oo enää lainkaan,eka riita ja no nii erotaan..Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Elämä on helppoa kun siitä tekee sellaista, ja yksinkertainen on kaunistaAlkuperäinen kirjoittaja Aniida:paras komentti ikinä: "mä en olis YH..." heh....