Miunkii Mummo ol kotosin Viipurin maalaiskunnast! =) :wave:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kummatkin papat oli Räisälän poikii, ja mummo oli Viipurin maalaiskunnasta.
Olisi suuri haaveeni päästä käymään siellä kotipaikalla. Kuvia raunioista mulla on, mutta haluaisin itse sinne päästä ja myös Viipuriin.Alkuperäinen kirjoittaja Adea:Isän puolen koko suvun juuret Räisälästä. Itse olen käynyt siellä katsomassa mummon kotipaikan raunioita. Tuli kummallinen olo.
Sama ukki samasta paikasta =)Alkuperäinen kirjoittaja Taare:ukin entinen koti löytyy impilahdelta, uomaan kylästä
minun isä on kanssa jääskestäAlkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:Jääskestä ja Viipurista(siis isovanhemmat)
täällä myös näin.Alkuperäinen kirjoittaja Adea:Isän puolen koko suvun juuret Räisälästä. Itse olen käynyt siellä katsomassa mummon kotipaikan raunioita. Tuli kummallinen olo.
Tään pappa oli jääskestä.Alkuperäinen kirjoittaja iipa:minun isä on kanssa jääskestäAlkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:Jääskestä ja Viipurista(siis isovanhemmat)
Äidin isän suku on kanssa Sakkolasta.Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:Isän isän suku on kotosin Sakkolasta, olen selvittänyt juuret tuonne 1700 luvun alulle saakka.
Isän äidin suku on puolestaan Salmista; Miinalasta ja Mantsinsaarelta.
Ja onhan noita muitakin, isän puolelta siis, Ruskealasta, Impilahdelta, Sortavalan maaseurakunnasta...
Ainakin itselleni se oli avartava kokemus, ja vaikuttavakin. Ihan jo suvun historian kannalta. Sekä nähdä siellä nyt asuvien ihmisten elämää. Suosittelen jos kiinnostusta on.Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Olisi suuri haaveeni päästä käymään siellä kotipaikalla. Kuvia raunioista mulla on, mutta haluaisin itse sinne päästä ja myös Viipuriin.Alkuperäinen kirjoittaja Adea:Isän puolen koko suvun juuret Räisälästä. Itse olen käynyt siellä katsomassa mummon kotipaikan raunioita. Tuli kummallinen olo.
Se on totta, olen erittäin ylpeä juuristani. Ja varsinkin kun tietää että evakot ovat olleet varsin halveksittuja "vierailla mailla, oudoilla ovilla".Alkuperäinen kirjoittaja IHme juttu:Mistähän johtuu, että karjalaisista sukujuurista ollaan hirmusen ylpeitä? Ei esimerkiksi petsamolaisista sukujuurista vouhkata samalla tavalla. Anteeksi termi vouhkata, mutta siltä se sivullisesta näyttää... Ja jatkakaa, olkaa hyvä, ei minua häiritse, kunhan ihmettelin!