Keneltä ottaisit rahoja pois? Kun vaaditaan lisää tukia näille ja noille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamma";27259048]Isot yhtiöt = Neste, Nokia, Kone ym ym. Niissä hallituksissa istuu tähän hyväveli piiriin kuuluvat ja makselevat pelkästä kokouksessa istumisesta tuhansia euroja. Miksi? Eikö pallkkioksi riittäisi se että pääsee vaikuttamaan suuren yhtiön päätöksiin? Tarviiko siitä sitten vielä maksaa tuhansia muutaman tunnin persiillään istumisesta?
Samalla voisi nuo ylisuuret isojen yhtiöiden johtajien palkkiot verottaa vähän rankemmalla kädellä = 10% käteen ja 90% ennaltaehkäisevään terveydenedistämiseen suunnattuun työhön, esim psyk tai nuorten ja lasten hyvinvointiin.

Ja kyllä vaan tiedän sellaisia jotka nostavat jotakin etuja (en todella ole näistä etuuksista kartalla kun en käytä) siksi että toimeentulo on huonoa kun opiskelee taas uutta tutkintoa eikä oikeen ehdi/jaksa töissä käydä. Se millä nimikkeellä se raha sitten kulkee, siitä en ole varma.[/QUOTE]

Ja presidentille vain viikoraha. Tuo viimeinen kappale jutussasi kertoo siitä, miksi ei kannataisi edes ottaa osaa keskusteluun. Juujuu. että silleen. Suomen suurimpia yrityksiä pitäisi johtaa kahvipalkalla. Ja kahvistakin maksaa 90% veroa.
No näillä suomen kansan on mentävä, kun kerran kaikki saavat äänestääkin ymmärryksen tasosta riippumatta.

[QUOTE="säästäjä";27258426]

Toinen, mikä on tullut esiin useammassa kirjoituksessa on ennaltaehkäisevä mielenterveyspalvelu. Mitä se oikeasti tarkoittaa??? Missä vaiheessa jokainen nuori laitetaan tämän hoidon piiriin ja kuka siitä päättää ja millä kriteereillä. Tästä on tullut jonkinlainen muotijuttu. Luulenpa, että rahalla tätä asiaa ei korjata, vaan ihmisten omalla asenteella elämään. Kyseessä on pitkälti kasvatuskysymys ja siinä ollaan menty pahasti pieleen. Ei valtio tai kunta ole aiheuttamassa mielenterveysongelmia, vaikka niitä vaaditaan sitten näitä kasvatuksellisia mokia korjaamaan. Ei yhteiskunta voi olla ennakkoon vastuussa siitä, tunteeko joku itsensä masentuneeksi tai tuleeko hänestä päihdeongelmainen.[/QUOTE]

Voi apua, mikä kommentti. Jos pelkällä asenteella selviäisi niin olisin parantunut aikaa sitten. Ennaltaehkäisy omalla kohdallani olisi mm. tarkoittanut sitä, että sossu olisi ottanut itse tehdyt lastensuojeluilmoitukseni vastaan ja olisimme saaneet perheenä jotain tukea. Sitä, että olisin päässyt terapiaan julkiselle tms. jatkuvaan hoitosuhteeseen. Sen sijaan, että jouduin yhteiskunnan mt-palveluiden ulkopuolelle "liian terveenä". Tämä johti siihen, että jouduin sairaalaan moneksi viikoksi, jolloin lapset meni pikaisesti päiväkotiin ja jouduin pitkälle sairasloma ja senkin jälkeen olen saikkuillut aika ajoin, vaikka huomattavasti parempana jo olenkin. Ja tämä tuli / tulee takuulla paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin ennaltaehkäisy. Toisena esimerkkinä kertoisin, että sairaalassa ollessani (aikuisten psykiatrinen osasto) siellä oli 18-vuotias poika, joka oli odottanut jo pitkän aikaa, että paikka vapautuisi nuorten osastolla. Ei vapautunut ja lopulta osastokuntoinen poika meni odottamaan kotiin josko pääsisi joskus nuorten osastolle...

Onhan se toki kaunis ajatus, rikkaat antaisivat suosiolla köyhille. Kieltäytyisivät osasta kuukausipalkkaansa ja ohjaisivat sen niille alempipalkkaisille.

No joo.

Olisin itse valmis luopumaan perheelleni maksettavasta lapsilisästä ja kotihoidontuesta, koska meidän tuloilla emme niitä tarvitse. Mielummin ohjaisin rahat kuitenkin sosiaali-ja terveydenhuoltoon kuin antaisin jollekin ryhmälle rahallisena tukena.

[QUOTE="Heluna";27258989]Rikkailta rahaa pois. Kaikki mitä tienaa yli viiden tonnin niin siitä sais maksaa 90 prossaa veroa. Ja yrityksien voitosta kanssa kunnon lohkasu. Ja optiosta 95 prossaa.[/QUOTE]

Kukahan sit Suomessa enää vitsis kouluttautua tai tehdä työtä. Me ainakin miehen kans lähdettäis heti ulkomaille töihin jos tommonen malli tulis Suomeen. Meillä on se tilanne et ollaan miehen kans opiskeltu sama aika. Mä terveydenhuoltoalaa ja mies tietojenkäsittelytiedettä. Meillä mies tienaa 4000e kuussa enemmän kuin minä, tosin tää Suomen verotus tasaa käteenjäävää palkkaa aika hyvin. Mut mä oon työssä 8-16 ja mies on työssä 8-18 + iltaisin tekee vielä kotona töitä.

Itse pienentäisin toimeentulotukea tai muuttaisin sen vastikkeelliseksi. Toimeentulotukea saisi vain jos tekisi jotain sen eteen. Suomessa on paljon työtä mitä voisi tehdä myös ilman koulutusta esim. vanhustenulkoilutus, roskien kerääminen puistosta, marjastus. Lisäksi poistaisin subjektiivisen päivähoito-oikeuden. Asumistukea voisi pienentää, jos ei ole rahaa asua kalliissa asunnossa voisi muuttaa halvempaan ja pienempää. Niin mekin tehtiin opiskeluaikana kun rahaa oli vähän.

Vastaus sinänsä on vastaajan kohdalla järkevä. Mutta se ei oikein vastaa edelliseen kirjoitukseen. Mielenterveysongelmat ollivat jo kaiketi olemassa, kun sossu ei reagoinut itsetehtyihin ls-ilmoihin.
Missä on se ennaltaehkäisy ja miksi siihen on niin paljon tarvetta. Miksi tämän päivän lapsiperheet tarvitsevat niin paljon apua. Miksi aikaisemmin sitä tarvetta ei ole ollut, vaan viimevuosina mielentervesyongelmat ovat räjähtäneet määrältään. Olisiko se ennaltaehkäisy enemmänkin jo peruskoulussa annettavaa elämänhallinnan opetusta. Edelleen - miksi aikaisemmissa sukupolvissa ei ole ollut tällaisia elämänhallintaongelmia. Ennenkaikkea - miksi näille 80-luvulla syntyneille tai heidän vanhemmilleen ei ole saatu päähän näitä elämänhallintakysymyksiä. Älkää nyt antako sitä perusvastausta 90-luvun lamasta. Siihen ei liity elämänhallinnan peruskysymysten katoamista ihmisten järjestä.

[QUOTE="Miiu";27259166]Olisin itse valmis luopumaan perheelleni maksettavasta lapsilisästä ja kotihoidontuesta, koska meidän tuloilla emme niitä tarvitse. Mielummin ohjaisin rahat kuitenkin sosiaali-ja terveydenhuoltoon kuin antaisin jollekin ryhmälle rahallisena tukena.[/QUOTE]

Itse taas en olisi, koska mieheni maksaa tällä hetkellä veroa 35% palkastaan ja itse maksan 25. Kyllä niistä tuloista pitäis meillekin lapsilisä ja kotihoidontuki lohjeta.

[QUOTE="vieras";27259133]Voi apua, mikä kommentti. Jos pelkällä asenteella selviäisi niin olisin parantunut aikaa sitten. Ennaltaehkäisy omalla kohdallani olisi mm. tarkoittanut sitä, että sossu olisi ottanut itse tehdyt lastensuojeluilmoitukseni vastaan ja olisimme saaneet perheenä jotain tukea. Sitä, että olisin päässyt terapiaan julkiselle tms. jatkuvaan hoitosuhteeseen. Sen sijaan, että jouduin yhteiskunnan mt-palveluiden ulkopuolelle "liian terveenä". Tämä johti siihen, että jouduin sairaalaan moneksi viikoksi, jolloin lapset meni pikaisesti päiväkotiin ja jouduin pitkälle sairasloma ja senkin jälkeen olen saikkuillut aika ajoin, vaikka huomattavasti parempana jo olenkin. Ja tämä tuli / tulee takuulla paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin ennaltaehkäisy. Toisena esimerkkinä kertoisin, että sairaalassa ollessani (aikuisten psykiatrinen osasto) siellä oli 18-vuotias poika, joka oli odottanut jo pitkän aikaa, että paikka vapautuisi nuorten osastolla. Ei vapautunut ja lopulta osastokuntoinen poika meni odottamaan kotiin josko pääsisi joskus nuorten osastolle...[/QUOTE]

Tämä oli vastaus tähän. Lainaus katosi.

Tänään, 15:56"vieras"
Vastaus sinänsä on vastaajan kohdalla järkevä. Mutta se ei oikein vastaa edelliseen kirjoitukseen. Mielenterveysongelmat ollivat jo kaiketi olemassa, kun sossu ei reagoinut itsetehtyihin ls-ilmoihin.
Missä on se ennaltaehkäisy ja miksi siihen on niin paljon tarvetta. Miksi tämän päivän lapsiperheet tarvitsevat niin paljon apua. Miksi aikaisemmin sitä tarvetta ei ole ollut, vaan viimevuosina mielentervesyongelmat ovat räjähtäneet määrältään. Olisiko se ennaltaehkäisy enemmänkin jo peruskoulussa annettavaa elämänhallinnan opetusta. Edelleen - miksi aikaisemmissa sukupolvissa ei ole ollut tällaisia elämänhallintaongelmia. Ennenkaikkea - miksi näille 80-luvulla syntyneille tai heidän vanhemmilleen ei ole saatu päähän näitä elämänhallintakysymyksiä. Älkää nyt antako sitä perusvastausta 90-luvun lamasta. Siihen ei liity elämänhallinnan peruskysymysten katoamista ihmisten järjestä.

Jos saisin ihan itse päättää, tasoittaisin palkkaeroja ts. suuripalkkaisilta pois, joku kattosumma myös palkkoihin. Hyvätuloisten verotusta kiristäisin ja poistaisin kaikki mahdollisuudet kiertää veroja. Lapsilisät poistaisin suurituloisilta, niidenkin maksuun voisi laittaa jonkinlaiset tulorajat. Eläkkeisiinkin se katto olis hyvä. Kansanedustajilta ottaisin pois joko älyttömät kulukorvaukset tai sitten pienentäisin palkkoja huomattavasti ja kohdistaisin ne varat johonkin tärkeämpään. Myöskään mitään miljoonia ei annettaisi enää johonkin Kreikkaan, kun niille on parempaa käyttöä omassa maassa.

Lapsiperheille antaisin enemmän rahaa, korottaisin ehkä lapsilisiä tai muita tukia, jotta lapsia voitaisiin hoitaa kotona enemmän. Tukisin myös niitä pienen eläkkeen saavia vanhuksia.

kun kommunismi meininkiä useammassa viestissä. Tällä taktiikalla hyvätuloiset koulutetut ihmiset muuttavat töihin ulkomaille. Ja saavat vielä paremman palkan kuin Suomessa. Niitä verotuloja tarvitaan, että voidaan maksaa etuuksia muille. Johan meillä on marginaaliverotus ja esim. päivähoitomaksujen porrastus.

[QUOTE="vieras";27259187]Vastaus sinänsä on vastaajan kohdalla järkevä. Mutta se ei oikein vastaa edelliseen kirjoitukseen. Mielenterveysongelmat ollivat jo kaiketi olemassa, kun sossu ei reagoinut itsetehtyihin ls-ilmoihin.
Missä on se ennaltaehkäisy ja miksi siihen on niin paljon tarvetta. Miksi tämän päivän lapsiperheet tarvitsevat niin paljon apua. Miksi aikaisemmin sitä tarvetta ei ole ollut, vaan viimevuosina mielentervesyongelmat ovat räjähtäneet määrältään. Olisiko se ennaltaehkäisy enemmänkin jo peruskoulussa annettavaa elämänhallinnan opetusta. Edelleen - miksi aikaisemmissa sukupolvissa ei ole ollut tällaisia elämänhallintaongelmia. Ennenkaikkea - miksi näille 80-luvulla syntyneille tai heidän vanhemmilleen ei ole saatu päähän näitä elämänhallintakysymyksiä. Älkää nyt antako sitä perusvastausta 90-luvun lamasta. Siihen ei liity elämänhallinnan peruskysymysten katoamista ihmisten järjestä.[/QUOTE]

Mitä tekemistä mielenterveysongelmilla on elämänhallinnan kanssa? Totta kai mielenterveysongelmat olivat olemassa, mutta koska olin kärsinyt niistä koko elämäni (en tietenkään tajunnut sitä aiemmin) en osannut reagoida ennen kuin tilanne räjähti käsiin. Mielenterveysongelmia on ihan takuulla ollut aina. Niitä ei osattu diagnosoida eikä apua uskallettu hakea. Kyllähän kaikki tietää näitä entisaikojen "kylähulluja# sun muita pipipäitä. Tänä päivänä ne diagnosoitaisiin. Mä en pysty vastaamaan sulle muiden puolesta, vain omastai. Olen elänyt lapsuuteni tunnekylmässä kodissa, jossa oli henkistä ja fyysistä laiminlyöntiä. Rajua koulukiusausta, äidin alkoholismi ja itsemurha käytännöllisesti katsoen silmieni edessä, ei ketään aikuista huolehtimassa, perustarpeiden laiminlyönti + muut menetykset elämässäni ovat vieneet MINUN mielenterveyden. Ja itse asiassa luulen, että juuri laman myötä alkoi vaikeudet meidän perheessä.

[QUOTE="Heluna";27258989]Rikkailta rahaa pois. Kaikki mitä tienaa yli viiden tonnin niin siitä sais maksaa 90 prossaa veroa. Ja yrityksien voitosta kanssa kunnon lohkasu. Ja optiosta 95 prossaa.[/QUOTE]

Sinäkin olisit 5001 euroa kuussa tienaavana tähän valmis, vai kuinka?

Tää palsta on täynnä sinunlaisia idiootteja.. kun ei ole minulla rahaa niin ei sitä saa olla kenelläkään muullakaan. Neuvostomeininkiä.

Tää palsta on täynnä sinunlaisia idiootteja.. kun ei ole minulla rahaa niin ei sitä saa olla kenelläkään muullakaan. Neuvostomeininkiä.

Peesi tälle; kateelliset haluaa tehdä muidenkin elämästä yhtä ankean kuin omistaan. Olisko kannattanut hieman ihmiset opiskella ja hommata parempi työpaikka? Tai työpaikka ylipäänsä...?

[QUOTE="vieras";27259223]Mitä tekemistä mielenterveysongelmilla on elämänhallinnan kanssa? Totta kai mielenterveysongelmat olivat olemassa, mutta koska olin kärsinyt niistä koko elämäni (en tietenkään tajunnut sitä aiemmin) en osannut reagoida ennen kuin tilanne räjähti käsiin. Mielenterveysongelmia on ihan takuulla ollut aina. Niitä ei osattu diagnosoida eikä apua uskallettu hakea. Kyllähän kaikki tietää näitä entisaikojen "kylähulluja# sun muita pipipäitä. Tänä päivänä ne diagnosoitaisiin. Mä en pysty vastaamaan sulle muiden puolesta, vain omastai. Olen elänyt lapsuuteni tunnekylmässä kodissa, jossa oli henkistä ja fyysistä laiminlyöntiä. Rajua koulukiusausta, äidin alkoholismi ja itsemurha käytännöllisesti katsoen silmieni edessä, ei ketään aikuista huolehtimassa, perustarpeiden laiminlyönti + muut menetykset elämässäni ovat vieneet MINUN mielenterveyden. Ja itse asiassa luulen, että juuri laman myötä alkoi vaikeudet meidän perheessä.[/QUOTE]

Mutta mikä oli se ennältäehkäisevä mielenterveyspalvelu? Kuka sitä olisi osannut sinulle antaa ja tarjota. Ajattelen ikävä kyllä niin, että sinunkin tapauksessasi kyse oli enemmänkin vanhempiesi elämänhallintakysymyksistä kuin varsinaisesti mielenterveysongelmista. Aina voi kysyä kumpi on ensin muna vai kana.

Kylähulluja oli vain joitakin ja nekin liittyivät usein kehitysvammaisuuteen ja aivojen toimintahäiriöihin, ei niinkään mielenterveyskysymyksiin. Nykyään heitä hoidetaan pääosin asianmukaisesti omissa hoitojärjestelmissään.

[QUOTE="Miiu";27259166]Olisin itse valmis luopumaan perheelleni maksettavasta lapsilisästä ja kotihoidontuesta, koska meidän tuloilla emme niitä tarvitse. Mielummin ohjaisin rahat kuitenkin sosiaali-ja terveydenhuoltoon kuin antaisin jollekin ryhmälle rahallisena tukena.[/QUOTE]

Voit aina lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen, niin voit paremmin ohjata mihin varat menevät. Teetkö niin ja jos et, niin miksi et?

[QUOTE="vieras";27259187] Miksi tämän päivän lapsiperheet tarvitsevat niin paljon apua. Miksi aikaisemmin sitä tarvetta ei ole ollut, vaan viimevuosina mielentervesyongelmat ovat räjähtäneet määrältään. Olisiko se ennaltaehkäisy enemmänkin jo peruskoulussa annettavaa elämänhallinnan opetusta. Edelleen - miksi aikaisemmissa sukupolvissa ei ole ollut tällaisia elämänhallintaongelmia. Ennenkaikkea - miksi näille 80-luvulla syntyneille tai heidän vanhemmilleen ei ole saatu päähän näitä elämänhallintakysymyksiä. Älkää nyt antako sitä perusvastausta 90-luvun lamasta. Siihen ei liity elämänhallinnan peruskysymysten katoamista ihmisten järjestä.[/QUOTE]

Yhdellä sanalla yhteisöllisyys. Yhteisöllisyyttä joka oli ennen yhteisön kylän, suvun, ystäväpiirin, harrastus porukan tms. aikaan saamaa, odotetaan nykyään yhteiskunnalta. Yhteiskunta vain ei koskaan voi tarjota sellaista huolenpitoa ja vastuuta lähimmäisestä mihin pystyy pieni ja tiivis yhteisö.

Ennalta ehkäisyssä minusta pitäisi tukea niittä vapaaehtoisia rakenteita mitä meillä jo on olemassa, lisätä vertaistukea ja muuta vastaavaa. Totta on että mahdollisimman varhainen puuttuminen (vaikka sitäei täysin ennaltaehkäisyksi voikaan laskea) tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin se että puututaan vasta melkein vaiheessa jossa se on jo myöhäistä. Mielenterveys ongelmien hoito ei kovin hyvällä tolalla meillä ole, eikä se sitä kaiketi koskaan ole ollut. Ehkä ennen vanhaan vähän paremmin siedettiin muutama "kylähullu" jos he eivät oleet vaaraksi muille.

Yhdellä sanalla yhteisöllisyys. Yhteisöllisyyttä joka oli ennen yhteisön kylän, suvun, ystäväpiirin, harrastus porukan tms. aikaan saamaa, odotetaan nykyään yhteiskunnalta. Yhteiskunta vain ei koskaan voi tarjota sellaista huolenpitoa ja vastuuta lähimmäisestä mihin pystyy pieni ja tiivis yhteisö.

Ennalta ehkäisyssä minusta pitäisi tukea niittä vapaaehtoisia rakenteita mitä meillä jo on olemassa, lisätä vertaistukea ja muuta vastaavaa. Totta on että mahdollisimman varhainen puuttuminen (vaikka sitäei täysin ennaltaehkäisyksi voikaan laskea) tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin se että puututaan vasta melkein vaiheessa jossa se on jo myöhäistä. Mielenterveys ongelmien hoito ei kovin hyvällä tolalla meillä ole, eikä se sitä kaiketi koskaan ole ollut. Ehkä ennen vanhaan vähän paremmin siedettiin muutama "kylähullu" jos he eivät oleet vaaraksi muille.

Tässä on varmaankin se perusratkaisu moniin kysymyksiin. Tällä palstalla päivittäin kysytään, miksi neuvolasta tulee joku käymään kotona, miksi sossu-täti vainoaa ja kyselee, kun hakee toimeentulotukea. Äitiin ja anoppiin ei haluta olla missään yhteydessä ja sitten ihmetellään, kun joku on tehnyt ls-ilmoituksen. Kaikki ihmiset ovat perseestä ja varsinkin se elämänkumppani ja lasten isä, johon ei haluta olla missään yhteyksissä. Joku asia on ihmissuhdeasioissa ja lähimmäisverkostoissa mennyt poskelleen viime aikoina. Yleensä kaikki johtuu vain itsekkyydestä ja jokainen pokkipuolinen sana mistä tahansa pienestäkin asiasta aiheuttaa välirikon joka suuntaan.

Mielenterveyskysymykset eivät ole aivan yksiselitteisiä koska ne eivät ole aukottomasti diagnosoitava. Jotkut pystyvät toimimaan hyvin tai jopa paremmin paineen alla. Jotkut taas kaatuvat pienenkin asian alle, jota on aikaisemmin pidetty "normaalina" elämään liittyvänä vastamäkenä. Toinen hakee heti nappeja, kun hiukan vituttaa ja toinen toimii täysin normaalisti.

[QUOTE="vieras";27259250]Peesi tälle; kateelliset haluaa tehdä muidenkin elämästä yhtä ankean kuin omistaan. Olisko kannattanut hieman ihmiset opiskella ja hommata parempi työpaikka? Tai työpaikka ylipäänsä...?[/QUOTE]

Höpö höpö. Mähän sanoin että vasta sen viiden tonnin yli menevästä ne isot verot. Kukaan ei tartte enempää. Mut jos haluu tienata niin sittehä maksaa. Ja JOS täällä kaikki opiskelis ni ei silti olis niitä viiden tonnin hommia kaikille ja jonkun pitäs tehä se oikeeki työ. Nyt sitten piisaa pilvin pimein konsulttia ja konsultin konsulttia ja kaiken sekoittavia IT-ihmisiä jokka tienaa ihan haitanteosta hirveet rahat. Sitäpaitti SUomessa on koulutus ilmasta ja siitä jopa maksetaan. ja sitten vielä ihmiset jorisee että työ on kivempaa ja sitten muka pitäis vielä saada jättipalkka.

Emmää sitä sano, että sen verotuksen pitäis tarkalleen noin mennä mutta sinne päin.

[QUOTE="vieras";27259297]Ja kaikista älypuhelimista pitää maksaa 80% ostohinnasta ylellisyysveroa sekä Iphone 5 on ehdottomasti 95% veroluokassa.[/QUOTE]

Tuommonen olis kans ihan ok. Ja kaikesta tommosesta vaan lisää veroa. Sieltä ne rahat kans vois kertyä.

[QUOTE="vieras";27259270]Mutta mikä oli se ennältäehkäisevä mielenterveyspalvelu? Kuka sitä olisi osannut sinulle antaa ja tarjota. Ajattelen ikävä kyllä niin, että sinunkin tapauksessasi kyse oli enemmänkin vanhempiesi elämänhallintakysymyksistä kuin varsinaisesti mielenterveysongelmista. Aina voi kysyä kumpi on ensin muna vai kana.

Kylähulluja oli vain joitakin ja nekin liittyivät usein kehitysvammaisuuteen ja aivojen toimintahäiriöihin, ei niinkään mielenterveyskysymyksiin. Nykyään heitä hoidetaan pääosin asianmukaisesti omissa hoitojärjestelmissään.[/QUOTE]

Siis mikämikä palvelu? Tarkoitatko nyt aikaa ennen viimeistä romahtamista vai lapsuutta vai mitä? Jo lapsuudessani minun oireiluun ja perheen tilanteeseen olisi pitänyt puuttua. Varmaan (?) voit kuvitella itsekin mitä pitäisi tehdä jos perheessä on rajua alkoholismia, perustarpeiden puutetta, henkistä ja fyysistä väkivaltaa jne. Ja ei millään pahalla, mutta en kyllä anna mitään arvoa sellaiselle, joka analysoi minun tilannettani vain sen takia mitä kirjoitan muutamassa lauseessani. Kyllä minä näitä asioita olen selvitellyt niin paljon, että alan olemaan tietoinen siitä mitkä on olleet syyt ja seuraukset jne. Etkö usko, että minulla oli mielenterveysongelmia vai että äidilläni oli? Oman lapseni kohdalla voin sanoa, että hän alkoi oireilla, jolloin otin aktiivisesti yhteyttä omaan psykologiin, koulupsykologiin, kuraattoriin jne ja meillä kävi viranomaisia, kävimme yhdessä heidän luonaan juttelemassa ja piirtämässä lasten tyyliin jne ja tämä oli juurikin sitä ENNALTAehkäisevää hoitoa ja nyt lapsemme voi hyvin. Tilanne olisi takuulla eri, jos siihen ei olisi mitenkään puututtu. Ja ennaltaehkäisevä esimerkiksi se terapia ennen kuin tilanne on niin huono, että ollaan sairaalassa ja pitkillä saikuilla ja se vasta yhteiskunnalle maksaakin.
Ja entisaikaan oli YHTEISÖLLISYYS! Koko kylä kasvatti, sukulaiset kantoi vastuuta, autettiin toisia ja työelämä oli helpompaa. Kun lapsi syntyi niin koteihin tuli automaattisesti kodinhoitaja. Nyt sellaisia ei ole olemassakaan tai jos on niin täytyy olla lastensuojeluperhe ennen kuin konkreettista apua saa. Pätkätyöt, kilpailu työelämässä, jatkuvasti kasvavat vaatimukset. Ihmettelen ennemminkin, että kuinka tynnyrissä ihminen on kasvanut jos ihmettelee edes tätä asiaa.

[QUOTE="vieras";27259330] Jotkut pystyvät toimimaan hyvin tai jopa paremmin paineen alla. Jotkut taas kaatuvat pienenkin asian alle, jota on aikaisemmin pidetty "normaalina" elämään liittyvänä vastamäkenä. Toinen hakee heti nappeja, kun hiukan vituttaa ja toinen toimii täysin normaalisti.[/QUOTE]

Meidän on varmaan turha enää edes jatkaa keskustelua, kun näemmä kuulut niihin joiden mielestä masennus on vitutusta, kun normaalia elämää ei kestetä. Hohhoijaa.

[QUOTE="Heluna";27259365]Höpö höpö. Mähän sanoin että vasta sen viiden tonnin yli menevästä ne isot verot. Kukaan ei tartte enempää. Mut jos haluu tienata niin sittehä maksaa. Ja JOS täällä kaikki opiskelis ni ei silti olis niitä viiden tonnin hommia kaikille ja jonkun pitäs tehä se oikeeki työ. Nyt sitten piisaa pilvin pimein konsulttia ja konsultin konsulttia ja kaiken sekoittavia IT-ihmisiä jokka tienaa ihan haitanteosta hirveet rahat. Sitäpaitti SUomessa on koulutus ilmasta ja siitä jopa maksetaan. ja sitten vielä ihmiset jorisee että työ on kivempaa ja sitten muka pitäis vielä saada jättipalkka.

Emmää sitä sano, että sen verotuksen pitäis tarkalleen noin mennä mutta sinne päin.[/QUOTE]

Vittu, kun jaloissa pyörii kaikenmaailman pienipalkkaista siivoojaa häiritsemässä työntekoa. Eikö ne voisi duunata yöllä.

Oikeastaan kukaan ei tarvii tonnia enempää palkkaa. Voitaisiin pistää kaikki raksamiehet kortistoon ja vähin äänin lopettaa niiden korvaustenkin maksaminen, kun tonnin palkoista ei niin paljon verotuloja kerry. Kukaan ei tekisi tai ostaisi uusia taloja, joihin tarvitaan yli viiden tonnin liksa. Aletaan ostamaan Venäjältä takaisin niitä vanhoja Ladoja, joita sinne joskus myytiin ja ajellaan taas niillä. Tonnistahan jää verojen jälkeen juuri sen verran käteen, että pystyy sellaisen ostamaan.

Koska ei tarvita enempää niitä yli viiden tonnin palkalla olevia, kouluja käyneitä, niin oikeastaan tilanne onkin nyt aivan ideaali.

Jos sitä rahaa ei oteta keneltäkään pois uudelleenjaettavaksiniin mistä se sitten otetaan? Painetaan aina vain lisää jotta kaikille riittäisi? Sen strategian seuraukset on kyllä jo nähty moneen kertaan.

Totta kai sitä rahaa on pakko ottaa niiltä, joilla sitä tosissaan on. Ei kukaan yksi ihminen oikeasti tarvitse niitä miljoonia, joita jotkut onnelliset tienaavat. Sillä rahalla sadat, jopa tuhannet ihmiset eläisivät ns. normaalia elämää sen sijaan, että tulevat hädin tuskin toimeen.

[QUOTE="Heluna";27259365]Höpö höpö. Mähän sanoin että vasta sen viiden tonnin yli menevästä ne isot verot. Kukaan ei tartte enempää. Mut jos haluu tienata niin sittehä maksaa. Ja JOS täällä kaikki opiskelis ni ei silti olis niitä viiden tonnin hommia kaikille ja jonkun pitäs tehä se oikeeki työ. Nyt sitten piisaa pilvin pimein konsulttia ja konsultin konsulttia ja kaiken sekoittavia IT-ihmisiä jokka tienaa ihan haitanteosta hirveet rahat. Sitäpaitti SUomessa on koulutus ilmasta ja siitä jopa maksetaan. ja sitten vielä ihmiset jorisee että työ on kivempaa ja sitten muka pitäis vielä saada jättipalkka.

Emmää sitä sano, että sen verotuksen pitäis tarkalleen noin mennä mutta sinne päin.[/QUOTE]

Ja sun mielestä erikoislääkärin työ ei ole sitä oikeaa työtä? :D

Ja onko tullut mieleen, että ei ne IT-ihmiset yleensä mitään valtion virkamiehiä ole, vaan töissä yksityisellä sektorilla, kuten itsekin. Miten se mun palkka siis teiltä on poissa? :)

Yhteistyössä