Keneltä lapsenne saavat joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mii"

Vieras
Omat lapseni saavat lahjoja meiltä vanhemmilta, mummuilta+papoilta, kummeilta. ja jokaiselta vain yksi lahja. Tosin kaikki kummit eivät lahjoja osta, lapset saavat jokainen n. 5 lahjaa.

Meiltä vanhemmilta (varmaan 3 pakettia) ja ehkä miehen vanhemmilta. Voi olla että ovat ostaneet esim. lelun jonka on tarkoitus jäädä heille niin että lapsi saa leikkiä sillä siellä ollessaan.

Meillä 6 lasta. Kaikki saavat sen 3-5 pakettia meiltä vanhemmilta (hinta sama kaikilla) .
Lisäksi osa saa kummeilta. Tällä hetkellä on 2 pakettia tullut kummeilta ja näyttäis aika moni siirtyneen kortti linjalle. Eli tuskin kovin montaa enää tulossa.
Isovanhemmat ei muista lapsia. Miehen vanhemmilta saatiin rahaa 60e joulurahaa. Mun vanhemmilta tulee mulle sit jotain astioita, pyyhkeitä tms (mitä en edes ole toivonut) .

Meiltä vanhemmilta, toisiltaan eli ostavat jotain pientä toisilleen viikkorahoillaan, molemmilta isovanhemmilta, kummeilta, tädeiltään ja yhdeltä sedältä, mun mieheni vanhalta hoitajalta, mun mieheni tädiltä ja sedältä, jotka ovat perheettömiä itse. Noilta ainakin on tullut aikaisempina vuosina.

Multa ja mun vanhemmilta. Isänsä anto rahaa ja samoin yleensä tekee hänen äitinsä joka on jo pitkälti päälle 70v eikä näinollen kykene juoksemaan kaupoissa eikä osaisi mitään nyky nuorisolle ostaakkaan. Molemmat saa ehkä yhdeltä kummilta jotain pientä tyyliin lahjakortti tms.

[QUOTE="mii";27727734]Omat lapseni saavat lahjoja meiltä vanhemmilta, mummuilta+papoilta, kummeilta. ja jokaiselta vain yksi lahja. Tosin kaikki kummit eivät lahjoja osta, lapset saavat jokainen n. 5 lahjaa.[/QUOTE]

Mikä ihmeen "VAIN yksi lahja"??? Kiittämättömyys on maailman palkka, huomaan.

Meiltä vanhemmilta tänä jouluna yksi kalliimpi lahja/lapsi. Mummut ja papat antavat rahana, ja teinit saavat käyttää ne mieleisellään tavalla. Lisäksi kummit muistavat pienillä paketeilla.

Onko meidän lapset ainoita, jotka ostavat mielellään toisilleenkin lahjoja? Lapset on nyt 7- ja 9-vuotiaat ja ovat tykänneet aina ostaa toisilleenkin jotain säästämillään rahoilla. Toinen on tyttö ja toinen poika, mutta tietävät kyllä hvyin, mistä toinen tykkää, joten lahjat on yleensä ihan nappin :)

Vanhemmilta
minun veljeltä ja hänen perheeltä
miehen veljeltä ja avovaimolta
kummeilta
miehen setä ja täti
minun enolta
Isomummolta
Mummilta
mummolta
vaarilta

ja kun laskee, että kaikilta tulee sellainen 2 pakettia per mukula ( lapsia kolme ) Niin huh huh!

Meillä saavat vanhemmiltansa, isovanhemmilta (kaksilta, mutta toisilta rahan muodossa), isommat sisarukset ovat vauvalle jotain keksineet :heart:, mutta siinä taitaa olla se. Pienellä ei ole vielä ollut ristiäsiä, ja isoimpien kummit eivät taida lahjoja ostaa tänä vuonna (kun viime vuonnakaan ei tullut kuin yhdeltä). Mutta ei tuo haittaa, ei kummien tarvitsekaan lahjoja ostaa. Lapset saavat lahjoja kyllä yllin kyllin.

Ja meillä sama kun Marakatilla, mun vanhempien puolesta tulee joka joulu satoja euroja "joululahjarahaa" koko perheelle, kun eivät lahjoja osaa/ehdi/jaksa ostaa.

[QUOTE="vieras";27728190]Onko meidän lapset ainoita, jotka ostavat mielellään toisilleenkin lahjoja? Lapset on nyt 7- ja 9-vuotiaat ja ovat tykänneet aina ostaa toisilleenkin jotain säästämillään rahoilla. Toinen on tyttö ja toinen poika, mutta tietävät kyllä hvyin, mistä toinen tykkää, joten lahjat on yleensä ihan nappin :)[/QUOTE]

Meidänkin tytöt muuten ostaa toisilleen joka joulu jotain.

Yhteistyössä