Kenelläkään NÄIN runsaat menkat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fghj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fghj

Vieras
Alkaa jo todella kyllästyttää tämä... Aina ollut suht runsaat menkat, mutta nyt 3. lapsen jälkeen ne ovat vaan koko ajan yhä runsaammat.
Käytän TAmpaxin vahvimpia eli superplus tamponeja ja niillä pärjää yleensä 3 tuntia kerrallaan pari-kolme ensimmäistä päivää. Välillä tosin tulevat läpi jo 2 tunnin jälkeen. Vessassa kun käy, niin melkein tiputtamalla valuu verta pönttöön. Öisin joutuu käyttämään yhtäaikaa tuota tamponia ja sidettä, jotta ei joutuisi nousemaan kesken yötä vaihtamaan.
Ja menkat kestää 6 päivää, tosin 4. päivän paikkeilla alkaa runsain vuoto helpottaa.
On vaan tosi rasittavaa.
Nyt kyllä olen menossa laitattamaan hormonikierukan 1kk päästä, jospa se auttaisi asiaa.

Voi kuules toihan on pientä, mulla oli tuossa kesällä vaatimattomat 20 päivän menkat.:rolleyes: Ja joo o, vuoto tosiaankin kaikki ne 20pvää erittäin runsasta, hb vinkui viimeisiään, anemiaa pukkasi ja elämänlaatu? Jaa mikähän elämänlaatu?:kieh:

[QUOTE="vieras";27236403]voi kuule.
supertamponista tulee läpi 10 minuutissa ja pakko olla side tamponin kanssa, yöllä kätevin on (surullista mutta totta) vauvan vaippa.[/QUOTE]

sama täällä!!!

Täällä ykisi joka ei voi käyttää tamppooneja ja joka tappelee siteiden (tuplat pitää olla) kanssa kun falskaavat aina jostain kohtaa, sivusta edestä takaa...ja syön Cyklokapronia ja silti ovat runsaat :( Yöt pahimpia, pyyhe on oltava alla..ja silti vaikka kuinka kikkailee aina näyttää jostain kohden tulevan läpi..argh!

Kolmannen lapsen jälkeen kuukautiset alkoivat minullakin olla todella runsaat. Nyt syön yhdistelmäpillereita ja se on vähentänyt vuodon määrää. Kolme ensimmäistä päivää saa isointa tamponia vaihtaa 3 tunnin välein ja yöllä ainoa hyvä vaihtoehto on kuukuppi ja side varmistuksena. Pelkän siteen kanssa tulee aina ohivuotoja ja nukun todella huonosti. Vessassa lorisee verta pönttöön. Inhottavaa.

Niin ja pillereillä on hyvä puoli: kun syö pari-kolme laattaa putkeen, piinapäiviä tulee harvemmin :)

Viimeksi muokattu:
Mulla menkat kesti vuosi sitten 13 päivää. Joista 6 päivää vuoto oli sellaista, että yhtä aikaa piti olla tamponi ja side. Se kaikkein imevin tamponi ja yöside. Tamponi oli vaihdettava vähintään 2 tunnin välein. Välillä tuli sellaisia hulahduksia, että tuli tamponin ohikin, ja kaikki vaatteet sotkussa.

Mulla selityksenä oli golf-pallon kokoinen myooma ja kohdussa koko kohdun täyttävä polyyppi. Ongelmat loppuivat siihen paikkaan, kun nuo leikkauksessa poistettiin.

Ja vuodon seurauksena oli paha anemia, ja kaikki mahdolliset anemian aiheuttamat oireet: rytmihäiriöitä, hiustenlähtöä, kynsien lohkeilua, hengästymistä jne. jne.

Kannatta oikeasti käydä vuotohäiriöiden vuoksi lääkärissä, jotta niille löytyy syy ja saa myös hoidon.

Yhteistyössä