V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:Mutta jos siis lapsi leikki pihallasi, etkä ole häntä pyytänyt poistumaan se on yhtäkuin lupa hänelle olla siellä, silloin vastuu kuuluu sinulle, näin minä sen ajattelisin. Ja tunnetusti 6-vuotiaat ovat kovin "kaverinälkäisiä" että ei varmaan ole mikään ihme jos haluaa tulla sinun lastesi kanssa leikkimään, jos lähialueella ei muita lapsia mahdollisesti ole.
Kyllähän mä ymmärrän että olenhan mä jollain lailla vastuussa tästä lapsesta ja vahdin kyllä häntä parhaani mukaan mutta ajatellaanpa seuraavanlaista tilannetta: lapset leikkii pihalla kiipeilytelineellä ja mä menen sisälle laittamaan pyykit koneeseen. Sillä aikaa tämä vieras lapsi putoaa ja katkaisee jalkansa. Voiko lapsen vanhemmat syyttää minua että laiminlöin velvollisuuteni vahtia lasta ja voivatko he vaatia minulta korvauksia? Ja edelleen korostan että mistään vahtimisista ei olla sovittu aikuisten kesken..
et tietenkään ole velvollinen vahtimaan jonkun muun lasta jos ei asiasta ole vanhempien kanssa sovittu. Vanhemmathan ovat itse antaneet lapselle luvan poistua näköetäisyydeltä, silloin hän on vanhempiensa vastuulla tietenkin.