Kenellä käy siivooja? Kysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöly

Vieras
Oon ajatellu tilata siivoojaan...Tarvitsisi tehdä tässä kevään korvilla vähän suuremman siivouksen ja oma motivaatio ja aika ei riitä siihen.

Kiinnostais nyt tietää, että mitä teillä siivoojat tekee eli siis mitkä hommat kuuluu heille? Kokemuksia?

Meillä käy siivooja noin kerran kk:ssa ja on pari tuntia, 15 e/h ja tekee perussiivoukset eli imuroi, tuulettaa petivaatteet ja matot, pesee lattiat ja pyyhkii pölyjä. Joskus heitä on kaksikin, jos ehtivät molemmat tulla. Kyllä kai he pesisivät pyykinkin jos pyytäisin, kukkienhoitoa eivät osaa tehdä kuulemma ! Ikkunanpesua tekevät joissain paikoissa jos niin sovitaan. 60 % verovähennystä mieheni kautta, kun hänellä on enemmän tuloja niin maksaa siivouksetkin.

no minä voisin palkata vaikka siivoojaan joka putsais noi hyllynpäälliset,seinät katot,kaapi(ulkoapäin) ja ikkunat. =) ois ihan kivaa jos joku tekis sen puolestani! näkyy kyllä tuossa auringonpaisteessa aika hyvin noi jäljet ikkunassa... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Eleea:
no minä voisin palkata vaikka siivoojaan joka putsais noi hyllynpäälliset,seinät katot,kaapi(ulkoapäin) ja ikkunat. =) ois ihan kivaa jos joku tekis sen puolestani! näkyy kyllä tuossa auringonpaisteessa aika hyvin noi jäljet ikkunassa... =)
siis ei vielä meillä käy,mutta haaveena ois että joskus kävis!! =) jos vaikka toivois sitä synttärilahjaksi,oisko ideaa?? =)

siis ei vielä meillä käy,mutta haaveena ois että joskus kävis!! =) jos vaikka toivois sitä synttärilahjaksi,oisko ideaa?? =)

Ei kyllä sun joku parempi synttärilahja tarttis saada...ellei sitten yhdistyis vaikka sellaiseen, että olet itse hierojalla sen ajan :)

meillä käy kerran viikossa, on vaan jotain 1-2 tuntia, mutta aikas reippaasti ne kyl siivoilee. ja vaikka vie matot ulos ja hakkaa niin sit itse haetaan sisälle muutamien tuntien päästä. tietenkin sovitaan aina mitä siivotaan ja milloin. et nyt keväällä joku viikko tulevat vaan pesemään ikkunat.

Alkuperäinen kirjoittaja ei :

Ei kyllä sun joku parempi synttärilahja tarttis saada...ellei sitten yhdistyis vaikka sellaiseen, että olet itse hierojalla sen ajan :)

mä toivoin joskus alkuaikoina joululahjaks, ENNEN joulua. ei ollut siivous ressiä!

Mäkin ajattelin, että voisin noin kolmen kuukauden välein tilata siivoojan tekemään vähän suuremman siivouksen. On motivaatio ihan lopussa ainaisen siivoamisen suhteen.

miten se oikeasti toimii? Tyhmä kysymys ehkä, mutta kysyn kuitenkin ;) Eli jos siivous maksais 10 tunnilta, niin tarkoittaako, että se oikeasti sitten kustantaa sen 4 e. Vai saako omista verotettavista tuloista vähentää 6 e, josta ei maksa veroa...eli jos oma veroprosentti olis 20, niin siitä 6:sta eurosta sitten 20 prossaa vai?

Mä en ole ikinä tajunnut tätä, että miten menee?

Mä ehdotin miehelle et jos sitten kun mä menen töihin niin kävis siivoja vaik joka perjantai. mies ei nimittäin ei tee kotitöitä ja meil on noit karvakorvia jotka sotkee....paljonkohan tulis maksamaan kk?

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Mä ehdotin miehelle et jos sitten kun mä menen töihin niin kävis siivoja vaik joka perjantai. mies ei nimittäin ei tee kotitöitä ja meil on noit karvakorvia jotka sotkee....paljonkohan tulis maksamaan kk?

No riippuu tietysti siitä, että kuinka kauan ne sitten kerralla olis teillä!!

Alkuperäinen kirjoittaja verovähennys:
miten se oikeasti toimii? Tyhmä kysymys ehkä, mutta kysyn kuitenkin ;) Eli jos siivous maksais 10 tunnilta, niin tarkoittaako, että se oikeasti sitten kustantaa sen 4 e. Vai saako omista verotettavista tuloista vähentää 6 e, josta ei maksa veroa...eli jos oma veroprosentti olis 20, niin siitä 6:sta eurosta sitten 20 prossaa vai?

Valaiskaa viisaammat! Vai puhuuko kaikki vaan tärkeänä siitä 60% verovähennyksestä ja kukaan ei oikeasti tiedä mitä se tarkoittaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa nyt!:
Alkuperäinen kirjoittaja verovähennys:

Valaiskaa viisaammat! Vai puhuuko kaikki vaan tärkeänä siitä 60% verovähennyksestä ja kukaan ei oikeasti tiedä mitä se tarkoittaa ;)

Yhteistyössä