Kellään kokemuksia suun kautta otettavasta (Diflucan) hiivatulehduslääkkeestä, toimiiko ne?

  • Viestiketjun aloittaja "dille"
  • Ensimmäinen viesti
"dille"
Siis toimivatko yhtä tehokkaasti (tai tehottomasti) kuin puikot ja voiteet?

Eli 1 kapseli Difluciania, poistaako hiivatulehduksen? Aika suolainen hinta on yhdellä tabletilla, eli 18 euroa... tosin eiväthän ne puikotkaan ilmaisia toki ole.
 
"vieras"
Mulla ei canestenit ja muut puikot tai kapselit toimi ollenkaan, mutta tuo diflucan auttaa. Pari päivää siihen menee että tulehdus ja oireet loppuu kokonaan, nuo kun ovat pitkäkestoisia lääkkeitä. Itse selvitin tuota vaikutusaikaa kun imetän ja yhtä aikaa ei saisi imettää. VAikutusaika on viisi päivää.
 
lekuri
Reseptillä saat 4 suun kautta otettavaa kapselia (150mg) hintaan n 4 euroa. Kiskovat apteekissa käsikauppalääkkeellä asiakkailta rahat pois. Pyydä siis resepti, niin pääset PALJON halvemmalla.
 
"aloittaja"
Ok. Kiitos hei paljon teille tiedoistanne!! Täytyy ensi kerralla olla fiksumpi ja käydä pyytämässä resepti tuohon vaivaan. Tosin meneehän sittenkin se joku vastaanottomaksu (meillä menee tk:ssa kolme kertaa vuodessa joku poliklinikkamaksu?).

Jos reseptillä saa 4 suun kautta otettavaa kapselia, niin onko tarkoitus että ne neljä käytetään eri kerralla, vai käytetäänkö ne 4 PERÄKKÄISINÄ PÄIVINÄ?
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27082153]Mulla ei canestenit ja muut puikot tai kapselit toimi ollenkaan, mutta tuo diflucan auttaa. Pari päivää siihen menee että tulehdus ja oireet loppuu kokonaan, nuo kun ovat pitkäkestoisia lääkkeitä. Itse selvitin tuota vaikutusaikaa kun imetän ja yhtä aikaa ei saisi imettää. VAikutusaika on viisi päivää.[/QUOTE]

Ok. Kiitos sinullekin! Odottelen siis vielä... eilen otin tabletin. Oireet ei ihan järkyttäviä tällä kerralla onneksi ole, mutta täytyy toivoa että menisi kanssa sitten kokonaan pois.

Ihanaa kun on näitä suun kautta otettavia lääkkeitäkin nyt ilman reseptiä saatavilla!!
 
lekuri
[QUOTE="aloittaja";27082264]Ok. Kiitos hei paljon teille tiedoistanne!! Täytyy ensi kerralla olla fiksumpi ja käydä pyytämässä resepti tuohon vaivaan. Tosin meneehän sittenkin se joku vastaanottomaksu (meillä menee tk:ssa kolme kertaa vuodessa joku poliklinikkamaksu?).

Jos reseptillä saa 4 suun kautta otettavaa kapselia, niin onko tarkoitus että ne neljä käytetään eri kerralla, vai käytetäänkö ne 4 PERÄKKÄISINÄ PÄIVINÄ?[/QUOTE]

Ei, vaan se otetaan kerta-annoksena yksi kapseli. Saa niitä reseptillä myös 1 kapselin pakkauksena, jolloin hinta on muistaakseni aika sama kuin 4 kapselia. Jos hiivatulehdus tulee usein, tulee halvemmaksi ostaa "varalle" lääkekaappiin kotiin sen 4 kapselin paketti.
Itse kirjoitan potilaalle reseptin joskus pelkän hoitajalle jätetyn pyynnön perusteella. "Aiemmin ollut hiivatulehdus, hoitunut suun kautta otetulla kapselilla. Toivoo reseptiä." tms. Ei siis välttämättä tartte tulle vastaanotolle asti asian vuoksi eikä maksaa käyntimaksua :)
 
apteekkitäti
Reseptillä saat 4 suun kautta otettavaa kapselia (150mg) hintaan n 4 euroa. Kiskovat apteekissa käsikauppalääkkeellä asiakkailta rahat pois. Pyydä siis resepti, niin pääset PALJON halvemmalla.
Totta, että reseptillä pääsee huomattavasti halvemmalla, jos sitä reseptiä ei joudu yksityiseltä hankkimaan :) Apteekki ei kylläkään ole syypää käsikauppalääkkeiden kalliimpaan hintaan. Kyllä se on lääkkeen valmistaja, joka hintatason määrää ja apteekit myyvät lääkkeet määrätyn lääketaksan mukaan. Lääkkeen hintaan apteekilla ei ole minkäänlaista vaikutusmahdollisuutta.
 
ilenaa
Mulla ei ole tuo toiminut. Fluconazolia on pitänyt ottaa 2, 1 kahen viikon välein. Joskus vielä Canesten päälle. Harvoin tuo hiiva iskee, mutta mulla se on sitten pahana.
 
"aloittaja"
Ei, vaan se otetaan kerta-annoksena yksi kapseli. Saa niitä reseptillä myös 1 kapselin pakkauksena, jolloin hinta on muistaakseni aika sama kuin 4 kapselia. Jos hiivatulehdus tulee usein, tulee halvemmaksi ostaa "varalle" lääkekaappiin kotiin sen 4 kapselin paketti.
Itse kirjoitan potilaalle reseptin joskus pelkän hoitajalle jätetyn pyynnön perusteella. "Aiemmin ollut hiivatulehdus, hoitunut suun kautta otetulla kapselilla. Toivoo reseptiä." tms. Ei siis välttämättä tartte tulle vastaanotolle asti asian vuoksi eikä maksaa käyntimaksua :)
Kuulostaapas mukavalta tuo että puhelimessakin voisi tuon reseptin saada.

Jos tulee vielä toisenkin kerran, niin täytynee sitten soitella terveyskeskukseen ja yrittää samaa systeemiä. Josko meidän lääkärin toimintatapa olisi yhtä mukava potilaan kannalta :)

Osaatko sinä sanoa tuohon että kuinka nopeasti tuon voisi ajatella auttavan?

Eilen siis kapselin otin ja kutinaa tuntuu kyllä vielä jonkin verran. Paha tämä tulehdus ei tällä kertaa taida ollakaan, mutta ettei vaan menisi pahemmaksi. Ja tunnen että sitä hiivavuotoa lorahtelee välillä :(
 
asiantuntija
Teillä on ilmeisesti vakava systeeminen klamydiainfektio, mikäli on hiivaa. Terve elimistö ei koskaan päästä hiivaa kasvamaan elimistössä. Klamydian oikea häätökuuri ei ole mitään pientä: siihen tarvitaan kolmen antibiootin yhdistelmää, ja vuosia kestävä hoito. Nykyiset Z-packit, eli Zithromax/Atsitromysiini eivät poista muuta kuin akuutin klamydia-infektion oireita, mutta bakteeri jää lähes poikkeuksetta elimistöön piileväksi (lähes) oireettomaksi infektioksi vuosikymmeniksi. Myös ärtyvän suolen oireyhtymä tunnetaan nykyään mahdolliseksi sairaudeksi, jonka aiheuttaa sukupuoliteitse leviävä klamydia. Lähes kaikkiin kroonisiin sairauksiin liittyy myös keuhkoklamydia, joka leviää ilmateitse. Molemmat erittäin sitkeitä bakteereja, jotka aiheuttavat asteittaisen immuunipuolutuksen heikkenemisen vuosien kuluessa, joka johtaa myös suurentuneeseen infektiotaipumukseen.
 
neiti hiiva
Hei! Itse olen 17-vuotias, ja hiiva vaivaa n. parin kuukauden välein. Yhdynnässä en ole ollut, joten klamydia ei olisi edes mahdollinen. Ja on tätä hiivakierrettä gynekologilla asti käyty selvittelemässä, mutta syytä ei tunnu löytyvän. Ja kyllä, alakerran hygienia on kunnossa:)
 
"Johanna"
Itselläni tulee joka kerta hiivaoireita ennen kuukautisia, välillä hiiva tulee ei joka kerta!!! Ei tarvi todellakaan olla mitään sukupuolitartuntaa!!! Ja hiiva tuli nyt taas heti, kun tulin raskaaksi. Helposti tuo pirulainen tulee myös antibioottikuurin jälkeen! Ikävä vaiva ... Mietin vaan et voinko ottaa nyt alkuraskaudessa tuon tapletin vai en?????????
 

Yhteistyössä