Keliaakikot! Miten herkuttelette?

  • Viestiketjun aloittaja "uusi"
  • Ensimmäinen viesti
"hop"
Mä olen leiponut paljon gluteenitonta. Valmiit leivonnaiset eivät ole kaksisia. Täytekakkupohjan voi leipoa perunajauhoista, samoin kääretortut. Pikkuleipäohjeita löytyy. Juustokakkuja voi tehdä, niihin olen ostanutkin keksejä pohjaa varten. Gluteenittomat perunarieskat ovat helppoja ja maukkaita. Letut ja pannari onnistuvat. Samoin piirakat, kuten marja- ja kinkkupiiraat yms. Gluteenitonta lehtitaikinaa saa kaupasta, tosin pääosin joulun alla. Hedelmä- ja marjarahkat käyvät, monet karamellit jne.
 
"vieras"
Leipoa varmaan kannattaa, tulee edullisemmaksi. Kunnon satsi kerralla, ja pakkaseen. Tarvitset lähinnä vain perunajauhoja ja gluteenittomia jauhoja. Jos leipää haluat tehdä, niin esim. ksantaania/psylliumia, tattarijauhoa. Soija- ja maissijauhot sopivat myös. Sitten on näitä kuitulisiä.
 
"vieras"
Sipselillä ja karkeilla, saatan myös leipoa jotain gluteenitonta. Saatan hakea myös mäkkäristä/kotipizzasta. Harvoin ostan valmiita leivoksia kun ovat niin kalliita.
 
"mona"
[QUOTE="mona";26207040]En ole keliaakikko, mutta mm. Mud Cakea oon tehny perunajauhoista ja uppos kyllä itseeni ja vieraisiin..[/QUOTE]

Jos en jaksa leipoa, niin silloin ostan niille vieraille jätskiä.
 

Yhteistyössä