?
++
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ++:oikeastaan kela oli ihan oikeeessa,ei tuollaisilla perusteilla pitäisi saada mitään VAMMAISTUKEA jos kerran päivässä lapselleen huolehtii lääkkeen.onko se niin raskas työ ettet selviä siitä ilman palkaa?
No se ei oo taas mun ongelma tai vika, että Kela muutti kaikki alle 16 vuotiaiden tuet vammaistuki-nimikkeen alle. Aiemmin oli erikseen sairaan lapsen hoitotuki ja vammaistuki, nyt ne on yks ja sama asia. Mun mielestä tuen nimi on hyvin hämäävä. Mekin saatiin vanhemmalle pojalle alunperin sairaan lapsen hoitotukea, mut jonkun vuoden alussa se muuttui vammaistuki- nimiseksi.
Ja mitä raskaasta työstä niin ei se siihen kerran päivässä lääkkeen antamiseen jää. Johan tossa aiemmin kerroin, että lääkäri/sairaalakäyntejä kertyi jopa 30 vuotta kohti.se tekee yli 2 kertaa viikossa. Lisäksi yön valvomiset astmaoireilun takia, sama juttu maitoallergiassa ja siihen päälle puolivuosittain altistuskokeet ym. Ja kyllä mä toki ilman palkkaakin ko. hommat tekisin, mutta kun kela kerran jakaa tuollaista tukea ja se on tarkoitettu MYÖS astma/allergialasten vanhemmille, niin miksi en silloin hakis sitä? Taidat olla vaan kateellinen mutta ihmettelen kyllä että mistä syystä, ei astma ja maitoallergia pikkulapsella oo mikään mitätön läpihuutojuttu.
niin no en tosiaan ole kateellinen mutta tiedän tosi monta perhettä jotka säästävät kelan pennoset vammaisille lapsille,että nuo jotka todella sitä tarvitsevat,saisivat mahdollisuuden yltää korkeimpaan luokkaan.
sittenhän koliikki ajastakin kannattaa joka äipän hakea tukea kun joutuu vauvan kanssa valvomaan.