Keittis on vittumaisen itseriittoinen mutsi ja sen lapset jotain pilipalipentuja

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Nimra
Mä en kyllä ymmärrä, että miksi täällä pitää alkaa kenenkään kanssa tappelemaan tai väittelemään :eek: ? Jos ei jonkun tyylistä pidä niin toisesta sisään ja toisesta ulos, ei se ole hankalaa. Kyllä täällä satelee itsellekin paskaa niskaan, kun kysyn joskus jotain, mutta se on heidän ongelmansa jotka siitä nokkiin ottaa :saint: Tavallaan ymmärrä, että jonkun tyyli kirjoittaa saattaa tuntua/vaikuttaa oudolle, mutta silloin on parempi, kun ei mieti sen enempää ja antaa toisen olla oma itsensä... Eihän koskaan mikään asia muuttuisi tai asioihin saataisi erilaisia näkökantoja, jos kaikki olis samanlaisia ja ajattelisivat juuri kuten minä :) ? Totuushan on varmasti se, että jokainen ärsyttää meitä kaikkia joskus, mutta uskon ja toivon, että tällaisessa virtuaalimaailmassa se myös häviää yhtä nopeaa :xmas:
 
IhanaValo
Muita kommentteja lukematta, pikaisesti käväsen vaan...

Mutta, katoin että kuka hemmetti uskaltaa tommoisen aloituksen tehä Keittiksestä, joka on niin mukavanoloinen palstailija...mutta sepä olikin Keittis ite :D
 
vieras
Luulet joskus tietäväsi liikaa ja sorrut virheisiin esim. uskontokeskusteluissa. Täällä kun on myös oikeitakin alan asiantuntijoita, vähemmän koulutettuihin asiat voivat upota. Muuten vedät maltillista ja aikuismaista linjaa. Pidät itseäsi stadilaisena, vaikka et siellä asu. Miksi? Muualta tulleet helsinkiläiset ovat maalaisia, vaikka olisivat asuneet 20 vuotta Helsingissä. Tällaista olen joskus aistinut, voin olla väärässä. Mutta kykenet usein monipuoliseen ajatteluun.
 
Huh huh mikä ketju!! :eek: Ollaan keittiksen kanssa pakanahörhöjä vaikkei aina asioista ollakkaan aina samaa mieltä,siittä huolimatta tullaan toimeen! =) Mutta me ollaankin vanhoja! :snotty: Ehkä jotkut tekee johtopäätöksiä elämästä,uskosta tai sen puuttumisesta vain oman elämänsä nojalta...tarviiko siihen alan koulutusta ja mitä se alan koulutus on?Teologi vai mikä?
Mää oon Tampereelta vaikka asun tampereen nurkalla nykyään,mutta koen itteni tamperelaiseksi!....WTF?????...mää en enää ymmärrä!!! :LOL:
 
Nimra
Sehän se yleensä onkin, kun ei tunneta toisten elämää ja taustoja ja sitten kun puhuu ehkä jollekin erilaisella tavalla niin soppa on valmis :| Aina pitäis muistaa, että kaikki me olemme erilaisia, mutta ihmisiä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja oman mielipiteen saa sanoa, jos toinen kehuu sellaisella, mitä itse ei pidä kehumisen arvoisena.
sanotko sinä mitään, jos joku kehuu ylpeänä, että meidän lapsi oppi sanomaan "saatanavittu"? varmaan sanoisit, että en olisi ylpeä moisesta.

Miksi toiset eivät saisi kommentoida, jos ylpeilet tyhmyyksillä?
Sillä, ylpeileekö lapsensa saatanavittu-sanonnan takia, tai vaikka siitä että oma lapsi on erityisvaikeuksistaan huolimatta pärjännyt ikäistensä kanssa oikein hyvin, tai että lapsi osaa piirtää hienosti/osaa lukea nelivuotiaana on varmaankin eroa.

Mä en esim. pidä kehumisen arvoisena sitä, että nelivuotias on oppinut käymään vessassa itse, mutta jos joku äiti siitä iloitsee niin joko totean että hienoa (lapset kun kehittyvät eri tahtiin) tai sitten olen sanomatta mitään, mutta en sano että "no onks tossa muka jotain iloitsemisen aihetta?".
Ei pätkääkään eroa.
on kulttuurin tuotetta, että kirosanoja pidetään pahoina, tai että saatanavittu on kirosana.
on kulttuurin tuotetta, että länsimaissa pidetään hienona, että lapsi kehittyy nopeasti aikuiseksi.
on kulttuurin tuotetta, että sosiaalisuutta ja jatkuvaa menemistä ja kavereiden määrää pidetään hienona.

Mitä tulee pienten lasten kaverien määrään tai suositummuuteen, joista kerrot leuhkineesi, ne ovat täysin vanhempien aikaansannosta. Itselläni jo isommat lapset ja sen olen katsonut, että vanhemmat määrittävät tuon asian. Esim. kun pidät itseäsi parempana ja haukut - epäsuorasti tai suorasti- toisten perheitä huonommiksi ja heidän lapsiaan huonommiksi, samalla nostat oman lapsesi statusta ja poljet toisia.

tuollaiset vanhemmat tekevät oman lapsen suosituksi, lisäksi vaatetus. Mutta lasten persoonalla ei ole kavereiden kanssa yhtään mitään tekemistä.

ehkä sitä on murrosiässä, kun/jos ihminen alkaa silloin ajatella itse? en tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä tulee pienten lasten kaverien määrään tai suositummuuteen, joista kerrot leuhkineesi, ne ovat täysin vanhempien aikaansannosta. Itselläni jo isommat lapset ja sen olen katsonut, että vanhemmat määrittävät tuon asian. Esim. kun pidät itseäsi parempana ja haukut - epäsuorasti tai suorasti- toisten perheitä huonommiksi ja heidän lapsiaan huonommiksi, samalla nostat oman lapsesi statusta ja poljet toisia.

tuollaiset vanhemmat tekevät oman lapsen suosituksi, lisäksi vaatetus. Mutta lasten persoonalla ei ole kavereiden kanssa yhtään mitään tekemistä.

ehkä sitä on murrosiässä, kun/jos ihminen alkaa silloin ajatella itse? en tiedä.
Mä en ensinnäkään kerro leuhkineeni millään. Olen vaan todennut tyytyväisenä, että lapsillani on kavereita. Se on kiva juttu. Yksinäisyys ei ole kivaa.

En mollaa muita perheitä lasteni kuullen tms, vaatteet ovat ihan perusvaatetta, enkä todellakaan seiso päiväkodissa aamusta iltaan hankkimassa kavereita lapsilleni.

Totta hitossa lapsen persoonalla ja käytöksellä muita lapsia kohtaan on paljonkin tekemistä sen kanssa, onko hänellä kavereita vai ei.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voisko tähän ketjuun nyt saada kaikki ne kommentit, jotka koskee mua tai mun lapsiani henkilökohtaisesti? Niin voisin sitten jatkaa asioista kirjoittamista muissa ketjuissa puuttumatta niissä näihin mua henkilökohtaisesti koskeviin syytöksiin?

Kiitos.
Ketjua lukematta, minä pidän tyylistäsi kirjoittaa ja kommentoida asioita loukkaamatta ketään, vaikka toisinaan aihetta olisikin Keittis!! Ole edelleen rohkeasti oma itsesi!
 
Vihertää
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
siellä on minusta juuri tuosta indigo-spesiaali-lapsiajattelusta enemmän eräiden kohdalta..
Kauheesti näyttää jotakuta haittaavan vanhat ketjut ja se että on positiivisesti puhuttu omasta lapsesta.

Lopeta Keittis heti paikalla olemaan positiivinen, saat enemmän sympatioita kun oot oikein huono, alavireinen, mieluiten köyhä, kun lapset on räkänokkia eikä heissä ole mitään ihailtavaa ja muutenkin yritä olla jatkossa säälittävämpi. Sellanen sulaa paremmin mammapalstailijoiden keskuudessa.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vihertää:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
siellä on minusta juuri tuosta indigo-spesiaali-lapsiajattelusta enemmän eräiden kohdalta..
Kauheesti näyttää jotakuta haittaavan vanhat ketjut ja se että on positiivisesti puhuttu omasta lapsesta.

Lopeta Keittis heti paikalla olemaan positiivinen, saat enemmän sympatioita kun oot oikein huono, alavireinen, mieluiten köyhä, kun lapset on räkänokkia eikä heissä ole mitään ihailtavaa ja muutenkin yritä olla jatkossa säälittävämpi. Sellanen sulaa paremmin mammapalstailijoiden keskuudessa.
Jos nyt lapsellisesti vihjailet, että minulla olisi mitään syytä tuntea kateutta ko. naista kohtaan niin menee reisille sun päätelmät ihan kärkeen.
Nyt on ollut puhetta siitä, miten ko. nainen esiintyy palstalla, minkälaisiin ketjuihin osallistuu, millä tavoin ja mitä tuo esiin. Kaikille Keittiönoita ei ole vain ja ainoastaan "hyvä ja reilu ihminen". Hän on omalla persoonallaan keskustellut täällä, kaikkiin varmaan tehnyt vaikutuksen, toisiin paremman toisiin huonomman. Mutta ei hänen keskustelutyylinsä arvostelu tee vastapuolesta "kateudesta vihreää". Tuo nyt on jo aika kliseistä jopa 2+:lla.
 
Vihertää
[quote="hohhoijaa= Mutta ei hänen keskustelutyylinsä arvostelu tee vastapuolesta "kateudesta vihreää". Tuo nyt on jo aika kliseistä jopa 2+:lla.[/quote]

Ok, pointtisi meni perille. Vedän vähän takas.
 
No, jotenkaan en vaan jaksa olla kateellinen vaikka päivät pääkseni saan täältä lukea muiden lapsista jotka ovat omiani taitavampia varmaan joka osa-alueella. Kai se vaan on luonnollista että ihmiset ovat lapsistaan ja näiden saavutuksista ylpeitä?

Olenhan itsekin sanoinkuvaamattoman ylpeä omistani. :heart: Vieläkin meinaan pakahtua ylpeydestä ja onnesta kun katselen tuota poikaani joka juuri tässä alle 4v iässä oppi kävelemään! Ja kehtaan vielä tunnustaa että tunne on upeampi mitä silloin kun tyttö 1v9kk iässä oppi saman taidon. Ja uskoisin etten ikinä osaisi tuntea yhtälaista riemua jos seuraava lapseni keksisikin lähteä kävelemään vuoden iässä. Näin vaikka samalla monen aikaisin kävelemään oppineesta lapsestaan ylpeän äidin on vaikea tajuta mitä ihmeellistä näissä hitaampien lasten oppimisissa on. :D
 
näin
Keittis on mun suosikkini ja suurimmasta osasta asioista olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tykkään myös keittiksen tavasta kirjoittaa ja halusta yrittää auttaa muita. Osa ei vaan halua ottaa apua vastaan. Jotkut taas kieltäytyy ajattelemasta yhtään senttiäkään eri tavalla kuin on aina ajatellut ja heitä on vaikea auttaa, vaikka he apua pyytäisivätkin. Suuri osa kuitenkn varmaan ottaa ilolla keittiksen neuvoja ja ajatuksia vastaan ja monia hän varmaan on auttanut.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
sanoin sinun puhun lapsestasi ja heidän spesiaalipiirteistä, en väittänyt SINUN puhuvan lapsillasi olevan spesiaalipiirteitä.
Saisko tän vielä suomeksi? Siis että kuka puhui tai oli puhumatta erityispiirteistä?

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Keittis on mun suosikkini ja suurimmasta osasta asioista olen hänen kanssaan samaa mieltä. Tykkään myös keittiksen tavasta kirjoittaa ja halusta yrittää auttaa muita. Osa ei vaan halua ottaa apua vastaan. Jotkut taas kieltäytyy ajattelemasta yhtään senttiäkään eri tavalla kuin on aina ajatellut ja heitä on vaikea auttaa, vaikka he apua pyytäisivätkin. Suuri osa kuitenkn varmaan ottaa ilolla keittiksen neuvoja ja ajatuksia vastaan ja monia hän varmaan on auttanut.
Mä oon ihan konkreettisesti saanu suurta apua keittikseltä ainaki
 

Yhteistyössä