Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ??????:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Leikkaus on leikkaus ja synnytys on synnytys. Lopputulos on kummassakin sama, mutta toimintatapa erilainen. Mikä tässä on ongelma.

se että me olemme synnyttäneet leikkauksen avulla.Se on tässä se ongelma että se ei näytä sopivan muutaman maailmaan :saint:

Niin tai lapsi on syntynyt sektion avulla, et sinä sitä ole synnyttänyt.
Kun taas alakautta joutuu synnyttämään.

mites sitten jos joutuu esim käyttämään imukuppia tai jotain kun alateitse synnyttää? sillonkaan et oo ite synnyttäny vaan joku muu on suurimmaks osaks kiskonu ulos : ) voi meitä epäonnistuneita synnyttäjiä : )

Silloin äidiksi voidaan ylentää se imukuppi sillä sehän se oli ratkaisevassa roolissa synnyttämässä. Muistakaa kutsua imukupitkin ristiäisiin. Niiden paikka on siellä papin vieressä seurakunnan edessä, äitejen!

Melko huonoa läppää suollat katkeruuksissasi

Kyllä tää taso sulle kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaaaaaaa:
voi teitä löysätoosasia muijia.ihan selvästi kateus pistää mollaamaan sektiolla synnyttäneitä :D
ompahan ukkokin tyytyväinen edelleen tiukkaan tavaraani ja nättiin.ei ole alakautta punkeaminen pilannut ulkonäköä saatikka sitten tiukkuutta,ejotain hyvääkin tässä sektiossa :D

Mun mies sanoi kans samaa. Hänellä ex oli alatiemamma :D

Mun miehellä taas sektio-mamma oli ex ja sanoi, että piti sitä luuserina, koska ei osannut synnyttää ja alapää sillä oli kuulemma ämpärin kokoinen, sektiosta huolimatta.

Totta puhuen, tunnen myötähäpeää jutuistanne...

Kyllähän se ämpäriltä tuntuu jos sitä höylää prinssinakilla :D
Joo "ei osannu synnyttää":D:D:D. Oletko seurustellu 16v kanssa vai jonku vähä-älysen? :D

Totta puhuen, mun ystävälle sanoi kätilö, kun synnytys ei edennyt, että SINÄ ET OSAA SYNNYTTÄÄ :o. Kun synnytys meni sitten sektioon, kätilö tiuskaisi, no , se leikataan nyt, kun sinä et osaa synnyttää. Minusta kamalasti sanottu.

Jatkoa, että ystävällä siis se ongelma molemmissa raskauksissaan, että kohdunsuu ei vain auennut riittävästi.

No valitus pitää tuollasesta hullusta laittaa :o
Naurettavaa että kätilö tuollasta väittää..huhhuh! :o

Lisätään nyt vettä myllyyn, että lääkäri oli vielä hymistellyt asiaa vieressä ja ollut samaa mieltä. Valituksen teki ystävä, mutta ei saanut korvauksia tai muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voi jösses teidän kanssanne :laugh: Onks taas se aika kuukaudesta, kun palstalaiset alkavat synnyttää hedelmöittymättä jääneitä munasolujaan vai mistä tällainen polemiikki johtuu?

Ajankulua joskin huomenna voi mulla mainitsemasi synnytys kyllä alkaa.

voi teitä löysätoosasia muijia.ihan selvästi kateus pistää mollaamaan sektiolla synnyttäneitä :D
ompahan ukkokin tyytyväinen edelleen tiukkaan tavaraani ja nättiin.ei ole alakautta punkeaminen pilannut ulkonäköä saatikka sitten tiukkuutta,ejotain hyvääkin tässä sektiossa :D

Mun miehellä taas sektio-mamma oli ex ja sanoi, että piti sitä luuserina, koska ei osannut synnyttää ja alapää sillä oli kuulemma ämpärin kokoinen, sektiosta huolimatta.

Joo "ei osannu synnyttää":D:D:D. Oletko seurustellu 16v kanssa vai jonku vähä-älysen? :D

Totta puhuen, mun ystävälle sanoi kätilö, kun synnytys ei edennyt, että SINÄ ET OSAA SYNNYTTÄÄ :o. Kun synnytys meni sitten sektioon, kätilö tiuskaisi, no , se leikataan nyt, kun sinä et osaa synnyttää. Minusta kamalasti sanottu.

Jatkoa, että ystävällä siis se ongelma molemmissa raskauksissaan, että kohdunsuu ei vain auennut riittävästi.

Lisätään nyt vettä myllyyn, että lääkäri oli vielä hymistellyt asiaa vieressä ja ollut samaa mieltä. Valituksen teki ystävä, mutta ei saanut korvauksia tai muuta.

Oisko ollu tossu lääkäri :D
Tai helvetin katkera työilmapiiri. Ei tuo ole normaalia, ei kätilöltä,lääkäriltä tai muiltakaan ihmisiltä. Aika kylmä täytyy olla.

Oisko ollu tossu lääkäri :D
Tai helvetin katkera työilmapiiri. Ei tuo ole normaalia, ei kätilöltä,lääkäriltä tai muiltakaan ihmisiltä. Aika kylmä täytyy olla.

Niinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja kuule:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Eikö synnyttäminen ole sana joka viittaa tekemiseen? sektiossa käsittääkseni makoillaan aika pitkälti? englanniksi parempi kun Baby is delivered by c-sektion ja giving birth työnnetään lantiosta?

Minä voin vakuuttaa, että kun tuskallisesti avaudut 16h jonka jälkeen ponnistat yli tunnin ja meet sektioon niin kyllä se ihan tekemistä on. Kun taas nopeammissa synnytyksissäni avautuminen on ollut nopea ja ponnistusvaihe lyhyt ja vauva tullut ulos helpommin. Kyllä mä enemmän töitä tein siinä sektiosynnytyksessä kuin muissa ;)

Olet kokenut keskeytyneen synnytyksen, et siis synnyttänyt. Koit vain alkuvaiheen, jonka jälkeen lapsi LEIKATTIIN ulos vatsastasi. Yhteenvetona siis

keskeytynyt synnytys ja lapsen maailmaan saattaminen kirurgisella leikkauksella

Leikkaus on leikkaus ja synnytys on synnytys. Lopputulos on kummassakin sama, mutta toimintatapa erilainen. Mikä tässä on ongelma.

se että me olemme synnyttäneet leikkauksen avulla.Se on tässä se ongelma että se ei näytä sopivan muutaman maailmaan :saint:

Paitsi jos imukupilla avustetaan tai pildeä laajennetaan epparilla niin silloin se lapsi ei ole äidin synnyttämä vaan sen avustajan.

Jotta se vauva on äidin synnyttämä niin se pitää turistaa ihan intaktin reiän läpi pelkästään omin voimin. Mielellään ei edes istuvaa synnytysasentoa saa käyttää sillä silloinhan apuna käytetään maan vetovoimaa ja lapsi onkin näinollen ÄITI MAAN synnyttämä eikä sinun itsesi!

Miten voit olla noin katkera :o (juttujasi vain lukenut ketjusta)

Kerropa sinä johtuuko sektiosta?

Vähemmän katkerat ja tiukkapipoiset kyllä nauravatkin jutuilleni mutta sinulla vain kiristys lisääntyy?

Mistäpä sinä tiedät, onko minulla takana sektio vai ei? Minusta jotenkin nolaat itsesi noilla mukamas-hauskoilla jutuilla.

Ehkäpä en tunne oloani yhtään noloksi, mahdollisesti viis veisaan vaikka pidät juttujani noloina.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja yawn:
ooh oikein kymmenen lapsen otos... sehän se riittääkin....

Tuo tutkimus ei ole minkään arvoinen, koska mukana on ollut vain 10 lasta!! Vrt. on myös olemassa tutkimus, jossa vaihtoehtolääketiede todettiin koululääketiedettä tehokkaammaksi.

Kattavampaa tietoa tutkimuksesta

"DNA analysis revealed that the four babies born vaginally carried bacterial populations that matched those of their mothers' vaginas, while the C-section babies had a more generic mixture of skin bacteria, similar to that found on the skin of all the moms."

http://www.usnews.com/science/articles/2010/06/22/babys-first-bacteria-depend-on-birth-route.html

Alkuperäinen kirjoittaja kohta nejännen pienokaisen äiti:
Minä olen synnyttänyt poikani sekstiolla. 21h ensiksi yritettiin alakautta ja älkää väittäkö että en ole kokenut synnytystä vaikka poika loppujen lopuksi kiireellisesti sektioitiinkin. Olen myös synnyttänyt alakautta joten tarkasti tiesän mitä synnyttäminen on ja eivät tuskista ero kumpikaan tapa millään tavoin.

joten ihan turha täällä uikuttaa ettei sektio ole synnyttämistä.
Ja uskon että te ketkä ette ole synnyttänyt sektiolla olette ne narisijat. Mitä sitten kun joskus käy niin että joudutte tilanteeseen missä sektio on ainoa vaihtoehto? Ettekö muka silloin ole synnyttänyt lastanne? Tuskinpa näin ajattelette enään.

Et synnyttänyt poikaasi koska synnytyksesi keskeytyi.

Paitsi jos imukupilla avustetaan tai pildeä laajennetaan epparilla niin silloin se lapsi ei ole äidin synnyttämä vaan sen avustajan.

Jotta se vauva on äidin synnyttämä niin se pitää turistaa ihan intaktin reiän läpi pelkästään omin voimin. Mielellään ei edes istuvaa synnytysasentoa saa käyttää sillä silloinhan apuna käytetään maan vetovoimaa ja lapsi onkin näinollen ÄITI MAAN synnyttämä eikä sinun itsesi!

Miten voit olla noin katkera :o (juttujasi vain lukenut ketjusta)

Kerropa sinä johtuuko sektiosta?

Vähemmän katkerat ja tiukkapipoiset kyllä nauravatkin jutuilleni mutta sinulla vain kiristys lisääntyy?

mustakin ihan hauskaa, mut jos tolla yhdellä menkat tulossa tai vaihdevuosivaivoja : ) naisilla näitä vikoja kun löytyy .

Mulla on tulossa molemmat! Menkat alkaa huomenna (ellen ole paksuna) ja vaihdevuodetkin irvistelevät jo tossa nurkan takana!

Operatiivinen synnytys tarkoittaa leikkauksella tehtyä synnytystä. (eli sektio)

operatiivinen operaatioita koskeva; toiminnallinen, toimiva ¶ Lääketieteessä erityisesti: leikkauksella tehtävä tai leikkauksia koskeva.

Operatiivisiin synnytyksiin kuuluu myös pihti- ja imukuppisynnytys, perätilan ulosautto sekä mm. istukan käsinirroitus.

Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja Eihittosoikoon:
Voi hyvänen aika. Eikö teillä oikeasti ole parempaa tekemistä ku tehä tämmöstä?! Ei hitto soikoon... Molemmat tavat on koettu, paljon kauheampi oli sectio, sitähän tässä nyt halutaan vähätellä.

ei hitto soikoon, kuka vähättelee ja mitä???????????

täällä väännetään siitä onko sectio LEIKKAUS vai SYNNYTYS

Synnytys on.

Leikkaus. KeisarinLEIKKAUS. Ei sisällä synnytyksen kaikkia vaiheita. Lääkäri leikkaa instrumenteilla vauvan ulos vatsanpeitteiden läpi. Äiti on puudutettu tai nukutettu ja makaa liikkumatta LEIKKAUKSEN ajan.

No mutta sittenhän imukuppisynnytyskään ei ole synnytys sillä siinähän äiti ei onnistu omin voimin saamaan lasta ulos.

En ota siihen kantaa. Puhuin normaalisti sujuneesta synnytyksestä.

Niin minäkin. Ja imukupit, epparit ja keinopoltot eivät ole normaaliin alatiesynnytykseen kuuluvia asioita. Kuten ei ole mitkään puudutuksetkaan. Siinähän sorkitaan luontoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:298

Painotan tuossa teksissä että siinä lukee: Keisarileikkauksella tarkoitetaan lapsen SYNNYTTÄMISTÄ leikkaamalla äidin vatsapeitteiden läpi.

Synnyttäminen ja synnytys on eri asia. Äiti voi mennä synnyttämään mutta hän ei koekaan synnytystä vaan leikkauksen.

vertaa vaikka että kynnen irtoaminen / kynnen irrotus

Irtoaminen-ilmauksesta ei tiedä MITEN se kynsi irtoaa, itsestäänkö vai avustuksella. Sama juttu on synnyttäminen-sanan kanssa.

mites mulla siten eka luokitellaan kun syntyi sectiolla mutta ponnistus vaiheeseen asti synnytys eteni kuten synnytys etenee onko poikani nyt sitten osasynnytetty : )

Kyllä tässä nyt jotain hämärää tilanteessa on.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no nyt täytyy rajata myös imukuppi synnyttäjät pois "synnyttäneistä" koska työn siinä tekee lääkäri.Aika ajattelemattomia kommentteja näiltä alatie synnyttäjiltä.Nim.48 tuntia synnyttänyt+hätäsektio,ja te väitätte et en ole synnyttänyt kun noin 10 min.ponnistusvaihe jäi väliin,typerää.

Et synnyttänyt, synnytys tarkoittaa aina että lapsi tulee ulos asti alakautta. Sinulla ei tullut. Koit synnytyksen alun mutta et sitä kokonaan.

näi mullakin, käynnistettiin monta päivää ensin tableteillä, sitten puhkottiin kalvot ja laitettiin tippa mutta noup!

No tossahan oli ihan sama leikatakin kun sä et kuitenkaan olis ollut lapsen äiti kun kerta niitä tabletteja käytettiin...

Mä oon synnyttänyt 2x, ekan sektiolla ja toisen alateitse. Vai oonko sittenkään? Esikoinen on vain syntynyt, synnyttämättä? Tän keskustelun mukaan siis.

Itse asiassa mua ei edes kiinnosta. :D :D Molemmat mahtavia kokemuksia ja mitä parhain palkinto.

Painotan tuossa teksissä että siinä lukee: Keisarileikkauksella tarkoitetaan lapsen SYNNYTTÄMISTÄ leikkaamalla äidin vatsapeitteiden läpi.

Synnyttäminen ja synnytys on eri asia. Äiti voi mennä synnyttämään mutta hän ei koekaan synnytystä vaan leikkauksen.

Irtoaminen-ilmauksesta ei tiedä MITEN se kynsi irtoaa, itsestäänkö vai avustuksella. Sama juttu on synnyttäminen-sanan kanssa.

Jos tuo asia olisi kuten väität niin tuossa alkuperäisessä tekstissä olisi "lapsen syntymistä" eikä "lapsen synnyttämistä". Eli sektio ON synnytys tuonkin lainauksen mukaan.

Jos tuo asia olisi kuten väität niin tuossa alkuperäisessä tekstissä olisi "lapsen syntymistä" eikä "lapsen synnyttämistä". Eli sektio ON synnytys tuonkin lainauksen mukaan.

Lapsi synnytetään joko alateitse tai keisarileikkauksella. Toinen näistä on synnytys ja toinen leikkaus.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä