Keisarileikatuilla lapsilla enemmän allergioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi nääs nääs taas näitä TILASTOJA ja jeesusutelua. Pitäskö nyt sitte kaikki sektiot perua ja vauvat tappaa vatsaan. Päästään siitäkin mahdollisuudesta että SAATTAA tulla allergia ja ADHD. Mikä tän alotuksen tarkoitus taas mahtaa olla? Päteminen? Oman paremmuuden korostaminen? Ähäkutti siitäs sait-meininki? Syyllistäminen? Plääh.Juu juu, oma lehmä ojassa, mulla sektioitu RAUHALLINEN ja TERVE lapsi ja alakautta syntynyt lievästi atooppinen lapsi.

ehkä turhia pelkosektioita saisi vähennettyä, kun mammat tajuaisivat ne sektion riskit lapselle..

ja sun syyllistyminen on sun ongelmasi, ei ap:n. ihan vaan mammoja syytelläkseenkö luulet että tutkimuksia tehdään? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voi nääs nääs taas näitä TILASTOJA ja jeesusutelua. Pitäskö nyt sitte kaikki sektiot perua ja vauvat tappaa vatsaan. Päästään siitäkin mahdollisuudesta että SAATTAA tulla allergia ja ADHD. Mikä tän alotuksen tarkoitus taas mahtaa olla? Päteminen? Oman paremmuuden korostaminen? Ähäkutti siitäs sait-meininki? Syyllistäminen? Plääh.Juu juu, oma lehmä ojassa, mulla sektioitu RAUHALLINEN ja TERVE lapsi ja alakautta syntynyt lievästi atooppinen lapsi.

ehkä turhia pelkosektioita saisi vähennettyä, kun mammat tajuaisivat ne sektion riskit lapselle..

ja sun syyllistyminen on sun ongelmasi, ei ap:n. ihan vaan mammoja syytelläkseenkö luulet että tutkimuksia tehdään? :laugh:

Pelkosektion syynä on usein pelko lapsen vammautumisesta. Ei siinä allergian riski paljon paina.

Meidän viisi-henkisessä perheessämme allergisin on äiti, joka on synnyttänyt 2 lasta alateitse ja yhden sektiolla. Lapsilla ei ole ollut mitään allergioita- Äiti onneton on kala-allergikko ja astmaatikko. Ja muuten syntynyt aikanaan alateitse.

Alkuperäinen kirjoittaja pro sectio:
Meillä alatiekautta toimitettu tyttö on aivan allerginen. Atopiaa, ruoka-ainejuttuja, siitepölyä. Iho kamala, silmät ummessa. Sitten on meitin pikku sektiovauva jolla ei ole mitään ongelmia. Että jos ei yleistettäisi.

Ei kai tässä väitetykkään, että KAIKILLA sektioiduilla olisi allergioita eikä kellään alateitse syntyneillä olisi mitään allergioita. Tutkimukset ovat yleistyksiä. Tässähän sanotaan vain, että sektioiduilla on enemmän allergioita kuin alateitse syntyneillä!!

No ei, mutta kaikkitietävinä niitä päteviä tilastoja sitten täällä esitellään ihan kuin joku oikeasti jonkun ei-edes-kovin-vedenpitävän tutkimuksen perusteella valitsisi synnytystavan. Kun ei sitä yllätysyllätys voi aina itse valita. Enkä mä ole syyllistynyt, miksi olisin? Terveestä 10 pisteen vauvasta ja lapsesta?

En kyllä nyt voi sanoa syyllistyväni tästä tutkimuksesta. Syyllistyn kyllä aika usein monista asioista, joihin itse voisin vaikuttaa, mutta kun sektio ei sellainen ollut, niin...

[

Suomessa sektioita ei saa tuosta vaan pyytämällä, vaan niistä päättää lääkäri lääketieteellisillä perusteilla. Joten sektioäitejä on ihan turha jälkikäteen syyllistää postaamalla jotain tutkimustuloksia yleiselle keskustelupalstalle, jonka lukijat ei pääsääntöisesti ole lääkäreitä.

Palstalogiikalla tutkimuksia ei saa tehdä, koska ne syyllistävät äitiä...
Onko kukaan miettinyt, että tämäkin tutkimus saattaa vähentää allergioita. Jos todetaan, että sektioidulla lapsilla on enemmän allergioita johtuen puutteellisesta bakteerifloorasta suolistosssa, voidaan sektioidulle lapselle antaa heti syntymästä alkaen hyödyllisiä probiootteja, jotka vähentäisivät allergioiden puhkeamista.
Tarkoituksena siis ei ole sektioiden vähentäminen vaan lasten terveyden parantaminen...

ohho, ihan uusi uutinen mulle *silmät ymmyrkäsinä*
meillä neljä sektiolla syntynyttä lasta ja ollaan harvoin kipeitä eikä kenelläkään mitään allergiaa.
Hmm...mielenkiintoinen tutkimus. Taidetaan olla sitten Erityisiä tässäkin asiassa : )

Alkuperäinen kirjoittaja terveitä oomma:
ohho, ihan uusi uutinen mulle *silmät ymmyrkäsinä*
meillä neljä sektiolla syntynyttä lasta ja ollaan harvoin kipeitä eikä kenelläkään mitään allergiaa.
Hmm...mielenkiintoinen tutkimus. Taidetaan olla sitten Erityisiä tässäkin asiassa : )

Aattelepa, että suurimmalla osalla sektioiduista lapsista EI ole allergioita tai astmaa... Joten ette ole erikoisia vaan enemmistöä!!!

Tämä tutkimus tarkoittaa sitä, että esimerkiksi jos alateitse syntyneistä vaikkapa 9%:lla on allergiaa tai astmaa, niin sektioiduista 12%:lla on samoja sairauksia... ja nuo luvut ovat keksittyjä.

Meillä kaikista tervein lapsi on ollut keisarinleikkauksella syntynyt lapsi. Eniten allergioita ja astmaa on lapsella, jota on imetetty vuoden ikään ja syntynyt alakautta. Lapsi, jota ei imetetty, kuin pari kuukautta on ollut eniten korvatulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Palstalogiikalla tutkimuksia ei saa tehdä, koska ne syyllistävät äitiä...
Onko kukaan miettinyt, että tämäkin tutkimus saattaa vähentää allergioita. Jos todetaan, että sektioidulla lapsilla on enemmän allergioita johtuen puutteellisesta bakteerifloorasta suolistosssa, voidaan sektioidulle lapselle antaa heti syntymästä alkaen hyödyllisiä probiootteja, jotka vähentäisivät allergioiden puhkeamista.
Tarkoituksena siis ei ole sektioiden vähentäminen vaan lasten terveyden parantaminen...

Eihän tässä kukaan ole kyseenalaistanut tutkimuksen tekemistä, vaan alkuperäisen kirjoittajan motiiveja.

Ätien ei tarvitse tällaisesta tutkimustuloksesta syyllistyä, koska sektio ei yleensä ole äidin oma valinta vaan lääketieteellisistä syistä johtuva lääkärin päätös. Siitä huolimatta raskaus, synnytys ja äitiys ovat aiheita, joista käydään usein hyvinkin moralisoivaa keskustelua (esim. kivunlievitys synnytyksessä vs luomusynnytys, sektio vs. alatiesynnytys, imetys jne.) ja monet synnytyksen jäljiltä herkässä tilassa olevat ja hormonimyrskyjen kanssa kamppailevat äidit saattavat hyvinkin helposti tuntea olonsa kurjaksi tällaisista postauksista.

Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n tarkoitus oli syyllistää. Ja minulla ei ole omaa lehmää ojassa, lapseni syntyi alakautta.

Niinpä, kun ne emättimessä olevat bakteerit jää lapselta saamatta. Ikävää, mutta toisaalta, mieluummin allerginen ja hengissä, kuin kuollut.

peesi.Meillä jouduttiin tekemään hätäsektio.Ei ole kyll minkäänlaisia allergioita tai iho-ongelmia....ainakaan vielä.

No, kahden sektiolapsen äitinä uskon kyllä että tuossa tutkimuksessa on perää. Tottakai luonnollinen alatiesynnytys on onnistuessaan lapselle paras vaihtoehto ja antaa ne parhaat eväät elämään. Näin vaikka itse synnytystä pelätessäni sektioa toivoinkin.

Mutta kuten todettu, sektioihin ruukaa olemaan syynsä, ja usein ne ovat sitä luokkaa ettei vauva silläkään hetkellä voi kohdussa hyvin ja on pakko saada ulos mahdollisimman pian ja turvallisesti jotta ylipäätänsä jäisi henkiin ja vammautumisriski pienenisi. Tämä tarkoittaa usein vauvan syntymistä liian pienenä ja heikkona, mikä hyvinkin voi näkyä tulevaisuuden terveydessä.

Mutta tosissaan samalla tuo tarkoittaa että ilmans itä sektioa kyseinen lapsi ei ehkä 7v iässä olisi edes hengissä tai omaisi huomattavasti vakavampia vammoja ja sairauksia kuin nuo allergiat. Itse kuitenkin lasken meidän pojun infektioastmat aika pieniksi jutuiksi kaiken sen rinnalla mitä olisi voinut käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen:
Eihän tässä kukaan ole kyseenalaistanut tutkimuksen tekemistä, vaan alkuperäisen kirjoittajan motiiveja.

Eiks ap vaan laittanut tutkimustuloksen tiedoksi... Ehkäpä hän halusi vaan sivistää meitä muita. Jos aloituksen ottaa puheenvuorona sektiota vastaan, niin samalla ottaa myös itse tutkimuksen...

Taas näitä pöljiä aloituksia. Ap:n kaltainen tyyppi, joka vouhkaa peräsuoli soikeana aiheesta mistä reiästä vaavin pitää tulla maailmaan, ei todellakaan anna hyviä eväitä elämään lapselleen. Hän kun taitaa olla suurella todennäköisyydellä tyyppi, joka tekee epäolennaisista asioista ylimitoitettuja, arvostelee rankasti muita hatarilla perusteilla ja on suvaitsematon. Eikä varmaan mikään älyn riemuvoittokaan taida olla kyseessä, koska kuka fiksu ihminen tekisi tällaisen aloituksen.

Mitä olette mieltä siitä, jos lisääntyminen vaatisi jatkossa tietyn älykkyys- ja suvaitsevaisuustestin läpäisemisen?

Meidän alakautta syntyneellä ollut pahat allergiat, sektiolla syntyneellä ei ole mitään. Aloitin hänelle kyllä heti viikon iässä probiootit, hyvä minä, jospa sillä vältettiin allergiat :)

Ehkä lapselle onkin hyväksi, ettei saa kaikenmaailman bakteereita äitinsä pimpasta... jospa sektiolla syntyneillä on sen takia vähemmän allergioita?? Kaikenmaailman yh äidit, jotka hyppii miehissä..ties mitä tauteja saavat sieltä ja sitten viaton vastasyntynyt saa ne alatiesynnytyksessä itseensä...

Mun mielestä tämä on tarpeellinen tutkimus siinä mielessä, että voitaisiin kiinnittää huomiota alatiesynnytyspelon takia sektion saavien äitien kanssa työskentelyyn. Usein äiti pelkää synnytystä koko raskausajan ja kun sitten lopulta loppuraskaudesta saa puolen tunnin keskusteluajan pelkopolille niin siitä ei taida mitään hyötyä olla. Pelon hoitaminen olisi hyvä aloittaa vaikka jo ennen raskautta, vaikka niin että jo raskautta suunnittelevat pääsisivät neuvolakäynnille ja sitä kautta eteenpäin. Nythän neuvolaan otetaan vain raskaana olevia ja muuten pitää kääntyä yleislääkärin puoleen joilla ei tällaisista asioista ole mitään tietoa tai taitoa kohdata asiakas.

Samaten on hyvä jos äiti joka tietää synnyttävänsä sektiolla, tietää tämän asian ja voi yrittää ennaltaehkäistä sitä syömällä maitohappobakteeria raskauden aikana ja antamalla sitä vauvalle syntymän jälkeen.

Tähänhän on vain yksi ratkaisu.
Leikkaavat lääkärit voisivat, tai kätilö tulla sieltä oven takaa lymyilemästä, pyöräyttää vaginassa paria sormea ja tunkea sormet vauvan suuhun ja hieraista vähän niitä vaginalimoja myös niihin sieraimiin. vot
Täysin terve sektioitu lapsi!

Tämä otettakoon käytäntöön. :D

Hei haloo, teidän lapset voi olla allergittomia oli synnytystapa mikä tahansa, samoin allergisia.

TUTKIMUStulokset, tieteelliset tutkimustulokset perustuvat isoon tutkimusjoukkoon. Päätelmät tehdään tilastollisesti, tutkitaan, onko erot tilastollisesti merkittäviä. Tuossa tutkimuksessa on osoitettu, että KESKIMÄÄRIN sektioiduilla on enemmän allergioita ja astmaa. Se, onko teidän lapsella allergioita tai naapurin lapsella, ei kumoa tutkimustuloksia.

Tarkoitus ei ole syyllistää ketään, mutta ehkä esim. pelkosektiota harkitseva voi muuttaa mielensä, kun saa tietää, että alatiesynnytyksellä voi olla etuja. Kenenkään ei tarvitse syyllistyä.

Yhteistyössä