Kehtaisko Operaatio Joulun Lapsi-pakettiin laittaa neuletta, jota ei oo käytetty mutta pesty kerran?

Kun mulla ois yksi sellainen joka sopis just jollekin varhaisteinille. Ostaessani sen se tuntui muka sopivalta, mutta sitten kun laitoin sen ekaa kertaa päälle totesin samantien että se on liian tiukka ja laitoin sen takaisin kaapiin. Myöhemmin hoksasin että siinä oli deodoranttitarha kainalossa, koska mulla on paha tapa laittaa pusero päälle kun deodorantti on vielä vähän märkä. Pesin sen sitten. Oon ostanut sen siis viime talvena ja se on ollut pussissa kaapissa. Nyt tuota Operaatio Joulun Lapsi-pakettia miettiessäni hoksasin että se ois just sopivaa kokoa jollekin 10-14-vuotiaallle, kun se on xs-kokoa ja se ois kivan violetin värinenkin. Kyseessä on siis sellainen Espritin perusneule ja ne on minusta ihan suht laadukkaitakin. (Ostin itselle myöhemmin uuden isompaa kokoa. ) Mutta oisko tuo vähän noloa laittaa tuollainen neule pakettiin? Periaatteessa sen ois voinut joutua pesemään jossain tapauksessa muutenkin jos ois vahingossa ostanut kaupasta jonkun johon ois tullut kokeillessa jollain tahra, (ja usein pesenkin vaatteet heti kun oon ne ostanut, mutta toisinaan laitan vaan samantien kaapiin ennen kuin ehdin edes lappuja poistaa) Mutta silti kuitenkin tuosta näkee että siitä puuttuu ne tuotelaput. (mulla on kyllä ne tuotelaputkin tallella kun säästin ne just siksi kun hoksasin että se oli liian pieni ja ajattelin että annan sen neuleen jollekin, niin se näkee tarvittaessa että se ei oo mikään kirpputorilta hankittu tai vanha yms, mutta en kyllä ala huijailemaan ja kiinnittelemään niitä lappuja takaisin)

Innostuin vain tosi paljon tuosta Operaatio Joulun Lapsi-jutusta, kun kuulin siitä ensimmäistä kertaa nyt vasta ja tällä hetkellä mulla ei ois yhtään ylimääräistä rahaa. Sen sijaan mulla ois tuon puseron lisäksi myös muutamia muita täysin käyttämättömiä juttuja: Käyttämättömät puuvärit (36:n kappaleen setti), käyttämätön kynäpenaali, käyttämätön sormus rasiassaan (luulisin että jotain Glitterin veroista kamaa, tosin en oo ihan varma onko hopeoitu, että saako laittaa, luulis että ei oo hopeoitu), käyttämättömiä pyyhkeitä paketissaan. Sitten mulla ois vielä yksi käyttämätön suuri pitsimäinen neulehuivi jota ostin joskus alesta kaksi kappaletta tarkoituksena antaa toinen kaverille lahjaksi, mutta se sitten jäi antamatta. (tosin en tiedä vielä että haluaisinko sittenkin antaa sen mummille lahjaksi, koska ei oo vara ostaa joululahjoja tänä vuonna lukuunottamatta paria jotka on ostettu alkusyksystä. Se ois kyllä jo yksinään melkein 30e arvoinen alkuperäiseltä hinnaltaan) Mula ois kyllä useampikin vaate joka on jäänyt kokonaan käyttämättä, mutta ne on ostettu jo useampi vuosi sitten joten niitä ei varmaan voi ainakaan laittaa. Sitten ajattelin että voisin koota lisäksi jonkun askartelutarvikepaketin koska itse askartelen, niin mulla on tosi monia erilaisia koristepapereita, kartonkeja, tarroja ja helmiä ja kimalteita yms. Tosin en tiedä että oisko sekin vähä tyhmä kun näkee ettei oo ostettu kaupasta uutena, vaikka kaikki paperit ja koristeet onkin käyttämättömiä? Tarvittaessa ehtisin vielä myös kutomaan pakettiin jotain kun lankoja on korillinen.

Mutta siis mielipiteitä että teenkö paketin noista vai onko ihan tyhmä idea? Jotenkin tuntuu että ois niin kiva antaa nuo jollekin jolla ei oo mitään kuin antaa muuten vain tutuille jolle on jo kaikkea ennestään, saati sitten pitää vaan tylsästi itsellä tai viedä kirpputorille myyntiin suomalaisille joilla on jo kaikkea. Ja tuo ettei oo ylimääräistä rahaa nyt ei oo mitään liioiteltua, kun pitää säästää joulukuulle takuuvuokraa varten kaikki mahdollinen ja muutenkin on kaikkia laskuja maksettavana ennätyspaljon nyt, ja laskin viikolla että ruokaan jää nyt loka-marraskuussa vain 70e, joulukuussa ei varmaan mitään (joten ehkä ymmärrätte miksi en vaan voi mennä kauppaan ja ostaa kaikkea uutta ja ihanaa, vaikka se oiskin kivaa. )
 
Ihan uudelta se kyllä näyttää että ehkä uskallan sitten laittaa. Kun katsoi jonkun parin vuoden takaisen videon niiden lasten oloista, niin luulis että lahjan saaja olis yhtä ilahtunut riippumatta siitä onko siinä neuleessa ne tuotelaput merkkinä siitä että se on just ostettu vai eikö oo.
 
mulla jo 11. kerta
laita ne laput siihen kii, jos on kerran muutn "uusi", ei se oo huijaamista, vaan antaa selkeän viestin, että tavara on uusi.
ei se ole mirsoilua se uuden vaatimus, van johtuu tullimääräyksista (Romanian kai)
 
mulla jo 11. kerta
vielä tosta sun paketista, että siinä sais kyllä olla joku vihko tai vastaava ja ne hygienia tuotteet, hammas
harja, tahna, kampa, peili, saippua ja lelun tapainen ja karkkipussi vielä.
jos et pysty ostamaan loppuja, kannattaa mainita siitä paketin vastaanottopaikassa, ainakin täällä päin he lisäilivät niihin mahdollisuuksien mukaan puuttuvia kamoja, esim villasukkia.
 
laita ne laput siihen kii, jos on kerran muutn "uusi", ei se oo huijaamista, vaan antaa selkeän viestin, että tavara on uusi.
ei se ole mirsoilua se uuden vaatimus, van johtuu tullimääräyksista (Romanian kai)
Mitä nuo tullimääräykset tarkalleen on? Ei kai se tarkoita sitä että jos vaatteissa ei ole lappuja merkinä uudesta, niin se menee roskiin tai jotain? Espritin vaatteisiin taitaa muuten olla aika hankala kiinnittää lappuja uusiksi, kun niissä on sellainen punainen naru jonka on joutunut leikkamaan poikki, mun pitäis solmia se kiinni, tosi uskottavaa :D
 
vielä tosta sun paketista, että siinä sais kyllä olla joku vihko tai vastaava ja ne hygienia tuotteet, hammas
harja, tahna, kampa, peili, saippua ja lelun tapainen ja karkkipussi vielä.
jos et pysty ostamaan loppuja, kannattaa mainita siitä paketin vastaanottopaikassa, ainakin täällä päin he lisäilivät niihin mahdollisuuksien mukaan puuttuvia kamoja, esim villasukkia.
Okei, en tiennyt että siinä pitää olla kaikkia mahdollisia, luulin että voi itse valita. No hyvä tietää kuitenkin, niin mainitsen siitä ettei siinä oo noita niin voivat lisäillä.
 
mulla jo 11. kerta
siis varmaan ihan sama, vaikka laittasit millä vaan lankapätkällä kiinni laput, ei ne niitä kyttää eikä tarkasta, mutta jotenkin se kai on kiellettyä viedä käytettyjä vaatteita niillä luvilla, mitä näillä toimijoilla on, en tiedä tarkemmin.
itse ostelen pipoja ja ihan kaikkea aina alelaareista jo heti joulun jälkeen pitkin vuotta, niin ei sitten maksa palojn joulun alla, kun on valmiiksi jemmassa.
 
mulla jo 11. kerta
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27320537:
Okei, en tiennyt että siinä pitää olla kaikkia mahdollisia, luulin että voi itse valita. No hyvä tietää kuitenkin, niin mainitsen siitä ettei siinä oo noita niin voivat lisäillä.
tuskin ihan kaikkea tarviikaan.
itse noudatan kaavaa: jotain lämmintä, jotain hygieniaa, jotain lelua ja jotain namia
:) kiva "harrastus", saa tuoda iloa pienellä vaivalla.
 
Tuo alevaatteiden ostaminen oiskin tosi kätevää, mietin sitä itsekin että niin olisi voinut tehdä jos olisi tiennyt, mutta jostain syystä en oo kuullut tästä operaatosta aiemmin.

Ja on varmasti kiva harrastus, lahjojen antaminen on minustakin aina kivaa, paljon kivempaa kuin jonkun rahan antaminen. Ja rahasta ei koskaan tiedä minne se menee jos antaa keräyksiin, tuo yksi video sen sijaan todisti aika hyvin että nuo paketit ainakin menee perille. Nyt kun tietää tämän niin voi tulevina vuosian ostella ajoissa kaikkea paketteihin kun näkee jotain kivaa :p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä