Kehtaisitteko myöntää ystävillenne että olette köyhiä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
hömelö
Luonnollisesti. Mitäs ystäviä ne on jos ei voi totuudessa pysyä noinkin selkeästi näkyvässä asiassa. Minusta siinä ei edes ole mitään häpeilemistä, että meillä nyt vain on molemmilla pienempi palkkaiset työt kuin muutamilla paremmin toimeentulevilla kaveriperheillä.

ira
Emäätiiä kun en oo koskaan ollut ;) Tosin tulot on olleet alle 700e kuussa pitkiä aikoja, mutta aina on ollut varaa kaikkeen mahdolliseen.

Pienituloisuudestani ja pienestä kulutuksestani olen kavereilleni lähinnä rehvastellut :D

Rollolainen
Kyllä, mä en tajua miksi pitäis esittää jotakin muuta,. tiedän perheen joka on köyhä, mutta esittävät rikkaampia. vaimo opiskelee ja msie tekee pienellä palkalla töitä, ovat joutuneet myymään tlaonskain ja asuvat sen takai vuokralla,mutta autot, pleikkarit ym ovat hankkineet velaksi

tratta
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Kyllä, mä en tajua miksi pitäis esittää jotakin muuta,. tiedän perheen joka on köyhä, mutta esittävät rikkaampia. vaimo opiskelee ja msie tekee pienellä palkalla töitä, ovat joutuneet myymään tlaonskain ja asuvat sen takai vuokralla,mutta autot, pleikkarit ym ovat hankkineet velaksi
Velka on pääomaa...

eräsperäs
Kai nyt tyhmempikin tajuaa, että jos olen ollut viimeiset 7 vuotta opiskelija/keikkatyöntekijä/hoitovapaalla, ettei tulot päätä huimaa. Mies duunari. En koe itseäni köyhäksi, vaikka tulot ovat pienehköt. Aika moni kaveripiiristä on hoitovapaalla eivätkä hekään rahassa kieri.

Piika-äiti
No eihän ne mitään ystäviä olisi jos olisin tulotasomme sumuttanut ystävyytemme ajan.
En oikein osaa elää kaksoiselämää enkä välitä ihmissuhteista, jotka perustuvat siihen, että joku luulee minun ja perheeni olevan jotain muuta kuin mitä olen.

No
ei ole tapana puhua rahasta. Ei sen puutteesta eikä hankinnoista jne.

Jostain syystä on alkanut tuntua, että moni pitää meitä varakkaana, vaikka olemme juurikin noita köyhiä. Eli pienet on tulot olleet aina mutta säästössä on aina rahaa. ja taloa maksellaan

ja siis
Alkuperäinen kirjoittaja No:
ei ole tapana puhua rahasta. Ei sen puutteesta eikä hankinnoista jne.

Jostain syystä on alkanut tuntua, että moni pitää meitä varakkaana, vaikka olemme juurikin noita köyhiä. Eli pienet on tulot olleet aina mutta säästössä on aina rahaa. ja taloa maksellaan
nämä jotka kuvitteletvat ehkä miehen olevan isotuloinen, on meidän molempien vanhemmat. Ei niinkään kaverit.

Tällainen tunne tulee, kun kertovat että saavat "pientä" eläkettä. eli noin tonnin. Eli yhteensä heidän nettotulot siis noin 2000 euroa ja talot ja mökit velattomia.

kun taas meillä vain vähän suuremmat tulot, ja tuosta lähtee talolaina ja lopuilla elää 4 ihmistä. Ja ovat suunnilleen kerjäämässä syntymäpäivälahjoja ja päivittelevät "pieniä" eläkkeitään. Eli kuvittelevat minusta selvästi, että mies kun on korkeakoulutettu, saa suurta palkkaa. Itse ovat peruskoulupohjalla/ammattikoulun käyneitä.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja tratta:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Velka on pääomaa...
mut sit joutuu pihistämään ruuassa kun ostaa velaksi hienoin auton josta maksaa joak kuuakusi saman summan mitä jotkut maksaa käteisenä v
Lapsille vanhemmasta toiivasta autosta.

Mieluummin syän hyvin kuin omistan hienon velaksi ostetun auton

Yhteistyössä