Kehtaisitko kertoa kuka on lapsen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nimittäin en ole vielä uskaltanut edes kertomaan raskaudesta. Raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu, mutta alkujärkytyksen jälkeen olen tosi iloinen. Kävi vähän sama juttu kuin aiemman raskauden kanssa. Ensin mietin aborttia, mutta aika äkkiä tajusin että haluan pitää lapsen. Nyt olen suorastaan leijunut pilvissä, ostellut jo vauvalle vaatteitakin. Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen ja nyt alan uskomaan tämän todeksi.

Mutta sitten tullaan siihen isyysasiaan. Olen itse 30+ ja lapsen isä on hieman päälle 20v. Emme ole yhdessä, en ole kertonut raskaudesta hänellekään. Mua pelottaa tai ainakin jännittää tämän kertominen kelle tahansa. Lapselle kyllä kerroin jo, koska on odottanut sisarusta koko ikänsä. Ei se uskonut mua, ennen eilistä :D Hauska reaktio, mutta on kyllä innoissaan.

Valeria

No tuota...itselleni tulisi sen verran äidillinen olo, etten tekisi sitä noin nuorelle pojalle, kun on itse se "vanhempi", joka ymmärtää paremmin elämän tosiasiat. Mutta tosiaan hyvä opetushan se olisi tälle nuorelle miehelle, että joutuu isäksi yli 30 vuotiaalle yh mammalle.

Kyllähän se olisi aina oikein kertoa, mutta varmaan aika shokki, jos ajatuksena joskus perustaa nuoren omanikäisensä naisen kanssa perhe ja joutuu nyt sitten kaikille kertomaan, että onkin tehnyt tuollaisen "vanhemman" naisen paksuksi. Ei sillä, että yli 30 vuotias olisi vanha, mutta paljon kokeneempi parikymppiseen verrattuna. Oliko teillä siis yhdenillan juttu vai oikeasti suhde? Jos olisi suhde, niin parempi juttu.

[QUOTE="vieras";28740812]No tuota...itselleni tulisi sen verran äidillinen olo, etten tekisi sitä noin nuorelle pojalle, kun on itse se "vanhempi", joka ymmärtää paremmin elämän tosiasiat. Mutta tosiaan hyvä opetushan se olisi tälle nuorelle miehelle, että joutuu isäksi yli 30 vuotiaalle yh mammalle.

Kyllähän se olisi aina oikein kertoa, mutta varmaan aika shokki, jos ajatuksena joskus perustaa nuoren omanikäisensä naisen kanssa perhe ja joutuu nyt sitten kaikille kertomaan, että onkin tehnyt tuollaisen "vanhemman" naisen paksuksi. Ei sillä, että yli 30 vuotias olisi vanha, mutta paljon kokeneempi parikymppiseen verrattuna. Oliko teillä siis yhdenillan juttu vai oikeasti suhde? Jos olisi suhde, niin parempi juttu.[/QUOTE]

Siis anteeksi kysyn selvennykseksi, että mitä et tekisi nuorelle pojalle? Mieshän kuitenkin jo on, ihan virallisestikin. En ajatellut mitään opetusta antaa, eikä mielestäni edes voi sanoa noin että, ähäkutti saitpas opetuksen, ettei kannata yli 30v yh-mammaa paneskella.

Ja siis lähinnä kysyin sitä, että onko noloa tuo meidän ikäero ja että saatiin yhdessä lapsi alulle? Mitä muut siitä ajattelee? Ei meillä ollut yhdenillanjuttu vaan pikemminkin kaveruus ja lisäksi ollaan kyllä ihastuneita, ainakin luulen niin.

Valeria

[QUOTE="vieras";28740848]Siis anteeksi kysyn selvennykseksi, että mitä et tekisi nuorelle pojalle? Mieshän kuitenkin jo on, ihan virallisestikin. En ajatellut mitään opetusta antaa, eikä mielestäni edes voi sanoa noin että, ähäkutti saitpas opetuksen, ettei kannata yli 30v yh-mammaa paneskella.

Ja siis lähinnä kysyin sitä, että onko noloa tuo meidän ikäero ja että saatiin yhdessä lapsi alulle? Mitä muut siitä ajattelee? Ei meillä ollut yhdenillanjuttu vaan pikemminkin kaveruus ja lisäksi ollaan kyllä ihastuneita, ainakin luulen niin.

Valeria[/QUOTE]

Siis sitä tarkoitin, että on varmaan järkytys tälle miehelle, että tulee isäksi sinulle. Eri asia, jos olisit lapseton ja ehkä vähän nuorempi. No mielestäni tuo olisi vähän "noloa". Tai itse, jos olisin vanhempi ja tulisin raskaaksi yli 10 vuotta nuoremmalle miehelle, niin en ehkä edes kehtaisi kertoa. En kuvittelisi mitään suhdetta niin "epäkypsään" mieheen. Toki ei kaikki tuon ikäiset ole epäkypsiä. Itse olen 25 vuotias, eli siltä väliltä. Jos teillä oikeasti on jotain välillänne, niin voisihan tuo olla jopa iloinen yllätys miehelle, ei voi tietää. Jos mies on sellaista "nopeasti aikuistuvaa" tyyppiä.

Mutta voisin kuvitella, että jos mies on sellainen perus ikäisensä, niin järkytys se hänelle on ja kaverit tulevat vitsailemaan miehelle asiasta. Riippuu vähän siitäkin, kuinka nuorekas olet ikäiseksesi ja kuinka vanha on esikoisesi.

Tarkoitain tuohon edelliseen vielä, että eihän tuollainen parikymppinen ole tietysti liian nuori isäksi, mutta saatat saada tuon miehen perheen, varsinkin äidin vihat niskoillesi muka "poikansa elämän pilaamisesta". Tietysti miehen oma vika, mutta tuollainen tuskin olisi kauhean ihanteellinen tilanne edes miehelle itselleen.

Ihan hyvin kehtaat kertoa, vaikka shokkihan se saattaisi miehelle olla. Mieshän tuo kuitenkin jo on, ja takuuvarmasti tietää mitä seksistä saattaa seurata. Itse on 40 v, eikä mielestäni 10 vuoden ikäero tunnu missään.

[QUOTE="vieras";28740879]
Mutta voisin kuvitella, että jos mies on sellainen perus ikäisensä, niin järkytys se hänelle on ja kaverit tulevat vitsailemaan miehelle asiasta. [/QUOTE]

On kyllä mun mielestäni aika julmaa laittaa tuollaisella parikymppiselle kaverille "pallo jalkaan" pelkästään omien mielihalujesi vuoksi. Sinähän sen lapsen haluat, se parikymppinen poika ei ihan varmasti halua. Se haluaa aikanaan perustaa perheen ikäisensä (tai tavallisemmin vähän itseään nuoremman) tytön kanssa, eikä tuollainen lehtolapsi kyllä ainakaan mahdollisuuksia paranna. :(

[QUOTE="vieras";28740879]Siis sitä tarkoitin, että on varmaan järkytys tälle miehelle, että tulee isäksi sinulle. Eri asia, jos olisit lapseton ja ehkä vähän nuorempi. No mielestäni tuo olisi vähän "noloa". Tai itse, jos olisin vanhempi ja tulisin raskaaksi yli 10 vuotta nuoremmalle miehelle, niin en ehkä edes kehtaisi kertoa. En kuvittelisi mitään suhdetta niin "epäkypsään" mieheen. Toki ei kaikki tuon ikäiset ole epäkypsiä. Itse olen 25 vuotias, eli siltä väliltä. Jos teillä oikeasti on jotain välillänne, niin voisihan tuo olla jopa iloinen yllätys miehelle, ei voi tietää. Jos mies on sellaista "nopeasti aikuistuvaa" tyyppiä.

Mutta voisin kuvitella, että jos mies on sellainen perus ikäisensä, niin järkytys se hänelle on ja kaverit tulevat vitsailemaan miehelle asiasta. Riippuu vähän siitäkin, kuinka nuorekas olet ikäiseksesi ja kuinka vanha on esikoisesi.[/QUOTE]

Mitä esikoisen iällä on väliä? Sen takia tämä mies tulikin juttelemaan kun luuli minua nuoremmaksi (tai ainakin luulen niin, sanoi kyllä, että luuli nuoremmaksi). Mutta ei kuitenkaan välittänyt ikäerostamme.

Valeria

[QUOTE="vieras";28740899]Mitä esikoisen iällä on väliä? Sen takia tämä mies tulikin juttelemaan kun luuli minua nuoremmaksi (tai ainakin luulen niin, sanoi kyllä, että luuli nuoremmaksi). Mutta ei kuitenkaan välittänyt ikäerostamme.[/QUOTE]

Luuli nuoremmaksi tai ei, niin se halusi seksiä, ei lasta.

On kyllä mun mielestäni aika julmaa laittaa tuollaisella parikymppiselle kaverille "pallo jalkaan" pelkästään omien mielihalujesi vuoksi. Sinähän sen lapsen haluat, se parikymppinen poika ei ihan varmasti halua. Se haluaa aikanaan perustaa perheen ikäisensä (tai tavallisemmin vähän itseään nuoremman) tytön kanssa, eikä tuollainen lehtolapsi kyllä ainakaan mahdollisuuksia paranna. :(

Onko se nyt minun vikani? Tämä raskaus ja lapsi. En usko, että kenenkään tarvitsee olla huolissaan, ettei kelpaisi enää kenellekään. Uskon, että kelpaa kelle vaan, olen oikeastaan ihan varma.

Valeria

[QUOTE="vieras";28740899]Mitä esikoisen iällä on väliä? Sen takia tämä mies tulikin juttelemaan kun luuli minua nuoremmaksi (tai ainakin luulen niin, sanoi kyllä, että luuli nuoremmaksi). Mutta ei kuitenkaan välittänyt ikäerostamme.

Valeria[/QUOTE]

Jotenkaan en usko, että tällä miehellä tarkoituksena alkaa "isäpuoleksi" tyttärellesi tai muutenkaan elää perheenä teidän kanssa. Jos esikoisesi on vielä todella pieni, ei näytä mitenkään erikoiselta, että liikutte yhdessä, jos sinäkin nuoren näköinen. Jos taas esikoinen on jo vaikka 10 vuotias, voi helposti luulla, että oletko tämän miehen äiti. Olisit voinut vaikka raskautua 14 vuotiaana (ei mitenkään epätavallista). Saisit varmasti kyselyitä monesti vaikkapa neuvolassa, lääkäreissä, että onko kyseessä siis miehesi.

Jos olet kehdannut paneskella noin nuoren kanssa (mun mielestä parikymppiset on niin lapsellisia ettei tulis mieleenkään) ja vielä aikuismaisesti ilman ehkäisyä niin toki pitää seuraukset kestää. Kerro pojalle, hän tuskin ilahtuu mutta eipä sille mitään voi jos olet lapsen päättänyt pitää. Isäksi ei voi pakottaa.

[QUOTE="vieras";28740912]Onko se nyt minun vikani? Tämä raskaus ja lapsi. En usko, että kenenkään tarvitsee olla huolissaan, ettei kelpaisi enää kenellekään. Uskon, että kelpaa kelle vaan, olen oikeastaan ihan varma.

Valeria[/QUOTE]

No tuota, en itse olisi alkanut seurustelemaan miehen kanssa, jolla lapsi yli 10 vuotta vanhemman naisen kanssa. Tai ylipäätään olisin halunnut lapsettoman miehen kanssa perustaa perheen. Itselläni tosin on jo perhe, vaikka nuori parikymppinen olenkin. Saman pari vuotta vanhemman miehen kanssa kaksi lasta. Eron tullessa voisin ottaa miehen, jolla lapsia, mutta todennäköisesti en edes haluaisi enään mitään miestä, koska uusioperhe elämä kauhistuttaa, enkä luottaisi lapsiani kenellekään muulle miehelle kuin isälleen. Käytännössä siis tämän miehen elämä voi "mennä pilalle". Mutta omapahan on vikansa, itsepähän sinut raskaaksi teki.

[QUOTE="vieras";28740912]Onko se nyt minun vikani? Tämä raskaus ja lapsi. En usko, että kenenkään tarvitsee olla huolissaan, ettei kelpaisi enää kenellekään. Uskon, että kelpaa kelle vaan, olen oikeastaan ihan varma. [/QUOTE]

On se siinä mielessä sinun vikasi, että sinähän sen päätät, pidätkö lapsen vai et. Varmasti lehtolapsen omaava nuori mies jollekin kelpaa, mutta esim. minulle ei kelpaisi. Haluan aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, eikä niin, että maksetaan vuosikausia ruokkoja jollekin toiselle. :(

no mä olin 21 ku raskauduin.. ihan hyvin sitä otti vanhemmuuden roolin vastaan. mutta lapsen isä ei.

sitten tuli elämään mies joka oli mua muutaman vuoden nuorempi. niin kun minä olin jo äiti hän ei ollut vielä edes täys-ikäinen...mutta kun tavattiin hän oli 21.. ja hyvin sujui otti 3v lapsenikin omakseen. saatiin yhteinenkin lapsi joka täyttää 6vuotta!

[QUOTE="vieras";28740915]Jotenkaan en usko, että tällä miehellä tarkoituksena alkaa "isäpuoleksi" tyttärellesi tai muutenkaan elää perheenä teidän kanssa. Jos esikoisesi on vielä todella pieni, ei näytä mitenkään erikoiselta, että liikutte yhdessä, jos sinäkin nuoren näköinen. Jos taas esikoinen on jo vaikka 10 vuotias, voi helposti luulla, että oletko tämän miehen äiti. Olisit voinut vaikka raskautua 14 vuotiaana (ei mitenkään epätavallista). Saisit varmasti kyselyitä monesti vaikkapa neuvolassa, lääkäreissä, että onko kyseessä siis miehesi.[/QUOTE]

Mutta mitä ihmeen väliä sillä sitten on näyttääkö jotenkin erikoiselta? Siis katsovatko ihmiset muka niin tarkkaan, kuka äit,i kuka isä, vaiko poika? Ydinperhe vai uusperhe? Ei minua kyllä saa millään tämän miehen äidin näköiseksi, ei millään.

Valeria

Ja vielä, minua ei juurikaan häiritse se mitä tuntemattomat minusta tai meistä ajattelee. Eniten painaa mitä läheiset ajattelee.

[QUOTE="vieras";28740924]Kuka nyt välittömästi haluaakaan lapsen. En minäkään lasta edes ajatellut, ja tässä tulos. Meillä ei sitäpaitsi ole mikään seksisuhde. Toki sitäkin on ollut, tietenkin.

Valeria[/QUOTE]

No itse en taas voisi harrastaa seksiä tuon ikäisen kanssa, jos olisin itse yli kolmekymppinen, yksi syys tuo, että voi tulla raskaaksi ja kokisin, että minä fiksuna aikuisempana ihmisenä, en pilaa nuoren ihmisen elämää ja en kyllä usko kokevani kovin paljon yhteistä parikymppisen kanssa, jos itse olisin kolmekymmentä. Eri asia, jos iät olisivat 30 ja toisella 40. Tällöin kumpikin on ohittanut sen "nuoruusvaiheen". Ei sillä, että parikymppisestä olisi isäksi, mutta isäksi vanhemman naisen kanssa, jolla vielä lapsia, on kyllä aikamoinen shokki.

Onhan se sen miehen oikeus tietää, että hänellä on lapsi. Hyvänen aika, ihmeellistä alkaa salailemaan! Mies tehköön itse päätöksen, mitä tekee asian suhteen.

Ei hitto kun tuntuu pahalta, kun syntymätöntä lasta haukutaan jo lehtolapseksi ja hyvä ettei syytetä ap:tä seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kun kyse on 20-vuotiaasta miehestä. Ja haukutaan kuinka ap on nyt mennyt PILAAMAAN nuoren miehen elämän. On monia 20-vuotiaita, jotka omasta tahdostaan hankkivat lapsen. Onko sekin elämän pilaamista?!!

• Tykkää
Reactions: Oubou

Yhteistyössä