Käytkö yöllä pissillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pissis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pissis

Vieras
Ihan vaan uteliaisuuttani pistän kyselyn pystyyn. Eli käytkö yöllä pissillä ja jos niin monestikko?
Itse olen aina joutunut käymään pissillä ainakin yhdesti. Luulen, että se on minulla vain tapa tai minulla on aika pieni virtsarakko, koska päivälläkin käyn todella usein... Yökylässä ollessa se vain herättää ihmetystä, joten on minun vuoro ihmetellä eivätkö muut todella käy kertaakaan?

Useimmiten joudun käymään vessassa kerran, joko keski- tai aamuyöllä. Mielestäni ei ole kovinkaan ihmeellistä, jos joutuu käymään yöllä vesssassa, nukutaanhan kuitenkin yleensä
6 - 8 tuntia.

Kiva kun meitä on useampaakin. Minun tuttavapiiristä minä todellakin olen ainoa joka joutuu käymään, vanhuksia nyt lukuunottamatta, heillä kun on nesteenpoistolääkkeet. Ja kun jotkut valittavat, että vedetään vessaa keskellä yötä, on ihmisillä ongelmat :/ ...

Käyn, lähes joka yö. Normaalisti kerran yössä. Jos olen todella väsynyt ja juonut normaalia vähemmän, voin nukkua koko yön läpi käymättä vessassa.

Minulla on taipumusta usein tuleviin virtsatietulehduksiin ja huomasin aikaisemmin, että ne alkoivat tuntua usein aamulla, kun olin ollut pidemmän aikaa käymättä vessassa. Lisäsin sitten juomistani iltaisin huomattavasti ja virtsatietulehdukset ovat pysyneet paremmin pois. Tämän runsaan iltajuonnin seurauksena pitää sitten käydä kutakuinkin joka yö vessassa. Pieni hinta mielestäni noiden tulehdusten välttämisestä.

Käyn ainakin kerran ja sen takia en mielelläni yövy esim. tuttavien kesämökillä. Tympii lähteä vieraassa paikassa keskellä yötä jonnekin pihan perälle, varsinkin loppukesällä kun yöllä on jo pimeää.

Alkuperäinen kirjoittaja m:nen:
Käyn ainakin kerran ja sen takia en mielelläni yövy esim. tuttavien kesämökillä. Tympii lähteä vieraassa paikassa keskellä yötä jonnekin pihan perälle, varsinkin loppukesällä kun yöllä on jo pimeää.

Just niin. Meidän tuttavapiiri koostuu myös näistä, joiden ei tarvitse käydä yöllä vessassa. Sitten he suureen ääneen ihmettelevät, että miten ketään voi yöllä pissattaa..!

Yksi kesämökkipaikka on sellainen, että minä nukun aitassa ja talonväki mökissä. Mökissä on sisävessa ja ulkohuussi puuttuu kokonaan. Mökin ovet ovat yöllä lukossa. Kiva juttu. Kun pyysin avainta, että voisin käydä yöllä vessassa, niin talon emäntä on niin herkkäuninen, että valvoo sitten kuulemma koko yön, jos sattuu heräämään kolinoihin kesken unien.

No, minä olen pissinyt ja lannoittanut samalla emännän nurmikkoa, mitäs ei anna avainta sisälle. Ikävää se silti on, etenkin jos yöllä sataa, tuulee ja on pimeää. Pyyhkiäkin johonkin pitäisi ;-))

^
Onpa vieraanvaraista porukkaa... Mitä jos sulla tulee iso hätä keskellä yötä, sinne vaan puskan juureen läjä? Ihme emäntä...

Hassulta kuulostaa jo pelkästään sekin, että ovet pidetään MÖKILLÄ lukossa.

No, yöpissimiseen palatakseni: itse kävin aiemmin jopa pari kertaa yössä, mutta sitten ihme ja kumma, kun sain verenpainelääkkeet niin se ramppaaminen loppui kuin seinään. En voi ymmärtää miten se on mahdollista mutta eipä tuo minua haittaa :)
Olisikohan ollut kuitenkin ainakin osaksi tapakysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja Outoa porukkaa:
^
Onpa vieraanvaraista porukkaa... Mitä jos sulla tulee iso hätä keskellä yötä, sinne vaan puskan juureen läjä? Ihme emäntä...

Hassulta kuulostaa jo pelkästään sekin, että ovet pidetään MÖKILLÄ lukossa.

No ihan samaa mieltä emännästä.

Sattuu olemaan vain miehen sukulainen, jonka luokse kuuluu tehdä kerran vuoteen ns. velvollisuuskäynti. Itse emäntä ei käytöksessään mitään outoa huomaa - tietenkään!

Onneksi olen säästynyt isolta hädältä. Enpä juuri uskalla siellä mitään syödäkään, ettei vaan maha menis erikoisista pöperöistä sekaisin. Emännän mielestä vaan nirsoilen, olen vieras, jolle ei kelpaa mikään tarjottu ruoka.

Ens syksynä taas tämä ihanuus odottaa...

Aina aamuyöstä suurinpiirtein samoihin aikoihin herään pissahätään - ja rakko ihan ääriään myöten täynnä. Tää "ongelma" ollut jo pikkutytöstä lähtien.
Ilmeisesti kroppa alkaa "heräämään" niihin aikoihin tai jotain. Sit onkin aina jokseenkin väsynyt olo koko päivän, kun joutuu heräämään aamutuimaan vessareissuille. Toisinaan parikin kertaa käytävä.
Reagoin heräksti myös diureettisiin juomiin ja ravintoon. Toisinaan pyrin välttämään niitä ennen tilanteita, kun pitää kestää ja kestää...

Äitini muistini mukaan on kertonut kärsineensä samasta ongelmasta lapsuudestaan lähtien, silloin jäi kiinni yöhiippailusta usein lattialankkujen narahdettua :D . Tarkemmin ajateltuna muistan monia kertoja, kun kuulin äitini hipsivän vessaan (itse olin herännyt myös veskihätään silloin). Hassua...

Minä pyrin siihen, että juon runsaammin päivän aikana ja viimeisen kerran klo 17-18 aikaan, kun syön päivällistä. Sen jälkeen en juurikaan juo mitään (max 1 lasi). Tämän avulla minun ei tarvitse käydä kertaakaan vessassa, vaan yöunet jatkuvat keskeytyksettä aaamuun asti.

Jos juon yökylässä esim. yhden siiderin, niin minun on käytävä 1-2 kertaa wc:ssä yölläkin.

Tuohon runsaasti virtsaamiseeen liittyy sellainen asia, että rakkoaan voi myös opettaa. Esimerkiksi jos menen festareille, minusta tuntuu, että koko ajan on hätä, koska tiedän sen, että Bajamajoja ei ole koko ajan tarjolla. Jos taas on vaikkapa töissä paljon tekemistä, niin ei ole ollenkaan harvinaista, että menee 6 tuntia, kun menen seuraavan kerran vessaan.

Olen totuttanut virtsarakkoni siihen, että käyn wc:ssä 4-5 kertaa päivässä. Maksimissaan käyntejä wc:ssä on alle 10.

Täälläkin päässä juostaan vessassa yöllä. Usein vielä siten, että mieheni herää, käy pissillä ja minä perässä sitten. Yleensä tämä tapahtuu aamuyön tunteina ja olenkin järkeillyt asian siten että, 4-5 maissa aamulla maksa ja munuaiset puhdistuvat (jonkun tiedon mukaan) joten uskoisin sen sitten liittyvän siihen. Ehkä me ollaan sitten hiukka herkkäunisempia kun herätään siihen tarpeeseen, en tiedä.

Olen aina nukkunut hyvin, enkä ole käynyt vessassa koskaan öisin. Niin, tietysti poikkeuksena on punaviinin juonti iltamyöhällä, silloin kyllä on mentävä vessaan viiden aikoihin. Kummallista mielestäni on se, että päivällä juoksen vessassa melkein kerran tunnissa.

Vaihtelee, mutta normaalioloissa kotona saatan käydä 0-3 kertaa yössä vessassa. Olen yrittänyt selvittää mistä tuo vaihtelu johtuu, mutta eipä ole löytynyt selvyyttä. Välillä pissattaa ja välillä ei. Olen tuohon jo tottunutkin ja nukahdan yleensä aina heti vessassa käynnin jälkeen (en laita valojakaan päälle niin en turhaan herättele itseäni).
Kapakkareissut ja mökkiviikonloput, jolloin syödään ja juodaan enemmänkin illalla ovat sitten ihan oma asiansa..

Ihmettelen noita jotka valittavat toisten vessakäynneistä. Pakko on mennä kun on pakko ja olemme erilaisia. Korvatulpatkin on keksitty, jos meteli häiritsee...

Yhteistyössä