Käytättekö huuhteluainetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H

Vieras
Siis aivan pienen vauvan pyykin pesussa?Itse tulevalle pienokaiselle meinasin alkaa pesemään vaatetta ja nyt mietinkin ,käytänkö huuhteluainetta vai en?hajusteeton ja allergiatestattu huuhteluaine kyseessä...

Etikkaa voi käyttää hyvin pehmentämään pyykkiä. Käytän itse etikkaa pyyhkeiden pesussa ja aikasemmin kestovaippapyykissä. Muuten käytän tavallista huuhteluainetta.

en käytä mihinkään pyykkiin.
Tai no, pyyhkeisiin laitan joskus etikkaa.

Vauvan vaatteet silitin tai "mytytin" käsissä pehmeiksi. Nyt kun nu oon isompia, niin vaatteet menee kuivasrumpuun, paitsi ei printtipaidat. Sitten kun vaate on kuin "peltiä", se heitetään pois... Ei meillä kyllä yhtä reipua niin kauaa käytetä, tytön pinkkejä kun en kierrätä pojalle.

Ei, ei.

Huuhteluaine jää pyykkiin kemikaaliksi ja ärsyttää etenkin vastasyntyneen hyvin ohutta ja herkkää ihoa. Meillä kuukauden ikäinen sai aikanaan kamalan kokovartaloihottuman, pahin kasvoissa, jotka lakanaa vasten. Kesti viikkoja ennenkuin keksittiin (useiden lääkärireissujenkin jälkeen) että syypää oli lakanoissa ollut huuhteluaine. Ja oli muuten allergiatestattu, hajusteeton, allergia- ja astmaliiton suosittelema LV. Vaihdoin "puhtaat" lakanat ja ihottuma oli aamulla poissa.

Tein silloin reklamaatiot sekä LV:lle että Allergia- ja astmaliittoon. Korvaukset tuli ja lupasivat tutkia asiaa tarkemmin. LV:ltäkin sanoivat, ettei koskaan pikkuvauvojen pyykkiin kannata käyttää huuhteluaineita.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Ei, ei.

Huuhteluaine jää pyykkiin kemikaaliksi ja ärsyttää etenkin vastasyntyneen hyvin ohutta ja herkkää ihoa. Meillä kuukauden ikäinen sai aikanaan kamalan kokovartaloihottuman, pahin kasvoissa, jotka lakanaa vasten. Kesti viikkoja ennenkuin keksittiin (useiden lääkärireissujenkin jälkeen) että syypää oli lakanoissa ollut huuhteluaine. Ja oli muuten allergiatestattu, hajusteeton, allergia- ja astmaliiton suosittelema LV. Vaihdoin "puhtaat" lakanat ja ihottuma oli aamulla poissa.

Tein silloin reklamaatiot sekä LV:lle että Allergia- ja astmaliittoon. Korvaukset tuli ja lupasivat tutkia asiaa tarkemmin. LV:ltäkin sanoivat, ettei koskaan pikkuvauvojen pyykkiin kannata käyttää huuhteluaineita.

Kiitos.eli jätän tuon huuhteluaineen pois....

Yhteistyössä