Vauvan vaatteiden pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Moikka!
Nää on ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta kysynpä nyt kuitenkin... Eli miten olette vauvan vaatteita pessyt; Hajusteettomalla pesuaineella vai ihan tavallisella? Käytättekö huuhteluainetta vai ette? Pesettekö vauvan vaatteet aivan erikseen vaiko muun pyykin, kuten omien vaatteiden seassa?

Me pestiin kaikki vaatteet hajusteettomalla pesuaineella - siis "sensitiveä" käytettiin. Nykyään olen siirtynyt kokonaan eko-aineisiin kun vähän hirvittää tuo kemikaalien määrä mitä tulee käytettyä. Varmaan terveellisempää vauvalle kuin aikuisellekin :)

Alusta asti pessy samalla pesuaineella ja huuhteluaineella samassa koneessa kun omatkin vaatteet. Vaikka atopiaa ite kärsinkin, ei hajustetut pesuaineet oo vaikuttanu millään tavalla.

Mä pesen hajusteettomalla pesuaineella ja huuhteluaineella ainakin aluksi. Vauva vielä masussa joten vaatteet on vasta kerran pesty, erikseen muusta pyykistä.

Mä oon käyttänyt LV-pesuaineita ja -huuhteluainetta sekä vauvan että omiin vaatteisiin näin aluksi, ekat 3kk ainakin. Huuhteluaine tekee vaatteet kuitenki kivemman pehmeiksi. Uudet kannattaa pestä, kun niissä saattaa olla jotain käsittelyaineita pinnassa, näin oon käsittänyt? Ja onhan ne välillä sellasia kovan tuntusiakin. Itellekin on joskus tullut kutiava tunne uusista pesemättömistä vaatteista..

Juu ja äippäpakkauksen vaatteet ainakin ihan suositellaan pesemään ennen käyttöä. Pesisin vaikkei suositeltaisikaan, uudet vaatteet haisevat mun mielestä jotenkin pahalle...

Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
Miks vaatteet täytys pestä ennen käyttöä jo ne on uusia/puhtaita?

Jos ei muusta syystä niin siksi, että puuvilla usein kutistuu. Jos vaate mahtuu päälle uutena, niin ei välttämättä enää ensimmäisen pesun jälkeen.

Vauvan vaatteet pitäisi aina pestä ennen käyttöönottoa. Vaatteissa väriaineita, kemikaaleja jotka saattavat vauvan ihoa ärsyttää... tuntuu tyhmältä joskus kun tekisi mieli laittaa uudet vaatteet heti päälle mutta...

Vauvaiäs vaatteet pesin erikseen 60astees nestemäisel hajusteettomal pesu ja huuhteluaineella, sekä extra huuhteluohjelmalla. Pesen erikseen vieläki koska harva oma vaate kestää 60 pesua.. Sit ku vauva tulee ni alan pesee esikoisen vaatteet omieni seas..
Pesen lasten vaatteet just ton kutistumisen takia ja kemikaalien. inhottaaki ajatus et suoraan kaupan hyllylt laittas ees ittesä päälle uuden vaatteen kun niitä sen sata muutaki kokeillu.

Yhteistyössä