Mä en kyllä keskittynyt omissa häissäni yhtään siihen, mitä vierailla oli päällä. Päinvastoin olin iloinen, että kaikki kutsutut olivat paikalla juhlistamassa päiväämme. Ja vieraana ollessani en ole sen enempää keskittynyt muiden pukeutumiseen, mutta morsiamen pukua olen aina kovasti ihaillut!
Toki juhlaan pitäisi pukeutua siististi, ja juhlavastikin. Mutta se, mikä on kenenkin mielestä juhlavaa, vaihtelee paljon. Jos kotioloissa viihtyy enemmän verkkareissa ja tuulipuvussa, niin sitä tuntee olonsa varsin juhlavaksi, kun laittaa päällee suorat housut ja tavallisuudesta poikkeavan puseron ja lisäksi vähän koruja. Jos taas muutenkin tykkää kulkea jakkupuvussa ja aina viimesen päälle laitettuna, niin toki silloin haluaa juhlaankin pukeutua juhlavammin ja paremmin, ehkä jopa iltapukuun. Itse tuntisin oloni iltapuvussa kamalaksi...
Loppujen lopuksi pukeutumista tärkeämpää kuitenkin on osallistuminen ylipäätään. ja itse mieluummin panostan enemmän hääparin lahjaan, kuin että ostaisin satojen eurojen juhlatamineet koko perheelle. Mun budjetti ei anna periks hankkia kalliita juhlavaatteita, ja sitten vielä muistaa hääparia kalliilla lahjalla. Ja mieluummin vien toivotun ja hiukan kalliimman lahjan, kuin laitan rahani omiin vaatteisiin ja vien lahjaksi Tiimarin 2e lasivaasin...
Toki meilläkin aina PYRITÄÄN pukeutumaan tilaisuuden mukaan, ja erikseen on muutamat juhlavaatteet kaikilla, joita ei arkena käytetä. Voi olla, että meillä pukeudutaan sitten liiankin arkisesti, toisaalta ei me koskaan olla oltu vieraanakaan kovin prameissa juhlissa...
Itse voisin kuvitella laittavani ap:n mainitseman puseron (etenkin toisen värisenä ), mustat housut, ja korut vielä siihen lisäks. Ja tuntisin oloni hyväksi! =)