Käykö häihin asuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierus

Vieras
Mulla on tämä Kappahlin tunika musta-ruskeana...ja kysymys kuuluu voiko sen laittaa mustien suorien housjen kanssa päälle häihin?
Ja sit joku kiva ruskea kaulakoru ja korkkarit??

http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_147942_F_1.jpg

musta toi näyttää ihan kivalle.Ja varmasti eri näkönen tummempana! Korkkarit tekee tosta just hyvännäkösen ja kun kannat puvun rinta rottingilla niin on tosi hyvä!!!

voi blääh...niin arvelinkin. rahatilanne ei oo loistava, eikä kyllä jaksais lähtee kauheesti kierteleenkään etsiin vaatteita...ja sitäpaitsi häät on toisella puolella Suomea, eikä siis pystytä siellä olemaan edes kauaa, koska on vielä samana päivänä ajettava takas kotiin...eli joudutaan lähteen melkei ruoan jälkeen jo pois....eiks toi nyt nyt millään menis??

En ite missään tapaukses laittais kenenkään häihin/ juhliin. Itsellä arkivaatteena. Mielestäni alipukeutumista. Juhlat on aina juhlat ja pukeutumisella kunnioitetaan myös juhlan järjestäjää. En suosittele.

Täh? No keretäänhän me oleen kirkon ajan ja ruoka ja kahvi. Miks ois parempi jättää menemättä?? Se on mun miehen serkku ja mun mielestä on kohteliasta mennä edes kirkkoon ja syömään. Meillä on kolme lasta joista nuorin 1 v. että ei me missään tapuksessa siellä kovin myöhään voida olla muutenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
voi blääh...niin arvelinkin. rahatilanne ei oo loistava, eikä kyllä jaksais lähtee kauheesti kierteleenkään etsiin vaatteita...ja sitäpaitsi häät on toisella puolella Suomea, eikä siis pystytä siellä olemaan edes kauaa, koska on vielä samana päivänä ajettava takas kotiin...eli joudutaan lähteen melkei ruoan jälkeen jo pois....eiks toi nyt nyt millään menis??

No ehkä mä sitten laittaisin, jos pistäydytte siellä häissä vaan.. Ja arvaas kun mun oma serkkuni tuli mun häihin shortseissa ja joku kammottavan näköinen pinkki paita päällä :| ... joten kyllä tuo olisi kuitenkin siinä mielessä ihan asiallinen.. äsken tosiaan jäi lukematta se, että sulla on tuo paita ruskean sävyinen. Joten anna mennä vaan.. tuskin ihmiset tulee häihin arvostelemaan toisten vaatetusta!! :)

no nämä häät vietetään morsiamen kotitalossa eli aika rennot häät...otaksuisin?? Ei ainakaan mikään kauhean pramea paikka ole. Eli ei nää oo mitkään juppihäät kaupungissa, vaan pohjalaiset kotihäät

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
no nämä häät vietetään morsiamen kotitalossa eli aika rennot häät...otaksuisin?? Ei ainakaan mikään kauhean pramea paikka ole. Eli ei nää oo mitkään juppihäät kaupungissa, vaan pohjalaiset kotihäät

Jos kerta on pohjalaaset häät niin perinteen mukaan siellä on tarjolla vain ruokana lihakeittoa

Meillä ei ollut pukukoodia kun kutsuja laitoimme,ajattelimme että jokaianen arvannee pukeutumisen kun oli kyse häistä ja ala karte ravinolasta
vaan eräs miehen sukulainen paukkasi paikalle trikoinen napapaita pääällä ja erittäin kulunut farkkuhame ( ei oltu kulutettu vaan oli pitänyt tätä joka kesä päällään)

Meidän häissä yhdellä naisella oli kauluspaita ja housut. Oli siis ihan arkikuteet eikä hiuksetkaan olleet mitenkään laitettu vaan roikkui vain auki. Oli ilmeisesti paikan perusteella tehnyt päätelmän, että häät ei ole "niin juhlavat".

Edelleen 5 vuotta häistä muutamat muistelevat sitä erästäkin naista, joka oli niissä arkikuteissa siellä. Kaikilla muilla naisilla oli juhlavaatteet, hiukset laitettuna ja juhlameikki kasvoilla.

Eikö nainen voi tulla kauluspaidassa ja suorissa housuissa? Pitääkö olla iltapuvussa ja suoraan kampaamosta?Ymmärrän jos kyseessä on kaaso tai hääparin vanhemmat mutta kaukaisempi sukulainen saa mun puolesta tulla vaikka alasti jos katsoo niin viihtyvän!! Ei kai sinne häihin arvosteltavaksi tulla?

Ihan samaa mieltä kuin edellinen...ihan älyttömäksi mennyt tämäkin homma, jos hääVIERAIDEN pitää olla kans niin hienoissa kuteissa, että ne pitää suurinpiirtein pukuvuokraamosta hommata!! Tai että naiset käy kampaajan / kosmetologin kautta. Pinnallista, sanon minä... :(
En kyllä usko että näissä häissä näin on...morsian ei ole onneksi ainakaan mikään pintaliitäjä ja tiedän, että hän ei käytä arkivaatteena tuon kaltaista tunikaa kuin minkä linkitin...hän pitää trikoovaatteita (Gina Trikot) ja H&M- huppareita jne.

Kai joku laittaa kohta pukukoodiin värinkin, että naisilla pitää olla esim. persikansävyiset vaatteet että sopii häiden sisustukseen ;)

Hei! Onhan ton tunikan ja ja kauluspaidan välillä eroa! ja kauluspaitojakin on arki ja juhlakäyttöön. Vaikka joku tollasta ei arkena käyttäsi ei se siitä tee juhla-asua.
Ja ton tunikan ja iltapuvun välil on aikamonta vaihtoehtoo. Siis päivätilaisuuteen sopivaa juhlapukua. Itse olen tottunut siihen, että yleensä kutsus pukukoodi.

Tosin se on ehkä liikaa jos vaadittaisiin laittaamaan tiettyä väriä, mut eihän tässä siit oo kyse. Mut kyl olisin pahoillani jos joku tulis mun häihin tollases asus. Se on alipukeutumist. JOs ei kutsus erikseen pukukoodia casual. Muuten ei missään tapauksessa. Omas suvus tai tuttavapiiris ei tulis kuuloonkaan tollanen asua. Toinen on kuitenkin nähnyt vaivaa juhlien
järjestelyssä ja sitä tulee kunnioittaa. Mut tämmöisiin pukeutumisiin on ihan ohjeitakin katso
vaikka tapakirjasta. Mukavaa juhlaa!

Mä en kyllä keskittynyt omissa häissäni yhtään siihen, mitä vierailla oli päällä. Päinvastoin olin iloinen, että kaikki kutsutut olivat paikalla juhlistamassa päiväämme. Ja vieraana ollessani en ole sen enempää keskittynyt muiden pukeutumiseen, mutta morsiamen pukua olen aina kovasti ihaillut!

Toki juhlaan pitäisi pukeutua siististi, ja juhlavastikin. Mutta se, mikä on kenenkin mielestä juhlavaa, vaihtelee paljon. Jos kotioloissa viihtyy enemmän verkkareissa ja tuulipuvussa, niin sitä tuntee olonsa varsin juhlavaksi, kun laittaa päällee suorat housut ja tavallisuudesta poikkeavan puseron ja lisäksi vähän koruja. Jos taas muutenkin tykkää kulkea jakkupuvussa ja aina viimesen päälle laitettuna, niin toki silloin haluaa juhlaankin pukeutua juhlavammin ja paremmin, ehkä jopa iltapukuun. Itse tuntisin oloni iltapuvussa kamalaksi...

Loppujen lopuksi pukeutumista tärkeämpää kuitenkin on osallistuminen ylipäätään. ja itse mieluummin panostan enemmän hääparin lahjaan, kuin että ostaisin satojen eurojen juhlatamineet koko perheelle. Mun budjetti ei anna periks hankkia kalliita juhlavaatteita, ja sitten vielä muistaa hääparia kalliilla lahjalla. Ja mieluummin vien toivotun ja hiukan kalliimman lahjan, kuin laitan rahani omiin vaatteisiin ja vien lahjaksi Tiimarin 2e lasivaasin...

Toki meilläkin aina PYRITÄÄN pukeutumaan tilaisuuden mukaan, ja erikseen on muutamat juhlavaatteet kaikilla, joita ei arkena käytetä. Voi olla, että meillä pukeudutaan sitten liiankin arkisesti, toisaalta ei me koskaan olla oltu vieraanakaan kovin prameissa juhlissa...

Itse voisin kuvitella laittavani ap:n mainitseman puseron (etenkin toisen värisenä ), mustat housut, ja korut vielä siihen lisäks. Ja tuntisin oloni hyväksi! =)

Yhteistyössä