Käykö häihin asuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käy hyvin, tuossa ei ole mitään vikaa.
En omissa häissäni ainakaan katsellut vieraideni pukeutumista nenänvartta pitkin, kuten täällä tunnutaan aina tehtävän. En myöskään tuttavieni häissä/juhlissa ole arvostellut muiden pukeutumista. Käytöstä ja sitä mitä suustaan päästää jo voikin jokainen miettiä ja siinä olisi tälläkin palstalla tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
Ihan samaa mieltä kuin edellinen...ihan älyttömäksi mennyt tämäkin homma, jos hääVIERAIDEN pitää olla kans niin hienoissa kuteissa, että ne pitää suurinpiirtein pukuvuokraamosta hommata!! Tai että naiset käy kampaajan / kosmetologin kautta. Pinnallista, sanon minä... :(
En kyllä usko että näissä häissä näin on...morsian ei ole onneksi ainakaan mikään pintaliitäjä ja tiedän, että hän ei käytä arkivaatteena tuon kaltaista tunikaa kuin minkä linkitin...hän pitää trikoovaatteita (Gina Trikot) ja H&M- huppareita jne.

Kai joku laittaa kohta pukukoodiin värinkin, että naisilla pitää olla esim. persikansävyiset vaatteet että sopii häiden sisustukseen ;)

Minusta on hieman eri asia pukeutua juhlavasti kuin joutua hakemaan pukuvuokraamosta iltapuku. Kyllä minulla ainakin on itselläni juhlavaatteet ihan kaupoista hankittuja kohtuuhinnalla eikä mitään pukuvuokraamon kuteita. Ja silti ei ole tarvinnut mennä arkisissa kuteissa tukka laittamatta kenenkään juhliin. Toisen juhlaa tulee kunnioittaa. Vai onko sinusta tarkoitus, että vain hääparilla on juhlavaatetus? Moukkamaista sanon minä. Mutta eihän ihmiset monet nykyään pue lapsiaankaan juhlavaatteisiin joten miten he itsensä osaisivat pukea.

Ja minä en ole pintaliitäjä vaan ihan tavallinen kotiäiti, mutta osaan sentään pukeutua tilaisuuden vaatimalla tavalla. Alipukeutuminen on moukkamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En omissa häissäni ainakaan katsellut vieraideni pukeutumista nenänvartta pitkin, kuten täällä tunnutaan aina tehtävän. En myöskään tuttavieni häissä/juhlissa ole arvostellut muiden pukeutumista. Käytöstä ja sitä mitä suustaan päästää jo voikin jokainen miettiä ja siinä olisi tälläkin palstalla tekemistä.

Joo täällä ei saa kertoa miten kuuluisi juhliin pukeutua, koska se on moukkamaista. Mutta toisen juhliin saa pukeutua miten sattuu, koska se on vain käytännöllistä? Niinkö?

Toiset vaan käyttää arkenakin juhlavampia vaatteita. Itse joudun työn puolesta pukeutumaan hameeseen tai suoriin housuihin ja kauluspaitaan, joten nämä tai hame yhdistettynä korkkareihin ja siistiin paitaan on minulle arkiasu. Juhliin mennään sitten juhlavammassa mekossa ja korkkareissa sekä laitetaan hiukset kauniisti ja enemmän meikkiä.

Joo täällä ei saa kertoa miten kuuluisi juhliin pukeutua, koska se on moukkamaista. Mutta toisen juhliin saa pukeutua miten sattuu, koska se on vain käytännöllistä? Niinkö?

Ap kysyi käykö tämä ja perustelikin hyvin. Tuo vaate ei siis ole "miten sattuu". Moukkamaisuudesta taas puhut sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja fghlöä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
no nämä häät vietetään morsiamen kotitalossa eli aika rennot häät...otaksuisin?? Ei ainakaan mikään kauhean pramea paikka ole. Eli ei nää oo mitkään juppihäät kaupungissa, vaan pohjalaiset kotihäät

Jos kerta on pohjalaaset häät niin perinteen mukaan siellä on tarjolla vain ruokana lihakeittoa

Meillä ainakin pohjalaisissa häissä ja hautajaisissa on pikku lapsia myöden tummapuku päällä joten, valintasi on edelleen mielestäni liian arkinen. Siellähän kutsutaan "koko" kylä ja kaikki on viimeisen päälle pukeutuneita!!

luitko aloitukseni?? Kyseessä oli tuo tunika musta-ruskeana!! Se näyttää ihan erilaiselta kuin tuo turkoosi...enkä sitä paitsi ole edelleenkään päättäny mitään mitä päälleni laitan... ;)
tuo on ollut yksi vaihtoehto ;)

Yhteistyössä