kävin tänään pitämässä vihaisen puhuttelun tytärpuolen kiusaajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Eipä ole ei.
Sillä mä just tähän tän esimerkin toinkin, kun se taitaa olla ainoa asia mitä ei ole tietääkseni viel kukaan tehnyt.
Ja jos hyviä käyttämättömiä ideoita löytyy, kertokaa toki. Ilomilein otetaan vastaan.

No mun on nyt myönnettävä, että tuossa vaiheessa mun väkivallaton linjani saattaisi sen verran rapistua, että lähettäisin jonkun gorillan (kiusaajaa isokokoisemman) tekemään selväksi, että jos hän lyö vielä kerran niin sitten hänelle lyö kirkonkellot :kieh:
Onhan kaikki muut keinot jo kokeiltu. Mutta ap:n tapauksessa ei ole.

Juurikin näin miekii meinasin!
Siis tarkennetuna: en todellakaan hyväksy että mennään lasta kovistelemaan ja uhkailemaan väkivallalla. Mutta jos oikeesti olis kaikki keinot jo käytettu, ja tilanne olis epätoivoinen, niin voisin kuvitella käyttäytyväni samanlailla kuin ap. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Aapee ei ole tehnyt mitään laitonta. Piste.

Laiton uhkaus :whistle: , uhkasihan hän lasta väkivallalla.

Ensinnä: Tapauksella ei ole silminnäkijöitä. Ei siis todistajia, hyvin toimittu. Toiseksi: Kohde käytti itse fyysistä väkivaltaa; hyväksyt siis sen? Miksi tässä unohtuu kiusaajan teot???!!! Kiusaajat vastailemassa, ????

Näytä mulle kohta, missä mä hyväksyn kiusaajan teot?
Aivan oikein: et tule löytämään sellaista mistään.
Joten voisitko lopettaa sanojen laittamisen suuhuni, ja ajatusteni mukamas-lukemisen, kiitosssss....
Väännän sinullekin rautalangasta: en hyväksy kiusaamista milloinkaan. En lasten keskeistä kiusaamista, enkä sitä että aikuinen kiusaa lasta.

peesi. Jos tämä kiusaaja on vahvempi ja katsoo oikeudekseen höykkyyttää heikompaa, miten se eroaa siitä, että ap käy uhkailemassa koska on vahvempi?

Mun mielestä aikuisen ja 10-12 v lapsen aivotoimintaa ei ihan voi verrata keskenään...

Ihan varmasti, jos kuulen, että joku k.usipää kiusaaja on aikeissa hakkauttaa tyttäreni, käyn hänelle pitämässä tasan vähintään samanlaisen jemennyksen kuin ap teki! Olkoon sitten miten uhkailua, tai mitä hyvänsä. Prkl.

M en viitti edes osallistua tähän kuukupin sekoiluketjuun enempää, sanon vain sanottavani: aloittaja äiti toimi oikein. Niin olisin tehnyt itsekin. That's life, folks.

No, annetaan nyt tytöille nimet, meidän tyttö on siis NN ja se toinen tyttö on KK.

Kiusaamisesta on puhuttu opettajan kanssa, ja tytöt ja opettaja ovat keskenään keskustelleet tapahtuneista, sovinto on tehty ja plaaplaa ja kun tytöt ovat astuneet ovesta käytävälle, on KK huutaa ensimmäisenä pitkin koulun käytävää kaikille, mitä kaikkea NN sanoi. Ja NN hermostuu, suuttuu, ja taas tulee kina ja sanaharkka joka päättyy siihen, että KK käy päälle.

En ihan oikein ymmärrä mistä ne tilanteet lähtee, NN: n kertoman mukaan juuri tämmöisestä: KK alkaa huudella ja nimitellä tai jotain, ja NN hermostuu ja suuttuu ja alkaa huutaa takas, ja sitten alkaa sanaharkka joka päättyy siihen, että KK käy päälle. Jos ei heti, niin myöhemmin, kotimatkalla uittaa katuojassa tai seuraavalla välitunnilla tulee takaapäin ja lyö tms.

NN jää alakynteen, koska KK on fyysisesti vahvempi. KK tietää tämän, puhuttelussa hän myönsi tämän.
Lisäksi KK uhkailee hakkaavansa ja on laittanut NN: sta pitkin tätä pientä paikkakuntaa jotain aivan tolkuttomia paskajuoruja menemään.

Olemme muuttaneet tänne juuri. NN on aloittanut uudessa koulussa ja luokassa, ja vastaanotto on tätä luokkaa!!??!

Tiedän KK.n taustan. Kovin hyvät eivät ole, mutta miten pitkälle pitäisi ymmärtää? sanoa omalle, että kuule, kun KK.n kotiolot on semmoset, niin....
Lastensuojelu tarkkailee KK.n tekemistä ja olemista, perhe on tarkan syynin alla.

Omalle on sanottu, ettei KK.n kanssa saa olla vapaa-aikana tekemisissä, koska KK varastelee. KK.lta ei myöskään enää saa ottaa vastaa yhtään tavaraa. Ja on sanottu, että poistuisi tilanteista ettei se menisi siihen että hän jää alakynteen yms,. mutta NN kertoo, että Kk tulee seuraavana välitunnilla jatkamaan riitaa ja käy päälle jollain tavalla..

Nn on vastuutettu omasta osuudestaan, mutta kukaan ei ole vastuuttanut KKta omasta osuudestaan.

Mitä itse olisitte vastaavassa tilanteessa tehneet? sanoneet lempeällä äänellä kk:lle että kulta ymmärrän sinua, mutta et sitten viitsisi? Kun juuri oli sanonut NN:lle että ootas ku tuut kerhoiltaan, mä oon lahjonut X.n hakkaa sut. Mistä voidaan tietää, minä kertana X sitten hakkaa tai tekee jotain fyysistä kiusaamista NN.lle? Kerroin tästä X.n vanhemmille.

Sanositteleko omallenne, että hei kulta, se mikä ei tapa, se vahvistaa. Ai saitko taas turpaan uudelta luokkakaverilta, katso se johtuu siitä että olet ihan uusi oppilas, mutta no, ei se mitään, tule tänne, laitetaan taas idealiside nilkan ympärille jospa se huomenna on kunnossa ja pääset kunnolla kävelee... oi, menikö ne uudet vaatteet pilalle, menikö uudet kengät pilalle, eikä muita ole kuin ne yhdet talvikengät.. mene huomenna loskasäähän lenkkareissa, jooko kulta, ymmärretään yhdessä KK.n tilannetta, annetaan anteeksi aina vaan... Niinkö?

OIKEASTI MINÄ EN niitannut ketään takaseinään, hei haloo naiset! Tyttö itse siirtyi käytävältä sinne takahuoneeseen, istui sohvalle ja minä olin edessä natkuttamassa. Ja kun tyttö katsoi syliinsä, vaadin katsomaan minua silmiin. Se on muuten älyttömän tehokas keino eikä siihen kukaan pysty, kun on ovat tehneet hölmöjä ja heidät vastuutetaan tekemisistään.

En sormellanikaan koskenut tyttöön. Sanoin, miten vihainen olen. Sanoin, että olen niin vihainen, että on tämän päässä, etten .....

Ei tämä tyttöä hetkauttanut. Se hetkautti, kun ilmaisin pettymykseni: olisimme niin halunneet pitää sinusta. Mikä on totta. Puhuimme NN.lle, että ole kiltti ja ole ystävä KK.lle, hänen käytökseensä on syynsä ja jos olet kiltti, saat hänestä ystävän jne.

Mutta Nn alkoi puhua, ettei se onnistu, kun yhtenä hetkenä KK on kiva ja seuraavana hetkenä juoruaa kaiken mitä hän on puhunut ja sitten alkoi tulla näitä riitoja, mitkä päättyivät fyysisiksi.

Eikä Nn aikaisemmin ole joutunut tämmöseen kohteluun, ei hänen aiemmin ole tarvinnut puolustaa itseään fyysisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja jelly:
M en viitti edes osallistua tähän kuukupin sekoiluketjuun enempää, sanon vain sanottavani: aloittaja äiti toimi oikein. Niin olisin tehnyt itsekin. That's life, folks.

Samoin oisin minäkin tehnyt ja tulen ihan varmasti toimimaan näin. Puolustan lapsiani ihan varmasti ja teen totaalisen selväksi, että kiusaamista en hyväksy. Aloittaja teki ihan oikein. Harmaalla alueella tässä liikutaan, mutta joskus kannattaa ottaa riski.

Mua kyllä ihmetyttää kovasti se, miksei ap:n mies ole tehnyt elettäkään kun hänen oma tyttärensä tulee kotiin mustelmille hakattuna ja katuojassa uitettuna. Meillä oltaisiin viety lapsi samantien lääkäriin, todistus vammoista, valokuvia todisteeksi, ja sitten rikosilmoitus. Ei mun mies olisi todellakaan odottanut vaan, kunnes vaimo (joka tässä tapauksessa ei ole edes lapsen äiti) hoitaa homman :o

Mua kyllä ihmetyttää kovasti se, miksei ap:n mies ole tehnyt elettäkään kun hänen oma tyttärensä tulee kotiin mustelmille hakattuna ja katuojassa uitettuna. Meillä oltaisiin viety lapsi samantien lääkäriin, todistus vammoista, valokuvia todisteeksi, ja sitten rikosilmoitus. Ei mun mies olisi todellakaan odottanut vaan, kunnes vaimo (joka tässä tapauksessa ei ole edes lapsen äiti) hoitaa homman :o

Jos ei aplla ole miestä? ap ei vastaa, mutta mikä yhteisö se on, jossa asuu? Joku haaremi?

Jos ei aplla ole miestä? ap ei vastaa, mutta mikä yhteisö se on, jossa asuu? Joku haaremi?

Kai sillä mies on, jos on tytärpuolikin. Tai sitten naisystävä, jonka lapsi tämä tyttö on, en tiedä.
*muoks* miehen tytöstä se heti ekassa lauseessa puhuu :)

hohhoijaa

Joku hoitaa homman. Joku, joka jaksaa, ehtii, pystyy ja uskoo voivansa vaikuttaa. Teillä se voi olla isä, jollain muulla se voi olla vaikka mummo tai äitipuoli. Älä siihen puutu enää. Se on sivuseikka kuitenkin. JOKU puuttui ja välitti, se on pääasia.

Mä oon kans käyny kovilla sanoilla lukioaikana pikkusiskon "luokkakaverin" kans keskustelua, sanoin jopa meneväni poliisin puheille, jos ei tilanne ala muuttuun (jonku mielestä ehkä laiton uhkaus), mutta ihan tosissani olin ja tilanne rauhottu, niin niitä poliiseja ei tarvittu.

Ihan oikein ap teki, jos tilanteeseen joku auttaa, niin juuriki aikuisen puuttuminen ja "kovalla kädellä".

Kyllä tuo koko ap on seko.
Ensin sanoo, että lapselle on sanottu, että sen kaverin kanssa ei saa olla tekemisissä, ja sitten väittää että hänestä olisi tullut kaveri.
Ja mikä ihmeen yhteisö?

Minusta tässä ketjussa on ihan turha pohtia, miksei ap:n mies tehnyt sitä tai tätä... Ap teki, puuttumalla asiaan, hyvä siis. Vaikka ei olekaan lapsen "biologinen äiti."

Kaikki pisteet sulle ap!

Ja jos tyttäreni olisi tuo kiusaaja, en todellakaan aikuisen vastaavasta käytöksestä häntä kohtaan rikosilmoitusta tekisi. Siis jos lapseni olisi aikeissa hakkauttaa jonkun luokkakaverinsa-hei haloo! Ihan satavarmasti asia tuon puhuttelun jälkeen käytäisi kotona läpi. Poliisin sijaan pyytäisin toisen tytön vanhempineen (vaikka äitipuolen kera) meille, ja asiat puitaisiin läpi. Ap ei tässä ole mielestäni mitään rikosta tehnyt, mutta tuon kiusaajan toiminta (kiinnikäynti, uhkailu, hakkautusuhka) ylittää kaikki rajat minun mielestäni. Kohta esiteinin ikäisen äitinä kiehun täällä raivosta!

Mä ainakin nostan hattua sulle!Luulen etten itse pystyisi.Johtuiskohan just vaikka tuosta koko peruskouluajan kiusattuna olosta..Vaan toisaalta kun ajattelen,kait mä voisin tehdä mitä vaan ettei tyttöni joudu kokemaan samaa.Toivottavasti meni kakaralla jakeluun ja teiän tytöllä ois vielä itsetuntoa jäljellä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Ja jos tyttäreni olisi tuo kiusaaja, en todellakaan aikuisen vastaavasta käytöksestä häntä kohtaan rikosilmoitusta tekisi. Siis jos lapseni olisi aikeissa hakkauttaa jonkun luokkakaverinsa-hei haloo! Ihan satavarmasti asia tuon puhuttelun jälkeen käytäisi kotona läpi. Poliisin sijaan pyytäisin toisen tytön vanhempineen (vaikka äitipuolen kera) meille, ja asiat puitaisiin läpi. Ap ei tässä ole mielestäni mitään rikosta tehnyt, mutta tuon kiusaajan toiminta (kiinnikäynti, uhkailu, hakkautusuhka) ylittää kaikki rajat minun mielestäni. Kohta esiteinin ikäisen äitinä kiehun täällä raivosta!

Mä taas olisin kiusaajan äitinä pettynyt, että meihin ei ole otettu yhteyttä ensin, vaan ollaan suoraan menty latelemaan uhkauksia lapsellemme. Kyllähän me puuttuisimme asiaan jos vain siitä tietäisimme. Enkä todellakaan säästelisi ääntäni kun "keskustelisin" asiasta lapseni kanssa. Vaatisin varmaan myös asian selvittämistä jonkun virallisemman tahon kanssa.

Tein samoin naapurin kiusaajan kohdalla. Käytös muuttui. Se oli sellainen heräte naapurin tytölle. Osui oikeaan aikaan. Ei ole enää uittanut, hakannut, kiusannut, nimitellyt, latistanut jne... Kävi sotkemassa puhuttelun jälkeen meidän seinän mudalla, mutta pesi sen itse pois sitten jonkin ajan kuluttua. (Huomasin sattumalta...)

On hienoa, että löytyy aikuisia, joilla on selkärankaa oikaista lasta. Ja tuo on totta, että kovapäisille pitää olla piirun verran kovapäisempi. Kuukupin melskaus ihmetyttää, mutta siinä miettikööt asiaa sitten hänkin, kun se aika heidän perheessä koittaa.

:D
Olette te sitten hauskoja.

Mies on tehnyt osuutensa. ottanut opettajaan yhteyttä. Opettaja on jutellut tyttöjen kanssa, lue edellä.
myös koulukuraattori on tietoinen asioista. Koko luokan luokkahenki on huono, siellä on paljon tämänkaltaista ja muunlaista kiusaamista. opettajan ja kuraattorin ja oppilaiden kanssa on ollut keskusteluja.
Lässyn lässyn.
ei tässä mitkään lääkärintodistukset auta, ihan oikeasti, poliisijutut. Ei ne ole niin mustavalkoisia, että viaton NN kävelee katua pitkin ja roisto KK hyökkää päälle takavasemmalta, vaan kyseessä on kahden saman ikäisen tytön kina, joka päättyy siihen, että vanhvempi Kk käy päälle.

KK.n vanhemmat tietää myös, ovat keskustelleet opettajan kanssa, ovat sanoneet ettei kiinnosta.
KK on ollut jälki-istunnossa siitä, että on kiusannut NNää ja tästä Kk on sitten huudellut, että kostaa tämän NN.lle, hakkaa tämän tai käskee jonkun muun hakata.

Tänään miehen oli tarkoitus käydä jututtamassa tätä tyttöä, mutta tulikin kiireinen työmeno, eikä päässyt. Minä otin oikeuden omiin käsiini.

En tiedä tuottaako tämä tulosta.

NN saa myös oman puhuttelunsa.

Kysymys on siitä, että on otettava vastuu omasta tekemisestä. Siitä, että puhaltaa itse ajoissa tilanteen poikki.

Nämä opettajan puhuttelut "vika on teissä molemmissa, tehkää nyt sovinto, kättä päälle" eivät ole tuottaneet tulosta, koska heti oven takana on KK alkanut huutamaan omiaan.

Kyllä KK kovasti yritti: emmä mitään ole tehnyt, emmä tiiä mitään. Ja: tiiätsä mitä NN tekee!
Tiedän, mutta kysymys on siitä, että sinä itse pidät huolen ettei se tilanne mene siihen, että sitten käydään fyysisesti käsiksi! Sinä olet vahvempi. -ja tämän Kk myönsi.
Sanoin, ettei noin saa kohdella toista ihmistä, noin huonosti ei saa toista kohdella!

Ja mikä yhteisö? ai sekö tässä on tärkeä? Yhteistö on se, missä kerhotilassa olimme. Siis se on yhteisö, jossa käy eri-ikäisiä ihmisiä, joita ohjaa sama ajattelumaailma. Siihen ei kuulu KK.n vanhemmat, mutta KK kyllä. Se ei hyväksy väkivaltaa, mutta kuten mies sanoi, että "........ siinä vaiheessa hän nakkaa hienot periaatteensa romukoppaan ja laittaa omat lait voimaan..... "

Mutta ilmeisesti te paremmat ja kaikkia maailman lapsia rakastavat äidit sallitte, että oma lapsi elää pelossa ja kiusattuna. Teette vain rikosilmoituksia, soittelette kuraattorille.

tiedän vieläkin ilkeämmän keinon. laitan lastensuojeluilmon tästä tytöstä. sen jälkeen lähtee ja äkkiä. sekö pitäisi? Perhe on niin tiukan syynin alla nyt muutenkin kun tämä KK saa mennä ja tulla miten tahtoo, missä tahtoo. Siihen on ls:n kautta tehty stoppi, muta tämä NN.n kiusaamiseen se ei ole vaikuttanut.

KK.n käytös huononi kun hänen terapiansa loppui ja se loppui henkilökuntapulan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:

Mä taas olisin kiusaajan äitinä pettynyt, että meihin ei ole otettu yhteyttä ensin, vaan ollaan suoraan menty latelemaan uhkauksia lapsellemme. Kyllähän me puuttuisimme asiaan jos vain siitä tietäisimme. Enkä todellakaan säästelisi ääntäni kun "keskustelisin" asiasta lapseni kanssa. Vaatisin varmaan myös asian selvittämistä jonkun virallisemman tahon kanssa.

sarjassa ei meidän kultamuru

Ite koulukiusattu,mutta lievemmällä tavalla.Ite en menisi lapselle rähjäämään,koska syitä kolukiussaamiselle löytyy myös kiusatusta itestään.Ensin puhutaan vanhemmille,sitten koululle ja sitten vasta lapselle.Eikä lapsia tule uhkailla,vaikka kiusaaja olisikin.

Yhteistyössä