Pihapiirin n 4 vuotias tyttö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Tyttö on käynyt meillä ihastelemassa mein kissoja tässä muutamaan otteeseen. Eilen illalla sitten haki likan ja nuoremman pojan (vanh poika on kipeenä ) ulos leikkimään, ja ootteli siinä kun nuo sitten puki ulkovaatteita. Menivät sitten ulos.

Sitten alko n 10 minuutin välein ravaaminen meillä (neljä kertaa ravasivat ees taas), kun tää tyttö halus "paijata kisuja" - juoksenteli saappaat jalassa, mä olin just saanu imuroitua. Sanoin sitten, että ei mielellään ulkokengät jalassa juoksennella sisällä, niin hää sitten otti ne pois ja etti kissoja. Mää sitten sanoin, että nyt saa riittää ees taas ravaaminen, että menkää mieluummin ulos kun poikakin on kipeenä. No ok, menivät.

No tänä aamuna sitten tää samanen tyttö tuli soittelemaan ovikelloa yhdeksän jälkeen aamulla - pyys poikaa ulos, poika sano ettei tuu kun on siis kipeenä. No tyttö halus nähdä kissat taas, ja oli tulossa jo sisäpuolelle, kun poika sano että ne kissat nukkuu eikä niitä pidä sillon häiritä. Ok, tyttö meni sitten ulos.

Mä käväsin tossa asioilla ihan pikana, ja kun tulin takasin niin johan tää juoks mun perään ja tuli meille. Minä sanoin ettei nyt oikeasti sovi, kun poika on edelleen kipeenä, sanoin vielä että tulet itse kipeeks vielä. "Mä oon just ollu kipee", sano tyttö eikä näyttänyt poislähtemisen merkkejä. Mä maanittelin ja maanittelin, sanoin että kun ei vaan passais nyt, että tulee sitten paremmalla ajalla kun kaikki on terveinä... No ei ottanut kuuleviin korviinsa vaan yritti "metästää" kissoja... :| Mä sanoin sitten hieman tiukemmin, ettei nyt yksinkertaisesti sovi tulla kylään, että menis omaan kotiinsa välillä (on ollut siitä 9 asti yksin tossa pihalla), että eikö sen vanhemmat jo ihmettele missä se on. No ei kuulemma ihmettele, totes tyttö. Lähti se sitten, mutta sano vielä että tulee illalla kun likka ja nuorimmainen on kotona. *huokaus*

Siis ihan mukava tyttö, noin 4 vuotias, mutta pikkasen rasittavan oloinen. Ja ihan mielellään meille saa tulla kyläilemään kaverit, mutta tällä kertaa se ei nyt sovi, koska poika on kipeenä!

Mitä tekisitte tässä tilanteessa??? Neuvoja kaipaa hän.

Miten ihmeessä noin pieni tyttö saa olla noin vapaasti yksin ulkona? Mä en taatusti uskalla päästää 4½ tyttöä yksin pihalle. Mut ehkä kannattais jutella tytön vanhempien kanssa, aika rasittavaa jos alkaa jatkuvasti tolleen ramppaamaan teillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmeessä noin pieni tyttö saa olla noin vapaasti yksin ulkona? Mä en taatusti uskalla päästää 4½ tyttöä yksin pihalle. Mut ehkä kannattais jutella tytön vanhempien kanssa, aika rasittavaa jos alkaa jatkuvasti tolleen ramppaamaan teillä.

Samaa tässä ihmettelen, on se jo kuitenkin kolmatta tuntia (ellei oo sitten jo aiemmin tohon ulso mennyt) tossa pihalla ollut. Juu aion jutella, jos tää tyttö tosissaan alkaa ravaamaan. Mulla tuli sellanen olo, niinku sen vanhemmat ei olis kotona tjtn. Mutta enhän minä sitä voi tietää, ne asuu tossa naapuritalossa, mutt samaa pihapiiriä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä tiedä mitä tehdä, mutta surku käy tyttöä:( Siis miten sen annetaan yksin juoksennella pihalla??

Surku mullekin tuli, mutta nyt on vaan meilläkin yksinkertasesti sellanen tilanne että ei kaveria kylään kun kerran poika sairastaa (+minä ja nuorimmainen lääkekuurilla ym. ) :(

Varmaan tiedustelisin kautta rantain sen vanhemmista, vähän omituisen kuulosta toimintaa. Jos ne on sikakännissä siellä, tai ei ollenkaan... miten nelivuotias muuten voi olla jatkuvasti valvomatta? Erikoista.

Ota asia puheeksi vanhempien kanssa?
Mua hlökohtaisesti ärsyttää, kun lullataan elukoita kuin pehmonalleja
Mä sanon aina meille tuleville lapsille, että vanhempaa koiraa saa toki silittää, mutta ei häiritä taukoamatta tai varsinkaan jahdata tai muuta älyvapaata.
Nuorempaan en anna edes koskea, se ei ole koskaan voinut sietää lapsia.

Offtopic, mutta en kyllä tajuu sitäkään kun tuttu antaa mukulan pukea kissalleen nukenvaatteita väkisin ja tuuppian lastenvaunuissa ja "nukuttaa" kattiparkaa puoliväkisin peiton alla :o .

(Juuh, puen mäkin koirat lenkille mentäessä, mutta en väkipakolla ahda likkaa prinsessan hepeniin...)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Varmaan tiedustelisin kautta rantain sen vanhemmista, vähän omituisen kuulosta toimintaa. Jos ne on sikakännissä siellä, tai ei ollenkaan... miten nelivuotias muuten voi olla jatkuvasti valvomatta? Erikoista.

Täytyy varmaan pistää "puskaradio" liikkeelle... No ei, sen tytön isosisko (n 11-12v) on likan kavereita. Se vois vaivihkaa vaikk kysellä.

Mä en tiiä niistä mitään, ne on vastikään tähän muuttanu jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Ota asia puheeksi vanhempien kanssa?
Mua hlökohtaisesti ärsyttää, kun lullataan elukoita kuin pehmonalleja
Mä sanon aina meille tuleville lapsille, että vanhempaa koiraa saa toki silittää, mutta ei häiritä taukoamatta tai varsinkaan jahdata tai muuta älyvapaata.
Nuorempaan en anna edes koskea, se ei ole koskaan voinut sietää lapsia.

Offtopic, mutta en kyllä tajuu sitäkään kun tuttu antaa mukulan pukea kissalleen nukenvaatteita väkisin ja tuuppian lastenvaunuissa ja "nukuttaa" kattiparkaa puoliväkisin peiton alla :o .

(Juuh, puen mäkin koirat lenkille mentäessä, mutta en väkipakolla ahda likkaa prinsessan hepeniin...)

Toi on kyllä inhottavaa.

Meillä oli tässä omakotialueella aiemmin naapurina oikeen mukava perhe, jossa oli silloin n.4v tyttö, joka oli ihan mahdottoman tykästynyt meidän esikoiseen sekä meidän perheeseen ylipäänsä...Ihan solkenaan oli meidän pihaan tulossa, heti aina, kun näki että ollaan ulkona...Jos esim. puutarhatöitä tein, oli tyttö vajaan metrin päässä vieressä ja kyseli ihan koko ajan jotain! Onneksi ne vanhemmat ymmärsivät lopulta, että joskus saatetaan haluta olla ihan omalla porukallakin. Varsinkin, kun työkseni hoidan lapsia, en välttämättä jaksaisi vapaailtaani seurustella äärettömän puheliaan lapsen kanssa. No, sitten meni jonkun aikaa niin, että hän jäi meidän pihan rajalle seisomaan, kysyi sieltä, että voiko tulla pihaan...Ja tuntui tosi tylyltä sanoa, että ei nyt... Mutta ihmeen reippaasti tyttö siihen suhtautui. Ja vanhempansakkin sitten onneksi välillä omalta pihaltaan jo heti kieltivät tyttöä lähestymästä meidän pihaa...Toki välillä toivotettiin tervetulleeksi ja kutsuttiin koko perhettäkin silloin tällöin! Ihan siis sopuisia naapureita...Mutta lapset voivat olla melkoisia kyläluutia... :D

Yhteistyössä