Kaverit kateellisia uudesta kodista... mitä tehdä..? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omakotikullankallis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omakotikullankallis"

Vieras
Meidän ihana kotimme on vihdoin valmis.
Rakastan omaa kotiani ja se on juuri sellainen kun olen aina haaveillut. :)
Mutta pilviä on taivaalla, sillä kaverimme ovat kateellisia kodistamme. Yksi on selkämme takana levitellyt juttua, että "helppohan se on rakentaa tuommoinen lukaali kun on saanut perintöä." ja toinen "joo niillon kuule yli 400 tuhatta velkaa, minä oon nähny lainapaperin..." (myö ei saatais pankista niin paljoa, nauraisivat ulos...)
Pskat me mitään perintöä olla saatu, tai saatiin joo 5000 euroa, mutta sillä nyt ei saa kuin vesiliittymät. Lainalla olemme talon laittaneet. 200000 eurolla tehtiin talo sisustuksia ja tonttitöitä yms.myöten.
Onhan meillä hienoa, myönnän sen, mutta en ymmärrä tätä kateutta. Itse olisivat voineet tehdä aivan samanlaisen, niin ei tarvitsisi kadehtia. Meillä on luksus-juttuja joo, mutta ne eivät ole olleet kallita hankintoja. Me ollaan hankittu paljon tavaroita ulkomailta, joten niissä on tullut tuhansien eurojen säästöjä. Huonekaluja on tehty itse tai duunattu hienommiksi kuin ovat olleet.
Rahaa ei sisustukseen ole paljoa palanut. Kuten eräs kaverini tuumasi eteisetä onhan se helppoa laittaa kun on rahaa.. Just Piru vie eteisessä on ikean pax malliston halvimmat kaapit (500e 300cm), jonka lasit duunattiin sellaisella timantti kalvolla ja nyt näyttää kuin kaapistossa olisi timantteja. Sohva on vanha rokokotyylinen sohva jonka ostin 100 eurolla ja maalasin rungostaan metallisella tikkurilan neptunuksella. Lattialla on elloksen matto -50% ovh. Valaisimet on anttilan alelaarista joihin on lisätty kristalleja. Lasiset hipaisukytkimet saksasta 33e kpl. Ainoa kallis elementti huoneessa on peili ja sekin tarjouksesta. Ja keittiönpöytä sitäkin kadehdittiin, vaikka se on itse tehty vanerista, puusta, tapetista ja lasista.... siltikin sitä kadehdittiin.
Se, että joku osaa ajatella luovasti ja tehdä hyvän näköistä halvalla, ei näemmä ole sallittua. Olen käyttänyt HIIRVEÄn määrän tunteja etsiessäni edullisia ja samalla hyvännäköisiä vaihto-ehtoja, tai miettiessäni erilaisia ratkaisuja. Olen ihan tosissani käyttänyt suunnitteluun paljon aikaa ja miettinyt huolella kaikkea. Ois vaan pitänyt ostaa kirsikan väristä lastulevyä joka paikkaan ja pistää muovimattoa...
Minä itse tulen onnelliseksi kodissani, kun mielestäni siellä on kaunista ja minulle tulee siitä hyvämieli. Minä arvelinkin jo rakennus vaiheessa, että näin voi käydä ja siksi en ole kotiani esitellyt, koska pelkäsin sen aiheuttavan kateutta. Piru vie heillä itsellään on kalliimat kodit, myyköön omansa ja tehköön tällaisen, niin ei tarvitse kadehtia. Voin vaikka opastaa mistä kannattaa ostaa.

Pahamieli tulee ihan tosissaan kun ei voi kotiinsa ketään päästää kun sitten kadehditaan... Eriasia jos olisin vaikka leveillyt kodillamme, mutta kun olen sanonut, että tämäkin on itse tehty ja tämä ja tämä ja tämä, ja nämä on saksasta, ja nämä englannista, nämä kiinasta... Halpa oli, oli HALPA. ElÄ kadehdi.... Jatkossa en päästä ketään kotiini, niin pahanmielen saavat minulle aiheutettua..
Enhän minäkään ole arvostellut heidän hirsihuvila hankintojaan, että kyllähän se kelpaa kun on saanut korvauksia....

Anteeksi purkaukseni, mutta tuli taas vain niin pahamieli.. Ei olis pitänyt laittaa mieleistään, vaan ois pitänyt tehdä samanlainen kuin kaikilla muillakin on.....

Kateellisuus, se kuule kun voi asua jopa omissa vanhemmissakin :(
Raha on asia joka saa ihmisiin ihmeellisesti uusia kieroja piirteitä :(

Nimimerkillä: voitimme viikonloppuna aika huomattavan summan ja erehdyin soittamaan äidille ja kehumaan että millainen ommi kohdallemme osuikin

Onnea uudesta kodista! Kavereiden kateus on niin inhottavaa, eivätkä tuolallaiset ihmsiet koskaan muutu. Mulla on kans yksi, joka on kateellinen myös, kuvittelee jopa, että mulla on jotenkin hirveän suuri palkka, vaikka tosiasiassa meillä taitaa olla aika samanlaiset tulot, ja just kans puhui, että meillä on varmaan tosi hieno "lukaali", kun oltiin muutettu, vaikka on ihan peruskuntoinen, sijainti vain erittäin ihana. Mitä vielä, omat murheet ovat aina pienempiä kuin hänen jne. Nauti siis täysin siemauksin uudesta kodistasi, olet siihen itse työtunteja ja rahaa laittanut ja olet sen ansainnut!

... lasit duunattiin sellaisella timantti kalvolla ja nyt näyttää kuin kaapistossa olisi timantteja. Sohva on vanha rokokotyylinen sohva jonka ostin 100 eurolla ja maalasin rungostaan metallisella tikkurilan neptunuksella. Lattialla on elloksen matto -50% ovh. Valaisimet on anttilan alelaarista joihin on lisätty kristalleja....
Timatteja, rokokoota, kristalleja.
Kuulostaa aivan järkyttävän hirvittävän kamalalta ainakin minun makuuni. Voit lohduttautua, että minä ainakaan en olisi kateellinen. :-)

niin tai näin, aina väärinpäin :)
sulla on silmää ja taito tehdä, harmi kun eivät osaa olla onnellisia sun puolesta. voisivathan he pyytää sulta apua ja vinkkejä, eikä vaan puhua seläntakana.
mä olisin tyytyväinen jos osaisin itse tuunailla ja jos mulla ois hermoja tuommoiseen, etten ois kaikki mulle heti tyyppiä :D
musta ois kiva rakentaa oma asunto ja tehdä oman näköiset ratkasut jne. mutta mulla ei taida riittää hermot siihen.

oo onnellinen vaan, vaikka kateelliset puheet kurjia onkin.

Kuka siellä kodissa asuu? Sinä vai kaverisi? Teillä on sellainen koti ja jos joku on siitä kateellinen niin se on sen toisen ongelma. Ole iloinen uudesta kodistanne, äläkä välitä toisten puheista. tai sitten vedä överiksi. Sano seuraavalle kaverillesi, että eikäs olekin hieno ja käykö kateeksi??? mistäs teille saatais tai jotain muuta vastaavaa :) eiköhän lopu nuo puheet!

Sellaset kommentit kuin "hyvähän on laittaa, kun on rahaa.." kertoo vaan ihmisen junttiudesta. Ole onnellinen kodistasi, olette varmasti tehneet kovasti asioita sen eteen!

Samaa mieltä kaverit vaihtoon ja nauti uudesta ihanasta kodistasi! Kuulostaa siltä, että ootte hirveesti nähny vaivaa saadaksenne ihania yksityiskohtia taloonne ja pysyäksenne silti budjetissa, niin miksi antaa kateellisten pilata oma onni?

Ihmiset, joilla ei ole sisustussilmää, eivät voi aina ymmärtää, että edullisestikin voi saada kaunista. Tai eivät tajua, että rahallakin voi saada rumaa, kun eivät osaa katsoa muuta kuin hintaa.

Eipä taida olla yhtään sellaista keveripiirissämme joka ei olisi kateellinen... Se on todella harmittavaa huomata...
Ei niitä ole kyllä paljon ollutkaan.
Me kun ollaan tällaisia kotona-kököttäjiä eikä kaupungilla pyöritä...

Kateellisuus, se kuule kun voi asua jopa omissa vanhemmissakin :(
Raha on asia joka saa ihmisiin ihmeellisesti uusia kieroja piirteitä :(

Nimimerkillä: voitimme viikonloppuna aika huomattavan summan ja erehdyin soittamaan äidille ja kehumaan että millainen ommi kohdallemme osuikin

Ei ihan sama tilanne, mutta kun me ostettiin uus auto (lainarahalla eikä edes mikään hurjan kallis) mun äiti kommentoi ivalliseen sävyyn "on se kumma kun nykyään pitää yhdellekki lapselle olla farmari, kyllä me ennen pärjättiin plaaplaaplaa.." ja ei mitään muuta. Vielä piti facebookissakin käydä kommentoimassa samaan tyyliin, kun laitoin että ostettiin uusi auto. No onneksi sinne tajusin laittaa takaisin, että sanoo hän jolla on kotona kaks lasta ja kaks 7hengen autoa :D mutta on se kumma kun edes omat vanhemmat eivät osaa iloita lastensa onnesta!

No meillä on kans uusi, kaunis koti, jota kaverini otti asiakseen kommentoida tähän tyylliin: "Joo, onhan täällä ihan SUN näköistä, mutta mun täytyy olla rehellinen ja sanoa, että en kyllä tykkää yhtään tuosta teidän keittiön lattiasta, enkä tiedä onko tuo kodinhoitohuone ihan käytännöllinen. Muuten on tosi kiva ja SUN näköinen talo. Oot tainnut matkia mua tuon teidän olkkarin suhteen" Just joo, olohuoneessa ei ole MITÄÄN samaa kuin kaverini olohuoneessa. Niin että olikohan tuon nyt sitten "rakentavaksi palautteeksi" verhoiltu kade kommentti? Mä en ikinä kehtaisia kommentoida tuolla tyylillä toisen uutta kotia :/ Samoin miehen veljen vaimo on niin katkera uudesta kodistamme, ettei suostu siellä käymään kun hänelle tulee niin paha mieli kun itse asuvat vuokrakaksiossa! Jep, on tää niin ihanaa, kun ei voida edes pikkuisen iloita toisen onnesta.

... lasit duunattiin sellaisella timantti kalvolla ja nyt näyttää kuin kaapistossa olisi timantteja. Sohva on vanha rokokotyylinen sohva jonka ostin 100 eurolla ja maalasin rungostaan metallisella tikkurilan neptunuksella. Lattialla on elloksen matto -50% ovh. Valaisimet on anttilan alelaarista joihin on lisätty kristalleja....
Timatteja, rokokoota, kristalleja.
Kuulostaa aivan järkyttävän hirvittävän kamalalta ainakin minun makuuni. Voit lohduttautua, että minä ainakaan en olisi kateellinen. :-)

Näinpä. Mutta pskamaisia "kavereita" ap:llä on siltikin, oli sisustusmaku mitä oli. Mutta ehkä se menee pian ohi, se pskamaisuus. Sisustusmaulla on tapana jotenkin överisöityä vuosien saatossa ;)

Aapee hokee: tää on kiinasta, tää on saksasta jne...kuulostaa kuin leveilisi hankinnoillaan. Toisille voi tulla mielikuva että aapee kuvittelee olevansa niin erikoinen yms. Ja jos koko ajan mainostaa että tää on halpaa tää on halpaa, voi kuulijalle tulla mieleen, että häntä luullaan kateelliseksi -vaikka ei sitä välttämättä olekaan. Ja se tietenkin alkaa ärsyttämään.

Aapee hokee: tää on kiinasta, tää on saksasta jne...kuulostaa kuin leveilisi hankinnoillaan. Toisille voi tulla mielikuva että aapee kuvittelee olevansa niin erikoinen yms. Ja jos koko ajan mainostaa että tää on halpaa tää on halpaa, voi kuulijalle tulla mieleen, että häntä luullaan kateelliseksi -vaikka ei sitä välttämättä olekaan. Ja se tietenkin alkaa ärsyttämään.

sitä nyt asettuu heti puolustuskannalle kun huomaa toisesta huokuvan tunnetilan. Kyllä minäkin tekesin samoin. Tarkoitus ei ole kehuskella vaan PAINOTTAA sitä että halpaa oli.

Ei ole oikeita ystäviä tollaiset ihmiset ja parempi olisi kun ottaisit heihin hieman hajurakoa nyt. Jos vaikka ymmärtäisivät kuinka luokkantunut olet ja selvittäisivät paremmin mistä ilkeilu johtuu.

Yhteistyössä