Mun mielestä olis tärkeätä myös oppia vastaamaan kutsuihin ja käyttäytymään. Kutsuin tarhakavereita ja pieni osa äideistä käveli vielä viikkoja mun ohi ja katsoi kovasti eri suuntaan, eikä tervehtineet. Kutsu varmaan aiehutti hirveästi jännitystä, jep, täysin tuntemattoman mamman sisäpiirikerhoon olen väkisin pyrkimässä...
Paikalla olleet taas vahtivat omia lapsia, mikään tutustuminen ei kiinnostanut vaan samaa small talk-purkkaa (suurin osa ei osaa sitäkään koska on kiva istua yksin nurkassa? totta kai jokaisen aikuisen pitää olla varovainen eikä saa puhua vieraille...).
Onneksi oli oikeita kavereita+niiden lapsia paikalla. Aion jatkossakin kutsua lasten tarha/koulukavereita, mutta odotan jo sitä että tulee vain lapsia.
Miks ihmeessä monesti ajatellaan, että tuntematon ihminen on varmasti jotenkin omituinen, kellekään ei voi puhua, ei voi tutustua uusiin ihmisiin (voi ei, voi vahingossa saada uusia tuttuja tai jopa kavereita). Sosiaaliset taidot ja käytöstavat nollassa, onneksi lapsilla ei ole samaa ongelmaa...