kaverini oli suunnitellussa sektiossa...

  • Viestiketjun aloittaja purkautuminen
  • Ensimmäinen viesti
kuiska
Kyllä antaa ap niin lapsellisen kuvan itsestään tässä ketjussa, ettei ihme jos ei ystävänne halua osallistua teidän keskusteluun. Ihme että ylipäätään haluaa olla enää missään tekemisissä tuollaisen ahdasmielisen pikkusielun kanssa.

Hieman on sektio eri asia kuin umpisuolen (tms.) leikkaus. Ap voisi kasvaa aikuiseksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kuiska:
Kyllä antaa ap niin lapsellisen kuvan itsestään tässä ketjussa, ettei ihme jos ei ystävänne halua osallistua teidän keskusteluun. Ihme että ylipäätään haluaa olla enää missään tekemisissä tuollaisen ahdasmielisen pikkusielun kanssa.

Hieman on sektio eri asia kuin umpisuolen (tms.) leikkaus. Ap voisi kasvaa aikuiseksi.
umpilisäkkeen leikkaus. molemmat ovat leikkauksia, toisessa otetaan ulos puudutuksessa/nukutuksessa vauva, toisessa umpilisäke. ei isoa eroa toimenpiteissä. kliininen operaatio, minkä lääkäri suorittaa. synnytyksen taas suorittaa äiti, äiti tekee kaiken työn. täysin eri asia. :)a
 
kuiska
^Oletko molemmat leikkaukset kokenut kun noin voit sanoa?

Sun asenteesta kyllä kaikki ymmärtää miksei ystäväsi halua jutella teidän kanssa. Ei ole ystävässäsi mitään vikaa vaan sinussa! Kannattaisi katsoa peiliin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Eikö se sektioitu lapsi oles edes ruokaa saanut ensimmäistä kertaa?
Kamalaa. Eikö tästä jo voisi puhua? Ja vertailla?

:D :D

(anteeksi, mutta oli pakko)
sektiovauvat saavat ensimaitonsa pullosta, eivät rinnasta. ei pulloruokinta ole imetystä.
Väärin. Sektio-vauvat saavat ensi maidon rinnasta paitsi jos äiti on huonossa kunnossa.
 
vieras
huono vertaus (umppari-sektio), ekassa sun elimistössä poistetaan jotain EPÄtoivottua, jälkimmäisessä, toivot viimeiseen asti, että lapsi/lapset on terveitä ja jää henkiin, sinun luoksesi ikuisesti. Lisäksi, toipuminen ja hormoonimylläkät, vauvojen hoito jne, on hieman eri asia kuin umppari vertauksessasi.
terv. juuri kaksoset saaneen "sektioäidin" ystävä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
umpilisäkkeen leikkaus. molemmat ovat leikkauksia, toisessa otetaan ulos puudutuksessa/nukutuksessa vauva, toisessa umpilisäke. ei isoa eroa toimenpiteissä. kliininen operaatio, minkä lääkäri suorittaa. synnytyksen taas suorittaa äiti, äiti tekee kaiken työn. täysin eri asia. :)a
Jotenkin sun kirjoituksista saa sellaisen kuvan ettet arvosta ystävääsi ollenkaan. Oletko edes aidosti hänen ystävänsä? vai joku ämmä jonka elämä pyörii oma itsensä ympärillä. Kyllä kolmikymppisen naisen pitäis ymmärtää jo paljon enemmän elämästä. Huh huh.
 
vieras
Ap:sta olis ollut varmaan parempi et kaverinkin vauva olis syntynyt alakautta. Jääden jumiin, kuollut tai saaden vaikka niska tai cp-vamman, samalla kun kaverille olis tullut neljännen asteen repeämiä ja murtunut häpy- ja häntäluu.
 
pimpula


ei ole repeämiä eikä ponnistuksia eikä supistuksia suunnitellussa sektiossa. tää kaveri ei ole kokenut ainuttakaan oikeaa supistusta.

ja ensi-imetys ei takuulla tapahdu heti vauvan syntymän jälkeen sektiossa.
[/quote]


jaa,no tää kaveri on vissiin sit ihan pers***tä,ku ei oo ainuttakaa supistutusta tuntenut..Samanlaisia persreikiä ootte kyllä teki,ku ette oo kokenu sektion jälkeistä kipua.

T:1xsektio ja 1x alatiesynnytys
 
Sen verran vielä kommentoin että sektion ja tavallisen synnytyksen kaikkine repeämineen ja eppareineen yms ja vielä syöksysynnytyksenkin kokeneena voin sanoa ettei yksikään tapa tai kerta ollut toista parempi tai arvokkaampi. Synnytyksiä kaikki. Hyvin erilaisia vain . Mutta jokainen mulle arvokkaita ja tärkeitä. Sitä paitsi lopputulos on tärkein :heart:
 
mä ymmärsin nyt jutun niin että se kaveri on se joka kiukuttelee kun ei "voi" osallistua keskusteluun... eli siis ongelma synnytys keskustelusta on sillä kaverilla... aj ymmärrän toki.. pahahan siinä on itse siitä synnytyksestä puhua jos ei sitä kohtaa ole kokenut.. mutta se että aloittaa kiukuttelun vaikak puheena ei olisi edes se synnyts antaa sen vaikutelmane ttä kaverilla itsellään on ongelma sen sektionsa kanssa
 
kuiska
Mä en usko, että sillä ystävällä on mitään ongelmaa oikeasti. Ap vaan tuli tänne provoomaan siitä kuinka sektio ei hänen mielestään ole synnytys ja kuinka hän on parempi äiti, kun on omansa työntänyt alakautta maailmaan. Kyllähän tuosta ap:n asenteesta jo näkee missä todellinen ongelma on.
 
ihan tosi
Sehän huono äiti on jos ei ole oikeaa supistusta tuntenut, mitä peliä se sellainen on! Päässyt prkl vähemmällä, lynkataan se! Kivulla ja tuskalla sinun tulee lapsesi synnyttää, niin sanotaan Raamatussakin.

Ei mut oikeesti, saa olla hiukan vähämielinen jos keskustelunaiheet pyörivät synnytysten ympärillä. Mä olen synnyttänyt sektiolla ja lapsen saaneet kaverit suurin osa alateitse, ja jos joskus puhuvat synnytyksestä (muutaman kerran maininneet lyhyesti; on muutakin juteltavaa), niin eipä asia mua enää niin paljoa liikuta, että jaksaisin välttämättä edes ottaa kantaa. Mä olen jo lapsen saanut ulos. Ihan kuin se synnytys olisi se pääasia, vaikka se on vain pakollinen paha.

Mahtaa olla elämän sisältö köyhää, jos suurimpia saavutuksia ja ylpeydenaihita on synnytys ja miten se on tapahtunut:D Ihan oikeesti... Voiko tällaista elämää ollakaan.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kuiska:
Kyllä antaa ap niin lapsellisen kuvan itsestään tässä ketjussa, ettei ihme jos ei ystävänne halua osallistua teidän keskusteluun. Ihme että ylipäätään haluaa olla enää missään tekemisissä tuollaisen ahdasmielisen pikkusielun kanssa.

Hieman on sektio eri asia kuin umpisuolen (tms.) leikkaus. Ap voisi kasvaa aikuiseksi.
umpilisäkkeen leikkaus. molemmat ovat leikkauksia, toisessa otetaan ulos puudutuksessa/nukutuksessa vauva, toisessa umpilisäke. ei isoa eroa toimenpiteissä. kliininen operaatio, minkä lääkäri suorittaa. synnytyksen taas suorittaa äiti, äiti tekee kaiken työn. täysin eri asia. :)a
Niin, no samalla logiikalla mäkin oon alatiesynnyttänyt kun mulla oli kerran vatsa tosi kovalla ja jouduin punkemaan tosi ison kakan ulos.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kuiska:
Kyllä antaa ap niin lapsellisen kuvan itsestään tässä ketjussa, ettei ihme jos ei ystävänne halua osallistua teidän keskusteluun. Ihme että ylipäätään haluaa olla enää missään tekemisissä tuollaisen ahdasmielisen pikkusielun kanssa.

Hieman on sektio eri asia kuin umpisuolen (tms.) leikkaus. Ap voisi kasvaa aikuiseksi.
umpilisäkkeen leikkaus. molemmat ovat leikkauksia, toisessa otetaan ulos puudutuksessa/nukutuksessa vauva, toisessa umpilisäke. ei isoa eroa toimenpiteissä. kliininen operaatio, minkä lääkäri suorittaa. synnytyksen taas suorittaa äiti, äiti tekee kaiken työn. täysin eri asia. :)a
Niin, no samalla logiikalla mäkin oon alatiesynnyttänyt kun mulla oli kerran vatsa tosi kovalla ja jouduin punkemaan tosi ison kakan ulos.
Ai niin, unohdin perustelut. Siis tietty siks, kun molemmissa ponnistetaan ja kummasakin tulee siis jotain ulos. Toisessa tietty laps ja toisessa paskaa, mutta yhtä lähellähän ne nyt on toisiaan kuin umpilisäke ja vauva. Ja onhan se sanontakin et ei lasta ei paskaakaan niin selvästi nää liittyy yhteen, sen ties jo vanha kansa. 8)
 
pimpula
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kuiska:
Kyllä antaa ap niin lapsellisen kuvan itsestään tässä ketjussa, ettei ihme jos ei ystävänne halua osallistua teidän keskusteluun. Ihme että ylipäätään haluaa olla enää missään tekemisissä tuollaisen ahdasmielisen pikkusielun kanssa.

Hieman on sektio eri asia kuin umpisuolen (tms.) leikkaus. Ap voisi kasvaa aikuiseksi.
umpilisäkkeen leikkaus. molemmat ovat leikkauksia, toisessa otetaan ulos puudutuksessa/nukutuksessa vauva, toisessa umpilisäke. ei isoa eroa toimenpiteissä. kliininen operaatio, minkä lääkäri suorittaa. synnytyksen taas suorittaa äiti, äiti tekee kaiken työn. täysin eri asia. :)a
Niin, no samalla logiikalla mäkin oon alatiesynnyttänyt kun mulla oli kerran vatsa tosi kovalla ja jouduin punkemaan tosi ison kakan ulos.
Ai niin, unohdin perustelut. Siis tietty siks, kun molemmissa ponnistetaan ja kummasakin tulee siis jotain ulos. Toisessa tietty laps ja toisessa paskaa, mutta yhtä lähellähän ne nyt on toisiaan kuin umpilisäke ja vauva. Ja onhan se sanontakin et ei lasta ei paskaakaan niin selvästi nää liittyy yhteen, sen ties jo vanha kansa. 8)
:LOL: ei hitto vie...
 
pöö
En kyllä vertaisi sektioita umpisuolileikkaukseen...
Ap on joko idiootti tai tää on provo.
Mä vertaan sitten synnytystä paskalla käyntiin jolloin ponnistetaan alakerrasta jotain pihalle.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista:
No kyllä siinä sektiossakin synnytyskokemuksia tulee ja henkisesti se on samat tuntemukset kuin alatiesynnytyksessä.
Tulee äidiksi, saa lapsen.

Kyllä se sektio eroaa hiukkasen tuosta umpisuolen leikkauksesta.

Voitte vaikka kysyä miltä sektion odotus tuntui, jännittikö.
Miltä tuntui esivalmistelut.
Leikkaussaliin meno ja siihen pöydälle makaamaan ja anestesilääkäri ja kaikki ihmiset ympärillä ja tapahtumat siellä.

Miltä tuntui nähdä lapsi ekan kerran.

Ei sen synnytyskeskustelun tarvitse pelkkää vertailua olla alapään repeämisistä ja ponnistuksien kestosta.
On siinä paljon muutkin.
Ja jos hän todella on ystävänne. Kyselette hänen kokemuksestaan ja otatte juttuihin mukaan.

Hänellä on kerrottavanaan kokemus jota ette kukaan ole kokeneet, mutta voi olla teillä joskus edessä.
olen kokenut kyllä leikkauksen. tiedän miltä tuntuu maata leikkurissa puudutettuna. ei siitä paljoa ole kysyttävää.
Saitko säkin siitä leikkauksesta pienen tuhisevan nyytin syliisi? :D

Nostappas ap nyt itsesi alas siitä jalustalta, ei se alateitse synnyttäminen sinusta nyt pyhää lehmää tee!
Otitko muuten epiduraalin?
 
tuulen sydän
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Eikö se sektioitu lapsi oles edes ruokaa saanut ensimmäistä kertaa?
Kamalaa. Eikö tästä jo voisi puhua? Ja vertailla?

:D :D

(anteeksi, mutta oli pakko)
sektiovauvat saavat ensimaitonsa pullosta, eivät rinnasta. ei pulloruokinta ole imetystä.

Mistä sä ton väitteen repäsit? Ei ainakaan meillä päin...Heti kun äiti on ommeltu ja päässyt heräämöön,lapsi tuodaan rinnalle syömään.
 
mietis nyt käytöstäsi
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Ja ikää teillä oli....?
kolmenkympin molemmin puolin menee iät. tämä sektioitu on vanhin, 34v.
Erikoista. Kyllä kai te jo osaatte ottaa keskusteluissa huomioon kaikki. Eihän teillä muillakaan ole samanlaisia kokemuksia. Koittakaa vielä rohkaista sektioäitiä, jos hän kokee jotenkin olevansa erilainen.
tai sitten se pointti oli tässä avauksessa kaverille tehty sektio niin ei se tiädä mistään mitään :whistle:
Sama tuli mulle mieleen.TE kaverit pidätte häntä jotenkin ereilaisena kun ei ole alateitse synnyttänyt.
 
Ap vertaa sektiota umpparin poistoon :LOL: Sama kun vertaisi keilapallon tunkemista pi*luun alakautta synnytykseen. Venhyttävä tapahtuma se keilapallon tunkeminenkin on.

Kyllä on teillä on varmaan hieno ja täyteläinen elämä kun synnytyksestä jauhetaan kuukausi tolkulla sen jälkeenkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja purkautuminen:
nyt kiukuttelee kun ei voi osallistua meidän synnyttäneiden juttuihin. :headwall:
ärsyttävää kiukuttelua, ollaan kavereiden kans mietitty et ei puhuttais sen aikana ollenkaan synnytyksistä kun kerran se tuntee olonsa ulkopuoliseks. puhutaan sit vaikka ukon umpparileikkauksesta niin sekin pääsee mukaan. ärsyttävää!

Ai miks ei voi, siinähän se voi kokemuksiaan kertoa missä muutkin..
ei se ole synnyttänyt vaan leikattu. ei se voi ottaa osaa keskusteluun aiheesta.
sektio on synnytys, muttaei alakautta
 

Yhteistyössä