kaverini oli suunnitellussa sektiossa...

  • Viestiketjun aloittaja purkautuminen
  • Ensimmäinen viesti
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista:
No kyllä siinä sektiossakin synnytyskokemuksia tulee ja henkisesti se on samat tuntemukset kuin alatiesynnytyksessä.
Tulee äidiksi, saa lapsen.

Kyllä se sektio eroaa hiukkasen tuosta umpisuolen leikkauksesta.

Voitte vaikka kysyä miltä sektion odotus tuntui, jännittikö.
Miltä tuntui esivalmistelut.
Leikkaussaliin meno ja siihen pöydälle makaamaan ja anestesilääkäri ja kaikki ihmiset ympärillä ja tapahtumat siellä.

Miltä tuntui nähdä lapsi ekan kerran.

Ei sen synnytyskeskustelun tarvitse pelkkää vertailua olla alapään repeämisistä ja ponnistuksien kestosta.
On siinä paljon muutkin.
Ja jos hän todella on ystävänne. Kyselette hänen kokemuksestaan ja otatte juttuihin mukaan.

Hänellä on kerrottavanaan kokemus jota ette kukaan ole kokeneet, mutta voi olla teillä joskus edessä.
olen kokenut kyllä leikkauksen. tiedän miltä tuntuu maata leikkurissa puudutettuna. ei siitä paljoa ole kysyttävää.



Onhan siinä vaikka mitä. Kyllä mua ainakin kiinnostaisi kuulla miten kaverilla on mennyt. Vai onko hän enää kaverinne kun tehtiinkin sektio? :D

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja purkautuminen:
nyt kiukuttelee kun ei voi osallistua meidän synnyttäneiden juttuihin. :headwall:
ärsyttävää kiukuttelua, ollaan kavereiden kans mietitty et ei puhuttais sen aikana ollenkaan synnytyksistä kun kerran se tuntee olonsa ulkopuoliseks. puhutaan sit vaikka ukon umpparileikkauksesta niin sekin pääsee mukaan. ärsyttävää!

Ai miks ei voi, siinähän se voi kokemuksiaan kertoa missä muutkin..
ei se ole synnyttänyt vaan leikattu. ei se voi ottaa osaa keskusteluun aiheesta.
Tietenkin voi, se kertoo omia kokemuksiaan ja te omianne :)
kuten sanoin, täytyy ehdottaa sille keskustelua miehen kanssa, keltä on leikattu umpilisäke.

on se ihan vapaasti saanu ottaa osaa meidän muiden synnytyskeskusteluun, mut ei se siitä mitään tiedä niin on hiljaa. ja sit kiukuttelee siitä meille muille. :headwall:


No höh, mä ainakin kertoisin omat juttuni. Kyselettekö siltä mitään sektiosta?
mitä ihmettä kysyttäisiin leikkauksesta?? :eek:


No mitä kyselette alatiesynnytyksestä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Ja ikää teillä oli....?
kolmenkympin molemmin puolin menee iät. tämä sektioitu on vanhin, 34v.
Erikoista. Kyllä kai te jo osaatte ottaa keskusteluissa huomioon kaikki. Eihän teillä muillakaan ole samanlaisia kokemuksia. Koittakaa vielä rohkaista sektioäitiä, jos hän kokee jotenkin olevansa erilainen.
tai sitten se pointti oli tässä avauksessa kaverille tehty sektio niin ei se tiädä mistään mitään :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Ja ikää teillä oli....?
kolmenkympin molemmin puolin menee iät. tämä sektioitu on vanhin, 34v.
Erikoista. Kyllä kai te jo osaatte ottaa keskusteluissa huomioon kaikki. Eihän teillä muillakaan ole samanlaisia kokemuksia. Koittakaa vielä rohkaista sektioäitiä, jos hän kokee jotenkin olevansa sitten erilainen.
onhan hän erilainen kun ei ole kokenut samaa kuin me muut. ei se ketään muuta haittaa, ite tekee siitä numeroa jatkuvasti. eikä ees se synnytys ole läheskään aina mikään puheenaihe, ennenkun tämä sektioitu aloittaa sen valituksen..
eikös kaveri ollutkaan hiljaa ja ulkopuolinen :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
No jäi siis sanomatta että tottakai mä olen parempi puhumaan asiasta koska mulla on enempi ja isompia. Kun se kanikin on vielä sellanen kääpiömalli, vähän niin kuin lemmikki mut KÄÄPIÖ. :xmas:
 
Foortti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Mä en voi puhuu sun kaa, koska sää oot miljoonakala ja mää oon pässi.
PAHA =D =D D= =D=D

Repesin niin, että silmätkin meni miten sattuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.
:LOL: :LOL:
 
Sellaista
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista:
No kyllä siinä sektiossakin synnytyskokemuksia tulee ja henkisesti se on samat tuntemukset kuin alatiesynnytyksessä.
Tulee äidiksi, saa lapsen.

Kyllä se sektio eroaa hiukkasen tuosta umpisuolen leikkauksesta.

Voitte vaikka kysyä miltä sektion odotus tuntui, jännittikö.
Miltä tuntui esivalmistelut.
Leikkaussaliin meno ja siihen pöydälle makaamaan ja anestesilääkäri ja kaikki ihmiset ympärillä ja tapahtumat siellä.

Miltä tuntui nähdä lapsi ekan kerran.

Ei sen synnytyskeskustelun tarvitse pelkkää vertailua olla alapään repeämisistä ja ponnistuksien kestosta.
On siinä paljon muutkin.
Ja jos hän todella on ystävänne. Kyselette hänen kokemuksestaan ja otatte juttuihin mukaan.

Hänellä on kerrottavanaan kokemus jota ette kukaan ole kokeneet, mutta voi olla teillä joskus edessä.
olen kokenut kyllä leikkauksen. tiedän miltä tuntuu maata leikkurissa puudutettuna. ei siitä paljoa ole kysyttävää.
Oletko ihan tosissasi????
Sinut on leikattu ja se leikkaus oli ihan sama juttu kuin vauvan saaminen.

Oletko ajatellut henkisiä puolia.
Voisit kysyä, miltä tuntui kun hän meni sairaalaan.
Pääsi odottamaan huoneeseen leikkauksen alkua.

Tehtiin esivalmistelut.
Leikkaussalin pöydälle makaamaan. Puudutus, verho mahan päälle, kaikki hälisemässä ympärillä ja kaverisi siinä jännittyneenä, innoissaan, peloissaan, kaikki tunteet läpikäytynä.

Tunteista keskustelua, tunteista.
Aivan samoin kun alatiesynnytyksessäkin nousee myös tunteet pintaan.
Vai onko teidän synnytyskeskustelut pelkkää verenroisketta, ponnistusta ja tikkausta?

Entä oletteko kysyneet tunteista vauvan synnyttyä, kun makaa sairaalan sängyssä, ja sattuu ja ei voi nousta kunnolla hoitamaan vauvaa, kun alatiesynnytyksen kokeneet viipottaa käytävällä vauvan kanssa.

Siinä on niin paljon eri puolia, jotka selviäisivät teille kysymällä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
No jäi siis sanomatta että tottakai mä olen parempi puhumaan asiasta koska mulla on enempi ja isompia. Kun se kanikin on vielä sellanen kääpiömalli, vähän niin kuin lemmikki mut KÄÄPIÖ. :xmas:
Mulla ei ole lemmikkejä ollenkaan, mä joudun sitten varmaan istumaan nurkassa yksin :(

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.
Sä et varmaan ole ihan tosissasi? No, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.


No jos teillä on tollanen asenne, niin en ihmettele että kaverinne kiukuttelee.
Toisekseen, eikö teillä oikeesti oo tylsää? Mä en tosiaan jaksas kerääntyä kavereiden kanssa pöydän ympärille vertailemaan repeämiä..
Kolmanneks, puhutteko ollenkaan lapsista, jolloin sektioitukin äiti voisi osallistua ( koska lapsihan sieltä leikkauksellakin tulee)?
 
vieras
Miten te voitte jutella toistenne kaa ku tehän ootte ihan eri ikäsiiii! Siis 34 on jo ihan fosiili. Niinq eixs se oo kauheen hankalaa ku teil muil ei oo kokemusta siitä 34 iästä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.
Eikö se sektioitu lapsi oles edes ruokaa saanut ensimmäistä kertaa?
 
Foortti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun ystävällä on kani ja mulla 3 kissaa. Ja me puhutaan sekä kaneista että kissoista. Ja joskus jopa jostain muustakin :xmas:
Höpö höpö, ette te voi puhua keskenänne, kun toisella on YKSI kani ja sulla KOLME kissaa.
elukoita kaikki, ei voi verrata. synnyttäessä voi tapahtua vaikka mitä, voi ottaa puudutuksia tai ei, ponnistusvaiheen pituus, repeämät, eppari, ensi-imetys..

en mä vaan keksi mitä sektiosta keksii puhuttavaa. kaikki sektiot menevät kuitenkin saman lailla gynen veitsen alla.
Ööh, sektiossa on erilaisia puudutuksia, repeämiä, imetys ei liity synnytystapaan. Ja kaikki sektiot ei mee samalla lailla.

On kiinnikkeitä. Myoomia. Repeämiä. Kiireellinen sektio. Hätäsektio. Eppari ja ponnistusvaihe voi olla, vaikka vielä sektioitaisiinkin jne jne...

Tutki hei aihetta vähän enemmän, jooko?
 
vieras
Boring, kuinka jotkut jaksaa keskustella jostain synnytyksestä jatkuvasti. "Muistatko Raija kun viime kerralla kerroin siitä ruikusta joka lensi siihen pöydälle just kesken ponnistuksen".
 

Yhteistyössä