Kaverin käytös -mistä oikeen kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

x

Vieras
Siis mulla on yks kaveri, joka on ollut tosi hyvä ystävä pienestä asti.
Mut nyt on viime vuosina oltu vähemmän yhteyksissä. Kuitenkin nähdään noin. joka kolmas kuukausi.. No, nyt ihmettelen mistä oikeen kyse. Hän nimittäin haluaisi aina tulla meille kylään. Ei siis kutsu koskaan meitä heille. Toiseksi tapaamiset ovat muuttuneet jokseenkin vaivalloisiksi ainakin minun näkökulmasta. Esim. Jos häneltä kysyy mitä kuuluu tai mitä ootte puuhailleet tms. ? Vastaus on aina, ei me mitään erityistä, ei mitään jne.. Muutoin hän taas kyselee ja kuntelee kyllä meidän kuulumiset ja tekemiset hyvinkin tarkkaan. Itse ei kerro omasta elämästään mitään. Eli vaikee on keskustella mistään, kun itse saa ns. vetää keskustelua koko ajan -jottei nyt ihan hiljasta olis.

Mikä juttu tää oikeen on?

Alemmuuskompleksiko hänellä?
Lyökö mies? Ovatko eroamassa?
Onko masentunut? Ei harrastuksia?
Onko aina vain kotona, niin ettei jaksa enää olla siellä/kutsua sinne ketään?
Eikö jaksa siivota?
Taloudellisesti tiukilla, ei rahaa osataa tarjottavaa?
Puolisonsa ei hyväksy sinua?

mulla tulee mieleen eräs tuttu, joka aina purki tuntojaan mulle. Kun en aina halunut olla se antava osapuoli, kerroin heti perään omat purkaukseni. Sitten hän suuttui, kun puhun aina itsestäni. Voit varmaan kuvitella, että lopetin puhumasta itsestäni. Yhteydenpitomme on harvaa nykyisin ja olen palanut alkuviivalle eli annan hänen purkaa tuntojaan ja kommentoin niihin. Omaa puheenvuoroa en vaan enää avaa. En syvällisesti. Hyvää päivää, mitä töissä, mitä lapset-akselilla mennään.

Miksi et kysy, että mitä sulle kuuluu?
jos ei siltikään mitenkään avaudu, voit sanoa että hän ei ole pitkään aikaan kertonut kuulumisiaan, ois kiva tietää miten menee ja mitä ootte puuhaillu.
voithan kokeilla vaivaantunutta hiljaisuuttakin ja olla kertomatta kauheasti itsestä.
sano suoraan että voisit mennä heille vaihteeks.
asioista voi puhua suoraan oikeilla nimillä, silti ystävällisesti ja tungettelematta.

En nyt tietenkään sano, että sun kaverillasi on juuri tästä kyse, mutta silloin kun mun mieheni heittöytyi alkoholistiksi ja väkvaltaiseksi, mä harrastin ihan samaa. Meille ei kyllä saanut tulla kukaan, ja omasta elämästä en kertonut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Salla-Mari:
Niin sehän voi olla väsynyt kertomaan sulle omista asioistaan.

ja vielä kysyn: onko sulla tapana puhua muiden asioista selän takana. Joa tää kyseinen kaveri on kuullut mitä olet mahdollisesti kertonut hänen sanomisiaan eteenpäin, niin ei siinä muuta tarvita!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En nyt tietenkään sano, että sun kaverillasi on juuri tästä kyse, mutta silloin kun mun mieheni heittöytyi alkoholistiksi ja väkvaltaiseksi, mä harrastin ihan samaa. Meille ei kyllä saanut tulla kukaan, ja omasta elämästä en kertonut mitään.

No sama mulle tuli ekana ieleen. Sitä alkaa pitää huolta, että kavereina on vaan niitä, joilla menee yhtä huonosti, eli jotka ei vahingossakaan kysy "mitä kuuluu+" kun pelkäävät vastakysymystä.

Yhteistyössä