Isäpuolen käytös 8-vuotiasta poikaa kohtaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:
Onko tuollainen retku sulle todellakin niin tärkeä, että vähääkään välitä pojastasi vaan annat miehen kohdella häntä tuolla tavoin? En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, olet niin itsekäs |O |O |O

Haista jo sinäki sanonko mikä |O

Sun on hyvä alkaa suhtautua vihamielisesti ihmiseen, joka sanoo suoraan miten asia on. Kannattaisiko sun opetella (ja muitten, tuollaisen käytöksen puolustajien) opetella kantamaan sitä vastuuta, että lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen, eikä mihinkään henkiseen väkivaltaan, jota apn mukaan oli jatkunut jo pitkään. Tuskinpa nytkään loppui, eiköhän se rakkaus taas kukoista parin päivän päästä, lapsesta viis..

No just joo!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No just:
Ja Emilyn, fiksu ihminen pyytää anteeksi, jos aiheettomasti toista alkaa haukkumaan viimeistään siinä vaiheessa kun huomaa virheensä...

:wave:

Ehkä jonkun pitäisi pyytää omalta pojaltaan anteeksi, että on antanut jonkun kohdella lastaan tuolla tavalla. Ihan uskomatonta porukkaa täällä |O

Sori en jaksanu koko ketjuu lukee.

Mut mulla on itellä ollu paska isäpuoli. Moitti kaikesta ja aina ja koko ajan. Lopulta en puhunu sille moneen vuoteen mitään. Ja mä oon päättäny että mulla jos mies on niin sen on tultava toimeen mun lasten kans hyvin ja minkäänlaista syrjintää tms ei saa olla. Ukko lähtis just kiertoon jos ei tulis toimeen. Lapset ehdottomasti etusijalla mulla.

Meillä on ollut niin, että mun mies on ollut mielestäni liian kova omia isompia poikia kohtaan. Minä olen ollut aina se, johon lapset on voineet turvautua ja joka on puolustanut heitä. Nyt kylläkin vuosien jälkeen on pehmentynyt ja ote muuttunut. Jotenkin miehelläni ei aikaisemmin oikein ollut käsitystä, millaisia lapset on ja miten käyttäytyy. Tässä vuosien "aivopesun" tuloksena alkaa jo ymmärtämään lasten käyttäytymistä.

Ja Emilyn, fiksu ihminen pyytää anteeksi, jos aiheettomasti toista alkaa haukkumaan viimeistään siinä vaiheessa kun huomaa virheensä...

Ehkä jonkun pitäisi pyytää omalta pojaltaan anteeksi, että on antanut jonkun kohdella lastaan tuolla tavalla. Ihan uskomatonta porukkaa täällä |O

No kyllä sun ensimmäinen kommentti tässä ketjussa perustui ihan puhtaaseen virheeseen.

No kyllä sun ensimmäinen kommentti tässä ketjussa perustui ihan puhtaaseen virheeseen.

Ap itse sanoi, että miehen käytös on jatkanut pitkään. Mun kommenttini ei siis ollut mikään virhe, ei todellakaan.

Ap itse sanoi, että miehen käytös on jatkanut pitkään. Mun kommenttini ei siis ollut mikään virhe, ei todellakaan.

Oli siinä. Sä käytit preesensiä silloin, kun olisi pitänyt käyttää imperfektiä B) .

Sen verran Emilyniä puolustelen, että mullakin särähti silmiin tuo miehen käytöksen jatkuminen PITKÄÄN...
Mulla ei tulis semmoista eteen, koska juteltais heti ensimmäisestä epäoikeudenmukaisesta kerrasta lasta kohtaan. Ja kauaa en kattelis, jos tyyli ei muuttuis...eikä pitäs kenekään muunkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Sen verran Emilyniä puolustelen, että mullakin särähti silmiin tuo miehen käytöksen jatkuminen PITKÄÄN...
Mulla ei tulis semmoista eteen, koska juteltais heti ensimmäisestä epäoikeudenmukaisesta kerrasta lasta kohtaan. Ja kauaa en kattelis, jos tyyli ei muuttuis...eikä pitäs kenekään muunkaan...

En mäkään ole varsinaisesti eri mieltä, mutta hänen ensimmäinen kommenttinsa oli täysin virheellinen. Ja mun mielestä siitä pitäisi pyytää anteeksi.

En mäkään ole varsinaisesti eri mieltä, mutta hänen ensimmäinen kommenttinsa oli täysin virheellinen. Ja mun mielestä siitä pitäisi pyytää anteeksi.

Mun mielestä taas apn kannattaisi toivoa, että pojasta kasvaa vielä tasapainoinen ihminen moisen kohtelun jälkeen.

Isäpuoli ei ikinä voi olla se joka määrää puolisonsa lapsia! Te yhdessä sovitte pelisäännöt ja SINÄ pidät huolen, että niitä noudatetaan. Jos ukolle ei sovi, niin ukko ulos (niin helpolta kuin tämä kuulostaa). Poikasi ei ole valinnut isäpuoltansa, vaan sinä, joten sinä olet vastuussa että kaikki lapsesi saavat kasvaa stressittömässä ympäristössä!

Alkuperäinen kirjoittaja Is:
Isäpuoli ei ikinä voi olla se joka määrää puolisonsa lapsia! Te yhdessä sovitte pelisäännöt ja SINÄ pidät huolen, että niitä noudatetaan. Jos ukolle ei sovi, niin ukko ulos (niin helpolta kuin tämä kuulostaa). Poikasi ei ole valinnut isäpuoltansa, vaan sinä, joten sinä olet vastuussa että kaikki lapsesi saavat kasvaa stressittömässä ympäristössä!

Isäpuolella on oikeus kyllä määrätä. Jokainen aikuinen, joka on lasten kanssa samassa taloudessa on kasvatusvastuussa lapsista. Tosin jokaisen täytyisi se kasvatus hoitaa oikein ei alistamalla, pelottelemalla jne. epäasiallisilla keinoilla.

en jaksa lukee koko ketjua, mutta sanoisin et pa vittuun tuollainen ukko, ennekuin jotain tapahtuu. sun on oltava lapses puolella KAIKKIA muita vastaan, jotka sitä kiusaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Is:

Totta kai isäpuolella on oikeus määrätä/kasvattaa/opettaa/elättää toisenkin lapsia kodissaan! Mutta haukkuminen, mitätöiminen yms. ei ole sallittua kenellekään.

Onko tuollainen retku sulle todellakin niin tärkeä, että vähääkään välitä pojastasi vaan annat miehen kohdella häntä tuolla tavoin? En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, olet niin itsekäs |O |O |O

Haista jo sinäki sanonko mikä |O

Sun on hyvä alkaa suhtautua vihamielisesti ihmiseen, joka sanoo suoraan miten asia on. Kannattaisiko sun opetella (ja muitten, tuollaisen käytöksen puolustajien) opetella kantamaan sitä vastuuta, että lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen, eikä mihinkään henkiseen väkivaltaan, jota apn mukaan oli jatkunut jo pitkään. Tuskinpa nytkään loppui, eiköhän se rakkaus taas kukoista parin päivän päästä, lapsesta viis..

No just joo!! :laugh:

Tässä on, Moision Musta Enkeli, oikea asenne tämän E:n kommentteihin. Ja samaa linjaa suosittelen muillekin.

Odotellaan reilut puoli vuotta ja katotaan sitten taas uudelleen mitä mieltä tää itse on sillon ja mitkä on omat valituksenaiheet täällä...

Mutta, ap, ei lapsesi tarvitse kokea kenenkään taholta jatkuvaa mollaamista omassa kodissaan. Jos aikuinen ei tätä ymmärrä, niin ratkaisu on varmasti selvä. Niinkuin se on jo sinulle ollutkin. Jaksuja!

Mun mielestä taas apn kannattaisi toivoa, että pojasta kasvaa vielä tasapainoinen ihminen moisen kohtelun jälkeen.

Miksi sun pitää aina sanoa asiasi noin rumasti?

:hug: Moision Enkeli, teit hyvän päätöksen kun heitit äijän pihalle, todella inhottavaa käytöstä lasta kohtaan. Lienee kovin mustasukkaista tyyppiä?
Jaksamista ja toivottavasti pidät pääsi etkä ota äijää takaisin.

puhutko nyt omasta puolestasi..? Anteeksi nyt että sanon tämän mutta minusta kaikki sinun juttusi täällä eivät ole kovikaan tasapainoisen ihmisen puhetta. milloin mies on ihana ja sitten yht´äkkiä ei olekaan osallistunut lapsen hoitoon. Sitten jo pitäisi saada yksinhuoltajuus. Ja miehen nykyinen puolisokaan ei ole sinun mieleesi ja tietenkään nykyisen puolisosi ex:kään ei ole miellytä sinua.

Kyllä nyt pitäisi katsoa peiliin ja miettiä onko itselläsi kaikki hyvin. Miksi olet niin hyökkäävä? onko sinulla ollut vaikea lapsuus josta luulet selvinneesi tasapainoisena ihmisenä? ehkä sinulla on selvittämättömiä asioita menneisyydessäsi. Mielipiteitä on monenlaisia ja niitä pitäisi kunnioittaa. Et saisi niin paljon sinuun itseesi kohdistuvia negatiivisia kommentteja jos kirjoitustyylisi ei olisi niin hyökkäävä. Et varmasti puhu ihmisille samalla tyylillä. Ainakaan toivottavasti...

Sinulla on varmasti paljon hyviä ajatuksia ja pidät huolta lapsestasi ja lähimmäisistäsi. Toivoisin että näkisimme täällä sinusta sen toisenkin puolen joka sinulla toivottavasti on. :hug:

Emilynin otteet tällä palstalla ovat monesti olleet jopa törkeitä! Muistatteko Marge Simpsonin vaikean tapauksen?

Emilyniltä ei heru myötätuntoa saati ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan ja se jos joku on tasapainottomuuden merkki. Toivottavasti moinen yksinapaisuus ei siirry äidin esimerkin kautta lapsiinsa.

Emilynhän se juuri kirjoitteli kissan kokoisin kirjaimin, miten ei kestäisi elämässään toisen lapsen tuomaa vaivaa, kun yhdenkin kanssa on niin toivottoman raskasta. Ja pam, niinpä onkin pikkufrouva raskaana uudelle miehelleen, jolla on puoli- vuotias vauva puolestaan toisen naisen kanssa.

Tällaisen ihmisen kommentit kannattaa siis täysin jättää omaan happamaan arvoonsa ja jättää kommentoimatta!! Elämä opettaa Emilyniä kovalla kädellä jo pelkästään tässä raskausasiassa.

Millainen on ihminen, jonka pää ei kestä edes yhtä lasta? Eikö sellaisen ihmisen toinen raskaus anna aihetta suureen huoleen?

Se sitten tästä Emilynistä!! Miettikääpä te muutkin!!

Sun velvollisuutes ÄITINÄ on hoitaa asia niin että lapses ei kärsi ... siis kukaan niistä. Eli ukko pihalle ja HETI. Ei tuommonen ole mitään perhe elämää kenellekkään ! Minä en ois ikinä antanut tapahtua tuollaista omalle pojalleni ja meillä oli kans samanlailla, vanhin mun ja sit yks yhteinen. Eikä olis tullut mieleenkään että oisin antanut miehen komennella sitä vanhempaa mitenkään, asiasta sanominen kumallekkin lapselle on asia erikseen, MUTTA vittuilua ei tarvitse hyväksyä !

Alkuperäinen kirjoittaja velvollisuus:
Sun velvollisuutes ÄITINÄ on hoitaa asia niin että lapses ei kärsi ... siis kukaan niistä. Eli ukko pihalle ja HETI. Ei tuommonen ole mitään perhe elämää kenellekkään ! Minä en ois ikinä antanut tapahtua tuollaista omalle pojalleni ja meillä oli kans samanlailla, vanhin mun ja sit yks yhteinen. Eikä olis tullut mieleenkään että oisin antanut miehen komennella sitä vanhempaa mitenkään, asiasta sanominen kumallekkin lapselle on asia erikseen, MUTTA vittuilua ei tarvitse hyväksyä !

Asia on jo HOIDOSSA!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilynistä:
Emilynin otteet tällä palstalla ovat monesti olleet jopa törkeitä! Muistatteko Marge Simpsonin vaikean tapauksen?

Emilyniltä ei heru myötätuntoa saati ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan ja se jos joku on tasapainottomuuden merkki. Toivottavasti moinen yksinapaisuus ei siirry äidin esimerkin kautta lapsiinsa.

Emilynhän se juuri kirjoitteli kissan kokoisin kirjaimin, miten ei kestäisi elämässään toisen lapsen tuomaa vaivaa, kun yhdenkin kanssa on niin toivottoman raskasta. Ja pam, niinpä onkin pikkufrouva raskaana uudelle miehelleen, jolla on puoli- vuotias vauva puolestaan toisen naisen kanssa.

Tällaisen ihmisen kommentit kannattaa siis täysin jättää omaan happamaan arvoonsa ja jättää kommentoimatta!! Elämä opettaa Emilyniä kovalla kädellä jo pelkästään tässä raskausasiassa.

Millainen on ihminen, jonka pää ei kestä edes yhtä lasta? Eikö sellaisen ihmisen toinen raskaus anna aihetta suureen huoleen?

Se sitten tästä Emilynistä!! Miettikääpä te muutkin!!

Onko tää Emilyn entinen Helmiäinen, kirjoitustapa ja tyyli on yhtä rumasti töksähtelevä kuin hänellä?!