kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Piti tulla lisäilemään että ajattelin ostaa Tonalinia pitkästä aikaa näin kevään tulon kunniaksi. Onko kukaan käyttänyt sitä? Mä oon yhden vajaan purkillisen syönyt mutta en jatkanut kun mun jalat alkoi turpoaan...ei kylläkään johtunut tonalinista mut ei sitten tullut jatkettua niiden syöntiä. Nyt vois taas kokeilla.
Tänään piti leipoa mokkapaloja ja yhden söin. Enempää en aio tänään. Katsotaan sitte myöhemmin vaikka huomenna tai ylihuomenna. Pitänee kaupasta ostaa naposteluporkkanoita ja dippiä niin saa illalla rouskuttaa.
Ihana kun tuo valoisa aika kestää jo niin pitkään...vaikka on nukkunut aika vähän yöllä niin siitä huolimatta jaksaa ilman päikkäreitä olla ihan pirteänä.
On se hieno juttu kuulla et ootte edistyny hienosti eikä tee tiukkaakaan kieltäytyä herkuista. Mitenhän minä saisin moiseen voimia :/
 
Sanuli, nyt et kyllä luovuta!!

Aattele miten hieno on vetästä ne farkut ihan kepeästi jalkaan.. Jos nyt luovuttaisit niin oisit kuitenki hetken päästä, että ai että ku pitäs päästä näistä muutamasta kilosta eroon. Ja sullahan on tosi hienosti mennyt tää alku! Nyt ei luovuteta vaan mennään keveämpänä kohti kesää!! Varmasti tulee päiviä, ettei kiinnosta tää koko laihdutus yhtään, mutta silloinkin vaan sinnillä eteenpäin!

Mä oon miettinyt joka päivälle jonku mukavan jutun, joka on päivän kohokohta. Jotenki se auttaa mua tässä hommassa kun on päivittäin joku mieltä piristävä juttu. Ei oo ainakaan ajatukset niin herkuissa, kun huomaa, että mielihyvää voi saada muistakin jutuista. Esim. maanantaina jumppa, ti sauna, ke päiväpostista hyvä lehti kahvin kera, to vapaailta ja sulkapalloa miehen kanssa, perjantaina herkkupäivä :p jne. Yleensäkin näin kotiäitinä ollessa pitää yrittää ettiä päiville mukavia asioita, ettei käy liian ykstoikkoseksi mut tuo on mulla aika hyvänä apuna tässä laihdutuksessakin :)
 
Heipat. Olipa kiva lukea Tähkiksen juttu kun piristi itseenikin, just toi tsemppaa jatkamaan kun lukee muiden hyviä vinkkejä. Eli hyvä idea keksiä joka päivälle joku "juttu" mikä piristää mieltä, eikä sen tarvi välttämättä olla syömistä, voihan se sitäkin joskus olla, mutta kevyttä sellaista.
Huomenna punnituspäivä, koko viikkoon en ole käynyt puntarissa, pelottaa vähän nuo lukemat. Jumpannut olen ja venytellyt joka päivä, liikunta on muuten jäänyt vähiin. Täytyypi taas laittaa uusi lista liikunnasta tuohon seinään niin tulee liikuttua jotta saa merkata, lisään siihen yhden ruudukon, siihen voi sitten laittaa sen päivän kivan jutun =)

 
Paino 54,3kg. Eli -600g viikossa lähtenyt. Ei ihan huima pudotus, mutta ihan tyytyväinen oon kuitenki. Toisaalta luulen, että paljon ton isompaan viikkopudotukseen en enää edes pääse, kun ei varsinaisesti oo mitään ylipainoa. Toki jos olis kauheella nälkäkuurilla niin varmasti paino tippuis nopeemmin ja enemmän, mutta mun periaate on se, etten piä mitään "kuuria" vaan syön ja liikun nyt niinku pystyn syömään ja liikkumaan aina jatkossakin.

Ihan hyvin meni viikko. Syömiset pysy kurissa ja liikuttua tuli jotain joka päivä. Olo on jo aika kevyt ja hyvä, mutta vielä reipas 2kg pitää pudota. Yli puolivälin on jo urakoitu =) .
 
Heippa! :wave:

Kiitos Sanulille kun oot jaksanu päivitellä noita painonmuutoksia yms.Mä vaan en ite oo kirjotellu pitkiin aikoihin,taas!,kun ei oo ollu oikeen mitään kummosta kirjotettavaa...Nyt sit kun on tää perjantain-punnitus ja tuloksiakin on,niin pitäähän mun pistää ilmotusta =)
Eli vaaka on näyttäny nyt parina aamuna jo 64,5kg!!!JEEEE!Tiukkaa tekee toi pudotus ja tahti on hidasta,mut suunta just oikee :LOL: :LOL: Mullahan toi vaaka on sellanen joka näyttää puolen kilon tarkkuudella vaan... :( Eli grammoista en sit tiiä miten putoo...
Mulla ei sen kummosempia liikunta tms.juttuja oo ollu ton pudottamisen suhteen.Mut koitan vaan kattoo pääasiassa mitä suuhuni pistän!Oon syöny karkkia,kakkuja,keksejä,pizzaa,yms.mutta KOHTUUDELLA ja sillontällön vaan :attn: :p
Mitkään lakot ei mulle sovi =)
Nyt poika huutelee et'pitää mennä tekeen lisää kaurapuuroa sille,joten pistän hiukka enemmän ja syön viel itekin toisen annoksen :D Heippa kaikille ja hyvää perjantaita!
 
Mulla on tullut -900g paino alaspäin viime viikosta. Nyt olenkin liikkunut enemmän ja pitänyt huolen etten mässäile liikaa. Aamupaino on siis 57.5kg. Toivottavasti nyt pysyykin siinä eikä kipua enää yli 58. Illalla pääsee taas jumppailemaan. Tuo sairastelu vaan on uhkana jälleen, kun vanhin poika on nyt kuumeessa et toivoa sopii ettei tule ittelle. Mahatautiakin on liikkeellä.

Tähkikselle: Kuinka pitkä sä olet? Eihän se paino tosiaan hirmu vauhtia enää tipu silloin kun on normaalipainossa. Mutta paremmin ne kilot pysyykin poissa jos hitaasti lähtevät! Toivottavasti viikonloppu menee kohtuudella ilman isompia herkkuhimoja. Ja parempi oliski kun meinaa vihloa hammastakin :$
 
+200g. Että silleen. Motivaatio on ollut hukassa, mutta kerään sen rippeet ja jatkan. Harmittaa kyllä ettei pysty olemaan niin tiukkana kuin pitäis :kieh: . Onnea teille muille pudotuksista :flower: .
 
+500g viime viikosta! -Vedinkö pohjat... hehe... ei vaan, ei paljon naurata... Eilen oltiin kylässä, siellä vähän potkukelkkailin, kaks lasta kyydissä, mutta tuli sitten syötyäkin.. Oli vastaleivottua pullaa, en voinut vastustaa.. ja kun vähän repsahdin, nii vedin sitten myös karkkia päälle. ja heti nousi paino eilisestä sen 400g. voi voi... mutta kyllä täältä noustaan.. tänään vedin pienen vaunulenkin, sekä pallojumpan, minkä joskus nauhoittanu teeveestä. Palloilu olikin aikas hauskaa, suosittelen muillekin ;)
 
tämän aamun paino 62 kg. eli kuukaudessa on lähteny 2 kg =) tyytyväinen täytyy olla, varsinkin kun housuja on alkanut mahtumaan hyvin jalkaan (siis jotka ei oo mahtunu) ja entisetkään ei kiristä läheskään niin paljoa.

liikunnat tosin on jääny töitten alottamisen jälkeen nollille. onneks töissä tulee käveltyä ees taas.

tähkikselle kiitokset persuuksille potkimisesta!!! ja wau sulla on hyvin noi pituus-painosuhteet. mie oon ollu laihimmillani sen 53 kg ja oon 154 cm pätkä.

mut eteenpäin sano mummo lumessa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanuli:
4 viikon jälkeen...

Annaliisa
lähtöpaino 63,6
tavoitepaino 58
paino nyt 62,6
yhteensä -1

Champion
lähtöpaino 65,5
tavoitepaino 59
paino nyt 63,9
yhteensä -1,6

häkkyrä
lähtöpaino 59,6
tavoitepaino 55 (1.6.2008)
paino nyt 60
yhteensä +0,4

kataja
lähtöpaino 73,0
tavoitepaino 68,0
paino nyt 71,5
yhteensä -1,5

Nasu77
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70,0
paino nyt 74,5
yhteensä -1

sanuli
lähtöpaino 64,0
tavoitepaino 59,5 (21.4.2008)
paino nyt 62
yhteensä -2

Äippäliini-73
lähtöpaino 66,5
tavoitepaino 61,5 (30.4.2008)
paino nyt 64,5
yhteensä -2
Pilwi
lähtöpaino 67,5
tavoitepaino 62 (30.4.2008)
paino nyt 66,4
yhteensä -1,1

tähkis
lähtöpaino 57
tavoitepaino 52
paino nyt 54,3
yhteensä -2,7

Naksos
lähtöpaino 58,3
tavoitepaino 55
paino nyt 57,5
yhteensä -0,8

Bree
lähtöpaino 76
tavoitepaino 70
pudotus/viikko
yhteensä

Neeta
lähtöpaino 61,2
tavoitepaino 57
paino nyt 60,8
yhteensä -0,4

minttudora
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70
paino nyt
yhteensä

susa78
lähtöpaino 59
tavoitepaino 55
paino nyt 57,6
yhteensä -1,4

repu
lähtöpaino 60,7
tavoitepaino 55
paino nyt 58,9
yhteensä -1,8

viivin
lähtöpaino 66
tavoitepaino 60-61 (kesäks)
paino nyt 65,5
yhteensä -0,5
[/quote]

[/quote]

 
sanuli: Kiitos kannustuksesta ;) onhan se ihan totta, että välillä se paino vaan heittelee, turvotus ym muista syistä.. Sitä on vaan nii hullu,että heti ajattelee, että tää oli nyt sitte tässä.. hehe.. Mutta eteenpäin mennään taas! Tänään olis taas kuntosali vuorossa, ja sen tulokset on kyllä alkanu näkyyn jo hyvin, siinä mieless' kannustavaa. Ja kiitos tuosta listan päivityksestä jälleen, sitä kun katselin, alkoi uho nousta, että kyl minäkin ens viikolla taas tiputan, jotakin.. ;)
 
Moikat. Pääsinpäs vihdoin koneelle. Paino pe sama kuin viime viikolla 62,6kg. No onneksi sentään sama ettei isompi. Tästä on hyvä jatkaa. Nyt tuntuu muutenkin erilaiselta tämä laihdutus. On jotenkin tajunnut tuon syömisen vaikutuksen painoon, heh todellakin niinkin itsestään selvä asia :D Kaikilla vähän samalla tavalla, välillä pudotusta ja sitten taas plussaa. Totuus on kuitenkin se, että PIKKUHILJAA pitää tulostakin tulla tai jotain tehdään väärin. Joku tollanen pari kiloo kuussa niin se alkaa oleen hyvä pudotus. Maaliskuussa pitäis lähteä kolme kiloa ainakin jotta pääsee tavoitteeseen!
 
Huomenta vaan. Viikonloppu meni aika heikosti, tuli syötyä jos jotakin..no, positiivista kuitenkin se, että tuli myös vähän liikuttua.. En tiiä mikä makeanhimo mulle iski oikeen, pitkään aikaan ei oikeestaan oo ees tehny mieli makeaa ja nyt sitten teki ihan vastustamattomasti. No, ei auta ku unohtaa ja jatkaa tästä hetkestä taas skarppina.

Eilen kävin pitkästä aikaa ihan rehellisellä kävelylenkillä ja oli kyllä mahtava huomata kuin paljon on kunto kohentunut. Jaksoin koko lenkin vetää ripeää vauhtia ja jopa niin tehokkaasti, että nyt tuntuu jaloissakin. Vaikka oon paljon jumppaillut ja crossaillut niin näköjään tuo lenkkeily ottaa vielä eri lihaksiin kun sai jalat kipeeksi. Harmittelin vaan sitä kun unohin sauvat varastoon. Yritin sitten kuvitella, että on sauvat kädessä ja viuhtoa yläkroppaa siihen malliin. Ostin tosiaan sauvat raskauden loppupuolella mut kertaakaan en oo vielä käyttänyt. Eilen tuli sellanen fiilis, että siitä vois tulla uus innostava laji mulle, ainakin keväisellä auringonpaisteella.

Olin ihan mielissään kun perjantaina eka kerran sain vetästä yhet vanhat lempihousut jalkaan kun lähettiin miehen kans iltaa viettämään =) Tuntu pitkästä aikaa siltä, että on taas "omana itsenään" liikenteessä.

Sanulille kiitos listan päivityksestä! Hienosti on painoja tippunut! Ja pienistä plussista ei kannata tosiaan masentua, paino heittelee välillä miten sattuun. Tsemppiä ja itsekuria vaan kaikille! Vajaa 3vkoa enää pääsiäiseen, otetaan siihen asti tiukasti niin sitten voi "vähän" herkutella ;)
 
Todella hienoja tiputuksia! Onnea! Kukas jää tänne vapaaehtoisena vielä pudottamaan painoa tavoitelukemiin kanssani kun muut ovat sen jo saavuttaneet? ;)

Ehdin nyt vasta ilmoittamaan tuon painon. Perjantailta tulos silti (tai siis mikä tulos?!), eli paino samoissa kun edellisellä kerralla, tasan 60kg. Nyt tosin menkkaturvotusta, tai ainakin siltä tuntuu joten jospa sitten ensi perjantaina tulisi jo miinusta. Tai sietäisi jo tulla, alkaa muuten konstit loppumaan ja tsemppi hiipumaan.

Olen tasaiseen tahtiin nyt laskenut kulutusta ja syömisiä ja aina ne näyttävät sen -200-800 kcal miinusta, joko peruskulutukseni on olematonta tai sitten lasken kalorit päin prikkalaa... Käytän netin ilmaisia kalorilaskureita, jonkin verran laskurista riippuen nuo lukemat vaihtelevat, mutta esim. viikon ajalta kyllä jäävät sen verran miinukselle että jossain sen pitäsi alkaa näkymäänkin pikkuhiljaa.

Aamulla käväisin hiihtämässä. Ihan suht rauhalliseen tahtiin (48min) 6,5km lenkin. Koirat olivat mukana ja hiukan pitää tahtia himmailla että vanhuskoirakin pysyy mukana.

Tein sellaisen päätöksen herkkujen suhteen että lauantaisin jos työpaikan pöydällä on herkkuja saan ottaa puolikkkaan esim.pullan tai muun. Viikolla on sitten ehkä helpompi kieltäytyä herkuista kun sallii itselleen pienen porsaanreijän. Ainahan noita herkkuja ei ole, mutta jos on, niin saan ottaa ;)

Mutta nyt pitää mennä ruuanlaittoon ja valmistautumaan töihinlähtöön. Pitäkää hyvä tahti päällä!
 
Heips! Tällä on oltu kipeenä.... mulla ei oo ollu varmaan kymmeneen vuoteen kuumetta ja nyt kun on ollut vajaa 38 niin olo on ollu kuin jyrän alle jääneellä... Tosi karmeeta!!! Nyt on tänään ollut hieman parempi olo, mut ei passaa vielä tuulettaa. Molemmat pojat on myös kipeinä.

Tähkis: Älä nyt pahastu,mutta ihmettelen et kui sun tarttee pudottaa painoa? Sä oot ainakin mun mittapuun mukaan jo tosi hoikka, itse asiassa bmi:n mukaan jo alipainoinen....... Ei tosiaan millään pahalla...

Jospa tää flunssa menis nopeeta ohitte niin pääsis jatkamaan liikuntaa!!!!
 
Naksos, en pahastu juu. Jos näkisit mut niin en todella oo yhtään alipainosen näköinen.. Mun kroppa on jotenki sen mallinen et kaikki vähä kasaantuu keskikroppaan ja takamukseen ja nytkin tuntuu et ne pari kiloa on just siinä. Varmaan tietty vois olla näinkin, mut koen vaan et mun "hyvän olon paino" on se 52kg. Sillon mun olo on oma itseni ja se on myös paino, jossa mä kohtuu helposti pysyn ilman ponnistuksia. Raskauden aikana elintavat muuttu niin paljon, et painoa kerty ja nyt vaan haluan takasin siihen omaan olotilaani, jollanen oon aina ennen ollut =) . Mut tosiaan järki mulla ihan on kädessä tässä =) se 52 on just sopiva, yhtään sen alle ei todellakaan oo tarvetta mennä, että säilyy vielä naisellisia muotoja kuitenkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähkis:
Naksos, en pahastu juu. Jos näkisit mut niin en todella oo yhtään alipainosen näköinen.. Mun kroppa on jotenki sen mallinen et kaikki vähä kasaantuu keskikroppaan ja takamukseen ja nytkin tuntuu et ne pari kiloa on just siinä. Varmaan tietty vois olla näinkin, mut koen vaan et mun "hyvän olon paino" on se 52kg. Sillon mun olo on oma itseni ja se on myös paino, jossa mä kohtuu helposti pysyn ilman ponnistuksia. Raskauden aikana elintavat muuttu niin paljon, et painoa kerty ja nyt vaan haluan takasin siihen omaan olotilaani, jollanen oon aina ennen ollut =) . Mut tosiaan järki mulla ihan on kädessä tässä =) se 52 on just sopiva, yhtään sen alle ei todellakaan oo tarvetta mennä, että säilyy vielä naisellisia muotoja kuitenkin ;)
Kiva kun et pahastunu... tuntuu vaan niin hassulta et sä oot kymmenen senttiä pitempi ja painat paljon vähemmän. Mut noi vatsapömpöt ja jenkkakahvat ei välttämättä ees lähe pelkästään laihduttamalla.... Noi viisaat kunto-ohjaajat toistaa aina syvien lihasten jumppan tärkeyttä jotta uuma kapenee. Ku jaksais joskkus niitä ihan kunnolla tehä :whistle:

 
Noiden syvien lihasten kunto on varmastikin olennaista, oonkin miettinyt et esim. pilates vois olla hyvä laji. Muutaman kerran on käynyt mielessä et pitäskö mennä, mut aina oon kuitenki mennyt aikaisemmalle tunnille, joka on kunnon hikijumppaa. Mä kun oon aina ollut sellanen, et liikkuessa pitää tulla sellanen olo et on jotain tehnytkin. Mut tuo pilateskin on kuulema tosi tehokasta, vaikkei mitään hikijumppaa ookkaan. Vaikuttaa kai just esim. vatsaan, ryhtiin ja yleisesti koko kehon muotoon.

Eilen iski kamala kurkkukipu ja nuha. Olo ihan voimaton, päätä särkee ja niin tukkonen olo. Taidan napata buranan ja mennä makuulle kun sain tuon uhmiksenkin just päikkäreille. Nyt jää sitten liikkumiset totaalisesti. Toivottavasti ei mee kovin kauaa sairastellessa.
 
Heipä hei taas! Ei tässä nyt mitään asiaa ole, taaskaaan, mut aattelimpa ny tulla jotain kirjoittamaan.. On se jännä , tai siis ärsyttävää, että paino pysyy koko ajan sitkeesti samassa. Mutta eilen mieskin tokas, että mun maha on pienentyny..! Eli on tässä jotain tapahtunu. Edelleen "liputan" kuntosalin puolesta. Olen koittanu siel käydä 3 krt viikossa. Ja mulla sellanen ohjelma, joka erityisesti pitäs vaikuttaa keskivartaloon, muutama eri vatsalihas liike, ja muut vaikuttaa sit muuten. Olen siis ihan tyytyväinen. Mutta koska paino alkaa taas tippuun, nii sitä odotan edelleen mielenkiinnolla.. On se vaan niin ihana tunne silloin, kun paino on laskenu ... B) NO mutta, salille taas tänään.

Mitäs se Tonalin muuten on... Naksosko siitä puhui? Alkoi kiinnostamaan. Jos vaikka sellaistakin innostuis kokeilemaan.
 

Yhteistyössä