kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Naksos: kiitos tuosta infosta, näinhän se järjellä ajatellen taitaa mennäkin, että ihokin kiinteytyy välissä.. =)
Mulla on tuo paino tosiaan junnannut aika samoissa koko viikon, tosin välillä kans vähän nousikin.. mutta tänään vaaka näytti sit samaa kuin viime vkl, elikä edelleen 65,9.
Onko kellään muulla muuten samaa ongelmaa, että digi vaaka näyttää eri tuloksia, riippuen siit missä kohtaa lattiaa vaaka on..??!! Tosi törkeää meinaa, mullakin vaak a näytti yhtenä aamua -4kg, ed päivään ja siinä tajusin taas, että hetkinen... siirretääs vaakan paikkaa.. aika huima ero, taitaa olla aika laadukas toi mun vaaka.. ja lattia vinossa.. no , useimmiten heittää lukemat "vain" puolikiloo, mut tarkkanaa saa tässäkin sit olla..
Tänään vetästään ensin kotipitsan oopperaa naamaan, ja illalla taas salille.. hehe... konstit on monet! B)
 
Olen ainakin itse huomannut tämän vaaán asetteluongelman. Yleensä puntaroin khh:ssa jossa lattia vähän kallellaan viemärin vuoksi ja jos ei muista laitta vaakaa samaan tarkkaan kohtaan joka kerta niin sit saa epäröidä et olikohan se tulos nyt sitten kuitenkaan oikee kun siirtää puntarin oikeelle paikalleen. Pitäs varmaan viedä koko vaaka tonne makkariin sängyn alle et saa perjantaiaamuisin aina suoraan hypätä sängystä lukemaan tulosta :D .

Kukas se ehdottikaan päiväkirjan pitoa... mut oikeesti tässä kolmen lapsen melskeen keskellä ei varmasti muista kaikkeqa merkata tai saattaa unohtua moneltakin päivältä merkkailla. Mut olen tähänkin saakka pärjännyt ihan "näppituntumalla" näiden syömisteni suhteen, niin enköhän mä tästä selviä. Ainoastaan kaipaan tietoa siitä oikeesta kalorimäärästä mitä mun nyt pitäis syödä päivän mittaan että paino putoaisi. Et tietäis vaikka pienentää annoskokoa tai jättää yhden leivän syömättä. Haluttais mennä keventäjiin uudelleen mut en tiedä...
 
mulla puntari näytti 63 kg, eli +1,5 kg. en ole lukemista huolissani ku on menkat ja meni illalla syöminen myöhäseen töiden takia. herkuttomalla linjalla olen jatkanut ja hyvin on mennyt. että kaveria makeattomalle maaliskuulle kaipailisin!!!

tänään kävin jumpalla ja oli todellakin tehojumppa. keskiviikkona nyrkkeilin. huomenna ois puumettälle meno. ihanaa huomata kuinka kunto on parantunut tupakan polton lopettamisen jälkeen!
 
3 viikon jälkeen...

Annaliisa
lähtöpaino 63,6
tavoitepaino 58
paino nyt 62,6
yhteensä -1

Champion
lähtöpaino 65,5
tavoitepaino 59
paino nyt 63,9
yhteensä -1,6

häkkyrä
lähtöpaino 59,6
tavoitepaino 55 (1.6.2008)
paino nyt 60
yhteensä +0,4

kataja
lähtöpaino 73,0
tavoitepaino 68,0
paino nyt 71,5
yhteensä -1,5

Nasu77
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70,0
paino nyt 74,5
yhteensä -1

sanuli
lähtöpaino 64,0
tavoitepaino 59,5 (21.4.2008)
paino nyt 63
yhteensä -1

Äippäliini-73
lähtöpaino 66,5
tavoitepaino 61,5 (30.4.2008)
pudotus/viikko -1
yhteensä -1
[/quote]

Pilwi
lähtöpaino 67,5
tavoitepaino 62 (30.4.2008)
paino nyt 65,9
yhteensä -1,6

tähkis
lähtöpaino 57
tavoitepaino 52
paino nyt 54,9
yhteensä -2,1

Naksos
lähtöpaino 58,3
tavoitepaino 55
paino nyt 58,4
yhteensä +0,1

Bree
lähtöpaino 76
tavoitepaino 70
pudotus/viikko
yhteensä

Neeta
lähtöpaino 61,2
tavoitepaino 57
paino nyt 60,6
yhteensä -0,6

minttudora
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70
paino nyt
yhteensä

susa78
lähtöpaino 59
tavoitepaino 55
paino nyt 57,6
yhteensä -1,4

repu
lähtöpaino 60,7
tavoitepaino 55
paino nyt 59,6
yhteensä -1,1

viivin
lähtöpaino 66
tavoitepaino 60-61 (kesäks)
paino nyt 65,5
yhteensä -0,5
[/quote]

 
Siis kääääk!!! Mullako ainoo plussavoittoinen lista!!!! En ala, te ootte liian hyviä täs hommassa ;)
Määä en ala... Eihän sen painon nousemaan pitäny alkaa :LOL: ...noo mullakin pian menkat tulollaan, so...en ota vielä ressiä. Tuo makeaton maaliskuu tuntuis aika houkuttelevan haasteelliselta jutulta, hmmm pitänee harkita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Siis kääääk!!! Mullako ainoo plussavoittoinen lista!!!! En ala, te ootte liian hyviä täs hommassa ;)
Määä en ala... Eihän sen painon nousemaan pitäny alkaa :LOL: ...noo mullakin pian menkat tulollaan, so...en ota vielä ressiä. Tuo makeaton maaliskuu tuntuis aika houkuttelevan haasteelliselta jutulta, hmmm pitänee harkita =)
Onnekseni huomasin että on mulla kohtalotoverikin ;)

 
Vielä piti tulla lisäämään et kävin salilla ja piti oikein ottaa kunnon reenit ja vähän kurittaa itteään... meinas mahanesteet alkaa kuplimaan :LOL: ..no oksennusasteelle ei onneksi tarvinnu mennä. Mutta tuntuipa hyvälle tehä oikein kunnon punttis :)
 
mulla ihan hyvin...eilen ehtinyt tiedottamaan tuloksiani mutta eilen aamulla oli puntarissa 57.6kg elikkä hyvin menee ja tämä rata tarvii jatkua niin hyvissä tuloksissa ollaan ennen kesää... eli 55kg ois tähtäimessä mutta saa mennä alikin jos vaan menee... 50kg tai 48kg olis ihan ok... ja olisin todella tyytyväinen mutta aikapa sen näyttää miten tässä mennään....
 
Auts! LIhakset on kyllä oikein kivasti jumissa varsinkin lapojen välistä...välillä meinaa huimatakin kun niin kiristää...pitäis vähän jumpata noita lihaksia niin vetreytyis.

repu viivin ja susa hienosti teillä menee :flower: niin kauan ku suunta on alaspäin kohti tavoitetta, kaikki on ok!
Jopa minulla vaaka näytti tänä aamuna taas alle 58 lukemaa, mutta katsotaan nyt sitte mitä se jälleen ensi perjantaina näyttelee. Tavallisesti en käy välipäivinä vaakalla mutta nyt oli jotenkin niin ihmeellinen painonnousu viime viikolla et pakko oli tarkistaa auttoiko nesteen juominen ja liikunta asiaan. Ainakin hieman siis nesteitä poistunut ja olo on vähemmän pöhöttynyt.

Mitä herkkuja sallitte itsellenne herkkupäivänä, onko ne karkkeja vai leivonnaisia vai jotain hyviä hedelmiä tai kenties dippikasviksia? Mulla se tahtoo mennä heti rehellisen suklaan yms. syömiseksi.... mutta pitäs varmaan koittaa pitää toi makeaton maaliskuu niin jospa se karkkihimo menis kokonaan pois =)
Mitäs olette viikonlopun ajan tehneet?
Me ollaan ulkoiltu lasten kanssa ja pelailtu pelejä. Lunta satoi ihan kivasti perjantaina joten oli oikein hyvä treeni käydä pukkaamassa piha puhtaaksi märästä lumesta.
Sit meitillä on oikein kiva pulkkamäki tuossa takapihalla kun on rinnetonttti niin siinä me laskeskellaan vanhemmat mukaan lukien. =)
Mutta nyt hörppimään lisää aamukahvia ja katselemaan lasten kanssa lastenohjelmia.
 
No tässähän se viikonloppu menny ihan mukavasti, mies töissä ja minä muksuja paimennan kotona.. Tällä hetkellä vauva päikkäreillä, keskimmäinen kattelee videoita ja esikoinen kyläilemässä. Joten pääsin taas itte tänne koneelle.
Muksuilla eilen taas karkkipäivä ja mies oli ostanu niille isot säkit karkkia ja mulle 3 suklaata!! siis patukoita, mut kuitenkin... muksut jakoivat mulle karkkejansa, ja pakkohan niit ä oli sitten ottaa... :saint: Omia suklaita en viel avannut, mikä on kyllä maailman suurin ihme, että ne edelleen kaapissa! En nyt uskalla niitä sit avatakaan, kun menee sit kaikki kerralla kuitenkin :ashamed:
Oon täällä mietiskelly, että kun vaaka ei tosiaan aina kerro kaikkea, tai siis joskus kertoo liikaakin, nii pitäis varmaa välillä käyttää myös mittanauhaa. Itte en oo viel nauhaa löytäny, vaan semmosen kauheen leveen rulla mitan, oli hieman hankala sillä mittailla! Mut kun nauha löytyy, nii taidan alkaa merkkailla sen lukemia ylös.
Herkuista vielä... Usein tulee siis herkuteltua näillä perinteisillä jäätelö, karkit, leivonnaiset linjalla.. tosin viime aikoina koittanu siis vältellä niitä.. Tänään pitäis mennä leffaan ja eihän se onnistu ilman karkkeja, limsaa ja poppareita.. mutta mulla on kyl suunnitelma sellanen, että leffan jälk kuntopyöräileen.. hehe
 
Tuosta herkkupäivästä..mä syön sillon aika lailla mitä mieli tekee, suolasta ja makeaa ja ihan liikaa, mutta sallin sen itelle yhtenä päivänä :whistle: Kaikki kasvikset ym. terveellinen on poissa näköpiiristä herkkupäivänä B) Karkkia oon syöny vaan joka toinen viikko. Ihan sen takia, että mulla tulee syötyä just suklaata ihan älyttömästi.

Nyt lähen crossailemaan, voi sitten illalla vieraiden kanssa herkutella paremmalla omallatunnolla.. ;)
 
Nyt ovat viikonloppuvieraat lähteneet ja taas on rauha maassa :D

Herkkuja tuli syötyä. Pitsaa lounaaksi ja suklaapatukka jälkkäriksi. Niin harvoin käyvät nuo vieraat että piti hiukan sortua herkuttelemaan. (Mikä syy se tuollainen on herkuille?! :eek: )

No mutta tästä on taas hyvä lähteä uuteen viikkoon ja tuli kuitenkn liikuttua ihan hyvin tällä viikolla. Yht. 31,5km ja 7,5h.Tänään mm. hiihtoa 9km, tunti ratsastusta ja 30min aamulenkki. Jospa viikonlopun mässyttely laittaisi nyt vauhtia aineenvaihduntaan ja sitä kautta alkaisi edes pienellä miinuksella ensi viikon tulos.

Hienosti on muilla kyllä jatkunut urakka!
 
Onko täällä nykyään enää ketään.... Onkos ihmisten alkuinnostus jo hiipunut.. ? Minä ainakin aijon jatkaa, vaikka ei tuloksia vaakalla paljoa ole näkynytkään.. Tänään keksin, että sehän on vaan muuttunut lihakseksi se läski, sen takia vaaka ei kerro mitään, vaikka ittestä tuntuu, että ulkomuoto kiinteytynyt.. :whistle:
 
Täällä ollaan :wave: ja ihan innokkaanakin vielä. Kyllä mä aion tosissaan karistaa nyt nää kilot, oon päättänyt olla pääsiäiseen asti tiukkis ja sitten pääsiäiseksi löysään, kun on juhlat tiedossa ja yövieraitakin tulossa, tietää herkuttelua. Pääsiäisen jälkeen totta kai jatkan samaan malliin.

Aikas hiljasta on, oottehan kaikki vielä mukana!!? Meillä on ollut alusta asti niin hyvä tsemppi päällä, ei anneta sen yhtään hiipua. Kesä lähenee...kiva sitten pitää kesähepeneitä kun on nää viimeset kilot karistettu ! =) Näin talvella sitä voi aina uppoutua toppatakkiin, mutta kesällä ei niitä löysiä niin helposti peitellä..siis sulatetaan ne nyt, eikös!!

Pilwi, yhessä lehessä just yks asiantuntija sano, että laihduttaessa paino voi olla 3-4 viikkoakin tasannevaiheessa eli ei liikaha suuntaan eikä toiseen. Tärkeää on, että siitä huolimatta vaan jatkaa samaan malliin, niin sitten se yhtäkkiä taas lähtee laskusuuntaan. Eli sinniä vaan tarvitaan, vaikka paino välillä junnaakin!

Aivan mielettömän ihana ilma! Aurinko paistaa täydeltä terältä ja hanki hohtaa. Just tultiin lasten kans mäen laskusta ja eväsretkeltä. Sai siinäkin vähän hyötyliikuntaa kun työnsi yhtä rattaissa ja toista veti stigalla. Oikein kiristin vauhtia ylämäissä ;) . Kunhan saan pienimmät tuosta päikkäreille niin alan crossailemaan.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia miten menee, muulloinkin kuin perjantaina :)
 
Moikka taas, tosiaan tuntuu et on vähän hiipunu tämä ketju, mutta minä ainakin olen sitkeesti mukana. Painon haluan tavoitelukemiin, toivon pystyväni siihen. Ehkä se on juuri salaisuus tuossa laihtumisessa, että on tarpeeksi SITKEÄ ja jaksaa odottaa tuloksia. Tosin tiedän, että pystyisin parempaan kevyesti jos olisi tarpeeksi itsekuria, tarkoitan lähinnä esim. herkkujen syömistä, paino laskisi taatusti nopeammin jos jättäisi kaikki herkut pois kokonaan mut mut.... joskus olen kokeillut olla ilta kuuden jälkeen syömättä ja se on tuonut tuloksia, mutta vaatii rautaista itsekuria. Silti kaipaan jotain "kuritusta" tähän touhuun jotta lähtisi paremmin käyntiin tuo laihtuminen, mikähän se olisi...?
No tälläsiä mietteitä tänään =)
 
Juu, täällä ollaan myös edelleen.. Samaa rataa menee kun aiemminkin, potkukelkkailua 4,5km tänään, muuta ei ehtinyt. Nytkin pitäs jo olla nukkumassa,klo puoli 5 herätys... :eek:

Pullaa oli taukohuoneen pyödällä tänäänkin, aivan yli-ihanan muhkea viineri, mutta sain vastustettua kiusauksen ja popsin vain minuuttipussipuuron ja kahvia. Tuo samainen pulla koitteli minua vielä toiseenkin kertaa, mutta selvisin siitäkin ja söin lounaaksi salaattia ja ruisleipää. Eli jotain raportoitavaa täälläkin (vaikka mielummin saisi kyllä paino kääntyä laskuun ja nuo viinerit mennä mahaan, mutta se lienee mahdoton yhtälö...)
 
Juu, edelleen mukana!! Paino laskusuunnassa, joten ihan tyytyväisin mielin. Urheiltukin on. Lasta vedetty tänään pulkalla n. puolen tunnin ajan ja lentopallon peluuta 2 tuntia. Eilen tuli käytyä juoksemassa.. Ihan mukava itellä olo, ko paino vähä tippunut. Vaik kyllä sen ite tietää, et ei sitä nyt niin painava ole ja nämä kilot eivät ole kovinkaan helppoja pudotettavia!!! Mutta, yritystä sentään löytyy.. =) Mites muuten, millainen painon tarkkailu kelläkin on? Ite tulee käytyä joka aamu, ja se tuo aina inspistä lisää, kun taas 300 g lähtenyt!!!!!!!!!!!!
 
Repu, mä käyn vaa'alla vaan kerran viikossa. Se sopii mulle parhaiten.

Eilen lisäsin "ohjelmaan" vielä jumppaa. Oon siis tähän mennessä crossaillut ja käynyt 1-2krt viikossa ohjatussa jumpassa, mut aattelin nyt että teen lisäksi vaikka 3-4päivänä viikossa kotona myös lihaskuntoa sisäreisille, ulkoreisille, takamukselle ja vatsoille.

Hyvä Häkkyrä, kun selätit viinerin :flower: !
Meillä oli eilen vieraita ja söin ainoastaan yhden keksin, hyvä minä ;) .

Lähetään lasten kanssa nyt ulkoilemaan. Lumitöitä tiedossa, mut siinähän niitä kaloreita palaa :)
 
Hei, eilen kävin jälleen salilla ja pistin hieman enemmän itseäni likoon kuin aiemmin.... painoa lisäilin ja ihan hyvältä tuntui. Kamalasti en ole edes herkutellut vaikka mieli on tehnyt kun on ollut ilman tupakkaa.... mä siis oon tällainen viikonloppusauhuttelija :saint: . Masu on jotenkin kiinteämpi, toivottavasti pysyykin sellaisena!
 
KIva kiva, että o0tte edelleen mukana! :saint: Ja on kyllä mukavaa lukea toisten suorituksista ja herkkujen vastustamisesta, tulee itellekin parempi tsemppi! NYt salille, vaikka meinasinkin jättää väliin .. Viime yö meni vauvan kanssa valvoskellessa, mutta ehkä siellä piristyy.. ;)
 
meinasin jo luovuttaa...mut tänään olin jo luopumassa mun pienistä farkuista. mut kas kas ne meni päälle!!! voittajan fiilis. siis semmosia farkkuja meni jalkaan, jotka on ollu sillon hyviä ku oon painanu 54 kg ja ny painan 62,5 kg

nyt mentävä :wave:
 

Yhteistyössä