kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Onnea sanulille työpaikasta!

Selasin äsken myös tuon uuden Sport-lehden läpi ja huomasin ilokseni että siellähän oli useampi jumppaohje. Olen kerännyt noita ohjeita aina kun niitä on kohdalle sattunut. Löytyvät sitten nopeasti kansiosta kun kotijumppakärpänen puree (saisi vain purra useamminkin ;) )

Tänään ei kyllä ole intoa alkaa jumppaamaan. Kävelemässä käytiin, oli vain kamala tuuli edelleen että lenkki jäi reiluun 2,5km ja 50minuuttiin. Tytöllä oli hauskaa eikä ilmeisesti tuuli haitannut, kun olisi halunnut kävellä paljon pidemmästikin. Äiti vain oli niin jäässä ettei huumorintajua riittänyt seisoskella tiellä kun tyttö löysi mukavan pikkumäen tien laidasta... :/

Mutta nyt tekemään hedelmäsalaattia, jospa vaaka sitten näyttäisi huomenaamulla armollisia lukemia. :)
 
Huomenta. Tänä aamuna meillä ollaan oltu aikaisia. Vauva heräs jo 7 aikaan ja ennen 8 äidinkin oli pakko nousta sängystä kun neidillä oli jo niin kova hinku päästä katselemaan maailmaa pystyasennosta :) . Tuosta pikkuisesta pitäis äidinkin ottaa mallia, miten uuteen päivään herätään, aina on yhtä ihana hymy naamalla ja hirveä into päällä. Aivan ihana herätä tuollaisen hymypalleron viereltä , vaikka yöt ovatkin nykyään yhtä heräilyä. :heart:

Sitten asiaan. Kävin puntarilla ja paino näytti 55,5kg. Eli 1,1kg lähtenyt viikossa. Liikuttua on tullut joka päivä jotain, paitsi eilen. Syömisetkin on pysynyt kohtuudessa, yhtenä päivänä tuli syötyä aika reilusti karkkia (muutin karkkilakon niin että piän joka toinen vko karkkipäivän) ja sunnuntaina oli vieraita niin tuli pariin otteeseen kahviteltua ja herkuteltua pullalla, patongilla ja kekseillä, mutta muuten pysyin ruodussa.

Tosi hyvä mieli, kun on tulosta tullut tällä systeemillä. Aikaisempienkin raskauskilojen karistus on onnistunut aika lailla tällä samalla keinolla. Kohtuullista liikkumista, säännöllinen ruokailurytmi, kerran viikossa herkuttelupäivä ja lisäksi kyläillessä. Mulle kaikista tärkeintä se, että syön säännöllisesti 5krt päivässä. Oon huomannut, että jos syön esim. 6 ruoan vaikka jo puoli 6 niin sitten napostelen tosi helposti ennen iltapalaa. Piän aika tarkasti siitä kiinni, etten syö yhtään aiemmin ku 3 tunnin välein, niin vältyn napostelulta.

Joku kysyi laihdutusmotiivista. Täytyy tunnustaa, että mulla motiivi on kyllä puhtaasti ulkonäöllinen. Kaappi on täynnä ennen raskautta käyttämiäni vaatteita ja haluan, että ne näyttää hyvältä päällä eikä makkarankuorelta. Oon huomannut, että mun hyvänolon paino on tuossa 52 kieppeillä ja silloin tunnen olevani sinut itteni kanssa ja sellanen ku haluan olla. Se on mun mielestä tärkein, että ite kokee olevansa sinut oman kroppansa kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mulla herkkupäivä edessä huomenna :p säästän sen aina viikonloppuun, niin on jotain mitä viikolla odottaa :) .

Sanuli, isot onnittelut työpaikasta!
 
Onnea sanulille jo etukäteen tulevistä häistä :flower:
On siinä vrmasti motivaattoria tarpeeksi. Ja onnitelut työpaikasta.
mulla puntari näytti aamulla 57.6kg, joten olis mukamas viikossa lähtenyt -700g.... olo ei kyllä tunnu yhtään siltä, vaan pikemminkin turvonneelta :eek:
Onkohan patterit loppumassa vaakasta..... No ihan hyvä näin =) saa ainakin iloisella mielellä lähteä viikonlopun viettoon!!!
Olenkin sitten viikonlopun nettipimennossa, kun mene siskoni luo kyläileen janiillä ei ole nettiä, joten sunnutaina taas palaillaan :wave:
 
Heippa kaikille. Hienoja pudotuksia Tähkis, Kataja ja Naksos, tuosta on hyvä jatkaa. Mulla ei ole pudonnut paino ainakaan puntarin mukaan 62,9kg näytti aamulla. Vähän pettynyt olen. Toisaalta jos syitä etsii niin mulla alko menkat torstaina eli melki heti alkoi kun imetys loppui. Ehkä se vähän turvottaa. No en heitä kirvestä kaivoon vaan jatkan sitkeesti. Olo on kuitenkin kevyemmän oloinen ja parempi se on kiva.
 
kiitokset onnitteluista!

perseelleni olin lentää, kun paino oli aamulla 61,5kg! eli 2,5kg viikossa tippunu paino tai tarkemmin helmikuun alusta, kun jökötti siinä 64:ssä kauan aikaa.

nyt ollaan mummolassa. taian lähteä kohta juoksulenkille. saa nähä tuleeko juoksusta mitään, kun pakkasta 12. ei oo etelässä tommosiin lukemiin tottunu.

päivitän listan myöhemmin :wave:
 
Ompas kivaa lukea ihmisten tippuneita painoja, hyvä hyvä ;) . Itellä on paino nyt jumiutunut tuohon 65.9kg, kolmena päivänä jo sama lukema.. Noo, luulen että se huomena näyttää isompaa, sillä tänää en ehtiny kuin kyläillä ja herkutella... NO, huomena sitten taas "innokkaana" salille!
 
Vau, sanulilla on mahtavat häät tiedossa :flower: Ja hirveästi sulla oli tippunut painokin! Mulla vaaka näytti ihan samaa mitä viikko sitten eli 74.5 :/ Luulen, että ensi viikolla kyllä tippuu painoa, kunhan vain jaksan samaa rataa. Aiemmin oli puhetta tästä turvotuksesta ja mulla kyllä tää parin viikon yövuoro putki on tehnyt tehtävänsä! Uskoisin, että maanantaina ollaan jo vähintään puoli kiloa tai kilon pienemmissä lukemissa.

Huomiseksi luvattu hienoa ilmaa, joten ei muuta kuin piiiiitkälle kävelylly neidin kanssa ja ehkä sinne uimaankin, ilman neitiä...
 
Onnea hurjista pudotuksista :flower: . Mulla alkupaino oli tänään 61.5, edellisinä päivinä oli jo vähemmänkin, mutta mennään nyt tuoreimman punnituksen mukaan. Vauva roikkuu kiukkuisena sylissä, joten palaan paremmalla ajalla.
 
korjatkaa jos meni jotain huti

Annaliisa
lähtöpaino 63,6
tavoitepaino 58
paino nyt 62,9
yhteensä -0,6

Champion
lähtöpaino 65,5
tavoitepaino 59
paino nyt 63,9
yhteensä -1,6

häkkyrä
lähtöpaino 59,6
tavoitepaino 55 (1.6.2008)
paino nyt 59,6
yhteensä 0

kataja
lähtöpaino 73,0
tavoitepaino 68,0
paino nyt 72
yhteensä -1

Nasu77
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70,0
paino nyt 74,5
yhteensä -1

sanuli
lähtöpaino 64,0
tavoitepaino 59,5 (21.4.2008)
paino nyt 61,5
yhteensä -2,5

Äippäliini-73
lähtöpaino 66,5
tavoitepaino 61,5 (30.4.2008)
pudotus/viikko -1
yhteensä -1
[/quote]

Pilwi
lähtöpaino 67,5
tavoitepaino 62 (30.4.2008)
paino nyt 65,9
yhteensä -1,6

tähkis
lähtöpaino 57
tavoitepaino 52
paino nyt 55,5
yhteensä -1,5

Naksos
lähtöpaino 58,3
tavoitepaino 55
paino nyt 57,6
yhteensä -0,7

Bree
lähtöpaino 76
tavoitepaino 70
pudotus/viikko
yhteensä

Neeta
lähtöpaino 61,2
tavoitepaino 57
paino nyt 61,5
yhteensä +0,3[/quote]

minttudora
lähtöpaino 75,5
tavoitepaino 70
paino nyt
yhteensä

susa78
lähtöpaino 59
tavoitepaino 55
paino nyt
yhteensä

repu
lähtöpaino 60,7
tavoitepaino 55
paino nyt
yhteensä

viivin
lähtöpaino 66
tavoitepaino 60-61 (kesäks)
paino nyt
yhteensä
 
Jeps, tänne ei mitään uutta. Paino nousi takaisin 59,6kg.. Eli lähtötilanteesta +-0 :headwall:

Liikuntaa tuli vähemmän kuin viime viikolla, mutta joka päivälle kuitenkin. Syömiset on kuitenkin ihan samaa, jopa ilman niitä herkkuja.. Ehkä tämä tästä vielä.

Nyt hetkeksi päiväunille tytön kanssa..
 
Juuh, mulla kans oli paino hieman noussut tänään... :ashamed: Eli mitä opin tästä.. Ei kannata punnita joka päivä! (muttakun on niin kauheen utelias..) Eilen tosiaan ilman liikuntaa ja herkkujen syönti, nii huono yhdistelmä, ihan heti lihoin, hehe..
Yötyöläiset, huomannu saman, silloin ku viel olin töissä, että yövuorot turvotti. Ja maha tuli muutenkin kipeäksi, vaikka koitti silloin vaan jotain kevyttä syödä, ihme juttu. Muistan vaan, että monet työkaverit silloin söivät kaikkea rasvaista yövuoroissaan, en tie miten heihin vaikutti.
No niin, tänään siis salille. Ehkä tuossa illemmalla, kun on vähemmän porukkaa siellä, saa rauhassa punnertaa.
 
Moikka. Tein eilen illalla ruutupaperille viikon sellasen rungon liikkunnasta, eli päivät, laji ja kalorimäärä mikä kuluu. Näin konkreettisesti seuraan kuinka liikun päivittäin. Tänään jo takana tunnin kestävä reipas juoksulenkki. Puntarissa en ole tänään käynyt mut huomenna ajattelin mennä. Sehän on selvä, että töitä pitää tehdä jotta tuo viimeinen viisi kiloa lähtee. Sanuli taitaa johtaa tilastoa, mahtavasti tippunu paino :flower:
 
... joukkoon!!
Uskomatonta, miten yhtäkkiä onkin tullut 5,5 kg lisää :attn:
No, pakko saada nyt jotain aikaiseksi että olo vähän kevenisi. Pakko ajatella positiivisesti, että kyllä ne lähtee kun taas päivät pitenee ja jaksaa tehdä pitempiä lenkkejä koiran kanssa.
Olisiko teillä joitain mukavia lahdutus vinkkejä? Nyt painoa on 75,5 kg ja yritän nyt aluksi saada tuon 5,5 kg pois.
 
Tervetuloa minttudora!
Hitsit kun näytti ikävältä tuo minun +0.3 kg. Tänään oli paino kyllä jo 0.7 kg vähemmän eiliseen verrattuna...eli taitaa tuo nesteen määrä vähän vaihdella.

Annaliisa, hyvä idea tuo taulukko. Voisin itsekin tehdä sellaisen, ja sitten siihen vielä syömisetkin ainakin suurin piirtein, niin siitähän voi hyvin päätellä kuinka paljon laihtuu kun liikkuu ja syö tietyn verran. Tuo seuranta on varmaan muutenkin hyvä, niin ei tule vahingossa syötyä liikoja.

Sanuli: kiitos listasta!
 
Huh tänään on ollut oikea touhu päivä! Luin perhe lehteä ja siellä oli esittelyssä pienellä präntillä paikka nimeltä HOPLOP ja päätettiin käydä siellä kun kerran oli kangasalla ja täältä Nokialta ei sinne kauaa aja. Mahtava paikka! Esikko juoksi taukoamatta kaks tuntia ja mä sain mennä kaks tuntia taukoamatta kuopuksen perässä kiipeilytelineissä. Kyllä tuli hiki. liukumäkiä olen nyt laskenut koko aikuisiän edestä ja tuli sen verrn hiki ettei salillakaan aina tahdo yhtä kovaa hikeä saada päälle. Kyllä lapsilla on hyvä kunto ja muut vanhemmat varmaan kasonut mua hullua kun tää mamma konttaa lasten leikkipaikalla ihan innoissansa :LOL:

Paino pysynyt samassa mikä viikko sitten perjantaina mut sehän oli tarkotuskin :)

Eilen sain viimeinkin mentyä kuntosalille ja juoksin juoksumatolla lievästi "ylämäkeen" 20 minuuttia vauhdilla 7km/tunnissa. Täytyy myöntää et kun jostain luin et hminen kävelee nopeasti 1km/10min niin mun jaloilla tossa vauhdissa täytyy kyllä jo hölkätä! Mun kunto kestäis juosta sen puolikin tuntia tota vauhtia juoksumatolla mut taas alkoi vikan viiden minsan aikana pistämään vasemmalta alavatsasta niin paljon etten varmaan olis pystynyt. mistähän toi pisto oikein tulee...?

Vatsalihakset ja käsilihakset on kipeänä joten meni eilinen salilla olo perille =)
 
Minä kanssa eilen salilla, jalat on täälläkin kipeinä,ihan kiva että tuntuu et jotain tehty ;)
Oon kans monelta jo kuullu ,että se hoploppi kiva paikka, tarvii ny itekin mennä joku kerta se kattomaan. Olikos kuinka paljon liput sinne?
Tänään kävelin taas tutun lenkin, 2,5 km. Mitenkähän sais motivoitua ittens' vähän pitemmille lenkeille.. Paino on jumiutunut jälleen. Jos koittas ens viikolla viel tarkemmin kattoa noita syömisiänsä, liikuntaa ny ei kauheesti voi lisätä, kun jo liikun joka päivä . (entinen sohvaperuna olen siis minä). No mutta, huomisiin taas
 
Iltaa kaikille, paljon tullut uusia mukaan tähän ketjuun, kiva juttu. Viikonloppu on mennyt liikkuessa, heh oikein innostuin kirjaan ylös kaikki liikkumiset. Eilen reipas juoksulenkki varmaan kaiken kaikkiaan palo n. 500kcal, tänään kuntopyörää 8.8km ja kävelylenkki n. 5km, kaloreita vajaa 600 yhteensä. Olen tyytyväinen. Laitoin tuon listan vielä seinään kiinni teipillä jotta koko ajan on nähtävissä. Ton pyöräilyn tein sillain, että aamulla 3km ja äsken 5,8km ei tarvi kerralla niin kauan jaksaakin paremmin. Huomenna puntariin toivottavasti vähän edes auttanut....
 
Hei vaan kaikille...
Aattelin et jos vielä mukaan mahtuisi, niin mielelläni tulisin =) Päätin yhtäkkiä perjantai-iltana 15.2. että nyt alkaa. Lähtöpainoni 60,7 kg ja tarkoitus 55 kg. elikkä 5,7 kg poisssss.....
Kahden lapsen jälkeen nämä tulleet, ja nyt kyllästyttää.. Lukiessani tätä ketjua, ajattelin et tänne ja äkkiä mukaan laihruttamaan!!!! Tsemppiä vaan kaikille!!!! :D
 
Tervetuloa kaikille uusille =) !

Olin viikonlopun reissussa ja syömiset meni aika lailla plörinäksi, ei paljon tullu mietittyä mitä suuhuni laitoin.. ja liikkumisetkin luonnollisesti jäi siellä. Mutta en muistele tätä viikonloppua enää, vaan heti huomisaamusta sama tatsi päälle kuin viime viikkokin. Todennäkösesti ei painoa nyt sitten niin hyvin lähe ku viime viikolla, mutta toivottavasti nyt alaspäin menis kuitenki. Vähän harmittaa tää, mutta onneks noita matkoja ei nyt niin usein tuu tehtyä. Ja jospa se aineenvaihdunta vaikka kiihtyis noiden herkuttelujen ansiosta.. ;)

 

Yhteistyössä