Kaveri sanoi, ettei edes halua omaa lasta ja adoptio vetämässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras

Kaveri on siis käynyt lapsettomuushoidot läpi, eikä heillä ole ne onnistuneet. Monta vuotta yrittivät lasta, eivätkä saaneet BIOLOGISTA aikaiseksi. Nyt adoptio vetämässä ja nainen sanoikin mulle, ettei MISSÄÄN NIMESSÄ haluisi edes bilogista lasta, se olisi kauheaa!

Miksi mennä hoitoihin, jos ei edes halua synnyttää BIOLOGISTA lasta???

Koitas nyt rauhoittua.

Ehkä se on sen sun kaveris tapa käsitellä asiaa. Ehkä se tarkotti että biologinen lapsi adoptioprosessin keskelle ei oo paras mahdollinen tilanne. Ehkä lapsettomuustutkimuksissa ilmeni joku syy, jonka vuoksi raskaus ei ole suositeltavaa.

Mut ymmärrän kyllä että sulla on tosi vaikeeta, kun kaveris kehtaa väittää ettei halua biologista lasta, vaikka sä tiedät sen asiat niin paljon paremmin. Sietäisi hävetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Koitas nyt rauhoittua.

Ehkä se on sen sun kaveris tapa käsitellä asiaa. Ehkä se tarkotti että biologinen lapsi adoptioprosessin keskelle ei oo paras mahdollinen tilanne. Ehkä lapsettomuustutkimuksissa ilmeni joku syy, jonka vuoksi raskaus ei ole suositeltavaa.

Mut ymmärrän kyllä että sulla on tosi vaikeeta, kun kaveris kehtaa väittää ettei halua biologista lasta, vaikka sä tiedät sen asiat niin paljon paremmin. Sietäisi hävetä.

peesi

Myös adoptio vetämässä,mutta biologisia en enää halua. Tai ööö haaveena oli todella iso perhe,mutta kolmatta synnyttäessä tuli pahoja ongelmia ja kohtu repes. Synty sektiolla. Ja tästä syystä ei enää biologisia,mutta haluan silti lisää. :hug:

Mun mielestä ihmisen parhaita ominaisuuksia on se että meillä on defenssit :heart:
Niiden avulla pysymme kasassa ( me jotka pysymme). Defensseillä on ihan biologinen tarkoituksensa terveellä pohjalla. Mielestäni on siis luonnollista että kaverisi on nyt tätä mieltä. Hänen mielipiteensä ei satuta ketään ja takaa sen että tuleva adobtiolapsi saa ainoan paikan ehjässä sydämessä kaverillasi. Toivottavasti voit kannustaa häntä.

Kai sitä nyt saa mieltään muutta? Kaikki ei halua lapsia!! Ja onhan näitäkin, jotka on vannoneet ja kuuluttaneet etteivät IKINÄ hanki lapsia ja "musta ei ikinä tule äitiä" ja sitten hehkuttavat onnesta ymmyrkäisinä kun saavat lapsen "mä oon aina halunnut tätä!"
NIIN se mieli muuttuu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mun mielestä ihmisen parhaita ominaisuuksia on se että meillä on defenssit :heart:
Niiden avulla pysymme kasassa ( me jotka pysymme). Defensseillä on ihan biologinen tarkoituksensa terveellä pohjalla. Mielestäni on siis luonnollista että kaverisi on nyt tätä mieltä. Hänen mielipiteensä ei satuta ketään ja takaa sen että tuleva adobtiolapsi saa ainoan paikan ehjässä sydämessä kaverillasi. Toivottavasti voit kannustaa häntä.

Mitäs jos ei käytä ehkäisyä/sattuukin vahinko?? :D Aika kamalaa..

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:

Mitäs jos ei käytä ehkäisyä/sattuukin vahinko?? :D Aika kamalaa..

No silloin sen hyväksyy varmasti. Koska pohjalla on ollut joskus suuri tahto. Kun niitä hoitojakin on tehnyt.
Kyllä tervepäinen ihminen hyväksyy tosiasiat ja jopa ilahtuu niistä kun huomaa niiden ihanuuden ( jos ovat niin suloisia asioita kuin kauan toivotun lapsen/lapsien saaminen).
Eihän defenssit ole aina ehdottomia. Ne on vaan suojaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kaveri on siis käynyt lapsettomuushoidot läpi, eikä heillä ole ne onnistuneet. Monta vuotta yrittivät lasta, eivätkä saaneet BIOLOGISTA aikaiseksi. Nyt adoptio vetämässä ja nainen sanoikin mulle, ettei MISSÄÄN NIMESSÄ haluisi edes bilogista lasta, se olisi kauheaa!

Voi kauhea, kun mulla menee tuollaisesta otsikosta kylmänpuistatukset...

Adoptiolapsi on OMA lapsi siinä missä biologinen, jos kaverisi on rehellinen adoptioneuvontavaiheessa ja kertoo, ettei halua OMAA/biologista lasta, hänen adoptioprosessinsa pitäisi tyssätä siihen.

Adoption tärkein peruste on HALU SAADA LAPSIA.

Ylipäänsä mä en näe asioita että ne joko on tia off. Ihminen on itsensä miellyttämisessä hyvin joustava. Moni asia on ihana joskus tai nyt mikä ei sitä ollut joskus tai nyt. Ihmisellä on kiitollinen luonne. Mä olisin itse kärsinyt jos olisin saanut lapsen jo 25 vuotiaana..
Toisaalta olisin varmaan kuitenkin tajunnut että "ohos.. tämähän onkin ihanaa". Enkä sitten enää olisi kuin nauttinut :-D.

Alkuperäinen kirjoittaja Adomamma:

Adoptiolapsi on OMA lapsi siinä missä biologinen, jos kaverisi on rehellinen adoptioneuvontavaiheessa ja kertoo, ettei halua OMAA/biologista lasta, hänen adoptioprosessinsa pitäisi tyssätä siihen.

Hei camoon.. Vähän psykologian tajua. Olipas kommentisi inhottava. :(
"pitäisi tyssätä siihen jos kaveri haluaa pelastaa orpolapsen.."
huhhuh .. Häpeäisit oikeasti *vihainen ilme*

Alkuperäinen kirjoittaja Adomamma:

Hei camoon.. Vähän psykologian tajua. Olipas kommentisi inhottava. :(
"pitäisi tyssätä siihen jos kaveri haluaa pelastaa orpolapsen.."
huhhuh .. Häpeäisit oikeasti *vihainen ilme*

Äitiyslomalainen: mitä ihmettä sekoilet?? En ymmärrä kommenttiasi ollenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja PeePee77:
Tuosta huomaa, että sun kaveri on kypsynyt juuri oikealla tavalla adoptioon ja pitää adoptiolasta yhtä hyvänä vaihtoehtona kuin biolasta. Asia on katsos niin, että kun adoptioneuvonnassa omaa lasta ei saa enää yrittää hoidoilla ja sitten kun ollaan lautakunnan jonossa, PITÄÄ käyttää ehkäisyä.

Nyt vasta näin tän PeePee:n kommentin ja tää on kyllä totta. Nyt ajattelin tilannetta siltä kannalta, että ystäväsi on aikansa yrittänyt biologista lasta ja kun sitä ei ole kuulunut, ovat siirtyneet adoptioon. Adoptioprosessin aikana pitää käyttää ehkäisyä (eihän sitä tietty kukaan voi valvoa, mutta ajatus on tämä) ja neuvonnan antavan sossun tehtävä on varmistaa, että adoptiolapsi tulee ensisijaiseksi, halutuksi ja OMAKSI lapseksi perheeseen, ei biologisen lapsen korvikkeeksi.

Elikkä olisko ap käsittänyt väärin ystävänsä sanat?

Ja vielä yksi kommentti, taisin lukea aikaisemmin vähän eritavalla tuon aloituksen! =)

Kun ihmiset aloittavat adoptioprosessin, sitä ikään kuin on raskaana, etenkin kun prosessi etenee pidemmälle. Jos kesken prosessin alkaakin odottaa biologista lasta, keskeytyy adoptioprosessi kuin seinään. Tämä taas on eräänlainen keskenmeno adoptio-odottajalle. Siksi ystäväsi on varmasti sanonut, että olisi kauheaa, jos nyt alkaisi odottaa biolasta.

Yhteistyössä