Kaveri lapsineen tulee kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttien pilttien mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23378784]voivoi lässyn lässyn, millanen mamo sun lapsesta kasvaa jo jos nyt jo pelkää toista lasta...hohhoijjaaa[/QUOTE]

Pelkäisit itsekin, jos joku aikuinen tönis sua ja rikkois sun tavaroita... ei ole pienen lapsen tehtävä alkaa kasvattamaan toista lasta, jos omat vanhemmatkaan ei siihen pysty!

[QUOTE="vieras";23378959]Pelkäisit itsekin, jos joku aikuinen tönis sua ja rikkois sun tavaroita... ei ole pienen lapsen tehtävä alkaa kasvattamaan toista lasta, jos omat vanhemmatkaan ei siihen pysty![/QUOTE]

ei, mutta toisen vanhemman pitäisi sitten puuttua

[QUOTE="vieras";23378890]niinhän sä kuvittelet, vanhemmat eivät näe omin lapsien vikoja.mun lapsi ei kiusaa toisia eikä lyö, mutta osaa pitää puolensa, eikä heti juokse mamin syliin turvaan. sä taidat olla niitä äitejä, jotka antavat lapselle vielä tuttia.
ja onhan kumma jos et osaa komentaa kaverin lasta jos lyö mailalla muita...kumma että silloin edes pitää tällainen aloitus tehdä. selvähän se on että jos on vaarallista touhua, niin turha olla tekemisissä.[/QUOTE]

Onneksi osaan sivuuttaa mielenterveyspotilaiden viestit, kuten tässä. Ja kyllä vauvani on 3kk ja syö tuttia ja jopa tissiä. HUI! :D

onhan se kiva, että omistat niin kiltin lapsen, että sinulla on vara tulla palstalle kehumaan omaasi ja haukkumaan toisen lasta. kyllä se sunkin lapsesi varmasti osaa tehdä ilkeyttä. ei sellaista lasta olekaan, joka aina käyttäytyisi mallikelpoisesti. terveisin kuuden kasvatetun lapsen äiti

[QUOTE="vieras";23378956]No en kyllä todellakaan tuollaista ole nähnyt ja uskonkin, että liiottelun makua. Ai että äiti ei komenna jos lapsi lyö toista mailalla?[/QUOTE]

Mutta jos tämä äiti omasta mielestään "komentaa", eli toteaa lakonisesti "Ei Pekka, ketään ei saa lyödä mailalla." Ja tämän jälkeen jatkaa juttuaan. Hän on omasta mielestään puttunut asiaan, mutta niillä sanoilla ei ole mitään vaikutusta.
Puolet tihutöistä menee sivu suun ja toiseen puoleen ei tartuta tarpeeksi hanakasti. Uhkaillaan, "Jos et Pekka tottele, niin lähdemme kotiin" " Jos Pekka lyöt vielä kerran, et pääse ensi kesänä Linnanmäelle". Lapsi tietää jo valmiiksi, etteivät nämä uhkaukset ikinä toteudu eikä hän ikinä saa rangaistusta teoistaan.

Lapsi on siis saanut ylivallan, mutta aikuinen näkee kaiken ruusunpunaisin silmälasin ja varmaan aikuisten oikeasti kuvittelee olevansa ihan hyvä kasvattaja. Toisessa lauseessa ihmetellään kun Pekka ei tottele mitään...

Kyllä näitä huonosti käyttäytyviä lapsia vain on eikä se ole pelkästään vanhempien liioittelua.

Psykologi Bent Hougaardin käsite curling-vanhemmuus tarkoittaa sitä, vanhemmat haluavat raivata jokaisen pettymyksen lapsen tieltä, mutta tekevät samalla tälle karhunpalveluksen. Lasten elämä on kuin sileää curling-rataa, elo suojaisa kuin munankeltuaisella. Curling-lapsista kasvaa röyhkeitä aikuisia, jotka eivät kestä vastoinkäymisiä.

No miten se liittyi aloitukseen että minullakin on vauva, miksi se ei oleellinen asia olisi siinä pitänyt kertoa? Ei ollu nyt kyse vauvasta vaan vanhemmasta lapsesta ja silti olen kahden äiti, vaikka tämä koski vain tuota yhtä lasta. liittyyky siihen se että olen naimisissa, omistamme ison omakotitalon, meillä on koira jne, jne... :D

ÄÄLIÖ!!!

No miten se liittyi aloitukseen että minullakin on vauva, miksi se ei oleellinen asia olisi siinä pitänyt kertoa? Ei ollu nyt kyse vauvasta vaan vanhemmasta lapsesta ja silti olen kahden äiti, vaikka tämä koski vain tuota yhtä lasta. liittyyky siihen se että olen naimisissa, omistamme ison omakotitalon, meillä on koira jne, jne... :D

ÄÄLIÖ!!!

Taidat olla itse ääliö, kun rupeat riehumaan. Se oli oleellista, että sinulla on 3v lapsi, jolle ilmeiseti annat vielä tuttia, niin tai varmaan rintaa. voi vauva raukkaasi, kun hänestä tulee myös pumpulissa kasvatettu mamo. pusipusi halihali.

[QUOTE="vieras";23379061]Taidat olla itse ääliö, kun rupeat riehumaan. Se oli oleellista, että sinulla on 3v lapsi, jolle ilmeiseti annat vielä tuttia, niin tai varmaan rintaa. voi vauva raukkaasi, kun hänestä tulee myös pumpulissa kasvatettu mamo. pusipusi halihali.[/QUOTE]

ota lääkkeesi ja kaiva silmälasit lipaston laatikosta. 3kk syö tissiä, ai mut nythän mä olen huono äiti kun imetän jopa 3 kuista vauvaa :D sä oot oikee koomikko!

Itselläni ei ole lapsia mutta hyvällä ystävällä on 2 lasta jotka on aivan mahdottomia eikä kaverini pidä niille minkäänlaista kuria. Haluaisin kyllä nähdä kaveriani, mutta koska se tulee aina pentujensa kanssa käymään niin se koko aika menee siihen että katsotaan kun pennut riehuu ja kaverini vaan nauraa niitten touhuille ja tietysti lapset innostuu siitä vaan enemmän. Kaverin mielestä se on niin huvittavaa kun lapset ei tottele mitään ja sanoo mullekki että "vieläkö sulla on vauvakuume??" tämmösiä ne on! ottaa koriste-esineitä pöydiltä ja nakkelee lattialle, pomppii sängyssä, kiljuu ja huutaa ja jahtaa meidän kissoja ja koiria.

Ja sama rumba vielä pahempana on sillon jos minä menen käymään kaverini tykönä. Kaveri haluaa oikein näyttää mulle kuinka siivottomasti sen lapset syö... kaikki vellit kaadetaan pitkin pöytiä ja äiti vaan nauraa niille. Kaikki aika menee AINA siihen että koko kyläilyreissu pyörii niitten pentujen touhuja katsoessa enkä pysty mistään asioista sen kaverini kanssa keskustelemaan kun pennut kiljuu siihen malliin ja on koko ajan vaatimassa millon mitäki....

Ja mun vauvakuume ei ole mihinkään kadonnut kaverini pentujen touhua katsellessa koska itse en todellakaan hyväksyis tuommosta touhua lapsiltani.

Sympatiat on kyllä aapeen puolella. Itse tulen perheestä, jossa yhtä lasta ei juuri komennettu ja se oli aika rankkaa noin niin kuin asua koko ajan sellaisen kiusantekijän kanssa. Oli kuulemma liian villi, että olisi komentelu ja kiellot tehonneet. Itse näin myöhemmin olen kyllä sitä mieltä, että oli vaan helpompaa vanhemmalle olla puuttumatta tilanteeseen (tai jopa laiskuutta), koska kiusanteko suuntautui pikkusisarruksiin eikä omaan itseen. En sitten tiedä...Että ajattele positiivisesti, ette joudu olemaan tämän kauhukakakaran kanssa joka päivä, kuten jotkut... Nim. itsellä myös joskus villi lapsi, jota todellakin komennetaan/kielletään, jos käy satuttamaan yms. muita lapsia.