Kaveri haluaa antaa omalle lapselleen saman nimen kun mun lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argfh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä nimet ei ole kenenkään omaisuutta, enkä mä ymmärrä miksi siitä pitää suuttua, jos joku laittaa lapselleen saman nimen kun omalla lapsella on. Tuskinpa kumpikaan lapsi siitä piloille menee tai tulee yhtään vähemmän rakkaaks. Ei mua haittais millään tavalla jos joku kaveri tai sukulainen laittais lapselleen saman nimen kun mun lapsella on, tuumaisin vain, että onpa tullut annettua hyvä nimi kun muutkin siitä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja elämäyllättää;23244109:
Mä ainakin olen välttänyt antamasta omille lapsilleni (3kpl) samaa nimeä kuin kenelläkään tutulla, enkä myöskään toivo kenenkään tutun käyttävän meidän lasten nimiä... Ja onhan se tyhmän kuulosta jos samalla luokalla on vaikka kolme Villeä, on Ville P. ja Ville K. ja Ville V. :D

Mun luokalla oli aikoinaan kaksi muuta saman nimistä kuin minä, mutta ei meidän vanhemmat ollu mitenkään tuttuja. Kyllä niitä samoja nimiä vaan väistämättä tulee ellei mitään ihan outoa nimeä laita. Ihan turhaa tuommoisesta suuttua. Pari tuttua on laittanut lapselleen saman nimen kuin mun miehellä (ei mikään yleinen) ja ollaan oltu vaan imarreltuja.

Miten suhtautua? Mä suutuin ja sanoin etten todellakaan pidä ajatuksesta jos antaa,mutta hänen mielestään se on juuri se nimi minkä haluaa.
Ja nimi ei todellakaan ole missään suomen top 10 nimissä,mutta ei nyt mikään harvinainenkaan. Siis eikö tässä maailmassa ole muita nimiä?? Ja ei ole koskaan puhunut että haluaisi sen nimisen lapsen, on saanut ja kaksi lasta ennen minua, miksi ei sitten antanut sitä niille nimeksi >:/ Suutunko aiheesta?

Vaikka kukaan ei voi nimiä omiakaan, niin kyllähän se hassulle tuntuu, että pitää ihan väkisin laittaa sama nimi kuin jollain kaverin tai sukulaisen lapsella jo on. Eri variaatiot nimistä ymmärrän tai että vaikka toiseksi nimeksi tulisi sama, mutta kyllä melko köyhä mielikuvitus pitää ihmisellä olla, että samoja nimiä pitää omilleen laittaa kuin esim. suvussa/kaveriporukassa jo on! Jos joskus itselle tulee tilanne lapselle nimeä valita, niin en kyllä toisaalta aio fb-kaveri listalta alkaa läpikäymään ja selivittelemään kaikkien diibadaabojen lasten nimiä vaan laitan sen mikä itsestä hyvälle tuntuu...

Sinulla ei elämä sitten taidakaan juuri yllättää, jos pystyt jo lapselle nimeä antaessasi aavistamaan tulevien luokkakavereiden nimet.
Tuohan on äärettömän helppoa, menee vain Väestörekisterikeskuksen webbisivuille, lataa parin viime vuoden listat 50 suosituimmasta etunimestä, ja antaa sellaisen nimen, jota ei noilta listoilta löydy ollenkaan. Ei varmasti tule 3 samannimistä lasta koululuokalle, kun noin tekee.

Yhteistyössä