Mies haluaa lapsellemme saman nimen kuin hänen entisellä vaimollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pulma

Vieras
Kuten otsikossa kerroin, mies aivan välttämättä haluaa lasellemme saman nimen kuin hänen entisellä vaimollaan on. Nimi on kyllä kaunis ja hyvin erikoinen, mutta... Minä en pidä ajatuksesta. Mies luulee, että olen jotenkin mustasukkainen, mutta ei se sitä ole. En vain halua, että lapsemme nimestä tulee ensimmäisenä mieleen hänen entinen vaimonsa.

Miehen mielestä tässä ei ole mitään outoa. On kuulemma halunnut antaa ko. nimen lapsellensa jo ennen kuin tunsi entistä vaimoaan. Ja mitä miehen entisen vaimon sukunimeen tulee, niin ei ole sama kuin meillä mieheni kanssa.

[QUOTE="vieras";28848530]Älä nyt ulise. Sait typerään nillitykseesi yhtä typerän vastauksen.[/QUOTE]

Enkö mä sanonut jo etten ole kiinnostunut sinusta tai sinun kanssa juttelemisesta.

Katkeruus rumentaa.

Sukunimen saa avioliiton myötä tai syntymällä sukuun. Ei niitä valita kuin etunimiä luettelosta. Saa mies haluta ilmeiseti hienoa nimeä, mutta koska hänkään ei ole (enää) nimen kantaja ei voi sitä lapselle antaa. Ei siis huolta!

Ei kai tässä nyt sentään sukunimestä puhuta, vaan etunimestä, vai mitä ap?! Tuskin olisi edes mahdollista antaa lapselle jonkun ihan vieraan aikuisen sukunimeä noin vain.

Minusta olisi kyllä tosi outoa sekin, että lapselle annettaisiin exän etunimi. Minusta se olisi epäkunnioittavaa nykyistä puolisoa kohtaan. On ihan eri asia antaa lapselle vaikkapa anopin tai oman äidin etunimi, mutta ex-puolison nimen antaminen olisi kyllä minusta aika weird...

Yhteistyössä