loukkaantuisitko, jos ystäväsi antaa lapselleen saman nimen kuin sinun lapsellasi on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja '
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

'

Vieras
Tosta aiemmasta ketjusta tuli mieleen. Eli kysytäänpä näinpäin! Itse en loukkaantuisi. Minusta on täysin vanhempien asia, minkä nimen he haluavat laittaa omalle lapselleen. Yleensähän nämä lapset, saman nimiset siis, eivät aikuisina ole missään tekemisissä toistensa kanssa ja saattavat elää eri puolella maailmaa. Siinä on sitte turha harmitella myöhemmin, etten laittanutkaan sitä haluamaani nimeä lapselle, koska "perhekerhon Pirjonkin lapsella on sama nimi".

Jos joku mun parhaista ystävistä laittaisi saman nimen lapselleen, niin kyllä mä aika ihmeissäni olisin... Joku perhekerhon hyvänpäiväntuttu ei mua haittaisi lainkaan.

Ainoa toimiva keino estää jotain antamasta lapselleen samaa nimeä, kuin itse olet antanut, on antaa lapselleen joku aivan käsittämättömän kauhea nimi, niin, ettei sitä hullukaan matki.

Ihmettelisin kyllä. Olisi tuo aika epätodennäköistäkin. Eräs ystävä väitti meidän vieneen heidän nimensä. Oli kuulema kertonut sen joskus. Tuntui hassulta väitteeltä, koska meillä esikoisen nimi on aika vanha ajatus. Vakavissaan ainakaan sitä ei kukaan ole ehdottanut omalleen. Eräs tuttavapari on antanut mun nimen lapselleen. Ei ole läheisiä tuttuja, mutta oli kiva ajatella, etten ainakaan ole tehnyt ihan hirveää vaikutelmaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ainoa toimiva keino estää jotain antamasta lapselleen samaa nimeä, kuin itse olet antanut, on antaa lapselleen joku aivan käsittämättömän kauhea nimi, niin, ettei sitä hullukaan matki.

...ja niin niitä Istafroja alkoi Suomeenkin putkahdella.

Äläs nyt :) Kummasti sitä tottuu vaikka mihin ja voikin ihastua siihen "Urpo-Jorma Yrjö-Kaaleppiin" ikihyviksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äläs nyt :) Kummasti sitä tottuu vaikka mihin ja voikin ihastua siihen "Urpo-Jorma Yrjö-Kaaleppiin" ikihyviksi :D

Eufrosyyne on mitäluultavimmin kyllä nimi, jota kukaan ei matki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eufrosyyne on mitäluultavimmin kyllä nimi, jota kukaan ei matki.

Ennemmin sen laittaisin, jos pakko olisi, kuin tämän oman "ehdotukseni" :D

Tosiaankin loukkaantuisin..
Itsekin valitsen sellaiset nimet joita ei varmaan ole kummankaan(minun ja mieheni) suvussa tai ystäväpiireissä..
Itse tykkään vähemmän tunnetuista nimistä ja kylläloukkaannun pahasti jos ystäväni laittaa saman nimen kuin lapsellani.
Entä jos jokaisella ystävällä olisi saman nimiset lapset.. esim. 4kpl???

Loukkaantuminen on ehkä liian vahva sana? Ainakin se vähän hiertäisi välejämme ja olisi kiusallista tavata lastenkin kanssa, kun nämä nyt sitten olisivat saman nimisiä. Olisi aika otuo tilanne!

No itseasiassa hyvä ystäväni on kysynyt, haittaisiko minua, jos he laittaisivat lapselleen saman toisen nimen, kuin meidän tytöllä on...jos lapsi on siis tyttö. Ja ei haittaa, kyllä maailmaan muitakin samannimisiä mahtuu. Nimethän ovat kaikkien omaisuutta. Sellainen kyllä korpeaiai, jos joku tuttu antaisi ihan presiis saman nimen, eli kaikki samat nimet.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
No itseasiassa hyvä ystäväni on kysynyt, haittaisiko minua, jos he laittaisivat lapselleen saman toisen nimen, kuin meidän tytöllä on...jos lapsi on siis tyttö. Ja ei haittaa, kyllä maailmaan muitakin samannimisiä mahtuu. Nimethän ovat kaikkien omaisuutta. Sellainen kyllä korpeaiai, jos joku tuttu antaisi ihan presiis saman nimen, eli kaikki samat nimet.

muoks. Niin ja vaihtaisi sitten vielä sukunimensäkin :laugh: :laugh: :laugh:

Meillä kävi aika hauskasti, kun me oltiin tuon mein kuopuksen nimi päätetty jo odotusaikana (ei kyllä kerrottu sitä vielä kenellekkään). No miehen kaveri (joka on myös esikoisen kummi) sai pojan pari kk ennen meidän kuopuksen syntymää. Nekää ei paljastanut nimeä meille etukäteen. No sitten kun kuopus oli syntynyt niin kutsuttiin sitä sitten oman perheen kesken sillä nimellä ja miehen kaverin pojalla kun oli ristiäiset (meidän kundi oli sillon 2vko), niin selvis sitten että heidän pojan etunimi on sama, kun se joka tulee meidän pojalle.... Kyseessä ei edes ole mikään älyttömän yleinen nimi (vaikke nyt ihan kauheen harvinainenkaan...

Yhteistyössä