kavereiden yrittäjäpuolisot, narsisteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan ystävistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan ystävistä

Vieras
Pari kaveria on yhdessä yrittäjien kanssa. Olen jo pitkään ollut huolissani molemmista kavereista, kun ne miehet on paljon töissä, kaverini hoitavat taloudet ja lapset melkein yksinään ja silti nuo miehet kohtelee niitä alentuvasti. Molemmilla kavereilla on paha olla suhteessa, mutta eivät saa lähdetyksi. Näyttää, että ne on jontekin liian kiinni niissä miehissä. Toinen mieheistä osaa näytellä, se on varsinkin muiden seurassa mielin kielin naisilleen ja kuitenkin siellä kotona meno on aivan jotain muuta. Toinen ei edes näyttele arvostavansa kaveriani, ei edes muiden seurassa.

Toinen kaveri erosikin mutta palasi takaisin kun mies lirkutteli ties mitä ja sama meno jatkuu kuitenki. Kaveri sanoi rakastavansa tuota miestä niin paljon ja uskoi, että kaikki muuttuu. Ei muuttunut. Mies lupasi vähentää työntekoa, osallistua enemmän kotona jne. Mutta työt on edelleen se tärkein asia. Kyse ei ole siitä etteikö noilla olisi varaa tehdä vähemmän työtä, halua olla kotona ei vain taida olla.

Muutin vähän asioita, ettei nuo pariskunnat ole yhtään tunnistettavissa.
Onko yrittäjissä enemmän naristeja vai onko tuo ihan sattumaa, että nuo miehet sattuu olemaan yrittäjiä? Olen lukenut paljon narsistisma ja minusta nuo molemmat miehet on sellaisia tai ainkin melkein sellaisia. Miten kaverit saisi irti noista suhteistaan tai edes enemmän arvostamaan itseään ettei antaisi noiden miesten kohdella itseään noin? Olen hirveän huolissani kavereistani. Tuo meno on jatkunut vuosia. Voinko tehdä mitään?

Itse olen yrittäjän vaimoke ja mies tekee paljon töitä.Meistäkin varmaan ulospäin luullaan että minä olen jotenki "huonomassa" asemassa" tässä ja pyöritän perhettä yksin. Mutta meillä menee hyvin,kun olemme yhdessä ei me käytetä sitä aikaa riitelyyn ( siihenkin olen törmännyt että meistä luullaan että sillon sitten puretaan kaikki asiat ja riidellään) meillä on kotona harmonista,teemme asioita yhdessä perheenä,saunomme,ulkoilemme,teemme ruokaa yms. Nyt toinen lapsi tulossa ja mies vähentää hieman työntekoa että,on apuna ja voi olla varsinkin esikoisen kanssa enemmän.

Mutta itse koen että teen mielelläni kotona enempi ja mies tuo leivän pöytään ( toki meillä on omatkin rahat ja laitan kanssa perheeseen aika paljon rahaa) mutta ilman miehen töitä,ei meillä olisi kesämökkiä,omakotitaloa,hyviä turvallisia autoja,varaa matkustella yms...

Meidän suhteessa molemilla on hyvä olla se riittää meille :) sitä vaan että kaikki ei ole siltä miltä se ulkopuolisista näyttää!

Vieras: Kavereitteni kohdalla nuo miehet kohtelevat kavereitani huonosti tai alentuvasti, ei siis vain ole töissä paljon. Ainakin toisen mies myös haukkuu kaveria paljon ja turhasta. Heiltä hajos imuri ja tuo mies (jolla heidän perheessään on tulot) ei antanut kaverille rahaa uuteen vaan sanoi kaverilleni, että senkus lakaiset ne lattiat. Antoi varmaan kuukauden päästä vasta. Toisen kaverin mies huomauttelee, kun kaveri ei käy töissä ja on käynyt "vain" ammattikoulun. Vaikka kaveri hoitaa pieniä lapsia kotona. Minusta noissa perheissä ei kyse ole normaalista yhteiselämästä.

[QUOTE="vieras";24893911]narsisti siellä, narsisti täällä, narsisti istuu joka kiven päällä..[/QUOTE]

Eikö niitä aika monta prosenttia olekin, joten luultavasti niitä on jokaisen tuttavissa useampia. Monet ei vain tunnista sitä. Eikä parisuhteessa halua nähdä kumppaninsa narsismia, koska silloin pitäisi lähteä suhteesta.

Yhteistyössä