kaura-vai soijamaitoa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misspoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misspoo

Vieras
Tietääkö kukaan, kumpi ois parempi vaihtoehto maidolle, kun jätän tavallisen maidon nyt pois, koska aiheuttaa ummetusta.Siis kauramaito vai soijamaito.Soijamaito ainakin näytti äsken maistuvan :)
 
Ravintoterapeutin suositus keskoselle, kauramaito. Soija aiheuttaa useammin allergiaa kuin kaura. Jos tätä ongelmaa ei ole, niin molempien ravintoarvot ja terveysarvot ovat aika samat. Kauramaito olisi ekologisempaa, se tulee ruotsista. Mielestäni maistuu myös ihan hyvälle, makeahkoa, kuten hyla-maito.
 
Soijalle allergisoituu helposti. Ja jos sen allergian saa, on aika pulassa, sillä soijaa/soijalesitiiniä on kaikkialla. Muroissa, makkaroissa, eineksissä, suklaassa, karkeissa, valmismarinoiduissa tuotteissa jne. Käyttäisin kauraa...
 

Yhteistyössä