Kaupunkilapset vs. maalaislapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määä

Vieras
Me muutettiin pari vuotta sitten ison kaupungin keskustasta maalle. Mietin tässä yhtenä päivänä, miten vaikeaa elämä siellä kaupungissa oli pienten lasten kanssa. Kun lapsi halusi ulos, piti aina itse lähteä. sitten piti istua siellä hiekkalaatikon reunalla ja odottaa, että lapsi on tarpeeksi "ulkoillut". Nyt lapset juoksee ulos silloin kun haluaa, tekemistä riittää, minä voin tehdä kotitöitä, kun haluan...Miten ihmeessä te kaupunkiäidit jaksatte?

Tää kaupunkiäiti avaa oven ja päästää 5 v & 3 v lapset pihalle leikkimään. Ei oo vaikeaa, ei tarvitse itse istua hiekkiksen reunalla.

Eikä oo lainkaan vaikeaa. Keskustaan nelisen kilsaa, kaikki palvelut lähellä, silti turvallinen ja suojaisa ympäristö.

Me tehtiin sama liikku, eli muutettiin kaupungista maalle. En voisi olla tyytyväisempi tähän ratkaisuun. Jotenkin se korostuu nytkin, kun meillä vanhimmat isoja, nuorisoa. Ei täällä ole sellaista menoa nuorison keskuudessa kuin kaupungissa. Monelta on säästytty, kun tänne muutettiin.

Mä en kyllä muuttaisi takaisin kaupunkiin. Asuttu nyt 7v maalaispitäjässä. Miten ihanaa kun on sellanen rauhallinen alue jossa voi päästää lapsen ulos ja kaikki naapurit kivoja ja lapset saa vapaasti olla millon kenenkin pihassa ja kaikki katsomme omien ja toisten lasten perään. Ihana vapaus lasten leikkiä. Ei liikennettä tai vaaraa että jäisi auton alle tmv

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tää kaupunkiäiti avaa oven ja päästää 5 v & 3 v lapset pihalle leikkimään. Ei oo vaikeaa, ei tarvitse itse istua hiekkiksen reunalla.

Eikä oo lainkaan vaikeaa. Keskustaan nelisen kilsaa, kaikki palvelut lähellä, silti turvallinen ja suojaisa ympäristö.

Mää puhun KESKUSTASSA ASUMISESTA.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös:
Ei täällä ole sellaista menoa nuorison keskuudessa kuin kaupungissa. Monelta on säästytty, kun tänne muutettiin.

Auts...omaa nuoruutta kun muistelen, niin kaikkein villeimmät ja sekopäisimmät tyypit olivat kotoisin jostain pikkupaikkakunnilta :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Etpäs puhu, vaan kaupunkilapsista ja maalaislapsista.

Kai sen nyt tajuaa, että suuren kaupungin ydinkeskustassa asuminen on vähän erilaista kuin vaikka sen saman kaupungin keskustan ulkopuolella asuminen...ei helppoutta ja vapautta saadakseen maalle asti tarvitse lähteä :)

Etpäs puhu, vaan kaupunkilapsista ja maalaislapsista.

Kai sen nyt tajuaa, että suuren kaupungin ydinkeskustassa asuminen on vähän erilaista kuin vaikka sen saman kaupungin keskustan ulkopuolella asuminen...ei helppoutta ja vapautta saadakseen maalle asti tarvitse lähteä :)

Kylläpäs puhun keskustassa asumisesta, koska siellä me asuttiin ja siellä oli vaikeaa. Lähiö on ihan eri asia.

Hyvinhän nuo näyttää menevän....8vuotias on nytkin jossain kavereitten kanssa pyörillä....ehkä pelaamassa jalista Paavo Nurmen stadionilla....15v yleensä kiertelee noita jokilaivoja kavereitten kanssa....syövät jäätelöä ja nauttivat limusta....
Mun lapset on oppineet aika nopeasti varomaan täällä kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös:
Ei täällä ole sellaista menoa nuorison keskuudessa kuin kaupungissa. Monelta on säästytty, kun tänne muutettiin.

Auts...omaa nuoruutta kun muistelen, niin kaikkein villeimmät ja sekopäisimmät tyypit olivat kotoisin jostain pikkupaikkakunnilta :snotty:

Ainahan niitä kylähulluja löytyy nuorisonkin keskuudesta :)

Melki keskustassa mekin asutaan, 2 km päässä, mutta on täällä oma piha johon voi heti päästää lapset ja tunnemme naapuritkin.

Ehkä otsikon pitäisi olla "kerrostalolapset vs. muut" jos kärjistystä etsitään :whistle:

No juu. Taisi olla harhaanjohtava otsikko. Tarkoitus oli puhua ISON KAUPUNGIN YDINKESKUSTASSA ASUMISESTA KAHDEN PIENEN LAPSEN JA KOIRAN KANSSA. Se ei ollut minun mielestäni helppoa, ja säälin edelleen äitejä, jotka joutuvat siihen ruljanssiin. En puhu lähiöistä, jotka toki kuuluvat kaupunkiin. Olen hyvin pahoillani epätarkoista sanavalinnoistani.

No juu. Taisi olla harhaanjohtava otsikko. Tarkoitus oli puhua ISON KAUPUNGIN YDINKESKUSTASSA ASUMISESTA KAHDEN PIENEN LAPSEN JA KOIRAN KANSSA. Se ei ollut minun mielestäni helppoa, ja säälin edelleen äitejä, jotka joutuvat siihen ruljanssiin. En puhu lähiöistä, jotka toki kuuluvat kaupunkiin. Olen hyvin pahoillani epätarkoista sanavalinnoistani.

mä en ole juurikaan nähnyt eroa kaupunki/maalla asumisen eroissa....he kulkee samoin niin maalla kuin kaupungissa.
Ainut ero tietenkin on noiden koirien kanssa kun kaupungissa ei voi pitää vapaana ja tilalla juoksevat vapaina ( rajojen sisällä kuitenkin)

mites sen voi tosta otsikosta ymmärtää??! :o

öööh, no mikä sitten on tarpeeksi iso kaupunki ja tarpeeksi iso ydinkeskusta että saa heittää kommenttia? Me asutaan pienemmässä paikassa kuin Åbo, mutta ei mulla ole sitä mahdollisuutta että päästäisin lapset vaan ulos, itse on mentävä mukaan. Koiran kanssa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Maalla minä mielummin lapseni kasvatan B) :D mutta kukin taaplatkoon tyylillään :wave:

allekirjoitan. eli kukin taaplatkoon tyylillään. itse tulisin maalla ihan mökkihöperöksi.

Maalla asuminen mielletään liian usein korvessa asumiseksi. Siinä on vissi ero ;)

ja kun ne tulee siihen ikään, että ne haluu mennä perjantai iltana kylille, niin on helppo kun ne on pakko sinne viedä ja hakea pois. nuorisolta jää monta tyhmyyttä tekemättä kun valvonta pelaa. ja onhan maalla toki paljon lapsille enemmän tekemistä ja vapautta elää kuin kaupungissa

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

öööh, no mikä sitten on tarpeeksi iso kaupunki ja tarpeeksi iso ydinkeskusta että saa heittää kommenttia? Me asutaan pienemmässä paikassa kuin Åbo, mutta ei mulla ole sitä mahdollisuutta että päästäisin lapset vaan ulos, itse on mentävä mukaan. Koiran kanssa. =)

Niinpä. Tätä just tarkoitin. Me asuttiin turun kokoisen kaupungin keskustassa talossa, jossa ei ollut hissiä eikä parveketta. Lapset olivat alle neljävuotiaita, lisäksi oli koira. Minä koin sen erittäin rasittavana ja aikataulutettuna.

No, me nyt halutaan asua paikassa, missä pääsee kulkemaan pyörällä ja bussilla lähes kaikkiin paikkoihin. Myös isovanhempien luokse.

Maalla me nökötettäisiin vaan keskenämme.

Yhteistyössä