Kauppaan ensin ja sitten haet lapsen vai toisin päin? Mitä sinä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja tylysää
  • Ensimmäinen viesti
tylysää
Lapsen päiväkoti on ihan kirjaimellisesti kaupan vieressä. Kävelet päiväkotiin hakemaan lasta kun huomaat ikkunasta, että ovat vasta aloittaneet välipalan syönnin. Kaupassa on käytävä, lapsi on haettava ja lapsen on syötävä joku välipala. Nuo on pakolliset tehtävät. Miten toimit?

a) Menet kauppaan. Siihen kuluu aikaa n. 15-20min ja lapsi ehtii syömään hoidossa välipalan sinä aikana. Sitten haet lapsen.

b) Menet päiväkotiin ja odotat aulassa että lapsi saa syötyä. Tähän menee aikaa n. 15min. Otat lapsen mukaan. Menette yhdessä kauppaan. Aikaa kuluu taas n. 15-20min.

c) Haet lapsen. Menette kauppaan yhdessä. Aikaa kuluu saman verran kun edellisissä. Lapsi syö kotona vasta jonkun välipalan.
 
"vieras"
Tuon tyyppisessä tilanteessa ehdottomasti a.

Meillä lapsi oli pph:lla ja haimme aina suoraan töistä ensin lapsen ja vasta sitten kauppaan. Meillä päivätyö klo 8-16.
 
"mie"
a, tottakai!

Ja minä teen tuota ihan tietoisesti kerran viikossa, siis käyn kaupassa ennen kuin haen lapset :) (ja tiedoksi kauhistelijoille, että lapseni "joutuvat" näinä päivinä olemaan päiväkodissa jopa klo 15 asti, kun normaalisti haen 14.30 aikoihin, hui!)
 
"vieras"
Minä olin isommassa kaupungissa töissä ja kysyin pph että sopiiko että käyn vaikka sittarilla tullessani, että lapsi on vähän kauemmin hoidossa. Jos ei sopinut niin en mennyt, tosin sellasta vastausta ei tullut ikinä, yleensä hain lapsen kohta kolmen jälkeen.
 
?
Minä haen aina ensin lapsen ja menemme sitten yhdessä kauppaan joko suoraan töistä/päiväkodista tai sitten illemmalla kun kauppa niin lähellä..
Tykkääkö lapset kaupassa käynnistä? ...mun lapset ei ainakaan mitenkään viihdy isoissa marketeissa, enkä oikeestaan mäkään, ja mietin että eikös lapselle oo parempi että se on sen 30min pidempään hoidossa jossa sillä on kivaa kun kärttyilemässä äitin kanssa kaupassa?
 
"minä vaan"
Näin se menee, että a-vastaus.
On aivan typerää suorastaan lähteä kauppaan päivähoidosta haetun (tosi usien kiukuttelevan) lapsen kanssa. :D
Kyl se vaan on mentävä siitä, missä se rima on helpoin alittaa/ylittää...
 
[QUOTE="minä vaan";22036322]Näin se menee, että a-vastaus.
On aivan typerää suorastaan lähteä kauppaan päivähoidosta haetun (tosi usien kiukuttelevan) lapsen kanssa. :D
Kyl se vaan on mentävä siitä, missä se rima on helpoin alittaa/ylittää...[/QUOTE]

Siis kyllä mä tänään haen eka lapsen ja sitten meen kauppaan. Mutta jos kyseessä aikainen hakeminen ja vielä ennen välipalaa, niin ei siinä oo mitään järkeä. Nälkäisen lapsen kanssa kauppaa - noot. Meillä jälkikasvu käyttäytyy oikein passelisti kaupassa.
 
"vieras"
Vastaisin A vaikka en olisi ikkunan takaa käynyt katsomassa. Mun mielestä lapsen olis hyvä syödä päikkäreiden jälkeen se välipala hoidossa ja sitten vasta kotiin/kauppaan niin ei tarvii heti olla ruokaa laittamassa.

Mutta jos vasta vaikka neljän jälkeen niin haen ensin muksun kotiin, sitten syödään ja kauppaan mennään vasta kun ruuhkat hellittäneet. Jos ei ole ihan pakko olla siellä kaupassa jo neljältä niin ei mennä ennen kuutta.
 
"hmm"
Itse mietin, että eikö sais käydä kaupassa ilman lasta? Täytyykö lapsi hakee suoraan, kun on päässyt töistä/koulusta? Esim. jos pääsee klo 13.00 voiko hakea vasta klo 14.00, jos tarvii käydä asioilla vai pitääkö hakea heti kun on päässyt?
 
No tuossa tapauksessa ehdottomasti vaihtoehto A. Kaikkien kannalta helpompaa, jos lapsi saa välipalan syötyä ensin ja itse saa kaupassa käynnin hoidettua sillä aikaa.

Toisinaan haen lapsen hoidosta ja sitten mennään yhdessä kauppaan. Lapsi (1v.) syö välipalan silloin autossa tai ostoskärryissä ja todella tykkää olla mukana. Usein kaupassa käynti hoidetaan meillä iltaisin, joko minä tai mies käy yksin.
 
[QUOTE="hmm";22036403]Itse mietin, että eikö sais käydä kaupassa ilman lasta? Täytyykö lapsi hakee suoraan, kun on päässyt töistä/koulusta? Esim. jos pääsee klo 13.00 voiko hakea vasta klo 14.00, jos tarvii käydä asioilla vai pitääkö hakea heti kun on päässyt?[/QUOTE]



Ei tietenkään tarvi hakea lasta heti, jos sattuu pääsemään aikasemmin!! Minä ainaki hyödynnän sen ylimääräisen ajan just kaupassa käyntiin tai muuhun. Eikä me ikinä haeta lasta hoidosta ennen 14.30 koska hän nukkuu päiväunet sinne asti. Ja yleensä vasta klo 16, vaikka saattaiski ehtiä aikasemmin.
 
se joku
[QUOTE="hmm";22036403]Itse mietin, että eikö sais käydä kaupassa ilman lasta? Täytyykö lapsi hakee suoraan, kun on päässyt töistä/koulusta? Esim. jos pääsee klo 13.00 voiko hakea vasta klo 14.00, jos tarvii käydä asioilla vai pitääkö hakea heti kun on päässyt?[/QUOTE]

Kyse on siitä minkäalisella aikahaarukalla olet lapselle hoitoa ostanut. Jos lapsi on koko päivähoidossa, on lienee yksi lysti haetko hänet yhdeltä tai vasta esim. klo 16.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";22036403]Itse mietin, että eikö sais käydä kaupassa ilman lasta? Täytyykö lapsi hakee suoraan, kun on päässyt töistä/koulusta? Esim. jos pääsee klo 13.00 voiko hakea vasta klo 14.00, jos tarvii käydä asioilla vai pitääkö hakea heti kun on päässyt?[/QUOTE]

Luulis että tuossa tilanteessa ei ole niin väliä. Mutta vähän eri asia neljän jälkeen kun hoitotäditkin haluaisi jo päästä tösitä kotiin. Vaikka vuorolistathan niillekin on etukäteen tehty, niin silti ainakin meidän tarhassa kun lapsiluku putoaa alle jonkun tietyn, päästävät toisiaan lähtemään aikaisemmin.

Omituista sekin jos päivähodin käytön kanssa ei yhtään saisi käyttää järkeä. En esim ymmärrä etät jos teen tunteja sisään vaikka kampaajakäyntiä varten, etten voisi käydä sielä päivällä kun lapsi on hoidossa? Huomattavasti hankalampaa myös lapselle se että järjestän erikseen hoitajan illaksi kotiin.
 
dfdf
Oli tilanne mikä tahansa, niin aina käyn kaupassa ilman lapsia. Ilta on niin lyhyt, ettei siinä enää ehdi lasten kanssa mihinkään kauppaan lähteä. Tärkeintä on ehtiä rauhoittua kotona edes pieni hetki.

Sen ajan kuin kerran tai kaksi viikossa poikkean kaupassa työmatkan varrella, niin lapsilla on paljon mukavampaa ulkoilla päiväkodin pihalla kavereidensa kanssa. Jos hakisin aikaisemmin, niin vinkuisivat sitten heti kotona ulos. Ja kotipihalla on tylsää, kun ei ole kavereita.
 
Mä pyrin mahdollisimman monesti käymään kaupassa ilman lapsia. Meillä kyllä käyttäytyy todella hienosti (jos ei superväsynyt) mutta itselle on helpompi kun ei tarvitse miettiä kauanko hyllyjen välissä kyylää uutuustuotteita ym. Pojat kuitenkin ovat meneväisiä ja pyytävät jatkuvasti että jatketaan jo matkaa ym.
Pojat on kaupassa mukana jos tiedän että nopeasti haen tietyt tavarat.
 
"hmm"
Niin eli on kokopäivähoidossa ja päiväkoti on auki iltaan saakka. Jos siis pääsen jo klo 13 ja on menoa esim. parturi niin voin hakea lapsen vasta klo 15, kun kerta maksan siitä? Kuinka kauan on maksimi hoitoaika päivässä?
 

Yhteistyössä