Kaunis pieni elämä - blogi, voi ei taas!

• Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
Mä tykkään tosi paljon. Ihailen suuresti aikaansaavia, tehokkaita ihmisiä, jotka on hyviä monessa asiassa ja tekevät elämästään sellaisen mistä unelmoivat.

Olen nyt parin päivän aikana lukenut kaikki postaukset päiväkahvien aikana. En voi muuta kuin huokaista ihastuksesta. Just mun tyyppi.

Mua häiritsee yks juttu tässä. Aina kun Annen näkee tuolla kaupungilla tai lapsen harrastuksessa se on kauhean surullisen näköinen. Ehkä sillä on vaan sellainen naama, että perusilme on surullinen. Niin kuin mun perusilme on vihainen.

Semmonen bambimainen surusilmä se noissa kuvissakin on. Semmonen runollisen kaunis ja seesteinen olemus. Vaikuttaa todella positiiviselta ja sosiaaliselta ihmiseltä. Blogin mukaan harvassa on ne päivät, kun ei kukaan käy kahvilla. Voi vain huokailla, että miten se jaksaa.

"pöö"
Mä seuraan myös sitä, just sen takia kun on niin kaukana omasta elämästä. Oon lähinnä kade siitä, että jollakin on noin paljon aikaa ja tuntuu jaksavan rajattomasti kaikkea kiva. Ok, ei käy töissä, mutta siltikään en taitaisi itse olla noin viitseliäs.

Talo oikeasti ei ole hirmu suuri, eikä pihakaan, olen livenä nähnyt. Nätti on ja sisältä näköjään tosi hienoksi laitettu. Ilm. kummatkin suht varakkaasta perheestä, siksi tuo elämäntyyli vaikka vain toinen käy töissä.

"pöö"
Mua häiritsee yks juttu tässä. Aina kun Annen näkee tuolla kaupungilla tai lapsen harrastuksessa se on kauhean surullisen näköinen. Ehkä sillä on vaan sellainen naama, että perusilme on surullinen. Niin kuin mun perusilme on vihainen.
Ai säkin oot täältä. Mäkin oon bongannut Annen joskus..ja okei, myönnetään, joskus kun oltiin ajankuluksi ajelulla niin käytiin kyttäämässä tosiaan millanen se talo on livenä :)

Niillä täytyy kyllä olla isot varastotilat, kun kaikkea tavaraa on varalta käytettävissä. Esim. tuo vauvanhoitohuonepostaus; tapetit on hetken mielijohteesta ostettu joskus aikanaan ja lavuaarikin sattui vaan olemaan varastossa käyttämättömänä. Ja valtavasti kaikkea puutavaraa ja askartelumatskua näyttää olevan saatavilla aina tarvittaessa. Ja mihin ne kaikki askartelut sitten mahtuu vai heitetäänkö ne pois?

----
Nyt kävin taas pitkästä aikaa blogissa, ja kyllä, edelleen olen kateellinen :) Sisustustyyli ei täysin iske, mutta talo on tosi kiva ja kuvissa aina niin siisti ja laitettu. Ja ne Annen ''askartelut'', en tiedä voiko niitä edes kutsua noin pienellä sanalla, sen verran ammattitaitoista työtä se aina tekee. Piha on hieno, varsinkin niissä miehen kolmekymppisjuhlissa. Ja kyllähän noilla suomenruotsalaista rahaa on taustalla, se on ihan selvä, paitsi ehkä niille jotka itse tulevat vielä varakkaammista kodeista :D Vaikka onhan se niinkin, että perähikiältä saa samalla rahalla ökytalon, millä Helsingistä pienen kaksion ;)

Hauska idea tuo barbin matkailuvaunu, mutta tämän kateellisen peikon kulmakarvaa nostatti taas se näennäinen vaivattomuus, jolla kaikki loihdittiin.

Kaunista ja hienoa ja ihania ideoita, yksi mun suosikkiblogeista kans, mutta häiritsee juuri tuo että "yhtäkkiä tehtiin alakerran vessaremppa", Hups, mies teki kesäolohuoneen, "hiukan viivästyi aikataulu, kun jouduttiin odottamaan katemateriaalia", "nopsasti mies tuunasi vanhasta siivouskomerosta vauvanhoitopisteen" jne.
Ihan niinkuin oikeasti kaikki kävisi käden käänteessä (tiedän, ettei se käy), kahden lapsen kanssa ja kolmatta odottaen.
Jotenkin tulee sellainen olo, että hän ei arvosta miehensä puurtamista tai omia askarteluitaan, kun kaikki käy NIIN helposti ja nopeasti.

^ Tuo on tietysti jossain määrin ongelma. Jos blogin pitäjän missio on saada ihmiset innostumaan kaikenlaisesta tuunaamisesta, niin joku aloittelija saattaa jutuista innostua ja lähteä tekemään nopsaa vessaremppaa viikonlopun aikataululla :D Ja sitten kaikki ei menekään ihan niinku kuvissa.

Mutta ihanan inspiroivaa noita juttuja on aina lukea.

"Heluna"
Kauniita kuvia, tavaroita ja ihmisiä...

Mutta ei mulle noista mitkään jutut "auenneet". Huvituin, että jos meidän perhe muuttaisi tuohon taloon niin alle viikko ja olis sotkut päällä ja no niin, kodikkaampaa.

Luulen että kuvia varten blogisti siivoaa ja asettelee, luonnollisestikin niinhän sisustuslehdissäkin tehdään. Ei kuvissa näy kun lapsilla on huono päivä ja ne kiukuttelee kun eivät halua päälleen äidin tilaamia muotiluomuksia. Blogi antaa aika valheellisen kuvan elämästä vaikka tuskin tämän blogin tarkoitus onkaan tuoda elämistä sinällään esille, vain noita tavaroita ja muuta. Jotkut saa sellaisesta enemmän itselleen kuin muusta.

Osaan minäkin kateellinen olla, mutta en tälle.
Olen kateellinen eräälle sukulaiselleni jonka talo ja puutarha on kuin villi päiväuni ja joka omistautuu lapsilleen 100% .. jaksaa aina vain ja aina yhtä luonnollisesti ja rauhallisesti <3

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24403545:
Kaunista ja hienoa ja ihania ideoita, yksi mun suosikkiblogeista kans, mutta häiritsee juuri tuo että "yhtäkkiä tehtiin alakerran vessaremppa", Hups, mies teki kesäolohuoneen, "hiukan viivästyi aikataulu, kun jouduttiin odottamaan katemateriaalia", "nopsasti mies tuunasi vanhasta siivouskomerosta vauvanhoitopisteen" jne.
Ihan niinkuin oikeasti kaikki kävisi käden käänteessä (tiedän, ettei se käy), kahden lapsen kanssa ja kolmatta odottaen.
Jotenkin tulee sellainen olo, että hän ei arvosta miehensä puurtamista tai omia askarteluitaan, kun kaikki käy NIIN helposti ja nopeasti.
Jos tarvikkeet on valmiina ja suunnitelmat tehty, ei siihen toteutukseen taitavalta mene kuin ehkä se hetki :)

Jos tarvikkeet on valmiina ja suunnitelmat tehty, ei siihen toteutukseen taitavalta mene kuin ehkä se hetki :)
Taitavalla ei koskaan lapset pyöri jaloissa eikä ole kipeitä silloin kun olisi tarkoitus tai aikaa toteuttaa suunnitelmat. Ai niin, mut mieshän on nyt koko kesän pois töistä ja vaimo muuten kotona, ja niitä lapsenvahteja vissiin löytyy.
Taitavallakin tarvii maalin kuivua. :D Voin sanoa, et sen alakerran vessan kaapin maalaamiseen tarvittiin enemmän kuin yksi kerros valkoista maalia, että saatiin se tumma petsi piiloon.
Mä oon aloittelija, mutta mun kalustemaalin uudelleen maalaamisaika on 14 tuntia. Ei kai se taitavakaan sitä paljon voi nopeuttaa? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24404722:
Taitavalla ei koskaan lapset pyöri jaloissa eikä ole kipeitä silloin kun olisi tarkoitus tai aikaa toteuttaa suunnitelmat. Ai niin, mut mieshän on nyt koko kesän pois töistä ja vaimo muuten kotona, ja niitä lapsenvahteja vissiin löytyy.
Taitavallakin tarvii maalin kuivua. :D Voin sanoa, et sen alakerran vessan kaapin maalaamiseen tarvittiin enemmän kuin yksi kerros valkoista maalia, että saatiin se tumma petsi piiloon.
Mä oon aloittelija, mutta mun kalustemaalin uudelleen maalaamisaika on 14 tuntia. Ei kai se taitavakaan sitä paljon voi nopeuttaa? :)
Jos minä maalaan, mies katsoo lapsia. Tai vaikka mummu. Sitten maali kuivuu ja jatkan taas. Jos en heti niin huomenna. Lapset ei aina ole kipeitä ja viihtyvät myös keskenään joskus. Väitän, että tämä on sekä asenne- että järjestelykysymys.

Taitava järjestää asiat niin, että insipiksen toteuttaminen on helppoa. Ei aina, mutta kuitenkin yleensä on.

[QUOTE="moi";24404298]siis olikoo mies maatalousmarketissa töissä? vai mitä täällä joku kertoi?[/QUOTE]

Blogissa on mainittu, että mies on perheyrityksessä töissä. Eli voi olla, että on jossain kaupassa töissä, mutta todnäk niillä on rahaa enemmän kuin keskimäärin porukalla.

"äitix3"
Huippu blogi! Olen saanut paljon hyviä ideoita. Linna jo tehtiin pojalle (hieman muuntaen) ja seuraavaksi aion tehdä (tai ainakin yritän) tuon Barbie auton omalle likalle jouluksi:) Ainoa blogi, jota viitsin edes seurata!

Mikä estää tekemästä omasta elämästä tuollaista, jos se teille sen onnen tuo?
Varmaan suurimmalle osalle ongelma on raha. Ei kaikilla ole varaa ostaa isoa taloa, jossa on askarteluhuoneet yms. Lisäksi tarvitaan paljon osaamista ja tietoa, että saa kodista tommosen tyylikkään. Mistä saa mitäkin hankittua, missä välissä ehtii ravaamaan rautakaupoissa, huonekkaluliikkeissä, maalikaupoissa yms.

Täällä varmaan suurin osa asuu vuokralähiössä ja miettii, miten saadaan lapsilisä riittämään kahden viikon ruokiin. Lähtökohdat luksukselle siis ovat aika minimissä.

Yhteistyössä