Kaunein kakku ikinä, jonka olen tehnyt *kuva* :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ei se nyt ehkä ihan leipurin tekemältä näytä, mutta paras tämä on ikinä, mitä mä olen tehnyt. Meidän nuorimmaisilla on tänään yhtesissynttärit ja tyttöjen toiveena oli "kukkakakku".

Kakun teko kesti 9 tuntia ja ainoa minkä ostin valmiina, oli valkoinen sokerikuorrute, josta sitten tein itse nuo kaikki koristeet :)

Sisältä löytyy valkosuklaata, mustikoita, mansikkakermaa, flora vispiä, vaniljakreemiä, joten odotuksen maun suhteen on melko korkealla :)

Vertailuna viimekertainen kakku, johon tein (tai ainakin yritin) kauniin suklaakuorrutteen.

:D

Hmm.. Toi viimekertane tosiaan ei vedä vertoja tähän uuteen...

Mutta hienoa että taitoa on.. jatka samalla tavalla..

Ja aah.. sokerimassaa!! Senkanssa on aina niiiiin kiva leikkii ;)

Hmm.. Toi viimekertane tosiaan ei vedä vertoja tähän uuteen...

Mutta hienoa että taitoa on.. jatka samalla tavalla..

Ja aah.. sokerimassaa!! Senkanssa on aina niiiiin kiva leikkii ;)

Sokerimassa oli mulle ihan uusi tuttavuus ja yllätyin miten helposti sillä saa noita ruusuja tehtyä. Mä en ole tosiaan mikään kätevä käsistäni, kun on pikkunäperryksestä kyse, mutta tuo oli oikeasti melko helppoa :)

• Tykkää
Reactions: Nanna85
Toi suklaakakku näyttää niiiiiin herkulliselta. Siis ihan oikeasti näyttää :) Minkälainen kakku se oli? Noista kuorrutekakuista en tykkää yhtään, ja vaaleanpunaista inhoan. Mutta muuten nätt,i kiva, siisti kakku :D

[QUOTE="Joopanoo";25790407]Toi suklaakakku näyttää niiiiiin herkulliselta. Siis ihan oikeasti näyttää :) Minkälainen kakku se oli? Noista kuorrutekakuista en tykkää yhtään, ja vaaleanpunaista inhoan. Mutta muuten nätt,i kiva, siisti kakku :D[/QUOTE]

Googlen mukaan mä olin tehnyt sokerikakkupohjan, joka paloi vähän...ja siihen päälle (kun leikkarin ne palaneet osat ensin pois) laitoin creme vanillasta ensimmäisen kerroksen ja suklaasta toisen.

Mutta sitä en tiedä, että mitä kakun sisällä on. Luultavasti creme vanillaa ja banaania.

Vaaleanpunainen on ihan paras :D Ja ekaa kertaa kokeilin vaahtokerkkikuorrutetta...haasteita pitää olla :D

Täs on joitain omii yrityksii..ihan kaikkii ei tuu kyl tullu kuvattuu mut auto ja rinsessakakku on nyt viimevuonna tehtyjä..

9690946.t.jpg

9690995.t.jpg

9691002.t.jpg

9691004.t.jpg

ja innstuin samoin vähä väsä tota savulohileipäkakkuu kans :D

9691005.t.jpg

• Tykkää
Reactions: chef ja BootyPeppi
Täs on joitain omii yrityksii..ihan kaikkii ei tuu kyl tullu kuvattuu mut auto ja rinsessakakku on nyt viimevuonna tehtyjä..

9690946.t.jpg

9690995.t.jpg

9691002.t.jpg

9691004.t.jpg

ja innstuin samoin vähä väsä tota savulohileipäkakkuu kans :D

9691005.t.jpg

Hienoa :)

Mulla tämä oli vasta ensimmäinen kakku, johon yritin panostaa...mutta innostuin kyllä senvertaa, että seuraavallakin kertaa kun on kakun teon aikan, koitan tehdä jotain uutta ja kivaa :)

Minusta jotenkin "noloa" että kun joku on innoissaan aikaansaannoksestaan (tässä tapauksessa chef kauniista kakustaan) niin joku tulee esittelemään omia luomuksiaan.

Minusta jotenkin "noloa" että kun joku on innoissaan aikaansaannoksestaan (tässä tapauksessa chef kauniista kakustaan) niin joku tulee esittelemään omia luomuksiaan.

Eikä ole :)

Meinaan, että Nannakin on varmasti ihan yhtä innoissaan omista aikaansaannoksistaan kuin minä ja kiva vaan nähdä mitä muut on tehneet. Niistä kun voi saada sitten seuraavaan kertaan vähän vinkkejä :)

Hienoa :)

Mulla tämä oli vasta ensimmäinen kakku, johon yritin panostaa...mutta innostuin kyllä senvertaa, että seuraavallakin kertaa kun on kakun teon aikan, koitan tehdä jotain uutta ja kivaa :)

Ja tosi hieno kakku tuli.. Ite en niin kovaa riskii viittin ekaa kertaa ottaa ku oli oma hommansa tehä noi kaks kakkuu samanaikaa.. ku muksujen synttärit melkee samanpäivän ni aina on yhteis synttärit :D

En malta odottaa sun seuraavaa luommusta ;)

• Tykkää
Reactions: chef

Mä en tajunnut ensin tätä kommenttia, ennen kuin tavasin otsikon uudelleen... :D Mä nimittäin ensin luin "kaunein kakku ikinä, jonka olet tehnyt" ja ihmettelin juurikin sitä, miksei muut sitten laita niistä omista kauneimmista kakuistaan kuvia :laugh:

Ja tosi hieno kakku tuli.. Ite en niin kovaa riskii viittin ekaa kertaa ottaa ku oli oma hommansa tehä noi kaks kakkuu samanaikaa.. ku muksujen synttärit melkee samanpäivän ni aina on yhteis synttärit :D

En malta odottaa sun seuraavaa luommusta ;)

Meilläkin on tosiaan yhteissynttärit ja ne vietetään samaan aikaan niin pitkään, kun lapset niin haluaa. Kysyin, että teenkö yhden vai kaksi kakkua, mutta kun molemmat halusi kukkakakun, niin päädyin yhteen. Tai periaatteessa kahteen, koska tuossa on kaksinkertainen määrä, mutta silti :)

Mä en tajunnut ensin tätä kommenttia, ennen kuin tavasin otsikon uudelleen... :D Mä nimittäin ensin luin "kaunein kakku ikinä, jonka olet tehnyt" ja ihmettelin juurikin sitä, miksei muut sitten laita niistä omista kauneimmista kakuistaan kuvia :laugh:

Kyllä saa muutkin laittaa. Siis ihan totta. Vaikka mä täällä nyt innoissani hypertelenkin, niin jaettu ilo on aina parempi ilo. Mielelläni katselen myös muiden kauniita kakkuja ja veikkaan, että moni muukin tämän ketjun avaaja niin tekee :)

Ja jos sieltä sitten löytyisi näille vähän kriittisemmille kommentoijillekin mieleinen kakku :D

Ja jos sieltä sitten löytyisi näille vähän kriittisemmille kommentoijillekin mieleinen kakku :D

Sen päivän kun näkis, että kaikille mieleinen löytyisi...

Mut siis itse asiasta: on kyllä hieno kakku! Ei voi kuin ihailla sua siitä, että sä teet kaikenlaisia leivonta-, ruuanlaitto- ja nikkarointijuttuja ilman sen kummempaa kokemusta ja kohta hallitset homman varsin hienosti :flower: Moniosaaja!

Voih.. voisinpa itekki tehä vaan YHDEN kakun joka mielyttäis molempii...
Mut toinen poika ja toinen tyttö.. ;)

Mut kyllä haussa on nyt kakku joka miellyttäis kumpaakin..

En muista mikä kanava oli mis oli oikeesti KAKKU KILPAILU!!!

Ja että oli HUIKEITA!! Ei voinnu muuta ku ihmetellä että mite joillai on TAITOO!!

Sen päivän kun näkis, että kaikille mieleinen löytyisi...

Mut siis itse asiasta: on kyllä hieno kakku! Ei voi kuin ihailla sua siitä, että sä teet kaikenlaisia leivonta-, ruuanlaitto- ja nikkarointijuttuja ilman sen kummempaa kokemusta ja kohta hallitset homman varsin hienosti :flower: Moniosaaja!

Ennemminkin moniräpeltäjä :D

Mutta yritystä ei tosiaan puutu ja mun mielestäni se on pääasia. Ei kaiken tarvitse mennä aina kuten stömssöössä...riittää että itse on tyytyväinen :)

Yhteistyössä