V
viea
Vieras
Mä joudun olemaan ensi viikonlopun pois kotoa, ja jo nyt kauhistuttaa jättää 3- ja 8-vuotiaat lapset yksin ISÄNSÄ kanssa
Tiedän kyllä, että lapset saavat täällä ruokaa ja ainakin pienempi syliäkin, että heidät laitetaan ajoissa nukkumaan jne. Mutta kaksi asiaa hirvittää: Ensinnäkin vanhempi lapsemme kaipaa hirveästi huomiota ja saa sitä nykyään isältään lähinnä ärsyttämällä. Käytännössä siis lapsen pitää saada isä ärtymään, että saa huomiota itselleen. Toki mies joskus lapsen kanssa jotakin kivaakin puuhaa, mutta aika harvinaista se nykyään on. Oon yrittänyt tästä miehelle puhua, mutta ei tunnu menevän jakeluun
Toiseksi miehen mielestä tuota pienempää lasta ei tarvitse vahtia ihan niin tarkasti kuin minä teen. Me asutaan kohtalaisen rauhallisella omakotialueella, mutta talomme ohi kulkee todella paljon pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Miehen mielestä on ihan ok, että hän on vaikkapa varastossa takapihallamme pienimässä puita ja nuorempi lapsi leikkii etupihallamme, ihan tien vieressä. Tytön voisi siitä napata mukaansa kukaan vaan niin halutessaan. Tästäkin oon puhunut, mutta turhaan. Ei tulisi kuuloonkaan, että meillä jätettäisiin tuohon pihaan vaikkapa auto käyntiin ja auton ovi auki ja oltaisiin viisi minuuttia poissa. Ei ei, autonhan voisi joku varastaa. Mutta herranen aika, 3-vuotiasta lasta ei sama sääntö koske.
Kyrsii niin suunnattomasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyrsii niin suunnattomasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!