Kauhistuttaa lähteä viikonlopuksi pois kotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viea

Vieras
Mä joudun olemaan ensi viikonlopun pois kotoa, ja jo nyt kauhistuttaa jättää 3- ja 8-vuotiaat lapset yksin ISÄNSÄ kanssa :( Tiedän kyllä, että lapset saavat täällä ruokaa ja ainakin pienempi syliäkin, että heidät laitetaan ajoissa nukkumaan jne. Mutta kaksi asiaa hirvittää: Ensinnäkin vanhempi lapsemme kaipaa hirveästi huomiota ja saa sitä nykyään isältään lähinnä ärsyttämällä. Käytännössä siis lapsen pitää saada isä ärtymään, että saa huomiota itselleen. Toki mies joskus lapsen kanssa jotakin kivaakin puuhaa, mutta aika harvinaista se nykyään on. Oon yrittänyt tästä miehelle puhua, mutta ei tunnu menevän jakeluun :( Toiseksi miehen mielestä tuota pienempää lasta ei tarvitse vahtia ihan niin tarkasti kuin minä teen. Me asutaan kohtalaisen rauhallisella omakotialueella, mutta talomme ohi kulkee todella paljon pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Miehen mielestä on ihan ok, että hän on vaikkapa varastossa takapihallamme pienimässä puita ja nuorempi lapsi leikkii etupihallamme, ihan tien vieressä. Tytön voisi siitä napata mukaansa kukaan vaan niin halutessaan. Tästäkin oon puhunut, mutta turhaan. Ei tulisi kuuloonkaan, että meillä jätettäisiin tuohon pihaan vaikkapa auto käyntiin ja auton ovi auki ja oltaisiin viisi minuuttia poissa. Ei ei, autonhan voisi joku varastaa. Mutta herranen aika, 3-vuotiasta lasta ei sama sääntö koske.

Kyrsii niin suunnattomasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sekä isät että lapset on ihan erilaisia kotona kun ei ole toista vanhempaa paikalla. tai mä oon huomannu ainakin että jos noitten isä on pois, lapset on paljon rauhallisempia. niitten ei tarvi sillon kilpailla siitä huomiosta niin paljon. tai sit ne pelkää että se viimeinenkin vanhempi häippää=)
mun mies siis luuhaa noin kerran kuussa viikonlopun poissa

Mun mies on kans itse todella usein viikonloppuja poissa kotoa. Itse en ole oikeastaan koskaan, kun en halua tenavia pitemmäksi ajaksi jättää ilman kunnon vahtimista :(

Alkuperäinen kirjoittaja :
voi, voi....
Kokeileppa seuraavaa... laita sormi täyteen vesilasiin ja ota se sitten pois.. jos veteen jää kuoppa niin olet korvaamaton... kannattaa kokeilla..

Kyse ei ole siitä, että pitäisin itseäni korvaamattomana, vaan siitä, että pelkään miehen ja esikoisen tappelevan koko ajan ja pienemmän lapsen pahimmassa tapauksessa katoavan :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi, voi....
Kokeileppa seuraavaa... laita sormi täyteen vesilasiin ja ota se sitten pois.. jos veteen jää kuoppa niin olet korvaamaton... kannattaa kokeilla..

Kyse ei ole siitä, että pitäisin itseäni korvaamattomana, vaan siitä, että pelkään miehen ja esikoisen tappelevan koko ajan ja pienemmän lapsen pahimmassa tapauksessa katoavan :(

eli mielestäsi miehesi ei siis osaa hoitaa lapsianne? eikös se silloin ole sitä että luulee olevansa korvaamaton?

eli mielestäsi miehesi ei siis osaa hoitaa lapsianne? eikös se silloin ole sitä että luulee olevansa korvaamaton?

Kuten yllä kirjoitin, lastenhoito sujuu muilta osin paitsi noilta kahdelta mainitsemaltani. Onko se oikeasti liikaa vaadittu, että mies jutustelisi vanhemman lapsen kanssa niitä näitä edes muutaman kerran päivässä ja ulkona ollessaan pitäisi pienempää lasta kunnolla silmällä (minä saan kyllä esim. haravoitua ja kitkettyä niin, että lapsi pysyy silti koko ajan näköpiirissä)?

Yhteistyössä