Kauanko imetit?

  • Viestiketjun aloittaja "Heippa"
  • Ensimmäinen viesti
"yks vaan"
alle 2 kk. maitoo ei vaan tullut tarpeeksi, tyttö koko ajan nälkäinen ja tissillä koko ajan. sit rupesin antaman korviketta ja tyttö tyytyväinen.
mut mulla imetys sattu niin paljon, että itkin aina ennenko aloin imettää ja sit vielä tuskasta itkin imetyksen aikana. et tää korvike juttu oli mulle pelastus ja helpotus :) ja ihan terve 3 vuotias tyttö on (jos joku nyt alkaa täällä kiukkuilee ku en oo enempää yrittäny ja lapsista ei tuu terveitä :D )
 
vieras..
Esikoista täysimetin 5kk ja osaimetystä jatkoin 9kk ikään asti, paljon tuli maitoa, joten pakkasesta jatkettiin vielä 9kk jälkeen. Hampaat keksittyään, puri niin paljon, että oli vaan pakko lopettaa.
Nuorempaa täysimetin 6kk ja osaimetystä varmaan hänen puolestaan olisin vieläkin voinut jatkaa, mutta nyt tuli vaan itselle mitta täyteen ja tämä 1v 7kk 2vko saa riittää. Toisaalta haikein mielin lopetan, maitoo kyllä vielä tulee, jos vaikka mieli ehtii muuttua :)
 
Sairasta
Siis sairasta imettää yksi ja kaksi, saatikka sitten kolme vuotiaita!! Itse imetän lastani ihan max 5kk saakka. Vuoden ikäinen syö jo kiinteää ruokaakin, ei semmoista kävelevää taaperoa enää kuulu imettää, ei se ole mikään vauva!
 
vieras...
Esikoista 2v, imetys loppui itsekseen uuden raskauden myötä, lapsi ei enää pyytänyt.

Toinen on nyt 7kk ja imetän, ja jotenkin olen ajatellut imettäväni sinne parin vuoden kieppeille - sitä en tiedä, mitä lapsi on asiasta ajatellut :) Mutta 2v ei omalla kohdalla tuntunut liialta, toisaalta siinä vaiheessa imetys alkoi selvästi olla esikoiselle vähemmän tärkeää.

Molemmat ovat tarvinneet lisämaitoa alussa kasvaakseen, joten pelkällä omalla maidolla on menty vain kuukausi, pari ennen kiinteiden aloitusta.
 

Yhteistyössä