Kauanko imetit?

  • Viestiketjun aloittaja "Heippa"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yökkistä;30112503:
yli 1veen imetys on sairasta. imetin 3kk eli siihen saakka, kun lapsi rupesi saamaan kiinteitä.
Tartun huonoon provoon, shame on me. Mutta löytyyhän näitä tällä tavalla ajattelevia oikeastikin, ei sillä. Miksi yli 1-vuotiaan imetys on sairasta?
 
"kotilehmä"
1v, pumppasin alussa lisämaitoakin kun ei pieni jaksanut imeä.
10 viikon tauko ja nyt imetystä ja maidonluovutusta takana noin 2,5kk. Vähän yli vuoden ikään voisin imettää mutta mennään nyt päivä kerrallaan, katsotaan mitä käy.
 
Kysymys kotilehmä:lle
[QUOTE="kotilehmä";30112536]1v, pumppasin alussa lisämaitoakin kun ei pieni jaksanut imeä.
10 viikon tauko ja nyt imetystä ja maidonluovutusta takana noin 2,5kk. Vähän yli vuoden ikään voisin imettää mutta mennään nyt päivä kerrallaan, katsotaan mitä käy.[/QUOTE]

Ootko se kotilehmä, joka on palstaillut joskus täällä mustana kotilehmä nikillä?
 
Tissipojan mami
n. 1 v 2 kk. Olisin halunnut myös maidon paljouden takia luovuttaa, mutta koksissa sanottiin etteivät ota vastaan (?). Pullosta poika söi muutamia kertoja ja korviketta taisi saada vain kerran. Pulloon ei kuitenkaan koskaan oppinut, ei myöskään tuttiin :)
 
Two boys
Kehtaako tähän edes kirjoittaa et imettämiset jäi sairaalaan. Molemmat lapset ruokittu pullolla, kun omat ruokavarannot eivät auenneet :( Mut terveitä poikia, ollaan saatu nukkua pitkiä yöunia, enkä ollut sidottu imettämiseen, kun mieskin pystyi osallistumaan syöttöpuuhiin. Lisäksi pääsimme yhdessä vuorokauden pituiselle reissulle kahdestaan, kun ei tarvinnut vauvaa imettää, 4kk iässä ensimmäisen kerran vauva oli yökylässä anopilla ja hyvin meni. Et asioilla on puolensa....Olisin kyllä halunut imettää ja se vaivasi minua kauan ja kun synnytin vielä sellaisessa imetysmyönteisessä sairaalassa, koin imettämistilanteet/lypsämiset ahdistavina ja nöyryyttävinä tilanteina, kun kätilöt kävi vähän väliä tississä kiinni. Lisäksi esikoinen oli pienikokoinen, etuajassa syntynyt ja yritettiin vaan rinnalle, eihän hän jaksanut imeä ja sitten kun anto pullosta, ei jaksanut sitäkään ja paino tippu ja keltaisuus uhkasi, olimme 10 pv sairaalassa. Toisen kohdalla sanoin etten halua painostusta imettämiseen, se tapahtuu miten tapahtuu, mut taas yritettiin väkisin sitä maitoa tulemaan. Onneks hoitajat sitten jossain vaiheessa huomaivat et olin ihan hermoraunio ja pulloruokinta aloitettiin.
 
"Mamma"
Imetin poikaa 2v8kk. Ihan loistava pikkumies on. Tykkää äidistä ja äidin tisseistä vieläkin ja muistaa nyt 5-vuotiaana että on imenyt rintaa. Siitä vaan, saa ihmetellä, meille se oli täysin luonnollista. Poika varmaan vieläkin imisi rintaa jos en itse olisi lopettanut aikoinaan. Lopettamisesta ei kuitenkaan jäänyt mitään traumaa.
 
"Mama"
2 vuotta 5 päivää, viimeiset puoli vuotta kolme kertaa päivässä. Lopetin 2 viikkoa sitten. Imetys jatkuisi vieläkin ellen olisi huijannut, että maito loppui. En vaan enää itse jaksanut, vaikka omalla tavallaan tosi haikeaa lopetus olikin. Niin ja ei, lapsen imetys ei ole sairasta. Huolestuttavia ovat sen sijaan ne ihmiset, jotka niin ajattelevat.
 
jatkan vielä
Siis sairasta imettää yksi ja kaksi, saatikka sitten kolme vuotiaita!! Itse imetän lastani ihan max 5kk saakka. Vuoden ikäinen syö jo kiinteää ruokaakin, ei semmoista kävelevää taaperoa enää kuulu imettää, ei se ole mikään vauva!
Tällä logiikalla (kävelevää taaperoa ei sovi imettää) saanen siis synninpäästön, vaikka imetin esikoista 1v4kk. Hän nimittäin lähti kävelemään tuetta vasta tuolloin ;)
Nuorempi on nyt 1v2kk ja imetän yhä muutamasti päivässä. Onneksi hänkään ei vielä kävele ja vastaa kokonsa puolestakin jotain 10kk ikäistä, niin kenenkään ei tarvitse kovin ahdistua minun imetystaipaleideni pituuksista siellä ruutujen toiselle puolen :D
 
wierass
Kehtaako tähän edes kirjoittaa et imettämiset jäi sairaalaan. Molemmat lapset ruokittu pullolla, kun omat ruokavarannot eivät auenneet :( Mut terveitä poikia, ollaan saatu nukkua pitkiä yöunia, enkä ollut sidottu imettämiseen, kun mieskin pystyi osallistumaan syöttöpuuhiin. Lisäksi pääsimme yhdessä vuorokauden pituiselle reissulle kahdestaan, kun ei tarvinnut vauvaa imettää, 4kk iässä ensimmäisen kerran vauva oli yökylässä anopilla ja hyvin meni. Et asioilla on puolensa.....
Kurjaa, että koit sairaalan imetysohjauksen painostavana. Kai annoit palautetta asiasta? :(

Itse en olisi varmaan alkuun kaivannut mitään omaa aikaa tai vauvan yökyläilyjä, vaikka en olisi imettänytkään. Olemme mieheni kanssa yleensä ensimmäisen vuoden aika symbioosissa vauvan kanssa ja sitten aletaan venytellä napanuoraa isovanhempien avustuksella ensin muutaman tunnin päivähoidolla ja joskus myöhemmin sitten yökyläilyinkin, lapsesta riippuen koska on siihen valmis.
 
kolmen kopla
Ensimmäistä täysimetyksellä 6 kk. Oisko imetys jatkunut 10 kk vanhaksi? Vauva lopetti itse ilm seuraavan odotuksen johdosta.

Toinen täysimetyksellä 6 kk ja jatkui yli 13 kk.

Kuopus ei sairautensa johdosta kyennyt imemään. Koneellisesti lypsin kaikki maidot "täysimetyksessä" 4 kk ja soseiden ohella 5,5 kk ikään. 6 kk oli tavoitteeni. Rinnat olivat niin hajalla, että rintarasvaa piti laittaa kerros ettei veri päässyt lypsettyyn maitoon. Maitoa olisi riittänyt, äiti ei. Alkutaipaleella maitoa kertyi luovutukseenkin, josta olen iloinen. Oma lapseni sai teholla luovutettua maitoa, kunnes sain oman maidontuotannon käyntiin ?
 

Yhteistyössä