Kauanko imetit?

  • Viestiketjun aloittaja "Heippa"
  • Ensimmäinen viesti
oooooooo
14kk, josta 6kk täysi-imetystä. Kun lapsi alkoi syömään hyvin kiinteitä, niin imetin enää kotioloissa. Viimeisenä jäi aamuimetys, joka antoi mukavasti lisäaikaa makoilla sängyssä, kun ei tarvinnut heti kiirehtiä puuron keittoon. Olisin ehkä jatkanut vähän pidempään, jos en olisi tullut raskaaksi.
 
IhQ
Molempia n.8kk. En muista olisko tuosta ajasta ollu ekan kohdalla joku 3-4kk täysimetystä kunnes piti antaa lisämaitoa pullosta. Toisella ehkä vähän pidempään ennen kuin alettiin mössöjä maistelee.
 
"elona"
1v2kk, 9kk, 2v1kk, tasan 2v ja n. 200l luovutettua maitoa
On kyllä hienoa, että joku viitsii nähdä sen vaivan, että luovuttaa. Siinä oman vauvan ja muun perhe-elämän keskellä se on todella kunnioitettavaa!
Oma kakkonenkin sai sairaalassa lisämaitona luovutettua äidinmaitoa, josta olen todella kiitollinen. Tiedä vaikka sillä olisi vältetty isosiskoa vaivannut maitoallergia. Onneksi teitä on olemassa.
 
Yksmammavaan
Tein jo alusta asti päätöksen olla imettämättä - olen nähnyt mitä se tekee rinnoille ja sanotaan että mieluummin laitan lapset pullolle kun annan maidontuotannon jatkua... Likka nyt 7 vuotta ja terve kuin mikä, no harm done ja mitään en muuttaisi.
 
"Hanna"
1v2kk, 9kk, 2v1kk, tasan 2v ja n. 200l luovutettua maitoa
Kaikille maitoa luovuttaneille :flower:

Meillä kuopus sai sairaalassa luovutettua maitoa kun omani ei riittänyt pitämään vauvan verensokereita riittävän ylhäällä. 2vrk oltiin verensokeriseurannassa.
Hienoa, että tarjolla oli äidinmaitoa eikä tarvinnut korviketta antaa =)
 
viieras
Tein jo alusta asti päätöksen olla imettämättä - olen nähnyt mitä se tekee rinnoille ja sanotaan että mieluummin laitan lapset pullolle kun annan maidontuotannon jatkua... Likka nyt 7 vuotta ja terve kuin mikä, no harm done ja mitään en muuttaisi.
No mitähän se tekee rinnoille? Imetin vuoden ja rinnat on täyteläisemmät kuin ennen raskautta. Jotenkin jäivät siihen "turvonneeseen" tilaansa, vaikka imetys loppui- en toki valita :)
 

Yhteistyössä