❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Nonsk , kiva että ovisaika sujui kiihkoisasti :D Meillä ainakin silloin kun oltiin lähdössä tutkimuksiin niin oli miehelle kova paikka puhua siitä, ja myöskin se ovulaation mukaan seksin ajoitus teki siitä vaan entistä hankalampaa. Ja tää koko homma on meidän seksielämälle tehnyt kyllä kovan kolauksen, varmaan jonkin aikaa menee ennenkuin palautuu ennalleen, jos koskaan palautuukaan samanlaiseksi kuin mitä ennen yritystä :poop: Mitä jos vaan kysyisit mieheltä ohimennen, että sopiiko että soitan meille ajan sinne terveyskeskukseen, niinkuin silloin aiemmin puhuttiin :whistle:

@Tuimatar ai että jännään sun puolesta! :barefoot:

@-dino- , en oo kuullutkaan tollasesta, nyt jäi kyllä mahdollisuus käyttämättä :oops: Mutta niinku sanoit, niin ei kyllä tee yhtään mieli tunkea tonne mitään kun se on täynnä sitä valkoista mössöä :sick:

@Josia , jospa se kp1 ei tuliskaan! :X3:

ON: Hitto vie, nyt se rauhallinen fiilis on kyllä tiessään ja koko ajan hirveä stressi ja jännitys päällä. Hirveenä tulee googlailtua ja tutkailtua oireita tai niiden poissaoloa. Viime yönä palelsi hirveesti. Alavatsaa on tuikkinut, paitsi eilen vähemmän ja tänään en oo tuntenut vielä ollenkaan. Lisäksi tissikipu jota on ollut enemmän ja vähemmän munafarmin kasvattelusta lähtien, on nyt yön aikana hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Nyt on kyllä huono fiilis, en tykkää tästä oireettomuudesta (n)
 
Mulla tullut taas vähän taukoa täältä. Hirveesti tekstiä ilmetynyt tänne.:LOL: Hurjasti tsemii @Villisilmä !!:)

@Eela- Tällä myös taaksepäin kallistunut kohtu eikä ole endoa. Ja harmi, että teillä ei ensikänti sujunut niin hyvin. Mutta se hyvä puoli siinä tosiaan on että asiat etenee!(y) Täytyy sanoa että hankalaa sekin välillä on kun ei tiedä missä on vika (n)

ON: Tänään käyty ultrassa kp 12 ja siellä möllötti 21 mm kokoinen folli vasemalla puolella. Meillä olisi huomenna sitten ensimmäinen inssi edessä. Vähän jännittää :X3:
 
@Villisilmä Joo, siis voi että kuinka inhottavaa tuo Lutinusmössö... Mutta onneks niiden tablettien asettelu on miljoonasti vähemmän stressaavaa kuin piikittely.

@Tuimatar No nyt on jännät paikat! Mä vielä yritän malttaa odotella testaamisen kanssa. Jännitän eka sun tulosta (y)

Itsellä ei mitään oireita nyt mihinkään suuntaan. Mutta voi jestas että aika voi madella....miksei vois olla jo loppuviikko :ROFLMAO:

@Sosh Tsemppiä inssiin ja sitten piinailuun!
 
@Nonsk Tsemppiä piinailuun!

@Tuimatar Eikös oireettomuus ole joskus oire? ;) Tsemppiä! Koska meinasit testailla?

omansa: Tänään ultrassa kp13 ei näkynyt mitään. Ei johtofolleja ja limakalvokaan ei ollut sellainen kun pitäisi (jostain kolmikaiusta puhui ja sitä ei ole). Nyt ke terolutit suuhun ja ensi kierrossa letrot 5mg kp3-7 (taas), toivottavasti näin pienellä annoksella toimii, clomit ei toimineet... Kilpparilääkkeen annostusta nostettiin myös. Ärsyttää!

Eli siis voi poistaa tuon inssin tiedoista :notworthy:
 
Viimeksi muokattu:
Menkat on kateissa, mutta testi nega o_O Ok, nyt on vasta dpo 14, mutta mulla tosiaan ei luteaalivaihe oo koskaan ollut 12 päivää pidempi, eli myöhässä omalla aikataululla. Kaikki PMS-oireet on yhä kateissa. Ylihuomenna uus testaus sit vissiin, mitenköhän sitä mahtaa sinne asti jaksaa kun tänäänkin heräsin ekan kerran jo neljältä miettimmään et voiks jo testata :ROFLMAO:

(En usko tohon negaan. Mikä on vähän tyhmää. Mut en vaan silti voi uskoa siihen!)
 
Ihanaa, kun täällä on niin monella jännät päivät edessä! Toivottavasti tulis paljon plussia:love: mullakin on kp30/27-33, mutta en oo jaksanut edes ajatella testin tekemistä, kun on niin luovuttanut olo tästä kierrosta. Eilen toivo nosti kuitenkin vähän päätään, kun hengästyin pienistäkin kotitöistä:whistle:

@emppu11 olipa harmillisia uutisia ultrassa. Toivotaan tosiaan, että nykyset lääkkeet ja annostukset olis toimivat(y)

@Tuimatar pahoittelut negasta. Niiiin kulunut sanonta jo, mutta niin kauan kun ei oo menkkoja, on toivoa:p

@Sosh miten meni inssi? Nyt vaan sitten piinailemaan:giggle: ja tosiaan, nyt kun pöly on vähän laskeutunut ja tunteet laantuneet, osaa jo ajatella juuri noin, että helpompi varmasti näin päin, kun tietää missä mättää kuin että kaiken pitäs olla ok, mutta ei tärppää. Pyllystä kyllä kumpikin!

Nyt oli tullut omakantaan lääkärin teksti. Siitä en kyllä löytänyt taas enää mitään endoon viittaavaa:cautious: muutanat kohdat jäi hieman epäselviksi googlettelusta huolimatta, mutta ei kai mitään kovin suurta ja vakavaa ollut. "..Portiolla ektopiaa", "ei selvää corpus luteumia, kohdun takana nestetilkka". Osaatteko selittää tyhmälle mitä nuo tarkoittaa? Corpus luteumin ymmärrän, mutta mitä tuo nestetilkka kertoo? Diagnoosina oli munasolun irtoamattomuuteen (anovulaatioon) liittyvä naisen hedelmättömyys.
 
@Eela- Juuri näin! Hei tuo corpus luteumhan on keltarauhanen eli sitä ei näy ja tuo neste viittaa ovulaatioon eli yleensä kun se folli irtoaa niin kohtuun kerääntyy nestettä ja siihen tilalle jää keltarauhanen mikä sitten kuivahtaa pois kun / jos menkat alkaa. Näin mä oon ymmärtänyt mun lääkäreiden puheista, mutta korjatkaa jos ja kun oon väärässä :D Kai sitä nestettä sinne muutenkin sitten voi kertyä kerta sulla oli diagnoosina anovulaatio..

@haaveistatotta Hieno kuulla! Tsemppiä vielä ja tule kertomaan ultran jälkeen mitä kuuluu :)
 
nopea ON tähän perään:

Mua alkoi nyt vähän ihmetyttämään tuon lääkärin lausunto, että ei ovulaatiota tule tässä kierrossa. Limakalvo oli eilen kp13 10mm paksu ja tasainen, mutta ei ollut selkeää johtofollia.

Onko kenelläkään kokemusta jos ovulaatio tulee yleensä vasta noin kp20-22, että näkyykö edes näin aikaisessa vaiheessa mitään? Lääkäri oli vähän tyly eikä vastannut mun kysymyksiin selkeästi. En viitsisi aloittaa vielä teroja jos on pienikin mahdollisuus ovulaatioon...
 
@emppu11 Häh, eiks toi limakalvo 10mm oo jo paksu kuin mikä? :eek: Piti oikein kaivaa paperit esiin, mulla oli kp 11 tän kierron ekassa ultrassa limis 4mm ja follit niin pieniä että ei mitattu (alle 10mm, ei johtofollia eriytynyt). Kp 15 oli uusintaultra ja samana aamuna sain ovisplussan, ultralöydöksenä oli 17mm folli ja limis 8mm, rakenteeltaan sellainen kuin pitikin. Ovuloin tavallisestikin kp 16-19, eli letrot ei aikaistaneet ovista (ainakaan merkittävästi), ja kp 11 oon aikaisemminkin saanut samansuuntaisen ultratuloksen, vaikka ei folleja silloin oo erikseen jahdattukaan.
 
@emppu11 Olisikohan limakalvo liian paksu siihen nähden, ettei ole johtofollia? Ja kolmikerroksisuus puuttuu -> ei ovista. Olen käsittänyt, että jos ovis tapahtuisi myöhemmin, niin limakalvon pitäisi olla tuossa vaiheessa paljon ohuempi. Pahoittelut inssin peruuntumisesta :(

@Tuimatar Oho, jännä tilanne. Itselläni kävi ekassa letrokierrossa samoin, menkat alkoi dpo17 vasta, mutta itselläni oli myös lugesteron käytössä ja ajattelin että johtui varmaan siitä... Toivotaan että nega muuttuisi vielä plussaksi :love:

@Eela- Portio on ainakin kohdunsuu ja ektopia jotain vuotoa, ei ilmeisesti pitäisi kuitenkaan raskautumiseen vaikuttaa :) Mihinköhän se endo sieltä nyt sitten katosi o_O Lääkäreiden selkeydessä on kyllä usein toivomisen varaa...

Me saatiin vihdoin muutettua ja stressitasot (ainakin vähän) laskivat. Menkkojen pitäisi alkaa perjantaina, uusi kierto ei jotenkin yhtään innosta kun tietää millaista henkistä vuoristorataa se sitten taas on. Nyt on ihanan rento olo :LOL:
Edellisellä sivulla oli juttua tuosta seksin ajoituksesta ja se on kyllä niiiiin perseestä. Meillä miehen työt pitää huolen siitä, ettei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia valita esim. muutamasta päivästä sellaista joka nappaisi, vaan käytännössä viikossa on yleensä tasan yksi päivä jolloin ollaan edes samaan aikaan kotona (ilman että esikoinen on hereillä). Olen ehdottanut miehelle jopa koti-inseminaatiota koska se onnistuisi työpäivinäkin ja vähentäisi sitä yhteen kertaan kohdistuvaa stressiä, mutta miehestä se olisi "naurettavaa". Että tällä mennään sitten... :(
 
Pikainen omanapa: virallinen testipäivä on vasta huomenna, mutta hätähousu testasi jo tänään ja näki tässä kaksi viivaa kuten myös unenpöpperöinen ukkeli, näättekö te? :X3:

muoks. ajattelin käydä huomiseksi ostamassa jonkun paremman testin, suosituksia?
 

Attachments

Noniin, kävin ostaan huomiseksi sekä cb:n digin että sen tavallisen testin. Pitäisköhän ne tehdä peräkkäisinä päivinä vai jotenkin samasta pissasta, sitte ois varmaan pakko pissata johonki kuppiin ensin :rolleyes:

Huomenna sitten lisää plussia naiset, @maximus ja @Tuimatar ainakin! (y)
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (25) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 3/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | 2. inssi 1/18

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 17, ya 5/-16 | letrot 11/17 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | letrot 1/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 2/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (28) | 1.lapsi | ya 10/16

✪ Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17

maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi 2/18 | selittämätön

Sosh (26) | ya 12/16 | yk 15

emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 |

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 | letrot 1/18

Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17

ananasbananas (25) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ Edvina | 1. lapsi | ya 4/-16

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ kinttumarkki (26) | 1. lapsi | ya 12/-13

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16 | siittiöt
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 | 1.icsi
 
Onnittelut @Villisilmä! Ihan selvästi näkyy viiva testissä!:love::love:

Meillä sujui inssi ihan hyvin. Ei todellakaan mikään mukavantuntuinen kokemus sinäänsä. :ROFLMAO: Minulle sanottiin, että heti saa nousta ylös josta johtuen taisi vähän tulla tavaraa ulos niin oli hieman epämukavaa kävellä pois sairaalasta kun tuntui, että pitäisi kaikin voimin yrittää saada pysymään kaikki sisällä :LOL::LOL: Muutenkin oli tosi pikainen reissu, tuntui että lääkärillä oli kauhea kiire ja hirveellä kyydillä sanoi kaikki asiat ja sitten operaation jälkeen pyyyhälsi heti ulos ovesta.

Lisäksi lääkäri sanoi, että sperma oli hieman heikkolaatuisempaa, mutta kuitenkin ihan normaalin rajoissa. A soluja oli vähemmän kuin normaalisti, mutta pesulla saatiin kuitenkin tilannetta hieman parannettua. Miehelle se oli hieman kova paikka kuulla se kun aikaisemmin on sperma ollut tosi hyvälaatuista.

Samalla reissulla mulle pistettiin irrotuspiikkinä Ovitrelle. Oon nyt jälkikäteen kauheena miettinyt, että millekköhän ajankohdalle se ovulaatio nyt sitten sijottui kun en oikeen löytänyt selkeetä infoa, että kuinka nopeasti piston jälkeen ovulaatio tapahtuu. (n) Eihän sillä nyt sinäänsä ole merkitystä mutta olisi vaan kiinnostanut tietää. :LOL:
 
@Villisilmä Oi ihanaa, kovasti onnea plussasta! :love:

@Sosh Mua lääkäri varoitti, että aina inseminaatiossa osa tavarasta tulee takaisin, eli normaalia on! Siittiöt on nopeita kavereita, kyllä ne kerkiää levitä kohtuun vaikka osa holahtaisikin samaa tietä takaisin :)

Ja täällä onkin taas kp1 :cry: Vatuttaa ja harmittaa aika vietävästi, mutta samaan aikaan oon taas tosi hämmentynyt omasta kropasta. Ei mulla koskaan ennen oo ollut 14 päiväistä luteaalivaihetta. Normaaleja PMS-oireita ei myöskään tullut ollenkaan, lämmöt vaan hiipu täksi aamuksi ja samalla alkoi vuoto. Ei ollut edes progesteronitukea tässä kierrossa, eli siitäkään ei ollut kyse, pelkillä letroilla mentiin. En tiedä sit oliko jotain kiinnittymisyritystä kun kierto venyi pari päivää, vai paransiko letrot keltarauhasen toimintaa näin paljon.

Ilmottelin tänään uudesta kierrosta polille, ja jään odottelemaan ohjeita. Omakannassa oli lääkärin merkintä siitä, että ehkä nostetaan letroannosta kun ovis tuli vasta kp 16 viimeksi, katotaan mitä sanovat.
 
@haaveistatotta Ihanaa, että sujuu hyvin - eikä siihen varhaisultraankaan kauhean pitkä matka enää ole (y)

@-dino- Upea kuulla, että sumutukset toimineet kuten pitää! Toivotaan että sujuu koko hoito hyvin onnelliseen loppuun saakka :love:

@Sosh Siellä siis myös piinapäivät edessä! Irrotuspiikin vaikutusnopeus riippuu käsittääkseni siitä minkä kokoinen folli on ollut. Mä pistin irrotuspiikin ti kun folli oli mitattu 18mm ja to oli inssi ja oli juuri irtoamassa silloin. Mut jos folli olis ollut isompi piikin aikaan olisi inssi tehty ke.

@Tuimatar Voi kurjuus, olen todella pahoillani! :cry: Toivottavasti saat pian uudet ohjeet/suunnitelman miten seuraavalla kierrolla toimitaan!
 
Onnea @Villisilmä ja @haaveistatotta plussista, mahtavaa!! :love::love:
Ja @-dino- mä niin pidän peukkuja teille et tää ois se plussan tuova hoito teillä! :love: Oot kyl niin ihana tsemppari täällä et sulle jos kelle sitä plussaa toivon asap, toki kaikille täällä! :)


Yk 12 oli näköjään meiän THE kierto, mä nimittäin plussasin eilen!! :love: ❤ :love: En vieläkään tajua tätä, ihme tapahtui :X3: Juuri ku valmistauduin siihen et leikkaus on 2 kk sisällä ja kliseisesti vähiten odotin. Nyt vaan toivotaan et kaikki menee hyvin :love:❤ :love:
 

Yhteistyössä