❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Jahhas eka aika lääkärillä käytynä. Eikä yhtään sen viisaampi ole.
Kyseli kaikkea, sano että mulla 5 lasta helposti tulleet raskaudet, menkat säännölliset joten myös ovuloin joten mua ei nyt tutkita. =( Ei siis ultrattu. Kohdunsuun ja kohdun kopeloi.
Sano että nyt tutkitaan ekana miehen simpat ja jos ne ok niin sit mut otetaan tarkempaan syyniin ja perusteellisiin verikokeisiin.

Miehelle iski nyt joku paniikki.. Sano et onkohan tää pakollista.
No voi perse.. Vuosi yritetty eikä mitään tapahtunu et joo kyllä on pakollinen.

Täällä dpo 10
Kp 20/23-29
No ei tarvi tärppiä oottaa. Menkkojen odotusta ja taaaaaaaas uutta kiertoo kehiin.
 
@Jennipä Just vasta tulin kotiin. Ei oo ihan kevyt nakki ajella reipas 400 kilsaa melkeen yhellä istumalla. :confused: joo siis kolme oli hedelmöittynyt, mutta kaks alkioo oli monitumaisia ja päätyivät roskiin. Yks sitte oli jakautunut oikein ja oli hieno alkio. Se on nyt sitte matkassa :love: limakalvo 9,5mm.

Ensin tuli tottakai pettymys ku mitään ei saatu pakkaseen, mutta aika nopeesti se vaihtu iloon siitä että päästiin kuitenki siirtoon ku tätä on niin kauan odotettu. Nyt kädet kyynärpäitä myöden ristiin jotta pallura tarttuis kiinni. :love: vähän jo lääkärin kans jatkoista puhuttiin mutta katotaan tää nyt eka loppuun ennenku niitä mietitään :ROFLMAO: mies on ollu aivan super-ihana viimiset pari päivää, raukka niin huolissaan. <3

nii ja onnea jennipä hienosta oviksesta, joko viikonloppuna testailet? :geek:
 
@-dino- ihanaa että pääsitte siirtoon :love:. Tsemppiä nyt sitten tuloksen piinailuun.

Ja joo, varmaan lauantaina (dpo12) ratkean testaamaan. Melkein jo tänää testasin, mut huomasin että se oli ainoa liuskatesti, joten pakko säästellä sitä varmemmille päiville :LOL:. Digejä on pari mut niitä en tuhlaa ennenkuin halvemmat testit näyttää ees haamua.
 
Hyvä kuulla @-dino- , että pääsitte siirtoon! Toivottavasti kävisi hyvä tuuri jo nyt!

Kärsivällisyyden toivotuksia sulle @Jennipä , en osaa päättää onks hyvä vai huono asia ettei oo tikkuja uitettavaksi joka päivä :LOL:

Ite makaan sängyn pohjalla lepäilemässä, iski vähän puskista angiina. Eilen illalla alkoi mietityttää, että eihän tää nyt enää ole normaalia, että terve aikuinen tärisee horkassa kolmatta päivää, kuume huitelee lääkityksestä huolimatta yli 38,5 asteen lukemissa. Terkkari totesi että nielu ei näytä kauheen pahalta, mutta pisti kuitenkin labraan varmuuden vuoksi. No, siihen nähden että CRP on 94, on olo oikeesti yllättävän hyvä. Lääkärikin soitteli jo perään ja käski alkuviikosta kontrollilabraan, että antibiootit varmasti tehoaa, kun viljelytulosta ei saada ennen alkuviikkoa.

Kiertokin vaihtui just pari päivää sitten, mutta melkein voin jo arvata, että tässä kuussa ovulaatio viivästyy tai jää väliin tulehduksen takia. Kai se lapsettomuuspolin ajanvarauskirje pian tulee...
 
@Tuimatar ihan hyvä vaan kun ei oo testejä tuhlattavaks :rolleyes:. Viime kierrossa ne testit tulikin tuhlattua :notworthy:. Ovulaatiotesteillä oon testaillut, vaikka ei ne tähän tarkoitukseen ookkaan sopivia, ja ne on kyllä ollut ihan negoja, joten on ollut helpompi malttaa r-testin teon suhteen :unsure:.

Toivottavasti kutsu saapuisi pian :)
 
Oletteko te naiset sellaisia että menkkojen jälkeen on pieni kuiva kausi ja sitten alkaa ovisajan limailut vai onko jatkuvaa v-vuotoa kunnes ovis on ohi? Mä oon vuotanut menkoista asti, väri vaan vaihtui punaisesta läpinäkyvään.. :whistle:

@-dino- jee, ihanaa että pääsette siirtoon! :)

@Jennipä mulla nykyään ei oo enää ees raskaustestejä kotona, kai oon niin luovuttanut. Nyt viime kierrossa ostin pcn, joista yhden tein vissii dpo12. Paristi oon testannut o-tikuilla, mutta ne on aina erittäin haaleita loppu kierrossa :ROFLMAO:
 
@Nonsk Oon huono vastaan kun mä oon kosteeta sorttia aina ihan märkä. =( Ehkä1-2pv enben menkkoja ei niin märkää mut kosteeta kuitenkin.
Mua itteeni ahdistaa tämä yli kosteus eli vinkjejä kaipaan millä sää paikkansa vähän kuivemmaks?

Dpo 11kp 22/23-29 Eilen lähti lähete simpoatesteihin. Saa nähdä koska mies sinne pääsee.
 
Oho, meille tulikin sit tänään kutsu ensikäynnille heti tammikuun alkuun :eek: En TODELLAKAAN odottanut sitä vielä, alle 2kk siis odotusta! Tässä tuli vielä ekstrahankaluus, koska mukana tuli hormoniverikoelähete, just se alkukierrosta otettava. No, mulla on nyt kp4, eli en ehdi tähän kiertoon enää (enkä oikeesti halua mennä tässä kunnossa, tulehdukset sitä paitsi vaikuttaa hormoniarvoihinkin aika vinkeillä tavoilla). Pitää vissiin soittaa tonne että mitäs tehdään, seuraava alkukierto on joskus joulukuun puolivälissä, mutta kokeessa pitäis käydä noin kuukausi ennen käyntiä. Meneekö niissä tuloksissa oikeesti niin kauan, vai onks tossa vaan varmisteltu että ihmiset kävis riittävän ajoissa suhteessa menkkoihin?

Kauanko kelläkin meni ensimmäisten hormonilabrojen tuloksissa? Mulla tossa paketissa mainittiin erikseen vain prolaktiini, mutta eiköhän varsinaisessa lähetteessä oo muutakin.
 
Oi ihanaa @-dino- että saitte yhden pienen jo kyytiin! Toivotaan että on sisukas ja tarttuu tiukasti kiinni :love:
Miten se punktio tehtiin, saitko kipulääkettä ym, olitko kuitenkin hereillä? Mulla jännittää kaikista eniten tulevasta just se punktio, että miten siitä selviän :sick:

Meillä miehen uusintasimppakokeen tulokset oli siis tulleet ja tulos oli yhtä huono, eli saadaan lähete ivf/icsi hoitoihin jotka varmaan ensi vuoden puolella sitten alkaa. :ninja:
 
@Tuimatar hyvin ehtii verikokeet. Kiva ku tuli niin nopsaa aika :) parantumisia ❤

@Villisilmä tuntia aikasemmin saa suun kautta särkylääkkeet ja diapamin tarvittaessa (suosittelen ottaan vaikka ei se mulla aikanaan kaikkea jännitystä pois vieny.) Punktio tehään tuolta alakautta, ensin pari puudutuspiikkiä molemmille puolille. Iv-yhteys on ja sieltä kautta saa sit tujumpaa lääkettä joka vaikuttaa nopeesti mutta poistuuki nopeesti joten sain kahteen kertaan. Varsinaisen punktioneulan pisto tuntuu mutta on kestettävissä. Meillä mies jäi viime hetkellä pois toimenpiteestä eikä se mua haitannu. On niin äkkiä ohi että ei kerke kaivata kädestä pitäjää. Ajattelet vaan että se laps pitäis synnyttääki niin yks punktio on siihen verrattuna pikkujuttu. :D harmi ku uusintanäyte ei ollut sen parempi..
 
Täällä dpo-1. Sain jo sydärin melkein, kun tein rt ja ot samasta pissasta. Muistelin lukeneeni että valkkaria tulee jos on raskaana ja siitä se ajatus sitten lähti.. No, pc tikun väri eteni testiviivaan asti ja sit tyssäs ja viiva ilmaantui. Sydäri iski, mutta sitten väri jatkoi matkaansa ja viiva katos. Ovistesti oli vahva plussa.

Tässä teille osviittaa http://aijaa.com/EaeAxY
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Nega testattu dpo 12. Menkat alkaa joko ma tai ti. Eipä tarvii miettiä pikkujoulujen juomisia. Seuraavaan kiertoon lääkäri ohjeisti jättämään ovistikut pois ja harrastelemaan joka toinen päivä kp 10-17, saas nähdä miten onnistuu.
 
TT1
Hei kaikille! Mahtuisiko mukaan?
Hiukka taustaa tästä meidän "projektista"
alkutilanne: KM-02, Lapset -03 ja-04
Ehkäisy lopetettu 6/16,nykyinen mies siis sai innostumaan (hänellä ei aikaisempia lapsia) ja mulle ku vauvakuume iskee sitä ei sammuta mikään.
Vuosi yritystä ja halusin hoitoihin ihan jo oman ikäni vuoksi(37).
kuinkas sitten kävikään, vika löytyikin miehen simpoista.Surkeet.arvoja en muista ja testosteroni toisessa verikokeessa myös surkee.
Mies alotti letrot 1x/pv ja mulle letrot kp 3-7.
Minussa ei siis ainakaan vielä mitään vikaa oo löytyny.
Ensimmäinen inssi tähän kiertoon.en kyl hirveesti siihen jaksa uskoo mut sovittiin et kokeillaan nyt ensin sitä.

KP 4/29 inssi tulossa, ultra 27.11
 
@Nonsk hui kauhee, kyllähän tollasta "säikähtää" :D

@TT1 tervetuloa :) harmi ku joissain paikoissa niin innokkaasti kokeillaan noita inssejä vaikka vikaa on..

@-tanjuska kiva kuulla sustaki. Muutaman kerran ajatellukki että huutelen kuulumisia :) ilmeisesti plussaa vielä sielläkin odotellaan.. :(

Kylläpä ollu rankka viikonloppu. En suosittele reissuun lähtöä piinapäivinä sellasten ihmisten kanssa jotka ei tiedä asiasta, ja siis ku noita lutinuksii pitää laittaa 3x päivä. Koitappa tähdätä se pissatauko just oikeisiin kellonaikoihin ku oot tien päällä. Huh. Onneks nyt kotona :D
 
TT1
@tänttähäärää meil ois ensin pitäny odotella uuden simppa näytteen antoi tammikuulle, mut verikokeet riitti ja päästään tosiaan tästä kierrosta inssin. Helpotus sinänsä. En nimittäin oo mitään kärsivällistä sorttia.:LOL:

Minkäslaisia oireita teille jotka letroja käytätte on tullu?
Mulla ainaki hirmu pääkipu, kylmä ja sit hirmu hiki. Ja ihme painetta alapäässä.
 
@tänttähäärää meille ei tullut tuloksia ollenkaan, vaan lapsettomuuspolilla käytiin läpi. Tosin nopsaa sai silleen tiedon selville, mies oli käynyt perjantaina antaa näytteen ja alkuviikosta kävin polilla nii soittivat käynnillä sinne labraan ja kyselivät tulokset. Ei kuitenkaa vielä oltu lähetetty niitä tietoka lapsettomuuspolille niin eivät niitä suoraan nähneet. Omakantaankin tuli tulokset vasta kun ne oli lääkärin kanssa käyty läpi.

@TT1 mulla ei juuri mitää oireita. Vähän oli päänsärkyä kuurin aikana ja hikoilua öisin. Ovulaatiokivut bongasin paremmin ja ovulaation jälkeen oli paljon vähemmän oireita kuin mulla normaalisti on ollut (mikä on ihan positiivista).

Omanapaa: täällä alkoi tänään yk 14. Positiivisin mielin uuteen kiertoon, letrot tuntuu kuitenkin toimivan ihan hyvin vaikka ei nyt raskaaksi tässä kierrossa tullutkaan. Tietoihin voisi kans lisätä letrot 11/17
 

Yhteistyössä